بهترین پیتزای جهان برای کدام کشور است؟ معرفی 21 کشور دارای پیتزای جذاب
زهرا نیرومند 1400/06/06 7500 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



پیتزاها از جمله محبوب‌ترین غذاهای دنیا هستند که تقریبا در تمامی کشورها سرو می‎شوند. پیتزا برای اولین بار در کشور ایتالیا و با مواد ساده‌ای چون نان، سس گوجه‌فرنگی و پنیر پخته شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. به مرور مواد دیگری نیز به محتویات پیتزا اضافه گردید و شکل‌ها و ترکیبات مختلفی به آن داد. پس از آن مردمان هر کشور بنا بر سلیقه و ذائقه خود تغییراتی را در ترکیب پیتزا به وجود آوردند و حتی دستور‌العمل پخت آن را نیز تغییر دادند و پیتزا را به غذای بومی منطقه خود تبدیل کردند. اگر شما نیز از علاقه‌مندان به پیتزا هستید و دوست دارید اطلاعاتی در مورد این غذای محبوب و پرطرفدار داشته باشید، ادامه مطلب را دنبال کنید. در این مقاله لیستی از بهترین پیتزای جهان را در اختیارتان قرار داده و  21 کشور دارای پیتزای جذاب را معرفی می‌کنیم.همچنین میتوانید برای پیدا کردن خوشمزه ترین پیتزای تهران به مطلب ( بهترین پیتزا تهران ) سری بزنید.

پیتزا مارگاریتا (Margherita pizza)، ایتالیا

حتما نام این پیتزا را در منوی رستوران‌ها و فست‌فودهای ایرانی نیز دیده‌اید. مارگاریتا، یکی از معروف‌ترین پیتزاهای دنیاست که تقریبا در تمامی کشورها سرو می‌شود و در لیست بهترین پیتزای جهان جای دارد. این پیتزا برای اولین بار در کشور ایتالیا و با مواد ساده‌ای چون گوجه فرنگی، ریحان و پنیر پخته شد و مورد توجه قرار گرفت. این پیتزا به دلیل علاقه ملکه مارگاریتا به آن، پیتزای مارگاریتا نام‌گذاری شده است.  

پیتزا مارگاریتا

پیتزا پیسالادیر (pissaladiere pizza)، فرانسه

پیسالادیر یک پیتزای دریایی است که با استفاده از نوعی ماهی تهیه می‌شود. نان این پیتزا کمی ضخیم‌تر از سایر پیتزاها می‌باشد. برای تهیه پیسالادیر تکه‌های کوچک ماهی را بر روی خمیر قرار داده و روی آن را با پیاز و زیتون سیاه می‌پوشانند. پیسالادیر یکی از معروف‌ترین پیتزاهای فرانسوی است که اولین بار در جنوب این کشور پخته شد. این پیتزا در بین علاقه‌مندان به غذاهای دریایی بسیار محبوب بوده و نام آن در منوی اغلب رستوران‌های فرانسوی دیده می‌شود.

پیتزا-پیسالادیر

پیتزا کوکا دی ریکاپته (Coca De Recapte pizza)، اسپانیا

کوکا دی ریکاپته یک غذای ساده‌ی اسپانیایی است که شباهت زیادی به پیتزا دارد، اما در آن هیچ نوع پنیری دیده نمی‌شود. بنابراین، اگر از مخالفان پنیر پیتزا هستید، پیتزای اسپانیایی بهترین پیتزای جهان برای شماست. اسپانیایی‌ها اغلب از سبزیجات برای این غذا استفاده می‌کنند و موادی با طعم شور را بر روی خمیر قرار می‌دهند. به همین دلیل کوکا دی ریکاپته ترکیبی از شیرینی و شوری را در کنار هم دارد و بسیار لذت‌بخش است.

پیتزا کوکا دی ریکاپته

پیتزا موز و کاری (Banana Curry Pizza)، سوئد

اگر از شنیدن نام موز در این غذا تعجب کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را امتحان کنید تا با طعم بی‌نظیر آن آشنا شوید. شاید ترکیب یک میوه شیرین مانند موز و پودر کاری برای شما کمی عجیب باشد، اما طعمی فوق‌العاده دارد. پودر کاری یک ادویه هندی است که از ترکیب سیر، زردچوبه، هل، دارچین، زیره و گشنیز تهیه می‌شود و در کشورهای مختلف دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. سوئدی‌ها سطح خمیر را با ترکیبی از تکه‌های موز، ژامبون و بادام هندی می‌پوشانند و به آن ادویه کاری اضافه می‌کنند.   

پیتزا-موز-و-کاری

پیتزا دیترویت (Detroit pizza)، آمریکا

پیتزا دیترویت یکی از محبوب‌ترین پیتزاهای آمریکاست که به نام یکی از شهرهای ایالت میشیگان این کشور می‌باشد. این پیتزا شکلی مستطیلی دارد و بخش زیرین نان آن کمی برشته است. بر روی خمیر نیز ترکیبی از پپرونی، قارچ و پنیر پیتزا دیده می‌شود.

 پیتزا دیترویت

پیتزا مایو جاگا (Mayo jaga pizza)، ژاپن

مایو جاگا پیتزای بومی کشور ژاپن است که از ترکیبی موادی چون گوشت خوک، سیب‌زمینی آب‌پز، ذرت، پیاز و جعفری خردشده به همراه سس گوجه‌فرنگی، سس مایونز و  پاپریکا تهیه می‌شود. نام این پیتزا از دو بخش مایو و جاگا تشکیل شده است که به ترکیبات آن اشاره می‌کند. مایو از سس مایونز گرفته شده و جاگا نیز به معنای سیب‌زمینی است.

پیتزا-مایو-جاگا

پیتزا بول گوگی (bulgogi pizza)، کره

بول گوگی یکی از متفاوت‌ترین پیتزاهای دنیاست که بومی کشور کره می‌باشد. این پیزا ترکیبی از دو طعم شیرینی و شوری را باهم دارد و از مواد مختلفی در آن استفاده می‌شود. ماده اصلی تشکیل دهنده این پیتزا گوشت گوساله است که در کنار مواد دیگری چون فلفل دلمه‌ای، قارچ توفین، کیمچی و سس گوجه‌فرنگی  به خمیر و پنیر پیتزا اضافه می‌شود. اگر از مخالفان سوسیس و کالباس هستید، پیتزای کره را حتما امتحان کنید. بول گوگی بهترین پیتزای جهان برای شماست.

پیتزا بول گوگی

پیتزای نخود سبز (Green Peas  Pizza)، برزیل

پیتزای نخود سبز پیتزای بومی کشور برزیل است که به دلیل نخودهای استفاده شده در آن با این نام شناخته می‌شود. نخود سبز محبوب‌ترین سبزی در بین برزیلی‌هاست که در اغلب غذاهای آن‌ها استفاده می‌شود. مردم این کشور حتی در پیتزا نیز نخودسبز می‌ریزند و طعم خاص و منحصربفردی به آن می‌دهند. در این پیتزا علاوه بر نخود سبز از مواد دیگری چون ژامبون، ذرت و مغز خرما نیز استفاده می‌شود که در نوع خود بی‌نظیر است.

پیتزای-نخود-سبز

پیتزای لاهماجون (Lahmajoun Pizza)، ترکیه

لاهماجون پیتزای بومی کشور ترکیه است که از ترکیب گوشت چرخ‌کرده، گوجه‌فرنگی خرد شده و پیاز تهیه می‌شود. این مواد باهم ترکیب شده و بر روی خمیری بسیار نازک قرار می‌گیرند. چیزی که این پیتزا را متفاوت کرده و طعمی خاص به آن می‌بخشد، استفاده از سبزیجات معطر در آن است. لاهماجون طرفداران بسیاری دارد و به دلیل سبک بودن معمولا به عنوان میان‌وعده سرو می‌شود.

پیتزای لاهماجون

مناقیش (Manakeesh)، لبنان

مناقیش نوعی صبحانه لبنانی است که از ترکیب گوشت چرخ‌کرده، آویشن و پنیر تهیه می‎شود. خمیر مناقیش بومی مردم لبنان بوده و یکی از انواع نان‌های محلی این کشور محسوب می‎گردد. از دیگر تفاوت‌های این پیتزا می‌توان به استفاده از زعتر و روغن زیتون در آن اشاره کرد. زعتر نوعی سبزی محلی است که باعث متفاوت‌ شدن طعم پیتزا شده و آن را در لیست بهترین پیزای جهان جای می‌دهد. مناقیش علاوه بر صبحانه در دیگر وعده‌های غذایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همراه آن گوجه، خیار، زیتون، پیاز  و نعناع نیز سرو می‌شود.

مناقیش

خاچاپوری (Khacahapuri)، گرجستان

خاچاپوری یکی از معروف‌ترین غذاهای سنتی کشور گرجستان است که از ترکیب نان، پنیر، سبزیجات خرد شده و تخم‌مرغ تهیه می‌شود. برای درست کردن خاجاپوری تمامی مواد را بر روی خمیر قرار داده و پس از پخت، میل می‌کنند. خاجاپوری مانند پیتزا تهیه می‌شود، اما از لحاظ ظاهری کمی متفاوت است. گرجی‌ها خمیر را به صورت بیضی حالت می‌دهند و گوشه‌های آن را کمی جمع می‌کنند تا شکلی قایق مانند پیدا کند. 

خاچاپوری

پیتزا فوگازا (Fugazza pizza)، آرژانتین

فوگازا، بهترین پیتزای جهان برای آن‌هایی است که پیاز دوست دارند. این پیتزا نانی ضخیم دارد و از ترکیباتی چون روغن زیتون، پنیر پارمزان و آویشن در آن استفاده می‎شود. فوگازا ترکیبات ساده‌ای دارد، اما گاهی اوقات برای خوشمزه‎تر شدن آن ژامبون و سبزیجات نیز بر روی نان قرار می‌دهند. قسمت اصلی فوگازا پیازهای خام و حلقه‌ای شکلی است که به مقدار فراوان بر روی پیتزا ریخته می‌شود.

پیتزا-فوگازا

پیتزا زاپیکانکا (Zapiekanka pizza)، لهستان

زاپیکانکا یکی از محبوب‌ترین غذاهای لهستانی است که در اغلب غذاخوری‌های خیابانی این کشور پیدا می‌شود. برای درست کردن این غذا، نان باگت فرانسوی را از وسط نصف کرده و  کمی کره ذوب‌شده و موسیر به آن می‌مالند. ماده اصلی زاپیکانکا قارچ است. قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای برش داده و کمی تفت می‌دهند تا نرم شود. سپس آن‌ها را بر روی نان ریخته و پنیر را اضافه می‌کنند. زاپیکانکا به صورت ساندویچی و به همراه سس کچاپ تند سرو می‎شود.

پیتزا زاپیکانکا

پیتزا هاگیز (Haggis pizza)، اسکاتلند

هاگیز یکی از متفاوت‌ترین پیتزاهای دنیاست که برای تهیه آن از دل و جگر گوسفند استفاده می‌شود. اسکاتلندی‌ها دل و جگر گوسفند را با مواد دیگری چون پیاز، ادویه‌جات و دانه‌های معطر مزه‌دار می‌کنند و ترکیب آماده شده را به خمیری که با پنیر پوشانده شده است، اضافه می‌کنند.

پیتزا-هاگیز

پیتزا لانگوس (Langos Pizza)، مجارستان

 لانگوس به دلیل نان خوشمزه و متفاوتی که دارد، در لیست بهترین پیزای جهان جای می‌گیرد. نان لانگوس ضخیم، نرم و روغنی است و طعم بسیار خوبی دارد. مواد روی نان با توجه به سلیقه و ذائقه افراد انتخاب می‌شود، اما محبوب‌ترین آن ترکیبی از خامه‌ترش، سیر و کره است که با پنیر ترکیب شده و مزه‌ای خاص و منحصربفرد ایجاد می‌کند.

پیتزا لانگوس

پیتزا بورک (burek pizza)، اسلوونی

بورک را می‌توان یکی از متفاوت‌ترین پیتزاهای جهان معرفی کرد. این پیتزا از خمیر لایه لایه تهیه می‎شود و در میان آن موادی چون ژامبون، قارچ، سس گوجه‌فرنگی و پنیر پیتزا قرار می‎گیرد. البته مواد میانی کاملا سلیقه‌ایست. گاهی اوقات به جای ژامبون از تکه‌های گوشت استفاده می‌کنند و در کنار آن سبزیجات را نیز قرار می‌دهند. 

پیتزا-بورک

مسخن (Mussakhan)، فلسطین

پیتزای بدون پنیر دیگری که در این بخش معرفی می‌کنیم، پیتزای مسخن است. مسخن به دلیل شکل ظاهری‌اش در لیست انواع پیتزاها قرار دارد و به عنوان بهترین پیتزای جهان شناخته می‌شود. برای درست کردن مسخن از نوعی نان سنتی با نام تابون استفاده می‎کنند. بر روی نان نیز تکه‌های بزرگی از مرغ همراه با استخوان و پیاز­ را قرار می‌دهند و در انتها سماق  و دانه‌های کاج را بر روی آن می‌پاشند.

مسخن

پاسترمایلیا (Pastrmajlija)، مقدونیه

پاستارما، به گوشت خشک شده گوسفند گفته می‌شود که با ادویه‌جات مختلف طعم‎دار شده است. مردم مقدونیه تکه‌های پاستارما را بر روی خمیر قرار داده و گاهی اوقات به آن تخم‌مرغ نیز اضافه می‌کنند.   پاسترمایلیا ظاهری قایقی شکل دارد و معمولا به همراه فلفل سرو می‌شود.

پاسترمایلیا

پیتزا برلوسکونی (berlusconi pizza)، فنلاند

ماجرای درست کردن پیتزا برلوسکونی به سال 2005 برمی‌گردد. در آن سال سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر سابق ایتالیا، نظراتی را در مورد رژیم غذایی مردم فنلاند عنوان کرده و آن را غیرقابل تحمل توصیف نمود. مردم این کشور در پاسخ به این توهین یک غذای ایتالیایی را در نظر گرفته و آن را با مواد غذایی موجود در فنلاند آماده کردند. بهترین انتخاب پیتزا بود که با گوشت دودی گوزن شمالی و پیاز قرمز تهیه شد. فنلاندی‌ها نام این پیتزا را برلوسکونی گذاشتند. پیتزای برلوسکونی در مسابقه بین‌المللی پیتزا شرکت کرد و عنوان بهترین پیتزای جهان را از آن خود نمود.

پیتزا برلوسکونی

پیتزای چیکن تیکا ماسالا (Chicken Tikka Masala Pizza)، هند 

هندی‌ها سبک خاصی در آشپزی دارند و از ادویه‌جات فراوان در غذاهای خود استفاده می‌کنند. ماسالا نوعی ادویه هندی است که از ترکیب جوز هندی، فلفل سیاه، زیره سبز، زردچوبه، هل، پاپریکا، رازیانه، برگ بو میخک، دارچین، زنجبیل و ... تهیه می‌شود. مردم هند این ادویه‌جات را با تکه‌های مرغ نواری شده، فلفل خرد شده­، پیاز قرمز خرد شده و برگ‌ گشنیز ترکیب کرده و بر روی خمیر نان و پنیر قرار می‌دهند.

پیتزای-چیکن-تیکا-ماسالا

پیتزای ایرانی

پیتزای ایرانی انواع مختلفی دارد، اما نقطه مشترک همه آن‎‌ها، دایره‌ای شکل بودن آن است. سس گوجه‌فرنگی، گوشت چرخ‌کرده، کالباس، سوسیس، قارچ، فلفل دلمه‌ای، زیتون حلقه شده و انواع سبزیجات، از جمله موادی هستند که در پیتزای ایرانی دیده می‌شوند. در واقع پیتزا در ایران نیز مانند دیگر کشورهای دنیا بومی شده و مطابق با سلیقه و ذائقه ایرانیان عزیز تهیه می‌شود.

پیتزای ایرانی

در این مقاله لیستی از بهترین پیتزای جهان را در اختیارتان قرار داده و  21 کشور دارای پیتزای جذاب را نیز معرفی نمودیم. پیتزا برای اولین بار در ایتالیا سرو شد و خیلی زود جای خود را در دیگر کشورهای دنیا باز کرد. مردم کشورهای مختلف، از کودک تا کهنسال­، از این غذای جذاب استقبال کرده و با توجه به ذائقه و مواد غذایی موجود، پیتزا را به یک غذای بومی تبدیل کردند. در حال حاضر پیتزاهای مختلفی در دنیا وجود دارد که هرکدام از آن‌ها عطر و طعم خاص خود را دارند. اگر اهل سفر هستید، حتما پیتزای دیگر کشورها را امتحان کنید و با ذائقه مردم سایر نقاط دنیا آشنا شوید. البته می‌توانید تعدادی از این پیتزاها را در رستوران‌های بین‌المللی داخل ایران نیز امتحان کنید. به عنوان مثال به رستوران لبنانی بروید و مناقیش سفارش دهید یا طعم مارگاریتا را در یک رستوران ایتالیایی بچشید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید