جاذبه‌های گردشگری قزاقستان | 20 جاذبه برتر در سفر به قزاقستان
ضحا اکبری 1402/03/26 3081 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

قزاقستان یکی از کشورهای آسیای میانه و نزدیک به اروپا است، این کشورِ محصور در خشکی چند سالی است که به یکی از مقاصد گردشگریِ آسیا تبدیل شده و با سرمایه گذاری‌های متعدد در این زمینه، توانسته نام خود را در میان کشورهای توریستیِ آسیا مطرح کند. در این مقاله قصد داریم تعدادی از جاذبه‌های گردشگریِ قزاقستان را معرفی کرده و توضیحاتی در مورد هر یک ارائه دهیم، اگر تصمیم دارید به این کشور زیبا سفر کنید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

  1. مجموعه‌ی ورزشیِ مِدِئو

شهر مدئو در واقع دره‌ای در 15 کیلومتریِ آلماتی است که در ارتفاع 1700 متری از سطح دریا قرار دارد، در این شهر یک پیست اسکی و یک استادیوم بزرگ اسکیت روی یخ وجود دارد که پاتوقی برای ورزشکارهای معروف جهان هستند. اسکیت روی یخ، فعالیت زمستانی و دوچرخه سواری، اسکیت، اسکیت بردینگ و بسکتبال خیابانی از جمله فعالیت‌های تابستانیِ این مجموعه هستند.

مجموعه ورزشی مدئو

  1. پایگاه فضاییِ بایکونور

بایکونور بزرگ‌ترین و یکی از قدیمی‌ترین پایگاه‌های فضانوردیِ جهان است که در بیابان‌های قزاقستان قرار گرفته و همچنان از آن استفاده می‌شود، این مرکز سال‌هاست که در اختیار روس‌ها قرار دارد و آن‌ها برای اکتشافات فضاییِ خود از آن استفاده می‌کنند، برای بازدید از این مجموعه باید 45 روز زودتر به مسئولان پایگاه اعلام کرد.

پایگاه فضاییِ بایکونور

  1. منطقه‌ی چیمبولاک

چیمبولاک منطقه‌ای کوهستانی در آلماتی است که از جمله مناطق گردشگریِ قزاقستان به شمار می‌رود، این منطقه دارای تله کابین، پیست اسکی، مسیرهای مناسب برای کوهنوردی و قسمتی مناسب پیاده روی می‌باشد.

منطقه‌ی چیمبولاکمنطقه‌ی چیمبولاک

  1. مسجد نور سلطان آستانه

مسجد نور سلطان در سال 2023 در شهر آستانه افتتاح شد، این مسجد یکی از 10 مسجد بزرگ دنیا و نمادی جدید برای قزاقستان است که حدودا 68 هزار متر مربع مساحت دارد و می‌تواند 35 هزار نفر را در خود جای دهد، مسجد نور سلطان از 5 گنبد لاجوردی، 4 مناره، چلچراغی عظیم، دیوارهایی تزئین شده با 25 میلیون قطعه شیشه و... تشکیل شده است.

مسجد نور سلطان آستانه

  1. کلیسای جامع زِنکوف (معراج)

کلیسای جامع زنکوف یک کلیسای ارتدوکس روسی است که در پارک آنفیلوی آلماتی قرار دارد، این کلیسا از چوب و بدون هیچ میخی ساخته شده و با 56 متر ارتفاع دومین بنای چوبیِ بلند جهان به شمار می‌رود، شمایل زیبای داخل کلیسا همچون معماریِ بی نظیرِ آن، از عوامل جذابیت کلیسای معراج به شمار می‌رود.

کلیسای جامع زِنکوف (معراج)

  1. برجِ بایتِرِک

برج بایترک یکی از جاذبه‌های دیدنیِ شهر آستانه است که در زمان انتقال پایتخت از آلماتی به این شهر ساخته شده، این برج 105 متر ارتفاع دارد و دارای رستوران، آکواریوم بزرگ، گالری‌های هنری و... می‌باشد.

برجِ بایتِرِک

  1. شهر تاریخیِ طاراز

طاراز شهری تاریخی با قدمتی بیش از 2000 سال است که در فهرست میراث جهانیِ یونسکو قرار گرفته، در این شهر نمونه‌های عالیِ معماری به چشم می‌خورد که از میانِ آن‌ها می‌توان به آیشا بی بی و آرامگاه باباجی اشاره کرد.

شهر تاریخیِ طاراز

  1. پارک ملی کورگَلژین

پارک ملیِ کورگلژین بزرگ‌ترین منطقه‌ی طبیعی در قزاقستان است که در جنوب غربیِ شهر آستانه واقع شده، این پارک دارای 2 دریاچه‌ی بزرگ به نام‌های کورگلژین و تِنگیز، زمین‌های سرسبز، 82 نوع پرنده‌ی زیبا و حدود 350 گونه‌ی گیاهی می‌باشد.

شهر تاریخیِ طاراز

  1. کاخ ریاست جمهوریِ آک اُردا

کاخ ریاست جمهوریِ آک اُردا محل کار رئیس جمهور کشور قزاقستان است که در سال 2004 افتتاح شد، این کاخ، معماری زیبایی دارد و دارای یک گنبد آبی رنگ است که روی آن مناری مخروطی شکل به رنگ آبی، عقابی صحرایی در حال پرواز و خورشیدی با 32 پرتو درخشان دیده می‌شود.

کاخ ریاست جمهوریِ آک اُردا

  1. پارک ملی بُرآبای (مروارید قزاقستان)

مروارید قزاقستان عنوانی است که به دلیل زیباییِ جادوییِ پارک ملیِ برآبای برای این منطقه انتخاب شده، این پارک بسیار وسیع است و شامل کوه، دریاچه‌های بزرگ و کوچک، جنگل و گونه‌های متعدد گیاهی و جانوری می‌باشد. پارک ملی برآبای که در منطقه‌ی آکمولا واقع شده به دلیل برخورداری از فروشگاه‌های متعدد، رستوران‌های باکیفیت، سواحل زیبا و... محبوبیت بسیاری در بین گردشگران پیدا کرده و در تعطیلات مملو از افرادی است که در آن به کمپینگ و استراحت مشغول هستند.

پارک ملی بُرآبای (مروارید قزاقستان)

  1. منطقه‌ی مانگیستائو

مانگیستائو نام استانی در کشور قزاقستان است که از مناطق مهم توریستیِ این کشور به حساب می‌آید، فرهنگ غنی، آداب و رسوم جذاب، تفریحات متعدد، مراکز فرهنگیِ فراوان و هتل‌های لوکس از جمله دلایلی هستند که باعث شهرت این منطقه شده‌اند.

منطقه مانگیستائو جاذبه قزاقستان

  1. کاخ صلح و آشتی

کاخ صلح و آشتی عنوان هرمی 77 متری در شهر آستانه است که یکی از شاهکارهای معماری این شهر محسوب می‌شود، به طوری که بین علاقمندان به معماری سنتی و مدرن، بر سر اینکه اولین هرم برجسته‌ی دنیا این بناست یا اهرام مصر، اختلاف وجود دارد. هرم صلح و آشتی محل برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی و هنری است و از معروف‌ترین جاذبه‌های قزاقستان به شمار می‌رود.

کاخ صلح و آشتی

  1. پارک ملی بایانائول

پارک ملیِ بایانائول یکی از زیباترین مناطق طبیعیِ قزاقستان است که در استان پاولودارِ این کشور واقع شده، این پارکِ 50 هزار هکتاری در سال 1985 تاسیس شده، یکی از مناطق مناسب برای تعطیلات است و دارای 3 دریاچه‌ی آب شیرینِ جاسبی، سابینیکول و توراجیر می‌باشد.

پارک ملی بایانائول قزاقستان

  1. دریاچه‌ی آلماتی

دریاچه‌ی آلماتی دریاچه‌ای طبیعی در 15 کیلومتریِ این شهر است که در ارتفاع 2511 متری از سطح دریا قرار دارد، این دریاچه 1.6 کیلومتر طول، 1 کیلومتر عرض و 30 تا 40 متر عمق دارد و سطح آن در فصول مختلف به رنگ‌های پسته‌ای و فیروزه‌ای درمی‌آید، آب این دریاچه شیرین و منبع استفاده‌ی شهروندان آلماتی است، به همین دلیل شنا کردن در آن ممنوع می‌باشد.

دریاچه آلماتی

  1. پارک ملی ایل آلتائو

پارک ملی ایل آلتائو یکی از مناطق دیدنیِ قزاقستان است که در نزدیکیِ آلماتی قرار دارد، این پارک در سال 1966 تاسیس شده و هم اکنون محل زندگی بیش از 300 گونه‌ی جانوری همچون پلنگ برفی است. در پارک ایل آلتائو جاذبه‌های فراوانی مانند جنگل، دره، یخچال طبیعی، آبشار، دریاچه و... وجود دارد، ضمن اینکه پیست اسکی و اسکیت روی یخ این پارک، در بین پیست‌های آسیا رتبه‌ی اول را داراست.

پارک ملی ایل آلتائو

  1. دره‌ی تورگِن

دره‌ی تورگن نام دره‌ای در پارک ملی ایل آلتائو است که بسیار زیبا و دیدنی می‌باشد، این دره دارای بخش‌های متنوعی از جمله آبشار، دریاچه، رودخانه، جنگل و... است و گردشگران به راحتی می‌توانند از آلماتی به این دره برسند.

دره‌ی تورگِن

  1. شهر سِمِی

شهر سِمِی نیز دیگر شهر توریستیِ قزاقستان است که جاذبه‌های فراوانی برای گردشگران دارد، از میان این جاذبه‌ها می‌توان بناهای تاریخی، موزه، کافه‌های دنج، کلیساهای قدیمی، مراکز خرید معروف و... را نام برد.

شهر سمی قزاقستان

  1. دریاچه‌ی کیندی

در سال 1911 زمین لرزه‌ی بزرگی اتفاق افتاد که سبب شد زمین ترک برداشته و با جمع شدن آب در سطح زمین، دریاچه‌ی کیندی به وجود بیاید، این دریاچه حدود 400 متر طول دارد و دلیل شهرت آن تنه‌ی خشک شده‌ی درختان که از سطح آب دریاچه بیرون زده و زیباییِ بی نظیری به آن داده می‌باشد.

دریاچه کیندی

  1. پارک ملی چارین

پارک ملی چارین منطقه‌ای حفاظت شده در 200 کیلومتریِ آلماتی است که 125 هزار هکتار مساحت دارد و در سال 2004 تاسیس شده است، دره‌ی چارین با 90 کیلومتر طول، رود چارین، صحراهای متعدد، مناطق باستان شناسی و... از بخش‌های جذاب این پارک ملی به شمار می‌روند.

پارک ملی چارین

  1. دریاچه‌ی بالخاش

دریاچه‌ی بالخاش پانزدهمین دریاچه‌ی بزرگ دنیاست که در کرانه‌های دریای آرال قرار گرفته و از بهترین مناطقِ قزاقستان برای اقامتِ گردشگرانِ طبیعت دوست می‌باشد. مناطق اطراف این دریاچه آب و هوای بسیار عالی، کوه‌های بلند برای کوهنوردان، چمنزارهای وسیع برای کمپینگ و غرفه‌هایی که غذای دریایی عرضه می‌کنند دارد.

دریاچه بالخاش قزاقستان

در این مقاله به قزاقستان سفر کرده و با جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحیِ این کشور زیبا آشنا شدیم، قزاقستان مقصدی مناسب برای سفر ایرانیان است که می‌توان خاطرات جذابی از آن به یادگار گرفت، در صورتی که تمایل داشتید به این کشور دیدنی سفر کنید می‌توانید از تورهای قزاقستانِ کایت استفاده نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید