جنگلِ گیسوم | جاهای دیدنیِ گیسوم+ تصاویر
ضحا اکبری 1402/05/22 985 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

شمال کشورمان یکی از مناطق توریست پذیر ایران است که غالبا به عنوان اولین مقصد برای سفر ایرانیان تعیین می‌شود، جایی که دریا، جنگل، چشمه، آبشار، رودخانه و خلاصه هر چیزی که از طبیعت بکر انتظار داریم در خود دارد. در این میان برخی نقاط هستند که هم بخاطر داشتن طبیعت بی نظیر، هم برخوداری از امکانات رفاهیِ متعدد و هم بخاطر سرمایه گذاری‌های دولتی، شهرت بیشتری پیدا کرده و مسافران فراوانی را در خود میزبانی می‌کنند، گیسوم یکی از این مناطق است که به عنوان منطقه‌ای توریستی در شمال کشور محبوبیت بسیاری دارد. در این مقاله قصد داریم به این منطقه سفر کرده و شما را با بخش‌های زیبا و متنوع آن آشنا کنیم، پس تا پایان با ما همراه باشید تا در مورد گیسوم، این تفرجگاه رویایی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

گیسوم

گیسوم منطقه‌ای روستایی، توریستی و تفریحی است که در استان گیلان قرار دارد، این منطقه از جمله مناطق مهم گردشگری شمال کشور محسوب می‌شود که حدود 15 سالِ پیش مورد توجه شهرداریِ تالش قرار گرفته با سرمایه گذاری، ایجاد امکانات، رسیدگی به قسمت‌های مختلف و به دلیل کنار هم قرار گرفتنِ جنگل و دریا، به یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین نقاط توریستیِ شمال ایران و حتی کل کشور تبدیل شده است. گیسوم دارای قسمت‌های مختلفی است که از میان آن‌ها می‌توان به جنگل، ساحل، دریا، دریاچه و روستای سنتیِ آن اشاره کرد، هر کدام از این قسمت‌ها دارای زیبایی‌های بی حد و حصری می‌باشد که به محبوبیت بیشترِ گیسوم کمک کرده است.

جنگل کوه و غروب

روستای گیسوم

گیسوم روستایی از توابع بخش پره سر در استان گیلان و شهرستان تالش است که به عنوان منطقه‌ای توریستی تفریحی شهرت دارد، این روستا در دهستان دیناچال واقع شده و طبق سرشماری که در سال 1390 انجام گرفته، 185 نفر در قالب 68 خانوار در آن زندگی می‌کنند. مردم این روستا زندگیِ بسیار ساده‌ای دارند و به کار کشاورزی مشغولند، ضمن اینکه مشهور شدن گیسوم به عنوان منطقه‌ای توریستی، باعث ایجاد مشاغل مختلف برای ساکنان روستا در حوزه‌ی گردشگری شده است.

مزرعه درخت کوه

درخت آب و آسمان

جنگل گیسوم

جنگل گیسوم یکی از زیباترین جنگل‌های شمال کشور است که به دلیل نزدیکی به دریا از محبوبیت بسیاری برخوردار می‌باشد، این جنگل که به پارک جنگلی تبدیل شده، طبیعتی بی نظیر دارد و گونه‌های گیاهی و جاوریِ فراوانی را در خود جای داده است. حدود 76 گونه‌ی گیاهی در جنگل گیسوم زندگی می‌کنند، همچنین تنوع گونه‌های جانوریِ این جنگل نیز بسیار بالاست و گرگ، بز کوهی، پلنگ، خرگوش، خرس قهوه‌ای، قرقاول و... تعداد کمی از آن‌ها هستند. جاده‌ای که گردشگران را از روستا به ساحلِ گیسوم می‌رساند، از میان جنگلی رویایی عبور می‌کند، درختانی سر به فلک کشیده و زیبا دو طرف جاده را دربر گرفته‌اند و تماشای دریا در افق این جاده، تجربه‌ای تکرار شدنی خواهد بود. در گوشه و کنار جنگل گیسوم، آلاچیق‌هایی برای استراحت گردشگران تعبیه شده، ضمن اینکه دستفروشان لباس‌های ساحلی، سنتی، کلاه آفتابی و... را در حاشیه‌ی جاده می‌فروشند. این جنگل در بهار و تابستان هوایی خنک و طبیعتی بی نظیر دارد، در پاییز نیز تماشای جنگل نارنجی واقعا لذتبخش خواهد بود، در زمستان سراسر جنگل سفید پوش شده و یک تجربه‌ی شگفت انگیز برای گردشگران رقم می‌زند. در قسمت‌هایی از جنگل، رستوران‌هایی با غذای محلی، گشت پلیس، سرویس بهداشتی و محل‌هایی برای کمپ زدن وجود دارد، این موارد به رفاه گردشگران و احساس امینت بیشترشان کمک می‌کند.

جنگل از نمای بالا و کوه

درختان سر به فلک کشیده

ساحل گیسوم

ساحل گیسوم ساحلی تمیز، زیبا، شنی و آرام است، ساحلی آرامش بخش و رویایی با چشم اندازی بی نظیر از دریای خزر و امکانات و تفریحات بسیار که انتظار گردشگران را می‌کِشند. برای وارد شدن به این ساحل باید از یک ورودی عبور کرده و خودروی خود را در پارکینگ آن پارک کنید، اینجا بوفه برای خرید وسایل و خوراکی، اقامتگاه‌های مختلفی برای اقامت و رستوران‌های متعددی برای صرف غذا دارد، ضمن اینکه می‌توانید از تفریحات بسیاری همچون پیاده روی، دوچرخه سواری، اسب سواری، پاراگلایدر، موتور چهار چرخ و تفریحات آبی شامل قایق سواری، شنا، پاراسل، شاتل، جت اسکی و... استفاده نمایید.

ساحل دریا و چند گردشگر

ساحل چند گردشگر و درخت

دریاچه‌ی گیسوم

زیبایی‌های گیسوم تمامی ندارد، در دل جنگل‌های این منطقه و در انتهای مسیری فرعی در سمتِ چپِ جاده‌ی منتهی به دریا، دریاچه‌ای رویایی را خواهید دید که زیبایی‌اش مثال زدنی است، در اطراف این دریاچه‌ی مصنوعی تعداد زیادی رستوران و کافه وجود دارد که می‌توان در آن‌ها غذاها و خوراکی‌های خوشمزه نوش جان کرد، ضمن اینکه در داخل دریاچه قایق‌های زیادی هستند که لذت سوار شدن بر آن‌ها در کنار سکوت و زیباییِ اطراف یکی دیگر از جذابیت‌های گیسوم به شمار می‌رود.

دریاچه و جنگل از نمای بالا

قایق روی دریاچه و جنگل

آب و هوا و بهترین زمان برای سفر به گیسوم

با توجه به شرایط آب و هواییِ گیسوم، بهار و تابستان بهترین زمانِ سفر به این منطقه می‌باشد، در این زمان درختان سرسبز، هوا عالی و بارندگی کم است، به همین دلیل مسافران می‌توانند از طبیعت، جنگل، ساحل و دریاچه‌ی گیسوم نهایتِ استفاده را بِبَرَند. اما در پاییز ظاهر جنگل هزار رنگ می‌شود، برگ درختان قرمز و نارنجی شده و روی زمین پهن می‌شوند، قدم زدن در دل جنگل و شنیدن صدای خش خشِ برگ‌ها در زیر پایتان قطعا لذتبخش خواهد بود. زمستان‌ها گیسوم مسافر کمتری را به خود می‌بیند، سردیِ هوا و سختیِ مسیر باعث می‌شود که کمتر کسی در زمستان این منطقه را برای تفریح انتخاب کند، اما تماشای جنگلی سفید پوش با درختان بلند و استوار، حسی است که شاید نتوانید در هیچ جای دیگر تجربه کنید، البته اگر تصمیم گرفتید در زمستان به بازدید از گیسومِ زیبا بروید، فراموش نکنید که وسایل و تجهیزاتِ لازم برای سفرهای زمستانی را به همراه داشته باشید.

نمایی از جنگل پاییزی

جاده جنگلی در زمستان

مسیر دسترسی به گیسوم

برای رسیدن به گیسوم باید ابتدا خود را به رشت برسانید، سپس وارد جاده‌ی رشت به آستارا شده و پس از رد کردن پونل، 23 کیلومتر به مسیر خود ادامه دهید، وقتی 10 کیلومتر مانده بود به جاده‌ی اسالم به خلخال، مسیر گیسوم را مشاهده می‌کنید. وارد این مسیر شده و در این جاده‌ی رویایی برانید تا ساحلِ زیبا را در افق جاده ببیند، اینجا جایی است که شما را به بهشت می‌رساند.

دریاچه چند ساختمان و درخت

جاده جنگلی

وسایل مورد نیاز برای سفر به گیسوم

در منطقه‌ی تفریحیِ گیسوم، همه جور امکانات و تجهیزات وجود دارد، از بوفه و رستوران گرفته تا اقامتگاه و کافه، بنابراین لازم نیست وسیله‌ی زیادی همراه خود ببرید، تنها چیزهایی که لازم دارید کفش مناسب پیاده روی، لباس گرم، کلاه و عینک آفتابی، دوربین عکاسی و... می‌باشد.

چند درخت با برگ های سبز

مسیر چوبی روی دریا و یک آلاچیق

چگونگی اقامت در گیسوم

اگر قصد دارید در منطقه‌ی گیسوم اقامت کنید، گزینه‌های زیادی پیش رو خواهید داشت، در کنار ساحل و دریاچه‌ی گیسوم، اقامتگاه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها اقامت کنید، بهتر است قبل از سفر یکی از این اقامتگاه‌ها را رزرو نمایید. همچنین می‌توانید در کنار ساحل یا داخل جنگل کمپ بزنید که این مورد، نیازمندِ آشنایی با اصول کمپینگ و داشتن تجهیزاتِ مناسب می‌باشد. ضمنا اهالیِ روستای گیسوم خانه‌های خود را به گردشگران اجاره می‌دهند، اقامت در این خانه‌ها، شما را با لذت یک زندگیِ روستایی آشنا می‌کند. در صورتی که می‌خواهید اقامتی لوکس‌تر داشته باشید، می‌توانید به تالش برگشته و در یکی از هتل‌های این شهر شب را به صبح برسانید.

دریاچه و یک درخت

درختان بلند جنگلی

یک قایق و دو درختچه در ساحل برفی

ما در این مقاله در مورد منطقه‌ی تفریحیِ گیسوم صحبت کرده، بخش‌های مختلف آن را معرفی نموده و نکات مورد نیاز را برای سفر به این منطقه برایتان شرح دادیم، اگر تمایل دارید به گیسوم سفر کرده، جنگل‌های زیبای آن را ببینید، در ساحلش قدم بزنید و از غذاهای خوش طعم این منطقه‌یِ توریستی لذت ببرید، می‌توانید از تورهای گیسومِ کایت استفاده نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید