آکتائو قزاقستان | راهنمای سفر، تصاویر، جاذبه‌ها و دانستنی‌ها
ضحا اکبری 1402/03/27 6043 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

قزاقستان کشوری در آسیای مرکزی و اروپای شرقی است، این کشور در سال‌های گذشته بر روی صنعت گردشگریِ خود سرمایه گذاری کرده و گردشگران بسیاری را به داخل این کشور جذب نموده است. آلماتی و آستانه 2 شهر مهم قزاقستان هستند که گردشگران بیشتر به آن‌ها سفر می‌کنند، اما ما قصد داریم در این مقاله در مورد شهر آکتائو یکی از زیباترین شهرهای قزاقستان حرف بزنیم و راهنمای جامعی از سفر به آن برایتان بیان کنیم، اگر می‌خواهید با بخش‌های مختلف آسیا آشنا شده و برای سفر، مکان جدیدی را انتخاب نمایید، پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با شهر آکتائو

آکتائو یا آق تاو بندری ساحلی در غرب کشور قزاقستان است که در استان مین قشلاق این کشور واقع شده، آکتائو در سال 1963 رسما عنوان شهر پیدا کرد و پس از اینکه اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید و قزاقستان استقلال پیدا کرد، جایگاه این شهر در امور مربوط به صادرات و واردات بسیار بالاتر رفت. آکتائو حدود 700 هزار نفر جمعیت دارد که بیشترشان مسلمان و تعداد کمی از آن‌ها مسیحی هستند، این مردم به زبان قزاقی و روسی صحبت می‌کنند، واحد پولشان تنگ است و به آداب و سنن قدیمیِ خود بسیار پایبندند. در گذشته این شهر شوچنکو خوانده می‌شد اما پس از مدتی نام آن به آکتائو تغییر پیدا کرد، آکتائو در لغت به معنای سپید کوه یا کوه سفید است که می‌توان دلیل این نامگذاری را وجود صخره‌های سفید رنگِ این شهر دانست. این شهر از چند نظر اهمیت ویژه‌ای دارد، اول اینکه در نزدیکیِ دریای خزر است و به عنوان شهری ترانزیتی شناخته می‌شود، دوم اینکه به دلیل وجود معادن اورانیوم، غنی سازیِ این ماده در این شهر انجام می‌گیرد و جنبه‌یِ سومِ اهمیتِ آن، استخراج نفت در این منطقه می‌باشد. در کنار تمام این‌ها، برخورداری از طبیعت بکر و زیبا، جاذبه‌های گردشگریِ متعدد و تفریحات فراوان، آکتائو را به شهری توریستی در کشور قزاقستان تبدیل کرده است.

میدان اصلی آکتائو قزاقستان

روش‌های سفر به آکتائو

برای سفر به آکتائو 3 راه وجود دارد:

  1. سفر با هواپیما: راحت‌ترین روش سفر به آکتائو سفر هوایی است، این شهر یک فرودگاه دارد که پروازهای زیادی در آن انجام می‌شود
  2. سفر به صورت زمینی: می‌توان با خودروی شخصی از سرخس وارد کشور ترکمنستان شده و پس از عبور از ازبکستان و قرقیزستان به کشور قزاقستان و بعد شهر آکتائو رسید (البته این نوع از سفر سختی‌های خاص خودش را دارد و بیشترِ مسافران ایرانی تمایل دارند از سفر هوایی استفاده کنند)
  3. سفر با قطار: اگر در یکی از شهرهای قزاقستان حضور داشته باشید، می‌توانید با استفاده از قطار به آکتائو بروید، این روش نسبتا ارزان و کم دردسر است

سفر به آکتائو قزاقستان

آب و هوا و بهترین زمان سفر به شهر آکتائو

کشور قزاقستان در آسیای میانه واقع شده و شهرهای مختلف آن آب و هوای متنوعی دارند، آکتائو در نزدیکی دریای خزر قرار گرفته، این شهر در بهار هوای معتدل و بارندگی کم دارد، تابستانِ آن دارای هوایی دلپذیر و بدون باران است، در پاییز مقدار بارندگی بیشتر است اما مطبوع بودن هوا بسیار لذتبخش خواهد بود و زمستان این شهر با بارشِ برف و بارانِ زیاد و سردی هوا همراه می‌باشد. بهترین زمانِ سفر به آکتائو فصل تابستان است که همانطور که ذکر شد هوا بسیار عالی می‌باشد، اما طبیعتا تعداد مسافر بیشتر و قیمت‌ها بالاتر خواهد بود. از نظر هزینه، فصل زمستان زمانی ایده آل برای سفر به آکتائوست، اما ممکن است سردیِ هوا و بارش‌های زیاد، مانع از لذت بردن از سفر و مکان‌های دیدنیِ این شهر شود.

آب و هوای آکتائو

جاذبه‌های گردشگری شهر آکتائو

شهر آکتائو طبیعت بسیار زیبایی دارد، مناظر این شهر بکر هستند و آب و هوایِ عالی و قله‌های رنگارنگش جان می‌دهد برای یک طبیعت گردیِ تمام عیار، ضمن اینکه این شهر جاذبه‌های تاریخی و اماکن فرهنگیِ فراوانی نیز دارد. از جمله جاذبه‌های آکتائو می‌توان به مسجد بکت عطا، بنای یادبودِ MIG در ویکتوری مال، سینما بایترک، ساحل آکتائو و تفریحات آبیِ جذابش، یادبودِ شعله‌ی ابدیِ جنگ جانیِ دوم، بنای یادبودِ تاراس شوچنکو، تئاتر پوپ، پارک ملی آلتین اِمِل، موزه‌ی تاریخ و مطالعات منطقه‌ای، تئاتر درام، میدان Yntymak، بنای یادبودِ Zhalau Mynbayev و بسیاری مکان‌های دیگر اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری آکتائو

جابجایی و حمل و نقل در شهر آکتائو

در داخل شهر آکتائو چند گزینه برای جابجایی وجود دارد، تاکسی اولین مورد برای جابجایی در داخل شهر است، اما هزینه‌ی زیادی دارد، مورد بعد اتوبوس است، با اتوبوس می‌توان به راحتی و با هزینه‌ای کمتر در آکتائو جابجا شد. برای سفر از آکتائو به شهرهای دیگرِ قزاقستان می‌توان از هواپیما، قطار و کشتی استفاده کرد، این شهر یک فرودگاه بین المللی دارد که پروازهای داخلی و خارجیِ زیادی در آن انجام می‌گیرد. ایستگاه قطار آکتائو در فاصله‌ی 12 کیلومتریِ شهر است و با آن می‌توان به آستانه، آلماتی و شیمکنت رفت، در بندر دریاییِ آکتائو بیشتر، کشتی‌های باری تردد می‌کنند، اما تعدادی کشتی مسافربری هم در این بندر هستند که مسافران را بین باکو (آذربایجان) و آکتائو جابجا می‌کنند.

قایق سواری در قزاقستان

رستوران‌های شهر آکتائو

از جمله غذاهای سنتی کشور قزاقستان که در رستوران‌های آکتائو سرو می‌شوند می‌توان بشبارماک، کازی، پیلاوِ قزاقی، کورداک، باوورساق و مانتی را نام برد، رستوران آسورتی، رستوران تندور، رستوران قزاق گورمت، رستوران مهاراجه هندی و بار رستوران اولیور از جمله رستوران‌های معروف قزاقستان هستند که در آکتائو شعبه دارند.

غذای محلی قزاقستان

مراکز خرید شهر آکتائو

قطعا خرید کردن دلیل اصلیِ مسافران از سفر به آکتائو نیست، هرچند این شهر از جمله شهرهای توریستیِ قزاقستان به شمار می‌رود، اما هنوز نتوانسته زمینه را برای خرید گردشگران فراهم کند. در آکتائو چند بازار قدیمی و تعدادی مرکز خرید وجود دارد که می‌توانند نیاز گردشگران و ساکنان این شهر را برطرف کنند.

خرید صنایع دستی در قزاقستان

بهترین هتل‌های شهر آکتائو

از آنجا که آکتائو شهری توریستی در کشور قزاقستان است، هتل‌ها و اقامتگاه‌های فراوانی در این شهر یافت می‌شود، این اقامتگاه‌ها می‌توانند هتلی لوکس و 5 ستاره یا اقامتگاهی ارزان باشند. هتل رِکسوس واتر ورلد، هتل هالیدی این، هتل رنسانس، هتل چاگالا، هتل جروییک، هتل سامال، هتل ویکتوریا، هتل سیلک وی و... تعدادی از هتل‌های معروف آکتائو هستند.

یک هتل ساحلی در آکتائو قزاقستان

هزینه‌ها در شهر آکتائو

به طور کلی قزاقستان کشوری ارزان است و هزینه‌ها در آن زیاد نیست، این هزینه‌ها می‌تواند شامل هزینه‌ی بلیط هواپیما، هتل، خورد و خوراک، حمل و نقل و... ‌باشد، می‌توان با اقامت در هتل‌های ارزان‌تر، جابجایی با اتوبوس و خوردن غذاهای خیابانی، تا حد زیادی از هزینه‌ها را کم کرد، همچنین سفر با تور برای مسافران به صرفه‌تر خواهد بود.

طبیعت قزاقستان

در این مقاله در مورد شهر زیبای آکتائو در کشور قزاقستان صحبت کردیم و راهنمای سفر به آن را برایتان بازگو نمودیم، اگر تصمیم دارید به آکتائو این شهر توریستی و ارزان سفر کنید، می‌توانید از تورهای آکتائوی کایت استفاده کرده و سفری به یاد ماندنی را به این شهر تجربه کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید