مقاصد محبوب ایرانیان در شرق آسیا
1294 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


کشورهای شرق آسیا از مقاصد محبوب گردشگری ایرانیان در تعطیلات تابستان و عید نوروز محسوب می‌شوند. در این مقاله از وبسایت کایت قصد داریم تا شما را با 5 مورد از این کشورهای دیدنی و توریستی آشنا کنیم.


سنگاپور، پایتخت جزیره‌ای شرق آسیا


سنگاپور، تنها پایتخت جزیره‌ای خیره‌کننده که 719 کیلومتر مربع مساحت داشته و در جنوب شرق آسیا بین مالزی و اندونزی واقع شده است.
این کشور واقع در شرق آسیا میزبان مردمانی از فرهنگ‌ها و ملیت‌های متعدد بوده و آب‌وهوایی گرمسیری دارد و تغییرات آب‌وهوایی از آسمان‌های پاک تا باران‌های سنگین، چند دقیقه‌ای در این کشور بیشتر به طول نمی‌انجامند.


سنگاپور، پایتخت جزیره‌ای شرق آسیا


در سنگاپور می‌توانید شاهد جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده زیبا و فریبنده‌ای از شرق آسیا برای گردشگران باشید. باغ‌های خلیجی، بزرگترین باغ ارکیده گرمسیری در جهان، و نیز شاهد گستره عجیب‌وغریبی از گیاهان دیدنی خواهید بود. باغ وحش سنگاپور، فرصتی است برای مواجهه نزدیک با اورانگوتان‌ها در حین خورد صبحانه‌شان، اولین خرس قطبی جنوب شرق آسیا و غذا دادن به زرافه‌ها.
از جاذبه‌های گردشگری دیگر این کشور واقع در شرق آسیا می‌توان به موج‌سواری در رودخانه، بازدید از جزیره سنتوسا، تماشای دلفین‌ها، آکواریوم دریایی هومونگوس، محله‌های هندی و چینی اشاره کرد. 


2. مالزی، هم‌زیستی شهر‌نشین‌ها و قبیله‌نشین‌ها در شرق آسیا


مالزی کشوری در جنوب شرق آسیا با 13 ایالت و سه منطقه فدرال به مساحت 330803 کیلومتر مربع در دریای جنوب چین به دو بخش شبه‌جزیره مالزی و شبه‌جزیره مالزی-برونئی تقسیم شده است.
در این کشور واقع در شرق آسیا می‌توانید شاهد شهرهای شلوغ‌ و پرسروصدا، کاشت چای و معماری‌های زیبا، جنگل‌های وحشی، قبایل دورافتاده، و تعادلی جذاب بین دنیای امروزی و سکونتگاه‌های قبیله‌ای باشید.
جاذبه‌های شهر کوآلالامپور، برج‌های دوقلوی پترونا، میدان مردکا، معبد تان هو و ده‌ها موزه، پارک و مراکز خرید این کشور شرق آسیا هستند.

مالزی، هم‌زیستی شهر‌نشین‌ها و قبیله‌نشین‌ها در شرق آسیا


ماجراجویان و گردشگران می‌توانند در باغ‌وحش‌های مالزی به دنبال اورانگوتان‌ها، کروکدیل‌ها، میمون‌ها و بزرگترین گل جهان، رافلسیا و نیز قایق‌سواری در رودخانه باتانگ رجانگ باشند یا سری به غارهای خفاش و صخر‌ه‌های گونونگ مولو در پارک ملی بزنند یا به تماشای صخره‌های مرجانی این کشور واقع در شرق آسیا بنشینند.
چندقومیتی و چندفرهنگی بودن جامعه مالزی در غذاهای این کشور دیده می‌شود. فلفل‌های تند، سس میگو، سس سویا و نارگیل بخشی جدایی‌ناپذیر از آشپزخانه‌های مالزی هستند. ظرف‌های غذای کنگی، ناسی لمک و روتی کانای را حتماً باید در شرق آسیا و مالزی امتحان کنید.


3. تایلند، کشور هزار معبد در شرق آسیا


تایلند کشوری فوق‌العاده جذاب و دیدنی واقع در مرکز شبه‌جزیره هندوچین در سرزمین مرکزی جنوب شرق آسیا بوده و مساحتی به اندازه 513120 کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد.
این کشور زیبا مجموعه‌ای از فرهنگ‌های متفاوت، از سبک‌ زندگی زاهدانه راهبان گرفته تا زندگی شبانه تپنده و پارتی‌های دیوانه‌طور ساحلی، پیوستاری از همه‌چیز را در تایلند واقع در شرق آسیا به نمایش می‌گذارد.


تایلند، کشور هزار معبد در شرق آسیا


سواحل گرمسیری تایلند سالانه گردشگران بسیار زیادی را به خود جلب می‌کند و شما می‌توانید علاوه بر برنزه‌شدن از ورزش‌های آبی متعدد و ماساژ به دست متخصصین ساحلی این کشور شرق آسیا لذت ببرید.
مکان‌های دیدنی شگفت‌انگیز بسیاری که می‌توانید در تایلندِ شرق آسیا از بازدیدشان لذت ببرید بدین شرح است: باغ‌های گسترده و معماری‌های زیبای رویایی، خرابه‌های باستانی مانند آیوتایا، غذاخوری‌های خیابانی و میوه‌فروشی‌های روی چرخ‌دستی.
از صخره‌های سنگی با ارتفاع تا دره‌های خوش‌منظره واقع در آتش‌فشان‌ها تا جنگل‌های وحشی زیبا را همگان در تایلند شرقِ آسیا دوست خواهید داشت.


4. چین، اژدهای قرمز شرق آسیا


چین پرجمعیت‌ترین کشور جهان، 9.6 میلیون کیلومتر مربع مساحت داشته و بزرگترین کشور کمونیستی سراسر جهان در شرق آسیا است.
لازم به ذکر نیست که این کشور جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده‌ای برای به وجد آوردن بازدیدکنندگان دارد، از باغ‌های سلطنتی باشکوه و مراکز خرید خیره‌کننده گرفته تا دیوار خارق‌العاده چین که بلندترین دیوار جهان شرق آسیا و یکی از عجایب هفتگانه محسوب می‌شود.
غذای چینی که به خاطر نحوه طبخ بی‌نظیر و دوس‌داشتنی که دارد، یکی از پرطرفدارترین‌ها در جهان است. سوپ کوفته شانگهای، غذاهای تند سیچوآن و اردک پکن از ظرف‌های غذایی هستند که باید حتماً در چین واقع در شرق آسیا امتحان‌شان کنید.


چین، اژدهای قرمز شرق آسیا


در کشور چین می‌توانید همه‌چیز بخرید، از پوشاک گرفته تا لوازم الکترونیکی، محصولات چین شرق آسیا کاملاً مقرون‌به‌صرفه بوده و هوای جیب‌تان را دارند.
چین به خاطر هنرهای رزمی‌اش شناخته‌شده است و سبک‌های مبارزه بسیاری همچون کونگ‌فو، گونگ‌فو و وشو از معروف‌ترین‌هایش هستند و می‌توانید به تماشای مسابقات‌ شرق آسیا بروید و نیز از خوردن چای‌های متنوع چینی لذت ببرید.


5. ویتنام، جذابیت پنهان شرق آسیا


جمهوری ویتنام یکی از کشورهای شرق آسیا محدوده‌ای 329560 کیلومتر مربعی را با رودخانه‌ها و سواحل زیبا و ترکیبی از یک سبک زندگی پرسرعت در کنار سواحل و گذرگاه‌های دریایی بی‌نظیر و دیدنی پوشش می‌دهد.
هانوی، پایتخت ویتنام و هوی‌آن برای معماری‌شان و ساپا برای چشم‌اندازهای کوهستانی و شرایط آب‌وهوایی بی‌نظیرش در طول سال شهره‌اند.


ویتنام، جذابیت پنهان شرق آسیا


در بین جاذبه‌های گردشگری متعدد این کشور، کایاکینگ در خلیج هالانگ، با جزایر و غارهای زیبایش به مانند یک مقصد ورزشی آبی و جزیره فو کوک، با جو متروکه و بی‌نظیرش، بسیار دیدنی هستند.
غذاهای ویتنامی شرق آسیا حس‌وحال شما را دگرگون می‌سازند، چون با انواع گیاهان، مزه‌ها، چاشنی‌ها و غذاهای دریایی در طول آماده‌سازی هر غذایی همراهند. غذای ویتنامی به عنوان یکی از سالم‌ترین غذاهای جهان شناخته می‌شوند و بیشتر ماهی و برنج در خود دارند، مانند ظرف‌های گوشت بو خو، بو لا لات و فو و بان چا، از ظرف‌های غذایی هستند که باید حتماً در بازدیدتان از این کشور آن‌ها را امتحان کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید