معرفی کویرهای اطراف تهران
26297 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


اگر ساکن تهران هستید و قصد دارید به کویرهای اطراف تهران سفری داشته باشید، بهتر است پس از مطالعه این مقاله در تور کویرگردی کایت ثبت نام کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با 5 مورد از زیباترین و دیدنی‌ترین کویرهای اطراف تهران، آشنا کنیم. همچنین می‌توانید برای اطلاع از آخرین تورهای کویرگردی ایران، وارد صفحه تور کویر شوید.


کویر مرنجاب 


کویر مرنجاب در فاصله 48 کیلومتری شمال شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان در قلب بیابان‌های مرکزی ایران، در دل خود یک کاروانسرای دوران شاه عباسی را با برج و باروهای بسیار بلند جای داده است. از زیبایی‌های این کویر می‌توان به تپه‌های شنی بلند، دریاچه نمک زیبا و آینه‌ای، جزیره‌ سرگردان، چاه دستکند با آب شیرین و گوارایش در وسط دریاچه اشاره کرد. 

در تور کویرگردی به کویر مرنجاب می‌توانید تفریحاتی از این دست را تجربه کنید: 1. پیاده‌روی شن‌های روان 2. قدم‌زنی روی تپه‌ها و رمل‌های زیبا 3. شترسواری و تجربه فضای زندگی بومیان منطقه 4. موتور چهارچرخ‌سواری با سرعت زیاد برفراز تپه‌های شنی 5. آفرودسواری در بیابان با ماشین‌های شاسی‌بلند 6. کمپ‌زنی و شب‌نشینی دور آتش 7. رصد آسمان و عکاسی از شب‌های فوق‌العاده 


کویر مرنجاب


برای اقامت در کویر مرنجاب می‌توان در تور کویرگردی کایت به کاروانسرای شاه‌عباسی مرنجاب مراجعه کرد یا بسته به امکانات گنجانده‌شده در تور، اکوکمپ‌های کویری اطراف استفاده کرده یا در کویر کمپ بزنید. 

لوازمی که باید برای سفر در یک تور کویرگردی به کویر مرنجاب به همراه داشته باشید، آتش‌‎زنه، حشره‌کش، داروهای عمومی، دمپایی و صندل، دوربین، دوربین شکاری، زیرانداز، عینک آفتابی، قطب‌نما، هدلامپ، نقشه، کیسه‌خواب، دوربین گوپرو، کفش پیاده‌روی، پاوربانک، لباس گرم، چادر مسافرتی و کمک‌های اولیه به همراه داشته باشید. 

فاصله زمانی برای رسیدن به کویر مرنجاب از تهران، بین 3 الی 4 ساعت است. 


2. کویر کاغذی 


کویر کاغذی در فاصله چند کیلومتری کاشان واقع شده و علاقمندان به تور کویرگردی عاشق زیبایی‌های بند ریگ و شیفته فضای جادویی آن هستند. 

عاشقان تور کویرگردی، به دنبال حس و حال آرامش‌بخش شب‌های ستاره‌باران و رقصندگی تپه‌های شنی کویر کاغذی، در پاییز، سکوت کویر و یک‌دستی شنی آن را در می‌نوردند. 

یکی از جاذبه‌های دیدنی کویر کاغذی که با ثبت نام در تور کویرگردی می‌توانید تماشایش را تجربه کنید، شهر زیرزمینی نوش‌آباد است که به مجموعه «اویی» هم مشهور است. در این شهر قدیمی شاهد معماری عجیب‌وغریب و ویژه‌ای خواهید بود که نشان از بهره هوشی و خلاقیت مردمان گذشته دارد. اویی مجموعه‌ای است از اتاق‌ها، دالان‌ها، کانال‌ها و... در سه طبقه که با ارتفاع 18متری‌اش در برخی نقاط یک گنجینه تاریخی به شمار می‌رود و با ثبت نام در تور کویرگردی کایت به تماشایش نائل خواهید شد. 


کویر کاغذی


قلعه کرشاهی در فاصله 20 کیلومتری از متین‌آباد مقصد دیگر علاقمندان به تور کویرگردی است و به آن قلعه دزدها یا قلعه کر هم می‌گویند. معماری بی‌نظیر این قلعه از مصالح شنی ساخته‌شده و بخش‌های این بنای تاریخی همچون ورودی، هشتی، اتاق‌های زمستانی و تابستانی، نشان از خلاقیت معماری ایرانیان دارد. 

فاصله زمانی برای رسیدن به کویر کاغذی از تهران، بین 3 الی 4 ساعت است.


3. کویر ورزنه 


کویر ورزنه در شرق و فاصله 117 کیلومتری اصفهان و 10 کیلومتری شهر ورزنه و جنوب غربی تالاب گاوخونی واقع شده و 17000 هکتار مساحت داشته و علاقمندان به تور کویرگردی می‌توانند با ثبت نام در کایت به سوی تپه‌های شنی، طولی، هلالی و ماسه‌ای این کویر، سفری تازه را آغاز کنند. 

در کویر ورزنه عاشقان تور کویرگردی می‌توانند به سراغ تفریحات زیر بروند: 1. پیاده‌روی و قدم‌زنی بر فراز شن‌های داغ، رمل‌ها و تپه‌های کویر 2. شترسواری 3. شن‌سواری 4. موتورچهارچرخ‌ سواری 5. آفرودسواری 6. زیپ‌لاین‌های کوتاه و بلند 7. پاراگلایدر 8. رصد آسمان و عکاسی در شب 9. کمپینگ و شب‌نشینی 10. باگی‌سواری 


کویر ورزنه


سایت تفریحی واحه در کویر ورزنه امکانات متعددی را در اختیار گردشگران علاقمند به تور کویرگردی قرار می‌دهد: اجرای موسیقی‌های محلی زنده، آتش‌بازی، اجرای حرکات نمایشی و مراسم‌هایی به مناسبت‌های مختلف مثل سال نو، شب یلدا و امکاناتی همچون: رستوران، محل اقامت، شربت‌خانه، پیست موتورسواری، پیست شترسواری، باغ انار، رصد‌خانه، باشگاه هواپیمای تفریحی، پینت‌بال، باشگاه تیراندازی، مجموعه آب‌درمانی

دیدنی‌های شهر ورزنه که در تور کویرگردی می‌توانید آن‌ها را نیز در برنامه بازدید از آنجا تجربه‌اش کنید، مسجد جامع ورزنه، برج کبوتر خانه ورزنه، گاو چاه ورزنه، پل تاریخی ورزنه و موزه مردم‌شناسی ورزنه معروف به خانه یوسفی هستند.

دیدنی‌های اطراف شهر ورزنه که می‌توانید در کنار سفر به کویر ورزنه با ثبت نام در تور کویرگردی به آن‌ها نیز سری بزنید بدین شرح است: برج کبوتر خانه قورتان، قلعه قورتان، کاروانسرای قلعه خرگوشی، تالاب گاوخونی، دریاچه نمک خارا.

فاصله زمانی برای رسیدن به کویر ورزنه از تهران، بین 5 الی 6 ساعت است. پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که قصد سفر به این کویر زیبا و بکر را دارید، ابتدا راهنمای سفر به کویر ورزنه را مطالعه نمایید و سپس به صفحه تور کویر ورزنه مراجعه فرمایید.


4. کویر جندق 


کویر جندق یکی از کویرهای دیدنی اصفهان بوده که در فاصله 350 کیلومتری شمال شرقی اصفهان و 220 کیلومتری شرق نائین واقع شده است و هرساله علاقمندان به تور کویرگردی برای تماشای جاذبه‌های دیدنی و تفریحات کویری‌اش به آن سر می‌زنند. 

کویر جندق در پس فراز و فرود شن‌زارها به دور از هیاهوی شهر، ما را در سفر به شهری دوهزارساله هموار می‌سازد. علاقمندان به تور کویرگردی می‌توانند از حیات وحش این منطقه دیدن کرده و با کل و بز، قوچ و میش، خرگوش، قمری، کبک و تیهو و پاقرقره، انواع روباه و گرگ از نزدیک روبرو شوید. قلعه انوشیروان در شهر جندق، تنها قلعه‌ای است در کشور که هنوز هم سکنه دارد و بر بالای چهارگوشه آن، برجی قد بلند کرده است. 


کویر جندق


کویر جندق برای گردشگران علاقمند به تور کویرگردی، تنگه‌ها و باتلاق‌های نمکی را تدارک دیده و مسیل‌های خشک و بعضاً باتلاقی‌اش به آن مناظر زیبایی بخشیده است. اما همین شرایط کویری موجب شده تا در پوشش گیاهی آن بیشتر درختان و درختچه‌های آب‌شوردوست همچون تاق، گز، روناس و... بروید. کویر جندق برای ورزش‌های کویری مانند اسکی روی ماسه و شترسواری کاملاً مناسب است.

فاصله زمانی برای رسیدن به کویر جندق از تهران، بین 6 الی 7 ساعت است. 


5. کویر مصر 


کویر مصر در نزدیکی روستایی به این نام در فاصله 55 کیلومتری از شهرستان خور اصفهان واقع شده و با تور کویرگردی به دنیای شن‌های روانش قدم خواهید گذاشت. 

با ثبت نام در تور کویرگردی کایت می‌توانید از تفریحات زیر در کویر مصر لذت ببرید و یک سفر فوق‌العاده را برای خودتان رقم بزنید: 1. پیاده‌روی و قدم‌زنی در تپه‌های شنی و برفراز و فرودشان 2. عکاسی از زیبایی‌های کویری اطراف 3. شترسواری 4. موتورچهارچرخ سواری 5. سافاری 6. دوچرخه‌سواری 7. شب‌نشینی دور آتش و تماشای آسمان شب 


کویر جندق


بهترین زمان برای سفر به کویر مصر و ثبت نام در تور کویرگردی کایت، اوائل پاییز و اوائل بهار است، چون آب‌وهوا رو به اعتدال می‌گذارد و روزها هوایش گرم و تابش آفتاب شدید و شب‌ها هوایش به شدت سرد است. 

فاصله زمانی برای رسیدن به کویر مصر از تهران، بین 7 الی 8 ساعت است. 


چطور می‌توان در تور کویرگردی ثبت نام کرد؟ 


برای ثبت نام در تور کویرگردی از طریق کایت می‌توانید به صفحه "تورهای کویر کایت" مراجعه کنید و با کارشناسان فروش تورهای داخلی ما در ارتباط باشید و نسبت به ثبت نام در تور کویرگردی و سفر به کویر اقدام نمایید.  

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید