راهنمای سفر به دیدیم | هر آنچه باید پیش از سفر به دیدیم بدانید
ضحا اکبری 1403/07/04 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

دیدیم یکی از شهرهای زیبا و توریستی ترکیه است که جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی بسیاری دارد، این شهر از طبیعتی بسیار دیدنی برخوردار است و به دلیل قدمت زیاد، آثار تاریخی فراوانی را نیز در خود جای داده است. به خاطر استقبال زیاد گردشگران از شهر دیدیم، این شهر در سال‌های اخیر خیلی مورد توجه قرار گرفته و مسئولان شهر، امکانات و جذابیت‌های آن را بیشتر کرده‌اند. در این مقاله قصد داریم راهنمای کاملی برای سفر به شهر زیبایی دیدیم ارائه داده و تمام نکات لازم را برای این سفر در اختیارتان قرار دهیم، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

  • آشنایی با شهر دیدیم

دیدیم یکی از شهرهای زیبا و ساحلی ترکیه است که در استان آیدین و در غرب این کشور قرار گرفته، دیدیم در حاشیه‌ی دریای اژه واقع شده، مساحت این شهر 333 کیلومتر مربع و جمعیت آن در حدود 50 هزار نفر است که بیشتر آن‌ها را مهاجران تشکیل می‌دهند. دین اهالی دیدیم اسلام و زبانشان ترکی استانبولی است، واحد پول این شهر لیر ترکیه می‌باشد. دیدیم با مرکز استان آیدین 123 کیلومتر، با کوش آداسی 77 کیلومتر، با بدروم 96 کیلومتر و با استانبول 620 کیلومتر فاصله دارد. شهر دیدیم شهری است با قدمت بسیار زیاد، این شهر دوره‌های تاریخی متعددی را مشاهده کرده و در طول زمان حوادث مختلفی در آن اتفاق افتاده است. حکومت‌های بسیاری بر دیدیم تسلط داشته‌اند، از لیکی‌ها، پارس‌ها، سلوکیان و آتالیدها گرفته تا رومیان و عثمانی‌ها، به همین دلیل در این شهر آثار و اماکن تاریخی بسیاری وجود دارد. دیدیم تا اوایل دهه‌ی 1980 شهری کوچک و معمولی بود، اما از آن زمان به بعد به تدریج ثروتمندان ترکیه از شهرهای بزرگ این کشور به دیدیم می‌آمدند تا در این شهر برای خود ویلا بسازند. این روند ادامه پیدا کرد تا شهر، همینطور بزرگ و بزرگ‌تر و به تفرجگاهی دیدنی برای ثروتمندان و گردشگران تبدیل شد. امروزه دیدیم یکی از شهرهای توریستی مهم ترکیه بوده و در آن پروژه‌های تفریحی متعددی دیده می‌شود. طبیعت چشم نواز، آثار تاریخی ارزشمند، تفریحات متعدد و آب و هوای عالی، دیدیم را به مقصدی ایده آل برای سفر تبدیل کرده است.

  • شرایط سفر ایرانی‌ها به شهر دیدیم

ایرانی‌هایی که قصد دارند برای سفر تفریحی به دیدیم بروند، نیازی به اخذ ویزا ندارند، مدارک لازم برای این سفر عبارتند از:

  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • بلیط رفت و برگشت
  • بیمه‌ی مسافرتی
  • مدرک رزرو هتل

راهنمای سفر به دیدیم 1

  • آب و هوا و بهترین زمان سفر به شهر دیدیم

شهر دیدیم در کل آب و هوایی معتدل و مدیترانه‌ای دارد، هوای این شهر در بهار معتدل و دلپذیر، در تابستان گرم و خشک، در پاییز مطبوع و خنک و در زمستان سرد و بارانی است. بهترین زمان سفر به دیدیم از نظر آب و هوا فصل‌های بهار و پاییز می‌باشد، در این زمان‌ها از گرما یا سرمای شدید خبری نیست و به راحتی می‌توان در شهر به گشت و گذار پرداخت. اما تابستان دیدیم با اینکه گرم است در میان گردشگران طرفداران بسیاری دارد، زیرا این شهر بهترین مکان برای تفریحات آبی و تابستان بهترین زمان برای انجام این تفریحات است. زمستانِ دیدیم نیز بر خلاف شهرهای دیگر ترکیه خیلی سرد نمی‌شود، میانگین دمای این شهر در زمستان 14 درجه‌ی سانتیگراد است و این یعنی دیدیم زمستان‌های گرمی دارد.

راهنمای سفر به دیدیم 2

  • جاذبه‌های گردشگری شهر دیدیم

همانطور که در قسمت‌های قبل ذکر شد، دیدیم طبیعتی رویایی و قدمتی بسیار زیاد دارد، به همین دلیل در این شهر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی یافت می‌شود که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • معبد آپولو: معبد آپولو یکی از جاذبه‌های تاریخی بسیار معروف شهر دیدیم است که به دوران یونان باستان تعلق دارد، این بنا معماری زیبایی داشته و از شکوه خاصی برخوردار است.
  • شهر باستانی میلِتوس: شهر باستانی میلتوس حدود 750 سال قبل از میلاد ساخته شده و در زمان خود شکوه و رونق بسیار زیادی داشته است، در این شهر آثار تاریخی متعددی وجود دارد.
  • پارک آبی دیدیم: پارک آبی دیدیم یکی از جاذبه‌های تفریحی این شهر است که بسیار پرطرفدار می‌باشد، در این پارک آبی می‌توان انواع تفریحات جذاب آبی را انجام داد.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر دیدیم میتوان شهر باستانی پریه نه، حمام فائویستا، مجسمه مدوسا و سواحل ماسه‌ای این شهر را نام برد. برای آشنایی کامل با جاذبه‌های شهر دیدیم می‌توانید مطلب جاهای دیدنی دیدیم را مطالعه نمایید. با مطالعه‌ی مطلب جاهای دیدنی دیدیم، با جاذبه‌های گردشگری شهر دیدیم، بیشتر آشنا می‌شوید.

راهنمای سفر به دیدیم 3

  • رستوران‌های شهر دیدیم

در شهر دیدیم همچون سایر شهرهای ترکیه، غذاهای محلیِ خوش طعمی پخته می‌شود که به فرهنگ غذایی ایرانی‌ها نزدیک و برای ذائقه‌ی آن‌ها مناسب است. این غذاها در رستوران‌های لوکس، رستوران‌های معمولی و غذاخوری‌های خیابانی طبخ شده و در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. قطعا قیمت غذا در رستوران‌های لوکس خیلی بیشتر از یک رستوران عادی یا غذاخوری خیابانی خواهد بود، اما کیفیت غذا در برخی از غذاخوری‌های خیابانی هم بسیار بالاست. رستوران پاسا، رستوران توپکاپی و رستوران پلیکان از جمله رستوران‌های معروف شهر دیدیم هستند. اگر تمایل دارید بهترین رستوران‌های دیدیم را بشناسید، مطلب بهترین رستوران های دیدیم را مطالعه کید.

راهنمای سفر به دیدیم 4

  • مراکز خرید شهر دیدیم

بسیاری از گردشگرانی که به ترکیه سفر می‌کنند، نه تنها برای تفریح و بازدید از جاذبه‌های دیدنی به این منطقه می‌آیند، بلکه خرید کالاهای ترک به ویژه پوشاک این کشور، یکی از دلایل سفرشان به ترکیه است. از این رو در شهرهای توریستی این کشور مراکز خرید مدرن و جذابی ساخته شده و پاسخگوی نیاز شهروندان و گردشگران می‌باشد. شهر دیدیم نیز مراکز خرید و بازارهای فراوانی دارد که از میان آن‌ها می‌توان شنبه بازار، چهارشنبه بازار، مرکز خرید گولوم آوا، مرکز خرید کایا شاپینگ، مرکز خرید جوتون بایی و مرکز خرید سی تی ان اوت لت را نام برد.

راهنمای سفر به دیدیم 5

  • هتل‌های شهر دیدیم

با پیشرفت صنعت گردشگری در شهر دیدیم و افزایش سفر توریست‌های خارجی به آن، در این شهر هتل‌های بسیاری برای هر بودجه و سلیقه‌ای ساخته شد تا گردشگران رفاه و آسایش بیشتری را تجربه کنند. بنابراین با هر وضعیت مالی به دیدیم سفر کنید، می‌توانید اقامتگاهی مناسب خود را بیابید. از جمله مهم‌ترین و معروف‌ترین هتل‌های شهر دیدیم می‌توان به هتل 5 ستاره‌ی دِ مارین، هتل 5 ستاره‌ی سیتی پوینت، هتل 5 ستاره‌ی لوکاس، هتل 5 ستاره و ساحلی ونوسا، هتل 4 ستاره‌ی رامادا ریزورت و هتل 3 ستاره و اقتصادی تونتاس سوئیتس آلتینکام اشاره کرد، این هتل‌ها امکانات، خدمات و قیمت‌های متفاوتی دارند.

راهنمای سفر به دیدیم 6

  • چگونگی دسترسی به شهر دیدیم

برای سفر به دیدیم ترکیه تنها می‌توانید از سفر هوایی استفاده کنید، البته این شهر فرودگاه ندارد و برای رسیدن به آن ابتدا باید به فرودگاه‌های نزدیک رفته و از آنجا با تاکسی به دیدیم بروید. 3 فرودگاه هستند که پروازهای بین المللی دارند و به شهر دیدیم هم نزدیک هستند، فرودگاه شهر بدروم که 85 کیلومتر یعنی حدود یک ساعت و نیم با دیدیم فاصله دارد، فرودگاه عدنان مندرس شهر ازمیر که 140 کیلومتر یعنی نزدیک به 2 ساعت با شهر دیدیم فاصله دارد و فرودگاه دالامان که از همه دورتر و فاصله‌اش با دیدیم 226 کیلومتر یعنی حدود 3 ساعت و نیم است. نکته‌ی مهم این است که فرودگاه بدروم تنها در نیمه‌ی اول سال پذیرای پروازهای خارجی است، بنابراین گردشگران کشورهای خارجی، در نیمه‌ی دوم سال نمی‌توانند از آن استفاده کنند و مسافران دیدیم باید از طریق فرودگاه‌های ازمیر و دالامان به این شهر سفر کنند.

راهنمای سفر به دیدیم 7

در این مقاله راهنمای جامعی برای سفر به شهر دیدیم ترکیه ارائه دادیم، دیدیم شهری زیباست که طبیعت فوق العاده، اماکن تاریخی بسیار و تفریحات فراوانی دارد که همگی سبب جذب گردشگران به این منطقه شده‌اند. اگر تمایل دارید به دیدیم ترکیه سفر کنید و از جاهای دیدنی‌اش بازدید نمایید، می‌توانید وارد صفحه‌ی تورهای دیدیم کایت شده و یکی را به دلخواه انتخاب نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید