جاهای دیدنی دیدیم | با 10 جاذبه گردشگری دیدیم آشنا شوید
ضحا اکبری 1403/07/04 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

دیدیم یکی از شهرهای زیبا و توریستی ترکیه است که در سواحل جنوب غربی این کشور و در استان آیدین قرارگرفته، این شهر با کوش آداسی 77 و با بدروم 96 کیلومتر فاصله دارد و فاصله‌اش تا استانبول 620 کیلومتر است. دیدیم طبیعتی بسیار دیدنی دارد و گذشته‌ی پربارش باعث شده بناهای تاریخی فراوانی هم در آن وجود داشته باشد. تمام این موارد سبب شده دیدیم در سال‌های اخیر مورد توجه گردشگران، خصوصا توریست‌های اروپایی قرار بگیرد. در این مقاله قصد داریم تعدادی از جاهای دیدنی دیدیم را به شما معرفی کرده و نکات بازدید از آن‌ها را بیان کنیم، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. مطلب راهنمای سفر به دیدیم، راهنمای کاملی برای سفر به این شهر دیدنی در اختیارتان قرار خواهد داد.

  1. دریاچه‌ی لیک بافا

"دریاچه‌ی لیک بافا" دریاچه‌ای طبیعی و زیبا در 16 کیلومتری مرکز شهر دیدیم است، این دریاچه بسیار پرآب بوده و در اطراف آن طبیعتی تماشایی ایجاد شده است که به "پارک لیک بافا" معروف است. در این پارک درختان فراوانی وجود دارد که قدم زدن در میان آن‌ها یکی از تفریحات منطقه به شمار می‌رود. در آب دریاچه امکان قایق سواری وجود دارد، در مناطق بلند اطراف نیز می‌توان به دوچرخه سواری پرداخت یا از طبیعت، عکس‌های زیبا گرفت.

جاهای دیدنی دیدیم 1

  1. شهر باستانی میلتوس

"شهر باستانی میلتوس" یکی از جاذبه‌های بسیار معروف دیدیم است که قدمت آن به قرن 13 میلادی بازمی‌گردد. زمانی که گروهی از اهالی آناتولی به این منطقه آمده و با آباد کردنش آن را به یکی از پررونق‌ترین شهرهای تجاری دنیا تبدیل کردند. "شهر باستانی میلتوس" از بخش‌های متعددی همچون آمفی تئاتر، برج، معبد و... تشکیل شده است. این منطقه به علت جزر و مد دریا در میان رسوبات زیادی محصور شده و دسترسی به آن بسیار سخت بود، اما امروزه از آن محافظت می‌شود و گردشگران می‌توانند از این جاذبه‌ی دیدنی بازدید کنند.

جاهای دیدنی دیدیم 2

  1. شهر باستانی پریه نه

"شهر باستانی پریه نه" یکی از جاذبه‌های تاریخی دیدیم است که حدود 400 سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده، باقی مانده‌های این شهر بیانگر این نکته هستند که "پریه نه" شهری مدرن بوده و با اصول و استاندارهای شهرسازی ساخته شده است. از خرابه‌های این شهر مجسمه‌هایی به دست آمده که اکنون در موزه‌ی برلین نگهداری می‌شود. در هنگام بازدید از شهر "پریه نه"، نه تنها در دل تاریخ قدم می‌زنید، بلکه می‌توانید از مناظر زیبای اطراف و آب و هوای دلپذیر منطقه نیز لذت ببرید.


  1. معبد باستانی دیدیما

"معبد دیدیما" یکی از مهم‌ترین، زیباترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی شهر دیدیم است، این معبد در شهر باستانی میلتوس واقع شده و متعلق به 700 سال قبل از میلاد مسیح می‌باشد. "دیدیما" در روزگار خودش دومین معبد بزرگ دنیا بوده و جایگاه ویژه‌ای در میان مردم آن زمان داشته است. ویژگی مثبت "معبد دیدیما" این است که به مرکز شهر دیدیم نزدیک و بازدید از آن برای گردشگران بسیار راحت است.

جاهای دیدنی دیدیم 4

  1. بنای آپولو

یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی دیدیم، "بنای آپولو" است، بنایی بسیار قدیمی که در ورودی اقامتگاه اژه‌ای شهر واقع شده است. نمای این بنای یادبود از جنس سنگ است و معماری آن به سبک بناهای یونانی می‌باشد. آپولو نام یکی از خدایان باستانی است که به خاطر درمانگر بودن شهرت دارد، این بنا به یاد او "بنای آپولو" نامیده و به دلیل زمین لرزه‌ی سال 494 پیش از میلاد، قسمت‌های زیادی از آن خراب شده است.

جاهای دیدنی دیدیم 5

  1. جاده‌ی مقدس (جاده‌ی پادشاهان)

"جاده‌ی مقدس" عنوان مسیری سنگی است که از منطقه‌ی دویدیما تا اواکل کشیده شده و دو بنای تاریخی مهم شهر دیدیم یعنی آپولو و آرتمیس را به هم وصل می‌کند، به همین دلیل آن را جاده‌ی پادشاهان نیز می‌نامند. این جاده مسیری طولانی دارد و در قدیم هر کس می‌خواسته از یک سمت آن به سمت دیگر برود باید حدود 4 روز پیاده روی می‌کرده است. در گذشته در دو طرف "جاده‌‌ی مقدس" 12 مجسمه‌ی سنگی بزرگ شامل 8 مجسمه‌ی مرد، 2 مجسمه‌ی زن و 2 مجسمه‌ی شیر وجود داشته است که امروزه تمام آن‌ها در موزه‌های انگلستان نگهداری می‌شوند. مدت‌ها بعد در قسمت دیگری از شهر دیدیم نظیر مجسمه‌های سنگی "جاده‌ی مقدس" یافت شد که آن‌ها را برای محافظت به موزه‌های استانبول، لوور و برلین فرستادند.

  1. بنای فائوستینا

"بنای فائوستینا" یک بنای یادبود است که برای بزرگداشت "ملکه فائوستینا" همسر مارکوس آریلیوس ساخته شده است. "بنای فائوستینا" در قرن دوم میلادی ساخته شده، اما چند سال بعد تخریب و در قرن سوم میلادی بازسازی شده است. این بنا شامل بخش‌های زیادی از جمله حمام فائوستینا می‌باشد.

جاهای دیدنی دیدیم 6


  1. مجسمه‌ی مدوسا

"مجسمه‌ی مدوسا" یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های شهر دیدیم است که با وجود اینکه بخش‌هایی از آن خراب شده، اما همچنان زیبایی خود را حفظ کرده است. این مجسمه، زنی را نشان می‌دهد که موهایی به شکل مار دارد، افسانه‌ها می‌گویند آتنا از مدوسا خشمگین شده و کاری کرده تا موهای او به مار تبدیل شود.

جاهای دیدنی دیدیم 7


  1. سواحل ماسه‌ای دیدیم

سواحل دیدیم از مهم‌ترین جاهای دیدنی این شهر هستند، سواحلی با آب‌های آبی رنگ و شفاف و ماسه‌های طلایی. این سواحل با مرکز شهر دیدیم فاصله‌ی زیادی ندارند و به راحتی می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. در سواحل دیدیم می‌توان به تفریحاتی همچون قایق سواری، ماهیگیری، غواصی و... پرداخت، در رستوران‌های اطرافش خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی را نوش جان کرد و با قدم زدن در شب‌های آن می‌شود آرامشی بی نهایت را تجربه نمود. ساحل "آلتینکوم"، ساحل "یِسیلکِنت" و ساحل "آکبوک" از معروف‌ترین سواحل دیدیم هستند.

جاهای دیدنی دیدیم 9

  1. پارک آبی دیدیم

شهر دیدیم یک پارک آبی جمع و جور دارد، این مجموعه نسبت به سایر پارک‌های آبی ترکیه خیلی کوچک‌تر است، اما از امکانات خوبی برخوردار می‌باشد. پارک آبی دیدیم برای افرادی که به تفریحات آبی علاقمند هستند مکان جذابی خواهد بود.

جاهای دیدنی دیدیم 10

در این مقاله 10 مورد از جاهای دیدنی شهر دیدیم را به شما معرفی کرده و چگونگی بازدید از هر یک را برایتان بازگو نمودیم، دیدیم شهری توریستی با جاذبه‌های فراوان است که سفر به آن می‌تواند تجربه‌ای فراموش نشدنی در زندگی هر گردشگری باشد. برای استفاده از تورهای دیدیم کایت، وارد صفحه‌ی تورهای دیدیم شده و تور مورد نظرتان را انتخاب نمایید، سپس چمدان خود را بسته و آماده‌ی سفری هیجان انگیز شوید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید