کامل ترین راهنمای سفر به سریلانکا به همراه عکس
3249 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


در این مقاله از کایت با سریلانکا، از کشورهای آسیایی که به خاطر مجاورتش با اقیانوس هند، آن را کشور سواحل بی‌انتها مینامند، آشنا می‌شوید. وجود آثار تاریخی و نیز جاذبه‌های گردشگری بسیار در این کشور باعث شده تا گردشگران زیادی همه ساله به اینجا سفر کنند. اما نکتهای که در اینجا حائز اهمیت است، شناخت مکانی است که قرار است به آن سر بزنید و بهتر است اطلاعات کافی از آن داشته باشید. در ادامه مطالبی درباره سفر به سریلانکا در اختیارتان قرار خواهد گرفت که به شما در شناخت مقصدتان کمک شایانی خواهد کرد.


آب و هوا


نمای شب از کشور سریلانکا


وضعیت جوی سریلانکا به صورت استوایی بوده و دو فصل گرم و خشک هم سند و مهری بر این وضعیت آب و هوایی است. به طور کلی دمای این کشور بین 28 تا 32 درجه سانتی‌گراد است و گاهی ممکن است به 16 درجه سانتیگراد هم کاهش پیدا کند. سردترین ماه سال، آذر و گرمترین آن فروردین و مرداد هستند.


نکات ضروری درباره سریلانکا


زبان رسمی مردم این کشور سینهالی بوده و واحد پولی آنها کرون است. کد کشور +94 بوده و با تهران 5 ساعت و نیم اختلاف زمانی دارد و جلوتر است. هزینه خورد و خوراک در این کشور گران نیست. مثلا برای وعده‌ای غذا در رستورانی ارزان قیمت تنها کافی است 300 روپیه بپردازید و گرانترین هزینه ممکن است به 2000 روپیه برای غذایی دو نفره برسد.


غذاهای محبوب سریلانکا


فیلهای سریلانکایی


از غذاهای محبوب این کشور میتوان به خورش سبزیجات اشاره کرد که از سبزی‌های معطر و فصلی در آن استفاده میشود و بسیار خوشمزه میباشد. غذای دیگر این کشور گوتو کولا کاندا است که غذایی سبز رنگ بوده و شبیه حلیم حبوبات است. از دیگر غذاهای این کشور می‌توان به لامپاریس اشاره کرد که درواقع نوعی کوفته گوشت است با ادویه‌جات معطری همچون هل و دارچین. 


هزینه حمل و نقل در سریلانکا


نمایی از بالای کشور سریلانکا


هزینه یک بلیت تک سفره 20 روپیه سریلانکا است و هزینه بلیت به صورت ماهانه 1000 روپیه میباشد. هزینه تاکسی در این کشور زمانی که در آن بنشینید 50 روپیه و هر 45 کیلومتر 45 روپیه به کرایه اضافه میشود. هزینه یک لیتر بنزین در این کشور چیزی حدود 125 روپیه است.


جاذبه‌های گردشگری سریلانکا 

این کشور از جاذبههای گردشگری بسیار زیادی برخوردار است که گردشگران برای بازدید از آنها سالانه پول زیادی خرج میکنند تا از این کشور زیبا دیدن کنند و در سواحل زیبای آن آرام بگیرند. در ادامه به معرفی برخی از این اماکن دیدنی میپردازیم:


  1. 1. قلعه سنگی سیگیریا 


قلعه سنگی سیگیریا


قلعه سنگی سیگیریا، از جاذبه‌های گردشگری سریلانکا، نام‌های دیگری هم دارد که یکی از آن‌ها صخره شیر است. این مکان یک معبد قدیمی و کهن است که بالای یک صخره ساخته شده و علت نام‌گذاری آن نیز به دلیل وجود یک پنجه شیر بزرگ در ورودی قلعه است. این قلعه اکنون در میراث جهانی یونسکو قرار دارد و جزو مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری سریلانکا به شمار می‌رود.


2. قله آدم


قله آدم


منظور از قله آدم، یکی از جاذبه‌های گردشگری سریلانکا، کوهی است به ارتفاع 2243 متر که در مرکز سریلانکا واقع شده است. این قله زیبا در طی 2 هزار سال گذشته جایگاه بسیار مقدسی در میان مردم جهان داشته است. نکته جالب درباره این قله این است که در دیدگاه بودائیان، این قله رد پایی است از خدای بودا. مسیحی‌ها آن جا را جایی می‌دانند که حضرت آدم نخستین بار پا روی آن گذاشته است. هندوها نیز اعتقاد دارند رد پای شیوا بر روی زمین است. خلاصه این مکان به قدری مشهور و جذاب است که سالانه تعداد زیادی گردشگر تنها برای دیدن این کوه در بین جاذبه‌های گردشگری سریلانکا، پا به این کشور می‌گذارند. بالا رفتن از چنین کوهی حدوداً دو تا چهار ساعت وقتتان را می‌گیرد و ممکن است کمی سخت و چالش‌برانگیز باشد اما مطمئن باشید کاملاً ارزشش را دارد. 


3. پارک ملی یالا


پارک ملی یالا


این مکان برای کسانی که عاشق حیات وحش هستند، می‌تواند جای بسیار مناسبی باشد. سریلانکا مشخصاً یکی از بهترین کشورهای آسیایی برای تماشای حیات وحش به شمار می‌رود. پارک ملی یالا، یکی از جاذبه‌های گردشگری سریلانکا، از همان مکان‌هایی است که با مراجعه به آن می‌توانید از تماشای انواع حیوانات لذت ببرید. این پارک درست در قسمت جنوب شرقی سریلانکا واقع شده و حیواناتی از جمله پلنگ، بوفالو، فیل، میمون، کروکودیل و انواع پرندگان در آن زندگی می‌کنند. 


4. معبد دندان


معبد دندان


کندی، شهری مهم در سریلانکا به حساب می‌آید و در میان تپه‌هایی سبز و زیبا پنهان شده است. درواقع این شهر را می‌توان دومین شهر بزرگ این کشور در نظر گرفت که بسیاری از جاذبه‌های گردشگری سریلانکا در آن واقع شده‌اند. معبد دندان نیز یکی از همین مکان‌ها است که مهم‌ترین و مقدس‌ترین معبد بودائی جهان به شمار می‌رود. نکته جالب درباره این معبد این است که در ماه جولای و آگوست، فستیوالی با نام فستیوال دندان در این مکان برگزار می‌شود که در آن فیل‌ها را به زیبایی تزئین می‌کنند. 


5. معبد طلایی دامبولا


معبد طلایی دامبولا


این مکان شامل 5 غار و 157 مجسمه بودا است که جزو میراث جهانی یونسکو نیز به شمار می‌رود و نقاشی‌های متعددی در آن قرار گرفته که نمایانگر هنر دوران باستان هستند. به شکل تخمینی، تصاویر بودا در غارهای این مکان را به 2000 سال پیش نسبت می‌دهند. ارتفاع بنای سنگی این معبد، یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری سریلانکا، 160 متر تعیین شده است. از بالای معبد طلایی دامبولا در سریلانکا می‌توانید چشم‌اندازها و مناظر بسیار زیبایی را ببینید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید