ییلاق فلکده | راهنمای سفر، آدرس و تصاویر
ضحا اکبری 1403/06/09 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

استان مازندران با آن همه جاذبه‌ی دیدنی همیشه یکی از مقاصد اصلی برای سفر بوده است، جنگل، دریا، کوه، دریاچه و هر چیزی که از طبیعت انتظار داشته باشید در یک گوشه از این استان خواهید یافت. در این میان مازندران ییلاق‌هایی دارد که هم طبیعت بی نظیری دارند و هم آب و هوایی عالی، یکی از این ییلاق‌ها، ییلاق فلکده در نزدیکی تنکابن است، منطقه‌ای تماشایی با طبیعتی شگفت انگیز که یک آبگرم دوست داشتنی هم دارد. در این مقاله قصد داریم ییلاق فلکده را به شما معرفی کرده، در مورد ویژگی‌ها و جذابیت‌هایش صحبت کنیم، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب خواندنی با ما همراه باشید.

ییلاق فلکده

فلکده یکی از روستاهای ییلاقی تنکابن است که در 35 کیلومتری جنوب این شهرستان و در استان مازندران قرار دارد، روستایی بی نهایت زیبا با طبیعت چشم نواز و آب و هوای بی نظیر که می‌تواند مقصدی ایده آل برای سفرهای تابستانی باشد. ییلاق فلکده در ارتفاعات واقع شده به همین دلیل هوای سردی دارد، همچنین دور تا دور آن را جنگل‌هایی انبوه فراگرفته که زیبایی‌اش را چندین برابر می‌کنند. در روستاها و مناطق اطراف فلکده، جاهای دیدنی بسیاری وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان آبشار سنگ بن چشمه در روستای عسل محل، روستای قلعه گردن، پارک جنگلی چالدره در نزدیکی جنگل 2 هزار و... را نام برد. 

فلکده 1

تفریحات ییلاق فلکده

در ییلاق فلکده مانند هر منطقه‌ی ییلاقی دیگری می‌توان تفریحات زیادی انجام داد برای مثال جنگل نوردی و قدم زدن در طبیعت جنگلی منطقه، یکی از مهم‌ترین تفریحات فلکده است. آبگرم این روستا مهم‌ترین جاذبه‌ی آن است که شنا در آن در فصول گرم می‌تواند تفریحی به یاد ماندنی باشد. عکاسی از مناظر تماشایی اطراف تفریحی است که خاطره‌ی این سفر را ماندگار می‌کند و در نهایت پیک نیک و کمپینگ در دل طبیعت یک تفریح خانوادگی است که آرامش را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد

آبگرم فلکده

آبگرم فلکده مهم‌ترین جاذبه‌ی این روستاست که در کنار رودخانه‌ی لیره سر قرار دارد، اطراف این چشمه‌ی آبگرم را کوه‌های جنگلی وجنگل‌های متراکم پوشانده و تمام این‌ها با هم ترکیبی بهشتی را ایجاد کرده است. آب چشمه‌ی فلکده شیرین و قابل آشامیدن است و گوگرد ندارد به همین دلیل بوی بدی نمی‌دهد، اما در عوض خواص درمانی بسیاری دارد که درمان کم خونی و سنگ کلیه از جمله‌ی این خواص به شمار می‌رود. چشمه‌ی آبگرم فلکده حالت صخره‌ای دارد و بازدید از آن یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به این ییلاق تماشایی خواهد بود. 

فلکده 2

آب و هوا و بهترین زمان سفر به ییلاق فلکده

برای سفر به ییلاق فلکده هر 4 فصل سال را می‌توان انتخاب کرد، فلکده در بهار با سرسبزی و تازگی‌اش، در تابستان با خنکی و طراوتش، در پاییز هزار رنگ با چشم اندازهای شگفت انگیز و در زمستان هم با مناظر سفید پوش و دیدنی انتظار گردشگران را می‌کشد. اما از نظر آب و هوا بهترین زمان برای سفر به ییلاق فلکده خرداد تا آبان ماه است، در این زمان خبری از گرمی یا سردی زیاد نیست و طبیعت منطقه واقعا تماشایی می‌شود. هرچند در این بازه‌ی زمانی گردشگران بسیاری به فلکده می‌آیند و ممکن است کسانی که از شلوغی خوششان نمی‌آید این زمان را برای سفر دوست نداشته باشند.

وسایل مورد نیاز برای سفر به ییلاق فلکده

برای سفر به ییلاق فلکده و بازدید از زیبایی‌های آن تقریبا باید هر چه نیاز دارید با خود ببرید، زیرا این منطقه بکر است و امکانات چندانی در آن وجود ندارد. کوله پشتی سبک، کفش مناسب برای پیاده روی، غذای سبک و مقوی، لباس اضافی، لباس گرم، دوربین، پاوربانک، نقشه، کلاه و عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و کرم دفع حشرات وسایلی هستند که حتما باید به همراه داشته باشید. اگر قصد دارید شب را در نزدیکی روستا یا در دل جنگل بمانید نه تنها باید تمام تجهیزات لازم همچون چادر مسافرتی، پتو، کیسه خواب، وسایل پخت و پز، زیرانداز و... را با خود ببرید، بلکه باید با چگونگی شب مانی در طبیعت نیز آگاه باشید.

فلکده 3

مسیر دسترسی به ییلاق فلکده

برای رسیدن به روستای فلکده ابتدا باید خود را به شهرستان تنکابن برسانید، وقتی به این شهر رسیدید وارد جاده‌ی تنکابن خرم آباد شوید و آنقدر در این جاده جلو بروید تا به جاده‌ی 2 هزار برسید. اینجا مسیر حرکت خود را به سمت جنوب عوض کنید تا به یک دوراهی برسید، دوراهی جاده‌ی 3 هزار و روستای لیره سر. مسیر جاده‌ی لیره سر را انتخاب کرده و به پیش بروید تا به ایست بازرسی جنگلبانی برسید، از اینجا به بعدِ راه خاکی است و بهتر است که آن را پیاده طی کنید. البته اگر خودروی شاسی بلند دارید می‌توانید همچنان با خودرو به مسیر ادامه دهید یا اینکه شماره‌ی یکی از راننده‌های محلی را از جنگلبانی گرفته و با او تماس بگیرید تا شما را به روستای فلکده برساند. به هر حال با هر روشی که وارد این مسیر شدید بعد از حدود 7 کیلومتر یک استخر پرورش ماهی را خواهید دید، مشاهده‌ی این استخر نوید رسیدن به ییلاق فلکده را می‌دهد. کمی جلوتر روستا را می‌بینید، دیگر این شما و این طبیعت رویایی فلکده!

آدرس: استان مازندران، تنکابن، بخش خرم آباد، ییلاق فلکده

فلکده 4

چگونگی اقامت در ییلاق فلکده

برای اقامت در ییلاق فلکده می‌توانید در جنگل چادر زده و کمپ کنید، اگر قصد داشتید شب را در جنگل بمانید باید وسایل لازم را به همراه داشته، با اصول شب مانی در طبیعت آگاه بوده، وضعیت آب و هوا را از قبل چک کرده و از همه مهم‌تر به صورت گروهی سفر کرده باشید. در این صورت اقامت فراموش نشدنی و جذابی خواهید داشت. اگر هم دوست دارید اقامت در کلبه‌ی جنگلی ساده‌ای را تجربه کنید می‌توانید یکی از کلبه‌هایی را که در مسیر آبگرم روستا قرار دارند کرایه کنید، البته باید بدانید این کلبه‌ها هیچ گونه امکاناتی ندارند.

فلکده 5

در این مقاله در مورد ییلاق فلکده و نکات مربوط به سفر به این تفرجگاه زیبا صحبت کرده و شما را با ویژگی‌های این منطقه‌ی خوش آب و هوا آشنا نمودیم، ییلاق فلکده و آبگرم آن از جاهای دیدنی بکر استان مازندران است که در سال‌های اخیر مورد توجه گردشگران و طبیعت گردان قرار گرفته است. با مراجعه به صفحه‌ی تورهای طبیعت گردی کایت و انتخاب یکی از تورهای ییلاق فلکده، می‌توانید بازدید از این منطقه‌ی دیدنی و طبیعت چشم نواز اطرافش را تجربه کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید