سفر به اوگاندا | هر آن‌چه برای سفر به اوگاندا جذاب و حیاتی است!
زهرا نیرومند 1400/11/16 3362 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر به طبیعت آفریقا و حیات‌وحش بی‌نظیر آن علاقه‌مند باشید، حتما نام کنیا را شنیده‌اید. اوگاندا، یکی از کشورهای شرق آفریقاست که در همسایگی کنیا قرار دارد. این کشور نیز مانند کنیا حیات‌وحش فوق‌العاده‌ای دارد و مقصدی مناسب برای علاقه‌مندان محسوب می‌شود. کشور اوگاندا جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری دارد تا جایی که با عنوان مروارید قاره آفریقا شناخته می‌شود. در سفر به اوگاندا این فرصت را دارید که از طبیعت زیبای این کشور بازدید نمایید، به پارک‌های ملی سر بزنید، در گشت‌های سافاری شرکت کنید یا اگر دوست دارید، تفریحاتی چون رفتینگ بر روی رود نیل را نیز تجربه نمایید. در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی در مورد این کشور و جاذبه‌های آن در اختیارتان قرار دهیم و شما را با نکات سفر به اوگاندا آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 کامپالا، پایتخت اوگاندا

کامپالا، پایتخت اوگاندا، یکی از جاهایی است که پیشنهاد می‌کنیم حتما یک تا دو روز از سفر خود را به بازدید از آن اختصاص دهید. می‌توانید در خیابان‌های این شهر به گشت‌وگذار بپردازید و از نزدیک با مردم مهربان و دوست‌داشتنی اوگاندا ارتباط برقرار نمایید. کامپالا شهر امنی است! نگران چیزی نباشید و با خیال راحت به مناطق مختلف آن سر بزنید. از مراکز خرید و تفریحی کامپالا دیدن کنید و در کافه‌ها و رستوران‌های آن طعم خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های محلی را بچشید. از جمله جاذبه‌های این شهر می‌توان به مسجد ملی اوگاندا،  کلیسای جامع کامپالا، قبرستان سلطنتی کاسوبی، موزه ملی اوگاندا و بازارهای  اوویو و ناکاسرو اشاره کرد.

 کامپالا

پارک‌های ملی اوگاندا

طبیعت بکر و دست‌نخورده از جمله جذابیت‌های کشورهای آفریقایی است که در پارک‌های ملی شاهد آن خواهید بود. در این پارک‌ها ضمن تماشای طبیعت و لذت بردن از آن، می‌توانید گونه‎‌های مختلف و گاها خاص از جانوران و گیاهان را نیز مشاهده کنید و با زندگی آن‌ها بیشتر آشنا شوید. مهم‌ترین پارک‌های ملی اوگاندا عبارتند از:

پارک ملی بویندی (Bwindi): بویندی مکانی مناسب برای پرنده‌نگری است. ماه‌های پربارش سال شامل شهریور، مهر، آبان، اسفند و فروردین، بهترین زمان برای تماشای پرندگان در این پارک است. گوریل‌های بویندی  نیز از جمله جذاب‌ترین و بامزه‌ترین حیواناتی هستند که در این پارک خواهید دید. می‌توانید در گوشه‌ای از پارک کمپینگ بزنید و به تماشای این حیوانات دوست‌داشتنی بنشینید. 

پارک ملی کویین الیزابت (Queen Elizabeth): کویین الیزابت یکی از پربازدیدترین پارک‎های ملی اوگانداست که در غرب این کشور قرار دارد. بیش از 95 گونه مختلف از پستانداران و 500 گونه از پرندگان در این پارک زندگی می‌کنند. شامپانزه‌ها از جمله جذاب‌ترین و بامزه‌ترین حیوانات پارک کویین الیزابت هستند   که مورد توجه گردشگران قرار دارند. پارک ملی کویین الیزابت در 370 کیلومتری شهر کامپالا واقع شده است. 

پارک ملی دره کیدپو (Kidepo): کیدپو در شمال شرقی اوگاندا قرار دارد. این پارک در سال 1958   افتتاح شده و حدود 1442 کیلومتر مربع مساحت دارد. در  پارک ملی کیدپو می‌توانید حیواناتی چون پلنگ آفریقایی، سگ وحشی آفریقایی، فیل آفریقایی، گاومیش آفریقایی، یوزپلنگ تانزانیایی، شیر کنگو، زرافه، گورخر، روباه گوش‌خفاشی و کفتار خال‌دار را ببینید. 

پارک ملی مورچیسون فالز (Murchison Falls): مورچیسون فالز پارکی با مساحت 2877 کیلومتر مربع است که در شمال غربی اوگاندا قرار دارد. این پارک بزرگ‎ترین منطقه حفاظت‌شده این کشور می‌باشد. در مورچیسون فالز علاوه بر حیوانات معمول آفریقایی می‌توانید گونه‌ای نادر از زرافه با نام روچیلد روتشیلد را نیز ببینید. آبشارهای مورچیسون یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی اوگاندا هستند که در این پارک شاهد آن خواهید بود.

پارک ملی گوریل امگاهینگا  (Mgahinga Gorilla National Park): در جنوب غربی اوگاندا، پارکی با مساحت 33.7 کیلومتر مربع دیده می‌شود. این پارک در سال 1991 افتتاح شده است و دارای 3 آتشفشان می‌باشد. پارک ملی گوریل محل زندگی میمون‌های طلایی و گوریل‌های کوهی است.

پارک‌های ملی اوگاندا

طبیعت‌گردی در اوگاندا

دریاچه ویکتوریا: ویکتوریا، بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین گرمسیری جهان است که در مرز بین سه کشور اوگاندا، کنیا و تانزانیا قرار دارد. این دریاچه یکی از معروف‌ترین جاذبه‎های طبیعی اوگاندا محسوب می‌شود و سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.  دریاچه ویکتوریا ویژگی‌های منحصربفردی دارد و جزایر کوچک و بزرگ بسیاری را در خود جای داده است.  مجمع‌الجزایر سیس (Ssese)، شامل هشتاد و چهار جزیره است که در سمت شمال غربی دریاچه ویکتوریا قرار دارد. دریاچه ویکتوریا، سرچشمه رود بزرگ نیل نیز می‌باشد. می‌توانید بر روی این دریاچه قایق‌سواری کنید و از زیبایی‌های بی‌نظیر آن لذت ببرید.

رشته‌کوه روانزوری (Rwenzori): روانزوری یکی از بهترین مناطق دنیا برای کوه‌پیمایی است. رشته‌کوه روانزوری در مرز بین اوگاندا و کشور کنگو واقع شده است. استنلی، بلندترین کوه اوگاندا و سومین کوه بلند آفریقاست که در این رشته‌کوه قرار دارد. کوه استنلی پوشیده از یخچال‌های دائمی است. در مسیر این قله می‌توانید از این یخچال‌ها بازدید نمایید و چشم‌اندازهای زیبایی از جنگل‌های دیدنی را نیز پیش‌روی خود داشته باشید.  

کوه الگان (Elgon): کوه الگان در مرز میان کنیا و اوگاندا واقع شده و دارای 5 قله اصلی است. اگر  اهل کوهنوردی باشید، می‌توانید از قله‌های این منطقه صعود کنید و چشم‌اندازهای زیبایی از طبیعت اوگاندا را ببینید. بزرگ‌ترین دهانه آتش‌فشانی دنیا در الگان قرار دارد. 

جنگل بودونگو (Budongo Forest): یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی اوگاندا که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن بازدید نمایید، جنگل بودونگو است. این جنگل محل زندگی درختان ماهون می‌باشد. ماهون یک درخت همیشه سبز است که 30 تا 60 متر رشد می‌کند. برگ‌های این درخت غذای میمون‌ها، بابون‌ها و بزهای کوهی است. جنگل بودونگو علاوه بر درختان و گیاهان متنوع، دارای جمعیت زیادی از شامپانزه‌ها بوده و بیش از ۷۶ گونه از پستانداران و ۳۵۰ گونه از پرندگان را نیز در خود جای داده است.  

طبیعت‌گردی در اوگاندا

تفریح در منطقه جینجا (Jinja)

جینجا، نام یکی از شهرهای اوگانداست که در بخش شرقی این کشور قرار دارد. اگر دوست دارید تفریحات هیجان‌انگیز را نیز در اوگاندا تجربه کنید، حتما از این شهر بازدید نمایید. جینجا، اولین جایی است که رود نیل در آن کشف شده است. در واقع جان هنینگ اسپک،  اولین بار رود نیل را در این مکان دید و آن را کشف کرد. از این رو، جینجا با عنوان مبدا رود نیل شناخته می‌شود.  در منطقه جینجا می‌توانید از تفریحات هیجان‌انگیزی چون بانجی جامپینگ برخوردار باشید و در کوهستان‌ها به دوچرخه‌سواری بپردازید. اسب‌سواری، قایق‌سواری در آب‌های خروشان و آرام و گشت‌وگذار با موتورهای چهارچرخ از دیگر تفریحاتی هستند که مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرند. 

جینجا

 غذاهای متنوع اوگاندا

در اوگاندا اقوام و قبایل مختلفی زندگی می‌کنند که هرکدام از آن‌ها فرهنگ، آداب‌ورسوم، پوشش و حتی زبان مخصوص به خود را دارند. در اوگاندا بیش از 50 زبان وجود دارد. تنوع فرهنگی در این کشور یکی از جذابیت‌های سفر به اوگاندا محسوب می‌شود.  این تنوع در خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های اوگاندا نیز به چشم می‌خورد. هر قبیله غذاها و طعم‌های خاص خود را دارد و این باعث ایجاد تنوع بالای غذایی در اوگاندا می‌شود. اگر اهل شکم‌گردی هستید، در خیابان‌های این کشور غذاهای خوشمزه‌ای پیدا خواهید کرد.

رولکس، یکی از معروف‌ترین غذاهای خیابانی اوگانداست. این غذا طرفداران بسیاری دارد و مورد استقبال گردشگران نیز قرار می‌گیرد. رولکس تقریبا چیزی شبیه به املت می‌باشد ک به صورت ساندویچ با نان سرو می‌شود. برای درست کردن رولکس، خمیر نان را با وردنه باز می‌کنند و بر روی آتش قرار می‌دهند تا برشته شود. در ظرفی دیگر پیاز خردشده، گوجه‌فرنگی خرد شده و کلم رنده شده را با کمی روغن سرخ می‌کنند و دو عدد تخم مرغ در آن می‌شکنند.  نان را بر روی تخم مرغ قرار می‌دهند تا به آن بچسبد. آن‌گاه حلقه‌های گوجه‌فرنگی را بر روی نان قرار می‌دهند و نان را رول می‌کنند.   رولکس یک صبحانه بسیار ارزان و پرطرفدار در اوگانداست که در اغلب رستوران‌ها و غذاخوری‌های خیابانی این کشور سرو می‌شود. از دیگر غذاهای سنتی اوگاندا می‌توان به پوشو، ماتوک، موچومو، کاتوگو، موگاتی ناماگی، ساموسا و لوومبو اشاره کرد.

 غذاهای اوگاندا

نکات سفر به اوگاندا

  • در هر فصلی که بخواهید می‌توانید به اوگاندا سفر کنید، اما اگر برای سافاری به این کشور می‌روید، بهتر است فصل‌های خشک سال را برای این کار انتخاب کنید. از این رو، می‌توان گفت بهترین زمان برای سفر به اوگاندا، ماه ژوئن تا اوت و  دسامبر تا فوریه می‌باشد. 
  • اوگاندا یکی از امن‌ترین کشورهای آفریقایی است. بنابراین، اصلا نگران امنیت خود در این کشور نباشید و با خیال راحت سفر کنید. البته توصیه می‌کنیم مانند دیگر نقاط دنیا، در اماکن عمومی از کیف و جیب خود خوب مراقبت کنید و مواظب جیب‌برها باشید.
  • همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، قبایل مختلفی در اوگاندا زندگی می‌کنند که هرکدام از آن‌ها زبان و آداب و رسوم خاص خود را دارند. سواحیلی، لوگاندا و ... از جمله زبان‌های محلی مردم این کشور هستند، اما زبان ملی آن‌ها انگلیسی است. اگر انگلیسی بلد باشید به راحتی می‌توانید با مردم این کشور ارتباط برقرار نمایید. افرادی که در فرودگاه‌، هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و ... کار می‌کنند، اغلب چندزبانه هستند وعلاوه بر زبان انگلیسی به زبان‌های دیگری چون فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی نیز صحبت می‌کنند.
  • اگر قصد بازدید از قبایل و ارتباط با محلی‌های اوگاندا را دارید، بهتر است شلوارک یا دامن کوتاه نپوشید. به خانم‌ها توصیه می‌شود تا لباس‌ پوشیده‌تری به همراه داشته باشند و در سفر به اوگاندا شلوار یا دامن‌های زیر زانو بپوشند. البته در سافاری، پیاده‌روی و تورهای تفریحی می‌توانید لباس‌های آزادتری بپوشید، اما در برخورد با افراد محلی بهتر است کمی رعایت کنید.

نکات سفر به اوگاندا

در این مقاله به معرفی کشور اوگاندا پرداختیم و اطلاعاتی در مورد سفر به اوگاندا در اختیارتان قرار دادیم. اوگاندا یکی از جذاب‌ترین کشورهای آفریقایی است. اگر به حیات‌وحش و طبیعت زیبای آفریقا علاقه‌مندید، توصیه می‌کنیم بازدید از اوگاندا را در برنامه سفر خود بگنجانید. می‌توانید با تورهای گردشگری سفر به اوگاندا همراه شوید و یک سفر خوب و به‌یادماندنی را در کنار یک تیم حرفه‌ای تجربه کنید. برای آگاهی از شرایط و زمان برگزاری تورهای اوگاندا، دیگر صفحات سایت را مورد مطالعه قرار دهید. علاوه بر این می‌توانید با شماره 75097700- 021 تماس بگیرید و با کارشناسان کایت در مورد تور موردنظر خود مشورت نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید