زیباترین روستاهای  گلستان
35143 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

مجله گردشگری کایت شما را در این مقاله به دنیای زیبا، سرسبز و خرم روستاهای جنگلی و بکر گلستان خواهد برد و حال‌وهوای‌تان را عوض خواهد کرد. در ادامه با معرفی 6 روستای جنگلی و بکر استان گلستان آشنا خواهید شد.

تورهای مرتبط:


1. روستای چینو

روستای چینو، یکی از روستاهای جنگلی و بکر گلستان در 54 کیلومتری شرق گرگان و 18 کیلومتری جنوب شرقی علی‌آباد از جنوب به روستای افراتخته و از شرق به روستای خاک پیرزن و از غرب به روستای بالاچلی واقع شده است. اطراف این روستا را جنگل فراگرفته و این روستای ییلاقی در فصل بهار و تابستان به علت آب‌وهوای سرد و معتدل پذیرای گردشگران علاقمند به روستاهای جنگلی و بکر گلستان است. 


روستای چینو


معماری روستای چینو، معماری خشت و گل، پوشش بام‌های سفالی و در و پنجره‌های چوبی بوده و بیشتر خانه‌ها از یک سو به تراس بزرگی که چندین اتاق را به هم متصل می‌سازند، ساخته شده‌اند. دورتادور این روستا را جنگل‌های زیبایی فراگرفته که هنوز طعم ناشی از قطع بی‌رویه درختان را نچشیده و فرصت مناسبی برای گردشگران فراهم می‌سازد تا سری به روستاهای جنگلی و بکر گلستان کشور بزنند. 


2. روستای خلیندره

یکی از روستاهای جنگلی و بکر گلستان که در فصول تابستان و پاییز میزبان گردشگران و عاشقان طبیعت‌گردی است، روستای خلیندره یا خولین‌دره، واقع در یکی از زیباترین ییلاقات منطقه کتول، در 20 کیلومتری ارتفاعات شهرستان فاضل‌آباد واقع شده است. 


روستای خلیندره


گویش مردمان این روستا، کتولی بوده و خانه‌های‌شان با چوب و معماری‌های زیبای مردمان کهن ساخته‌شده و آن را به مکانی توریستی و بکر بدل می‌کند. آبشاری در این روستا، یکی از روستاهای جنگلی و بکر گلستان واقع شده که در ضلع جنوبی روستا و در عمق جنگل‌های هیرکانی جای دارد و برای رسیدن به آن باید از میان جنگل‌های زیبای انجیلی و افرا و رودخانه بگذرید و در مسیرتان شاهد میوه‌های جنگلی کندس و آلوچه جنگلی و ولیک باشید. 


3. روستای زیارت

روستای زیارت، یکی از روستاهای جنگلی و بکر گلستان در 17 کیلومتری جنوب شهر گرگان در بین دو دامنه کوهستانی و جنگلی واقع شده و آب‌وهوایی معتدل و مناسب گردشگری در پاییز را دارد. این روستا در فاصله 10 کیلومتری از ناهارخوران، معروف‌ترین جنگل استان گلستان، به خاطر آب‌‌وهوای نسبتاً خشک و خنکش، بازدیدکنندگان علاقمند به روستاهای جنگلی و بکر گلستان را به سوی خود جلب می‌کند. از جاذبه‌های دیدنی این روستا به عنوان یکی از روستاهای جنگلی و بکر گلستان می‌توان به آبشارهای زیبا و خیره‌کننده، چشمه آب گرم، امامزاده و بافت قدیمی‌اش اشاره داشت. 


روستای زیارت


4. روستای افراتخته

یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین روستاهای جنگلی و بکر گلستان، روستای افراخته واقع در 32 کیلومتری جنوب شرقی علی‌آباد کتول و 72 کیلومتری گرگان است. این روستای کوهستانی و زیبا در ارتفاع 1550 متری از سطح دریا تحت تاثیر آب‌وهوای کوهستانی‌اش، زمستان‌های سرد و پاییز و تابستان‌های معتدلی دارد. 


روستای افراتخته


روستای افراخته به عنوان یکی از روستاهای جنگلی و بکر گلستان، دارای جنگل انبوهی چندهزارساله بوده و به علت اینکه زیستگاه گونه‌های جانوری منحصربه‌فرد می‌باشد، منطقه‌ای شکار ممنوع محسوب شده و رویشگاه سرخدار جنگل‌های باقدمت شمال ایران است. 


5. روستای پاقلعه

روستای پاقلعه، یکی از روستاهای جنگلی و بکر گلستان، در 10 کیلومتری جنوب غربی شهر رامیان و 70 کیلومتری گرگان، در شیبی ملایم قرار داشته و از صنایع دستی آن می‌توان به قالی، قالیچه، گلیم، نمد، چادر شب و دستمال اشاره کرد. 

از غذاهای رایج روستای پاقلعه، یکی از روستاهای جنگلی و بکر گلستان می‌توان به انواع خورشت‌ها، آش‌ها، آبگوشت، کباب و نان محلی اشاره داشت و مصرف روستاییان آن لبنیاتی همچون شیر، پنیر، ماست و کره است. 


روستای پاقلعه


قلعه ماران در فاصله سه کیلومتری روستا واقع شده و از جاذبه‌های تفرجگاهی آن جامه شوران و چشمه‌های پرآب سرگل و پشمکی است. همچنین شما علاقمندان و گردشگران به روستاهای جنگلی و بکر گلستان می‌توانید از 5 کیلومتری جنوب شهر رامیان، در مسیر این روستا و در بین جنگل‌های انبوه با درختان پهن برگ، به استخر طبیعی گل رامیان سری بزنید. 


6. روستای شیرآباد

روستای شیرآباد، یکی از روستاهای جنگلی و بکر گلستان، در کیلومتر 35 جاده هشت‌پر به آستارا واقع شده و محله‌هایی همچون بازارمحله، هلیس‌محله، شاه‌گل‌دی‌محله، اوتارمحله، اوستاقاسم‌محله، کوستان‌محله و سید محله دارد. 

از مناطق دیدنی این روستا در بین روستاهای جنگلی و بکر گلستان، می‌توان به ساحل زیبا و نزدیک راه اصلی‌اش که برای شنا کاملاً مناسب است اشاره کرد و نباید جاذبه گردشگری مرتبط با دیگرش یعنی آبشار سرمست‌گلی را در جنگل فراموش کرد. 


روستای شیرآباد


مهم‌ترین محصول این روستا برنج بوده و  به نوعی این دهکده بورس برنج محسوب شده و مرغوبیت فوق‌العاده بالایی دارد و علاوه بر آن، گیلاس‌های شیرآباد این روستا در بین روستاهای جنگلی و بکر گلستان، هم معروف است. 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید