مراکز خرید قونیه | با معروف‌ترین مراکز خرید و بازارهای قونیه آشنا شوید
ضحا اکبری 1402/12/03 142 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

قونیه شهری بزرگ و تاریخی در جنوب شرقی فلات مرکزی آناتولی است که هفتمین شهر پرجمعیت ترکیه به شمار می‌رود. این شهر یک منطقه‌ی توریستی در ترکیه است و همه ساله میزبان گردشگرانی است که برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی قونیه به آن سفر کرده‌اند. یکی از قسمت‌های جذاب سفر، خرید کردن است، قدم زدن در پاساژها و خرید سوغات یا وسایل مورد نیاز می‌تواند لذت سفر به یک منطقه را چندین برابر کند. در این مقاله قصد داریم تعدادی از مراکز خرید شهر قونیه را به شما معرفی کرده و در مورد ویژگی‌ها و خصوصیات هر یک صحبت کنیم، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

  1. مرکز خرید کنت پلازا

مرکز خرید کنت پلازا یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید قونیه است که در سال 2012 افتتاح شد، این مرکز خرید دارای 140 فروشگاه در 6 طبقه می‌باشد. وسعت این پاساژ حدود 110 هزار متر مربع است و امکاناتی نظیر پارکینگ با ظرفیت 1000 خودرو، کرایه‌ی اتومبیل، دندانپزشکی، داروخانه، رستوران، کافه، فودکورت، هایپر مارکت و... دارد. در واحدهای فروشگاهی کنت پلازا کالاهایی همچون پوشاک، عینک، طلا، لوازم خانگی، ساعت، لوازم الکترونیکی و... به فروش می‌رسد. ساعت کاری مرکز خرید کنت پلازا از 10 صبح تا 10 شب است.

آدرس: ترکیه، قونیه، منطقه‌ی سلجوقلو، محله‌ی بِدیر، مرکز خرید کنت پلازا

نمای مرکز خرید کنت پلازای قونیه

  1. مرکز خرید اِم وان

ام وان نام یکی از مراکز خرید محبوب قونیه است که در بسیاری از شهرهای ترکیه شعبه دارد، اما شعبه‌ی قونیه‌ی آن در سال 2003 افتتاح گردیده است. این مرکز خرید 49 هزار متر مربع زیربنا و تعداد زیادی فروشگاه دارد که در آن‌ها محصولاتی مثل پوشاک، کیف و کفش، عطر، جواهرات، محصولات آرایشی و بهداشتی، ساعت، عینک و... عرضه می‌شود. ام وان از امکانات فراوانی نظیر رستوران، کافه، پارکینگ، هایپر مارکت، مجموعه‌ی سینمایی، شهربازی روباز، زمین بازی کودکان، دستگاه خودپرداز، سرویس بهداشتی، اتاق مراقبت از نوزاد، اینترنت رایگان و... برخوردار است. این مرکز خرید از ساعت 10 صبح تا 10 شب فعالیت دارد.

آدرس: ترکیه، قونیه، منطقه‌ی سلجوقلو، محله‌ی یازیر، مرکز خرید ام وان

  1. مرکز خرید کوله سایت

مرکز خرید کوله سایت یکی دیگر از مراکز خرید مدرن قونیه است که با مساحت نزدیک به 45 هزار متر مربع زیربنا، در سال 2004 افتتاح شد، این پاساژ 4 طبقه و 130 واحد فروشگاهی دارد که کالاهایی از برندهای معتبر ترکیه و سایر کشورهای جهان در آن‌ها فروخته می‌شود. کوله سیته علاوه بر مرکز خرید، یک مرکز تفریحی جذاب است زیرا دارای مجموعه‌ی پارک یخی، فضای بازی کودکان، مجموعه‌ی سینمایی و... می‌باشد. کافه، رستوران، فودکورت، اتاق مراقبت از نوزاد، سرویس بهداشتی، نمازخانه، کارواش، آرایشگاه، پارکینگ و... بخشی از امکانات کوله سیته هستند که بین ساعات 10 تا 22 فعال است.

آدرس: ترکیه، قونیه، منطقه‌ی سلجوقلو، محله‌ی مصلی باغلاری، مرکز خرید کوله سایت

نمایی از یک مرکز خرید شلوغ

  1. مرکز خرید بِی پلازا

پاساژ بی پلازا از جمله مراکز خرید مدرن و زیبای قونیه به شمار می‌رود که چون در مرکز شهر قرار گرفته و دسترسی راحتی دارد، در میان اهالی شهر و گردشگران بسیار پرطرفدار است. این مرکز خرید 110 واحد اداری و 55 واحد فروشگاهی دارد که در آن‌ها کالاهایی مانند لوازم خانگی، پوشاک، عطر و... از معتبرترین برندهای دنیا به فروش می‌رسد. بی پلازا امکاناتی همچون رستوران، کافه، پارکینگ، داروخانه، آسانسور و... دارد و از 8 صبح تا 19 دایر می‌باشد.

آدرس: ترکیه، قونیه، منطقه‌ی کاراتای، محله‌ی آکابه، مرکز خرید بی پلازا

  1. مرکز خرید اِرِگلی پارک سایت

یکی از زیباترین مراکز خرید قونیه، مرکز خرید ارگلی پارک سایت است که در سال 2009 احداث شد و حدود 30 هزار متر مربع مساحت دارد. در 47 واحد فروشگاهی این مرکز خرید، اجناسی مثل پوشاک، لوازم خانگی، لوازم آرایشی بهداشتی و... از برندهای معتبر جهان عرضه می‌شوند. از جمله امکانات ارگلی پارک سیته می‌توان به هایپرمارکت، فودکورت، سینما، شهربازی، پیست کارتینگ، پارکینگ، نمازخانه، فضای استراحت، سرویس بهداشتی و... اشاره کرد. این مرکز خرید از ساعت 10 تا 22 فعالیت می‌کند.

آدرس: ترکیه، قونیه، منطقه‌ی ارگلی، محله‌ی سومر، مرکز خرید ارگلی پارک سایت

  1. مرکز خرید اوت لت نُوالند

نوالند یکی از نخستین مجموعه‌های اوت لت است که کار خود را در قونیه از سال 2015 آغاز کرد، این مرکز خرید مساحتی بالغ بر 34 هزار متر مربع و 120 فروشگاه دارد. در واحدهای تجاری نوالند اجناس متنوعی از پوشاک گرفته تا کیف، کفش، محصولات چرمی، عطر، عینک، ساعت، لوازم ورزشی و... فروخته می‌شوند، بیشتر این محصولات از برندهای معتبر جهانی هستند که با قیمت بسیار مناسب عرضه می‌شوند. اوت لت نوالند امکانات بسیاری دارد که از میان آن‌ها می‌توان پارکینگ با ظرفیت 1600 خودرو، سینما، شهربازی، محل بازی کودکان، داروخانه، بانک و... را نام برد. ساعت کاری اوت لت نوالند از 10 تا 22 هر روز می‌باشد.

آدرس: ترکیه، قونیه، منطقه‌ی سلجوقلو، محله‌ی سانجاک، مرکز خرید اوت لت نوالند

نام برندهای معتبر روی نمای یک مرکز خرید

  1. مرکز خرید پارک قونیه

یکی از مدرن‌ترین، بهترین و معروف‌ترین مراکز خرید قونیه، مرکز خرید پارکِ این شهر است که دارای طراحی زیبا، معماری دیدنی، امکانات فراوان و خدمات بسیار می‌باشد. این مرکز خرید با وسعتی در حدود 21 هزار متر مربع در فاصله‌ی کمی تا جاده‌ی دکتر خلیل اورون واقع شده و به دلیل برخورداری از نمای وسیع، نزدیک بودن به ساختمان شهرداری و دسترسی آسان، محبوبیت بسیاری در میان اهالی قونیه و گردشگران پیدا کرده است. در 7 طبقه‌ی پارک قونیه واحدهای فروشگاهی متعددی وجود دارد، در این واحدها انواع و اقسام کالاهای مورد نیاز از برندهای معتبر دنیا عرضه می‌شود، همچنین این مرکز خرید امکانات بسیار زیادی دارد که رستوران، کافه، شیرینی فروشی، هایپرمارکت، سالن ورزشی، حمام ترکی (به صورت جداگانه برای خانم‌ها و آقایان)، استخر، سونا، مرکز تناسب اندام، اسپا، پارکینگ سرپوشیده و کارواش، گوشه‌ای از این امکانات به شمار می‌رود. پارک قونیه از ساعت 10 صبح تا 10 شب فعال است.

آدرس: ترکیه، قونیه، منطقه‌ی سلجوقلو، محله‌ی شیخ شمیل، مرکز خرید پارک

  1. مرکز خرید فروم قونیه

مرکز خرید فروم در نزدیکی مسجد ابراهیم حقی کنیالی قونیه قرار گرفته و در منطقه‌ی مناسبی از نظر دسترسی واقع شده است. این پاساژ که در سال 2019 احداث شده 20 هزار متر مربع مساحت دارد و از 3 بخش سرپوشیده، نیمه باز و روباز تشکیل شده است. تعدادی از فروشگاه‌های فروم در خیابان قرار گرفته‌اند، این فروشگاه‌ها اجناس باکیفیتی می‌فروشند، در داخل بنای مجموعه نیز کافه و رستوران‌هایی وجود دارد که چشم اندازی به سمت خیابان دارند. پارکینگ، کارواش، هایپرمارکت و... از جمله امکانات مرکز خرید فروم قونیه به شمار می‌روند، این مجموعه به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند.

آدرس: ترکیه، قونیه، منطقه‌ی سلجوقلو، محله‌ی بوسنا هرسِک، مرکز خرید فروم

  1. مرکز خرید سِلچوکر سنتر قونیه

مرکز خرید سلچوکر سنتر یکی از پروژه‌های قونیه است که در آن واحدهای تجاری با یک برج 9 طبقه که واحدهای اداری و مسکونی دارد تلفیق شده‌اند. این پاساژ 2 طبقه دارد که مساحت آن در مجموع حدود 24 هزار متر مربع می‌باشد، در فروشگاه‌های آن نیز محصولاتی همچون پوشاک، لوازم ورزشی، لوازم الکترونیکی، لوازم سیسمونی، مبلمان و سرویس خواب، لوازم برقی و... فروخته می‌شود. از جمله امکانات مرکز خرید سلچوکر سنتر می‌توان به کافه، رستوران، مارکت میگروس، پارکینگ با ظرفیت 340 خودرو، سالن زیبایی و تراس اشاره کرد، این مرکز خرید از 10 صبح تا 10 شب دایر است.

آدرس: ترکیه، قونیه، منطقه‌ی سلجوقلو، محله‌ی پارسانا، مرکز خرید سلچوکر سنتر

نمای مرکز خرید سلچوکر سنتر در شب

  1. مرکز خرید اوت لت ماکرو

اوت لت ماکرو یکی از مراکز خرید کوچک قونیه است، این پاساژ در مکانی قرار گرفته که دسترسی بسیار خوبی دارد. مساحت زیربنای ماکرو نزدیک به 16 هزار متر مربع است و در 40 فروشگاه آن  کالاهای مختلفی مانند پوشاک، سیسمونی، لوازم آرایشی بهداشتی، کیف و کفش، لوازم برقی و... عرضه می‌شود. این مرکز خرید امکانات بسیاری را در خود جای داده، امکاناتی نظیر رستوران، کافی شاپ، هایپرمارکت، نمازخانه، پارکینگ، آرایشگاه، آسانسور و...، ساعت کاری اوت لت ماکرو بین ساعات 10 تا 22 می‌باشد.

آدرس: ترکیه، قونیه، منطقه‌ی سلجوقلو، محله‌ی نیشانتاش، مرکز خرید ماکرو

  1. بازار کاپالی چارشی

کاپالی چارشی یعنی بازار بزرگ سرپوشیده، این نام بازاری بسیار قدیمی در منطقه‌ی کاراتای قونیه است که قدمت آن به سال 1461 میلادی برمی‌گردد. در بازار بزرگ کاپالی چارشی حجره‌ها و مغازه‌های متعددی وجود دارد که در آن‌ها بیشتر صنایع دستی، سوغات، عتیقه‌جات، ادویه، پارچه و محصولات محلی فروخته می‌شود. بازار بزرگ قونیه روزهای دوشنبه تا شنبه از 9 صبح تا 7 و نیم شب و روزهای یکشنبه از 11 تا 18 فعال است.

آدرس: ترکیه، قونیه، منطقه‌ی کاراتای، محله‌ی آکچشمه، بازار کاپالی چارشی

ورودی بازار کاپالی چارشی قونیه

  1. بازار بدستان

بازار بدستان یک بازار تاریخی در منطقه‌ی کهن بدستان است که بخاطر قدمت زیادش یکی از جاذبه‌های تاریخی قونیه محسوب می‌شود. این بازار در نزدیکی مسجد جامع عزیزیه قرار گرفته و حدود 500 سال پیش در زمان سلطان سلیمان بازسازی شده است. مساحت بازار بدستان 180 هزار متر مربع است و بیش از 2600 فروشگاه و حجره دارد، در این مغازه‌ها انواع پوشاک، زیورآلات، صنایع دستی، مواد غذایی تازه، لوازم خانگی و... به فروش می‌رسد، همچنین چندین کافه و رستوران هم در قسمت‌های مختلف بازار بدستان به چشم می‌خورد. این بازار همه روزه از 8 و نیم صبح تا 8 و نیم شب فعالیت می‌کند.

آدرس: ترکیه، قونیه، منطقه‌ی مرام، محله‌ی صاحیبیاتا، خیابان کبابچیلار، بازار بدستان

در این مقاله تعدادی از مراکز خرید و بازارهای شهر قونیه را به شما معرفی کرده و توضیحاتی در مورد هر یک ارائه دادیم، قونیه شهری تاریخی است که از شهرهای توریستی ترکیه به شمار می‌رود، در سفر به این منطقه حتما سری هم به مراکز خرید آن بزنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید