جاذبه های گردشگری کمتر دیده شده استانبول
1613 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


همه مردم با مکان های دیدنی مشهور استانبول همچون کاخ توپکاپی، مسجد حاجی صوفیا و مسجد سلطان احمد آشنا هستند. هرچند، در کشوری با تاریخچه غنی و فرهنگ کهن که در آن مردمانی با مذاهب و تمدن‌های متفاوت زندگی می‌کردند و امپراطوری‌های مختلف فرمان‌روایی داشتند، قطعا جاذبه های دیدنی به همین موارد ختم نمی‌شود. 

اگر می‌خواهید با جاذبه های گردشگری استانبول که کمتر کسی آنها را می‌شناسد آشنا شوید، تا انتهای این مقاله کایت همراه ما باشید. 

تورهای مرتبط:


مسجد یاووز سلطان سلیم (Yavuz Selim Mosque)

مسجد امپراتوری سلطان سلیم که دقیقا روی پنجمین تپه استانبول واقع شده، یکی از زیباترین مساجد تاریخی استانبول بوده و چشم‌اندازی بسیار زیبا از خلیج شاخ طلایی را در مقابل چشمان گردشگران قرار می‌دهد. اگر سری به حیاط این مسجد بزنید، آب‌نمایی را می‌بینید که در گذشته محل وضو گرفتن بوده و گنبد منحنی آن، میزبان نقاشی‌های زیبایی است که حتما باید آنها را از نزدیک مشاهده کرد. این عمارت برای یادبود سلطان سلیم اول، در قرن شانزدهم و به دستور پادشاه وقت یعنی سلیمان یکم ساخته شده است. 


مسجد یاووز سلطان سلیم

کاخ کوچوکسو (Kucuksu Kasari)

کاخ کوچوکسو از جاذبه های کمتر شناخته شده استانبول در بخش آسیایی این شهر است که در گذشته، پادشاهان برای تفریح و شکار حیوانات مختلف از آن استفاده می‌کردند. با ظاهری نئو-باروک، کاخ کوچوکسو به شومینه‌هایی ایتالیایی از سنگ مرمر و مبلمان آنتیک اروپایی مزین شده است تا شکوه آن از خاطر هیچ بازدیدکننده‌ای پاک نشود.

این کاخ کوچک اما زیبا که ساخت آن در سال 1857 به پایان رسید، بعد از تشکیل جمهوری ترکیه به یک مهمان‌سرا و سپس به موزه تبدیل شده است. 


کاخ کوچوکسو

لند والز (The Land Walls)

دیوارهای سنگی بلند و بسیار زیبایی که امروزه با نام «لند والز» شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی استانبول محسوب می‌شود. این دیوارهای بلند در زمان حکم‌رانی امپراتور بیزانس، تئودوسیوس دوم، از قرن پنجم تا سال 1453 که عثمانی‌ها کنترل شهر را به دست گرفتند، از شهر قسطنطنیه محافظت می‌کردند.

اگرچه بررسی تمامیت و تاریخچه این دیوارها کمی دشوار است، اما یکی از بهترین بخش‌های آن که به خوبی نگهداری شده، قلعه یدیکوله است. در صورت تمایل می‌توانید با قطار به این منطقه رفته و از این بنای زیبا بازدید کنید.  


لند والز

کاخ بیلربی استانبول (Beylerbeyi Palace)

بخش آسیایی استانبول آن‌گونه که مردم فکر می‌کنند نبوده و در گوشه و کنار آن می‌توان بناهای شگفت‌انگیزی را مشاهده کرد. کاخ بیلربی یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استانبول است که در مقابل تنگه بسفر بنا شده و در گذشته، منزل تابستانی پادشاهان عثمانی بوده است. به علاوه، این کاخ جایی است که در آن پادشاهان میزبان مقامات خارجی هم بوده‌اند. 

بدون شک، کاخ بیلربی از بهترین جاذبه های دیدنی استانبول محسوب می‌شود؛ کافیست چند ساعت از وقت خود را برای بازدید از این کاخ قرار دهید تا ببینید قدم زدن در این عمارت سه‌طبقه و پرزرق‌وبرق با لوسترهای چشم‌نواز، ظروفی از کشور چین و کریستال‌های بوهمیا (شهری در جمهوری چک) چگونه شما را مدهوش می‌کنند.


کاخ بیلربی استانبول

تپه کاملیکا (Camlica Hill)

اگر به دنبال یکی از بهترین چشم‌اندازهای استانبول برای استراحت یا گذراندن یک بعد از ظهر رمانتیک هستید، حتما بازدید از تپه کاملیکا را در برنامه خود قرار دهید. از بالای این تپه زیبا و سرسبز، می‌توان ساعت‌ها به نمایی دوست‌داشتنی از تنگه بسفر و پل‌های آن چشم دوخت. تپه کاملیکا 268 متر بالاتر از سطح دریا در بخش آسیایی قرار گرفته و از روی آن می‌توان بیشتر بخش‌های استانبول از جمله دهانه خلیج شاخ طلایی را مشاهده کرد. این تپه دیدنی در بخش آسیایی و منطقه اسکدار واقع شده است.


تپه کاملیکا

ترمینال حیدرپاشا (Haydarpasa Terminal)

ترمینال حیدرپاشا نه فقط یک ایستگاه مترو، بلکه یکی از دوست‌داشتنی‌ترین مکان ها در استانبول است که به‌خوبی معماری شگفت‌انگیز زمان عثمانی‌ها را به تصویر می‌کشد. این ایستگاه در سال 1872 افتتاح شده و تا به امروز به خوبی از آن نگهداری شده است. 

اگر می‌خواهید بدانید که عثمانی‌ها چگونه زندگی می‌کردند و با معماری آنها بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به ترمینال حیدرپاشا سر بزنید. 


ترمینال حیدرپاشا

آب راهه والنس (Valens Aqueduct)

باز هم استانبول و باز هم یک شگفتی دیگر! آب راهه والنس، یک آب راهه باستانی است که تاریخ آن به امپراتوری روم می‌رسد. این سازه بزرگ، یک سیستم کلیدی برای تامین آب پایتخت روم شرقی یعنی قسطنطنیه از تراکیه، شهری در شمال یونان باستان که 240 کیلومتر با استانبول امروزی فاصله دارد، محسوب می‌شده است. طول والنس به تقریبا 920 متر و ارتفاع آن به 30 متر می‌رسد و حدود 28 سال طول کشیده تا معماران رومی آن را بسازند. 

جالب است بدانید روزانه هزاران نفر بدون آنکه از تاریخچه این بنای تاریخی خبر داشته باشند، از زیر آن عبور می‌کنند! آب راهه والنس در یکی از خیابان‌های اصلی استانبول، بلوار آتاترک، قرار دارد. 


مطالب مرتبط:

تور استانبول

بلیط هواپیما استانبول

 آب راهه والنس

کاخ ایهلامور استانبول (Ihlamur Kasri)

ایهلامور یکی دیگر از کاخ های تابستانی عثمانی‌هاست که اواسط سال‌های 1850 به دستور سلطان عبدالمجید و توسط یکی از معماران مشهور سلطنتی، نیکاگوس بالیان (Nikagos Balyan) در محله بشیکتاش ساخته شد. همانند کاخ بیلربی، پادشاه وقت با اغلب مهمانان خود در کاخ ایهلامور دیدار می‌کرد. وجود کندوهای زنبور عسل بر روی درخت‌های اطراف و در نظر گرفتن بخشی مخصوص برای انجام مراسم‌ها و تشریفات مختلف، از خاص‌ترین ویژگی‌های این کاخ دوطبقه است. 

از سال 1987، کاخ ایهلامور به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری استانبول، به موزه و مکانی بسیار محبوب برای صرف چای تبدیل شده و روزانه افراد زیادی از آن بازدید می‌کنند.


کاخ ایهلامور استانبول

مسجد شاکرین (Sakirin Mosque)

در میان جاذبه های گردشگری کمتر دیده شده استانبول، بد نیست به مسجد شاکرین هم اشاره کنیم؛ یکی از مدرن‌ترین مساجد در دنیای اسلام که معماری آن، علاقه‌مندان را مبهوت خواهد کرد. این مسجد در سال 2009 افتتاح شده و یکی دیگر از نمونه‌های قابل توجه معماری اسلامی در میان مساجد جامع اسلامی به حساب می‌آید. این مسجد نه‌تنها برای افرادی که از کشورهای مذهبی برای بازدید به استانبول می‌آیند، بلکه برای تمام افراد می‌توان جذاب باشد. اگر می‌خواهید به توریستی‌ترین شهر ترکیه سفر کنید، در بازدید از مسجد شاکرین تردید نکنید. 


مسجد شاکرین



تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید