شرایط سفر به تایلند بعد از بازگشایی مرز - بروزرسانی 22 مهر
زهرا نیرومند 1400/07/22 2013 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

تایلند قبل از شیوع کرونا یکی از پرگردشگرترین کشورهای جنوب شرقی آسیا بوده است. پس از گسترش بیماری، این کشور نیز مانند دیگر کشورهای دنیا مرزهای خود را به روی گردشگران بست و محدودیت‌های بسیاری را برای آنان ایجاد نمود. حال بعد از گذشت حدود دو سال از شیوع ویروس کرونا و واکسیناسیون سراسری در بسیاری از کشورهای دنیا، تایلند تصمیم به بازگشایی مرزهای خود گرفته و برنامه‌هایی را برای سفر گردشگران ترتیب داده است. طبق اعلام مراجع رسمی تایلند، واکسن‌های فایزر، مدرنا، آسترازنکا، جانسون جانسون، سینوواک، سینوفارم و اسپوتنیک  برای سفر به پوکت، کرابی و چند شهر دیگر تایلند قابل پذیرش است و مسافران می‌توانند بدون قرنطینه اجباری به این شهرها سفر کنند. در این مقاله به بررسی شرایط سفر به تایلند بعد از بازگشایی مرزها پرداخته و آخرین اخبار منتشر شده را در اختیارتان قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.  

باز شدن مرز تایلند

سندباکس (sandbox) یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تایلند برای احیای صنعت گردشگری این کشور بود که به طور آزمایشی در جزیره پوکت انجام شد. بر اساس این طرح، گردشگران واکسینه شده می‌توانستند  به پوکت سفر کنند و در یکی از هتل‌های تاییدشده این جزیره اقامت داشته باشند. این افراد به مدت 7 روز حق خروج از پوکت را نداشتند، اما پس از آن می‌توانستند به هر استان یا شهر دیگری که می‌خواهند، سفر کنند.  سندباکس پوکت از ابتدای جولای 2021 در این کشور اجرا شد و مورد استقبال گردشگران قرار گرفت. در طول این مدت گردشگران بسیاری از کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه به پوکت سفر کردند و از اقامت خود نیز بسیار راضی بودند.

وضعیت در مورد مسافران واکسینه نشده کمی متفاوت بود. افراد بالای 18 سال که واکسن دریافت نکرده بودند باید تست پی‌سی‌آر را انجام داده و جواب منفی آن را در فرودگاه ارائه می‌دادند. در آن صورت امکان ورود به پوکت را داشتند. این افراد به مدت 14 روز در هتل‌های تعیین‌شده قرنطینه می‌شدند و در این مدت اجازه خروج از هتل را نداشتند.

پروژه سندباکس از زمان اجرا تا کنون بیش از 38000 گردشگر را به پوکت کشاند و حدود 2.3 میلیارد بات برای این کشور درآمد داشت. این در حالی بود که حدود 90 درصد هتل‌های پوکت بسته بودند و اجازه پذیرش مسافر را نداشتند. علاوه بر این، در طول این مدت تنها کشورهای کم‌خطر مجاز به سفر به تایلند بودند و پذیرش مسافر از کشورهای پرخطر مانند ایران انجام نمیشد.

زمان قرنطینه تایلند چقدر است؟

در آخرین خبرهای منتشرشده، اداره گردشگری تایلند (TAT) اعلام کرد که محدودیت‎های سفر به تایلند را کاهش داده و تغییراتی را در پروژه سندباکس ایجاد کرده است. بر اساس این اطلاعیه، از ابتدای اکتبر 2021 اتباع تمامی کشورها می‌توانند به تایلند سفر کنند. علاوه بر این، پروژه سندباکس تنها شامل پوکت نمی‌شود، بلکه دیگر مناطق توریستی این کشور مانند سورات تانی (شامل کوه سامویی، کوه فانگان و کوه تائو)، فانگ نگا (شامل خائو لک و کوه یائو) و کرابی (کوه فی فی، کوه نگایی) را نیز در برمی‎گیرد.

در سندباکس جدید که از ابتدای اکتبر اجرا می‌شود، افراد واکسینه شده به راحتی می‌توانند در جزیره پوکت رفت‌وآمد داشته باشند و مجبور به ماندن در هتل نیستند. گردشگران تنها 4 روز را در پوکت می‌مانند و پس از آن می‌توانند به هریک از استان‌های دیگر که بخواهند، سفر کنند. علاوه بر این، مدت قرنطینه برای مسافران واکسینه‌نشده نیز تغییراتی داشته و از 14 روز به 7 روز کاهش یافته است. از این رو، افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند یا نمی‌توانند مدرکی از وضعیت واکسیناسیون خود ارائه کنند، باید 7 روز را در هتل‌های تعیین‌شده‌ قرنطینه بمانند.

 دقت داشته باشید که سندباکس فقط در مورد برخی از مقاصد تایلند اجرا می‌گردد و شهرهایی چون بانکوک را شامل نمی‌شود. بنابراین، افراد واکسینه‌نشده‌ای که از بانکوک یا سایر فرودگاه‌های بین‌المللی و مرزهای زمینی وارد تایلند می‌شوند باید 10 تا 14 روز قرنطینه را پشت سر بگذارند تا اجازه گشت‌وگزار و ورود به دیگر شهرهای این کشور را داشته باشند.

برنامه‌های آینده سندباکس برای سفر به تایلند

پروژه سندباکس تا کنون بسیار موفق بوده و باعث رونق دوباره گردشگری در تایلند شده است. از این رو، دولت این کشور و مسئولین مربوطه در نظر دارند در آینده تغییرات دیگری را اعمال کرده و مکان‎های بیشتری را به این پروژه اضافه نمایند. این مکان‎ها شامل بانکوک، پاتایا، چیانگ‌مای،  پتچابوری و پراچواپ خیری خان می‌باشند. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده این برنامه از ابتدای نوامبر قابل اجرا بوده و تا آن زمان به احتمال زیاد، دیگر نیازی به قرنطینه ‎نیست.  در صورتی که واکسیناسیون گسترش یافته و به میزان کافی انجام شود، این کشور از دسامبر 2021 مقاصد بیشتری را نیز به سندباکس اضافه خواهد کرد.

شرایط سفر به تایلند بعد از بازگشایی مرز

همان‌طور که تا این‌جا گفتیم، کشور تایلند از اول اکتبر مرزهای خود را به روی تمامی کشورهای دنیا باز کرده و هیچ‌ محدودیتی برای سفر قائل نشده است. گردشگران می‌توانند حتی بدون دریافت واکسن به تایلند سفر کنند و از مقاصد گردشگری این کشور بازدید نمایند. البته باید قوانین سفر به تایلند را موردتوجه قرار داده و به آن پایبند باشند. شرایط سفر به تایلند عبارتند از:

  • همه مسافران باید قبل از ورود به تایلند کد COE یا گواهی ورود را دریافت نمایند.
  • تمامی مسافران باید اپلیکیشن تایلند پلاس (Plus Thailand) را دانلود کرده و بر روی تلفن همراه خود نصب کنند. این برنامه از طریق جی‌پی‌اس موقعیت مسافران را شناسایی کرده و از طریق کد QR آن‌ها را از میان خطر اطرافشان آگاه می‌کند.
  • تمامی مسافران باید بیمه‌نامه COVID را خریداری نمایند. این بیمه‌نامه تا ۱۰۰ هزار دلار را تحت پوشش قرار می‌دهد.
  • گردشگران باید هتل‌های خود را از میان هتل‌های تعیین شده در طرح سندباکس رزرو نمایند.
  • افرادی که واکسینه شده‌اند باید کارت واکسن خود را به همراه داشته باشند. دقت داشته باشید که دوز دوم واکسن باید حداقل 14 روز قبل از سفر دریافت شده باشد. در حال حاضر واکسن‌های فایزر، مدرنا، آسترازنکا، جانسون جانسون، سینوواک، سینوفارم و اسپوتنیک مورد تایید وزارت بهداشت تایلند هستند.  
  • افرادی که واکسینه نشده‌اند یا واکسن‌ دریافتی‌شان موردتایید وزارت بهداشت تایلند نیست، باید 72 ساعت قبل از سفر تست پی‌سی‌آر را در آزمایشگاه‌های مورد تایید سفارت این کشور انجام داده و نتیجه منفی آن را در فرودگاه به همراه داشته باشند. این نکته را به یاد داشته باشید که در طول سفر دو بار دیگر، یک بار در روز دوم و بار دیگر در روز ششم، آزمایش پی‌سی‌آر از مسافران گرفته می‌شود.

در این مقاله به بررسی شرایط سفر به تایلند بعد از بازگشایی مرزها پرداخته و آخرین اخبار منتشر شده را در اختیارتان قرار دادیم. همان‌طور که دیدید، طرح سندباکس یکی از موفق‌ترین طرح‌های این کشور در جذب گردشگر در دوران کرونا بوده و درآمد بالایی را از این طریق وارد تایلند کرده است. دولت تایلند نیز از این فرصت استفاده کرده و این طرح را مرحله به مرحله پیش می‌برد تا در نهایت تمامی نقاط توریستی تایلند را در آن بگنجاند. با طرح سندباکس جدید، شهروندان ایرانی نیز می‌توانند به تایلند سفر کنند و مشکلی از این بابت ندارند. حتی اگر واکسینه نشده‌اید، امکان سفر به تایلند را دارید­ به شرط آن‌که شرایط سفر را به طور کامل انجام داده و قوانین این کشور را رعایت نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 75097700-021 تماس بگیرید و سوالات خود را از کارشناسان کایت بپرسید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید