ترسناک ترین فرودگاه‌های جهان
2918 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


در این مقاله از وبسایت کایت قصد داریم شما را با ترسناک‌ترین فرودگاه‌های جهان (The scariest airport in the world) آشنا کنیم که موقع فرود یا برخاستن با ترس و دلهره وصف‌ناپذیری همراه خواهید شد.


فرودگاه لوکلا، نپال

این فرودگاه در کوهستان هیمالیا قرار داشته و باند باریک شیب‌دار و زاویه‌دار یک‌طرفه رو به دره آن در بیشتر موارد یخ‌زده بوده و اگر قصد سفر به قله اورست را دارید، باید حتماً به اینجا مراجعه کنید. در هنگام فرود و بلند شدن همیشه برای خلبان‌ها دردسر وجود دارد، علی‌الخصوص در مواقعی که برق هم برود، در آن صورت باید خدا و پیغمبر را صدا کرد تا یا سالم بر زمین فرود آیید یا به سلامت جانتان را بگذارید روی دوشتان و از آنجا بروید.

فرودگاه لوکلای نپال


2. فرودگاه تانکانتین، هندوراس

به علت موقعیت این فرودگاه در نزدیکی کوهستان و اندازه باریک باند فرود، خلبانان باید پیچی تند را متحمل شده و در نزدیکی دره فرود آیند و فرود در این فرودگاه بی‌شباهت به ناوهای هواپیمابر آمریکایی نیست. خدانکند که وضعیت هوا نامناسب باشد، نذر و نیاز فایده‌ای ندارد، خودتان را آماده دلهر‌ه‌آورترین موقعیت زندگی‌تان کنید و تا یک قدمی مرگ پیش بروید.

فرودگاه تانکانتین هندوراس


3. فرودگاه پارو، بوتان

این فرودگاه در بوتان تنها به 17 خلبان که اجازه پرواز در باندی که با قله‌های کوهستانی 18000 پایی احاطه شده‌اند را صادر می‌کند. در این باند پرواز 6500 پایی تنها در طول روز می‌توان پرواز کرد. در زمان فرود مسیر پرواز کاملاً خارج از دیدرس خلبانان قرار دارد، تا دقیقه آخر که با یک زاویه 45 درجه پیش از اصابت با کف باند، می‌پیچند و در لحظه پایین آمدن احساس می‌کنید که گویا به چیزی برخورد کرده‌اند. اگر از این ماجرا جان سالم به در ببرید، می‌توانید از ماجراجویی در فرودگاه معبدی شکل آن لذت ببرید.

فرودگاه پارو بوتان


4. فرودگاه صبا، هند غربی هلند

این فرودگاه در جزیره صبا در هلند واقع‌شده که یکی از باندهای پروازی تجاری کوتاه (1300 پایی) دنیا را به خود اختصاص داده و تنها خلبانان به‌خوبی تعلیم‌دیده مجازند که در این محوطه پرواز کنند. در زمان فرود در نزدیکی یک صخره، در کناره زمین ناهموار آنجا، پیش از فرود با یک ساحل نامناسب برای فرود روبرو می‌شوید.

فرودگاه صبای هند غربی هلند


5. فرودگاه بین‌المللی کورچول، فرانسه

طول باند پرواز این فرودگاه 1700 پا بوده و شیبی 18.5 درجه دارد. این شیب تیک آف را دشوار کرده و تنها خلبانان باتجربه می‌توانند در این محوطه خطرناک پرواز داشته باشند. به علت موقعیت قرارگیری باند پرواز این فرودگاه، اگر اشتباهی صورت بگیرد، شانس دومی باقی نخواهد ماند. برای اینکه عمق فاجعه فرود و پرواز از این فرودگاه را درک کنید، باید بدانید که هیچ چراغ یا تجهیزات مناسبی در شرایط آب و هوایی بد در اینجا قرار ندارد.

فرودگاه بین‌المللی کورچول فرانسه


6. فرودگاه بین‌المللی ولینگتون، نیوزلند

در این فرودگاه یک خط باند پروازی 6351 پایی وجود دارد که پایانش به آب می‌رسد. این ناحیه بسیار بادخیز است و مانورهای لندینگ را به شدت دشوار می‌سازد. به محض پیاده شدن از هواپیما با انفجارهای فورانی طوفانی روبرو می‌شوید. اگر سالم رسیدید، سفر خوش بگذرد.

فرودگاه بین‌المللی ولینگتون نیوزلند


7. فرودگاه ایستگاه مک‌موردو، قطب جنوب

این باند پرواز یخی روی صخره آتشفشانی شبه‌جزیره هات پوینت در راس آیلند با یخ سفید (چهار اینچ برف فشرده) ساخته شده است.
باند پرواز یخی توسط برنامه قطب جنوب ایالات متحده در فصل تابستان مورداستفاده قرار گرفته و به ایستگاه مک‌موردو نزدیک است. این پایگاه ارتش، تنها فرودگاه اصلی در این قاره است و در طول زمستان، این ناحیه 24 ساعت شبانه‌روز تاریک است. هیچ چراغی در باند پرواز نصب نشده و خلبانان آموزش‌دیده‌اند که در شرایط عدم دید پرواز کنند. اگر قصد دارید به پروازی خودکشی‌طور بروید به شدت تماشای قطب ‌جنوب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

فرودگاه ایستگاه مک‌موردوی قطب جنوب


8. فرودگاه بین‌المللی شاهزاده جولیانا، سنت مارتن

ساحل عمومی ماهو در انتهای این باند فرودگاه واقع شده که موجب انفجارهای باد و شن برای حمام‌بگیران در آفتاب است و می‌توانید یک تصویر اینستاگرامی فوق‌العاده از آنجا تهیه کنید. طول این باند فرود 7100 پا بوده و هواپیماها باید در ارتفاع بسیار کم و در نزدیکی جمعیت خودشان را به مسیر پرواز نزدیک کنند. هر لحظه امکان دارد که سر یک عده در اثر برخورد با هواپیما متلاشی شود. اگر فرود هم بیایید، احتمال دارد قتل به گردن‌تان بیفتد!

فرودگاه بین‌المللی شاهزاده جولیانای سنت مارتن


9. فرودگاه نارساروآک، گرین‌لند

این فرودگاه در بخش جنوبی گرین‌لند و در میان فلات‌های گوناگون واقع شده است. بادهای به شدت سهمگین، تهدیدکننده‌ترین عنصری هستند که فرود و بلند شدن در این باند پرواز 6000 پایی را بسیار خطرناک جلوه می‌دهند. اگر آتشفشان‌های اطراف این منطقه در حال فوران‌های جزئی باشند، فکر پرواز به اینجا را فراموش کنید، چون امکان دارد در هوا آتش بگیرید!

فرودگاه نارساروآک گرین‌لند


10. فرودگاه گیزبورن، نیوزیلند

این فرودگاه در حوالی منطقه گیزبورن در نیوزیلند واقع شده و یک راه‌آهن در نزدیکی باند پرواز واقع شده است. سه باند پرواز سرسبز و یک باند پرواز اصلی وجود دارد که با خط راه‌آهن ملی این کشور تقاطع دارند. پروازهایی که به این منطقه می‌آیند باید کاملاً برنامه‌ریزی‌شده باشند تا خدای نکرده در زمان فرود، مسافران با یک بلیت دو نشان نزنند!

فرودگاه گیزبورن نیوزیلند

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید