پاتایا | اطلاعات ضروری سفر به پاتایا  آپدیت 1400
علیرضا مشرقی 1400/02/20 2826 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


معمولا زمانی که صحبت از سفرهای خارجی به میان می‌آید، گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارند. اما در سفرهای خارجی ایرانیان، مقاصدی همانند تایلند و ترکیه در درجه اول قرار دارند. اگر قصد سفر به تایلند را داشته باشید، قطعا باید یک تصمیم‌گیری سخت برای انتخاب شهر را پشت سر بگذارید! پاتایا؟ پوکت؟ بانکوک؟ سامویی یا کرابی؟ کدام یک را انتخاب می‌کنید؟ پاتایا یکی از محبوب‌ترین شهرهای تایلند برای سفر ایرانیان به حساب می‌آید. سفر به پاتایا در مقایسه با سفر به پوکت، سفری ارزان قیمت محسوب می‌شود و به همین خاطر محبوبیت زیادی بین مردم ما دارد. اما برای رفتن به هر سفر خارجی حتما باید در مورد آن کشور اطلاعات کافی داشته باشید. در دست داشتن اطلاعات ضروری پیش از سفر به شما کمک می‌کند تا بتوانید سفری بسیار خوش، خاطره انگیز و لذت بخش را تجربه کنید. سفرهای خارجی آنقدر کوتاه هستند که زمان کافی برای پیدا کردن اطلاعات حین مسافرت نخواهید داشت و به همین خاطر بهتر است پیش از سفر اطلاعات ضروری را گرد هم بیاورید. از این رو قصد داریم تا در این مقاله اطلاعات ضروری سفر به پاتایا را به شما عزیزان همراه ارائه دهیم. پس چمدان‌های خود را ببندید و برای سفر به پاتایا آماده شوید!همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای پاتایا وارد صفحه "تور پاتایا" شوید.

پاتایا | اطلاعات ضروری سفر به پاتایا

خب همانطور که در بخش ابتدایی اشاره کردیم، در این مقاله قصد داریم تا شما را به صورت کامل با اطلاعات ضروری سفر پاتایا آشنا کنیم. به این ترتیب شما می‌توانید بدون نگرانی به تایلند سفر کنید و همانند یک بومی اطلاعات کافی داشته باشید!

پاتایا کجاست؟

پاتایا نام یک شهر ساحلی کوچک در ساحل شرقی خلیج تایلند است که تنها 2.2 کیلومتر مربع وسعت دارد. جالب است بدانید بر طبق سر شماری انجام شده در سال 2010، این شهر ساحلی کوچک، تنها 320 هزار نفر جمعیت دارد و حتی جمعیت آن به یک میلیون نفر نیز نمی‌رسد! این شهر که در فاصله 165 کیلومتری شهر بانکوک قرار دارد، توانسته در طی چند ساله اخیر، گردشگران زیادی را جذب خود کند.

پاتایا

آب و هوای پاتایا | بهترین زمان سفر به پاتایا

یکی از مهم‌ترین مسائلی که پیش از سفر به یک شهر یا کشور جدید باید در مورد آن تحقیق کنید، آب و هوای آن منطقه است تا بتوانید چمدان خود را به درستی ببندید! تایلند به صورت کلی یک کشور گرمسیری است و پاتایا نیز از این قاعده مستثنی نیست. باران‌های موسمی یکی از شاخصه‌های مهم آب و هوای استوایی و گرمسیری بوده و در مناطق جنوب شرق آسیا به کرات دیده می‌شوند. این یعنی در فصل باران‌های موسمی، هوا آفتابی است و در کسری از ثانیه، سیل از آسمان می‌بارد و سر تا پا خیس می‌شوید! به همین خاطر بهتر است در ماه‌های سپتامبر و اکتبر که بارش‌های سیل آسای بیشتری رخ می‌دهند، قصد سفر به این شهر را پیدا نکنید! به صورت کلی نیز باید بدانید که آب و هوای پاتایا بسیار گرم و مرطوب است و جالب اینجاست که زمستان‌های تایلند هوای بسیار مطلوبی دارد و از ماه آوریل به تدریج هوا رو به گرمی می‌رود. پس ابتدای بهار و اواخر زمستان زمان مناسبی برای سفر به پاتایا محسوب می‌شود.

مختصری از اطلاعات ضروری برای سفر به پاتایا

زبان رسمی پاتایا: تایلندی

واحد پول رسمی پاتایا: بات یا همان بت تایلند (THB)

پیش شماره تایلند: ۶۶+

اختلاف ساعت با تهران: +3 ساعت

نوع برق شهری:  ۲۲۰ ولت  ۵۰ هرتز

فرودگاه شهر پاتایا:      Pattaya Airpark

لیست شماره های ضروری:

  • شماره تلفن پلیس: ۱۹۱
  • شماره تلفن آتش‌نشانی: ۱۹۹
  • شماره تلفن پلیس گردشگری: ۱۱۵۵
  • شماره تلفن رزرو اتوبوس گردشگری: ۱۱۸۸
  • شماره تلفن پلیس دریایی: ۸۸۳ ۲۱۱ ۷۶(۰) ۶۶+

هزینه‌های سفر به تایلند

یکی از بخش‌های مهم اطلاعاتی که باید برای سفر به دست بیاورید، هزینه‌ها هستند. کسب اطلاعات لازم در مورد هزینه‌های سفر می‌تواند به مدیریت مالی شما در طول سفر کمک شایان توجهی کند. اگر اطلاعات لازمه برای سفر را پیش از حرکت به دست نیاورید، قطعا باید هزینه‌ای بیشتر از برآورد و بودجه خود را پرداخت کنید و این مساله شاید سفر شما را به خاطره‌ای تلخ تبدیل نماید. پس در این قسمت قصد داریم تا شما را با هزینه‌های جاری در سفر به پاتایا آشنا کنیم.  

هزینه اقامت در پاتایا

خب قطعا بزرگ‌ترین بخش هزینه‌های سفر را اقامت تشکیل می‌دهد و این مساله در مورد سفر به پاتایا نیز صادق است. پاتایا یک شهر توریستی با شهرت جهانی به حساب می‌آید و از این رو هتل‌های بسیار زیاد با رتبه‌های متفاوتی در این شهر حضور دارند. شما می‌توانید بر اساس سلیقه، بودجه و شرایط خود، انواع هتل‌های سه، چهار یا پنج ستاره را برای اقامت انتخاب کنید. به صورت معمول قیمت‌های هتل در پاتایا از شبی 20 یورو آغاز می‌شود و برای اقامت در هتل‌های لوکس باید به ازای هر شب، حدود 200 یورو پرداخت کنید که نسبتا هزینه بالایی است.

البته در نظر داشته باشید که این مبلغ بر اساس زمان سفر شما تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال در دوران پیک سیزن که ابتدای سال نو میلادی است، مبلغ اقامت در هتل‌ها به صورت کلی بین 20 تا 50 درصد افزایش پیدا می‌کند و در برخی مواقع شاهد افزایش 300 درصدی قیمت هتل‌ها هستیم! همچنین در مواقع پیک سیزن، امکان رزرو هتل برای مدتی کمتر از یک هفته الی 10 روز وجود ندارد! در این حین باید به یاد داشته باشید که در صورت همراهی با تورهای مسافرتی و آژانس‌هایی همانند کایت، از تخفیف‌های ویژه‌ای که هتل‌ها برای آژانس‌های مسافرتی قائل هستند، بهره‌مند خواهید شد.

پاتایا

هزینه خوراک در پاتایا

بد نیست بدانید که هزینه خوراک در تایلند به صورت کلی بسیار کم است و اصلا لازم نیست که نگران هزینه خوراک در سفر به پاتایا باشید. اما در عین حال مساله‌ای که باید نگران آن باشید، نوع رژیم غذایی و دست پخت مردم این کشور است! در حقیقت مردم تایلند هر جنبنده‌ای را در روغن فراوان سرخ کرده و نوش جان می‌کنند! به همین خاطر بهتر است پیش از سفارش غذا، حتما نام آن را در اینترنت جستجو کنید تا متوجه شوید از چه موادی تهیه شده است!

به هر حال از این مسائل که چشم پوشی کنیم، باید هر طور شده از دست گرسنگی راحت شوید! معمولا گردشگران خارجی برای آشنایی با فرهنگ مردم تایلند و البته کاهش هزینه‌های سفر خود، به سراغ دکه غذاهای خیابانی می‌روند. این دکه‌ها غذاهای بسیار ارزان قیمتی را ارائه می‌دهند و یک وعده غذای خیابانی را می‌توانید با قیمتی بین 50 تا 90 بات تهیه نمایید. اما اگر قصد دارید تا غذای خود را در یک رستوران معمولی نوش جان کنید، باید به ازای هر نفر حدود 500 بات در نظر بگیرید. البته بهترین گزینه به عنوان وعده‌های اصلی غذا در تایلند، مک دونالد و KFC هستند که تنها کافیست به ازای هر نفر حدود 180 بات بپردازید.

از نظر نوشیدنی نیز لازم به ذکر است که یک بطری آب معدنی 11 بات قیمت دارد و در صورت نیاز می‌توانید با حدود 20 بات، یک نوشابه کوکا کولا تهیه نمایید. اگر گذرتان به کافه‌های تایلندی خورد، باید به ازای هر فنجان قهوه، حدود 60 بات بپردازید.  پس به صورت میانگین شما می‌توانید در هر روز به ازای هر نفر، حدود 500 الی هزار بات را به عنوان هزینه خوراک در پاتایا در نظر بگیرید.

هزینه حمل و نقل در پاتایا

معمولا در پاتایا کمتر کسی هزینه زیادی را بابت حمل و نقل می‌پردازد. هزینه بلیت تک سفره اتوبوس در پاتایا تنها 10 بات است که اصلا قابل چشم پوشی است و کمتر کسی زمان خود را برای سفر با اتوبوس تلف می‌کند. پس اگر قصد دارید همراه با تاکسی سفر کنید، باید 35 بات به عنوان ورودی و هفت بات به ازای هر یک کیلومتر مسافت بپردازید که بسیار مقرون به صرفه است. حتی اگر می‌خواهید تاکسی را منتظر خود نگه دارید تا خرید انجام دهید، به ازای هر ساعت تنها کافیست 100 بات بپردازید. پس لازم نیست که بیش از 200 بات را در هر روز برای هزینه حمل و نقل در نظر بگیرید.

معرفی جاذبه‌های گردشگری پاتایا

زمانی که صحبت از سفر به پاتایا به میان می‌آید، شاید کمتر کسی به جز جشن و پایکوبی چیزی را تصور کند اما این یک تصور کاملا اشتباه است و باید بدانید که چندین و چند جاذبه گردشگری مختلف در این شهر وجود دارند که در این قسمت شما را با آنها آشنا خواهیم کرد.

  • جزیره مرجانی

تایلند یک کشور استوایی است و طبیعتی بسیار بکر و زیبا دارد. در هر گوشه از این کشور که باشید، می‌توانید از دیدن مناظر طبیعی آن لذت ببرید. با وجود آنکه بیشترین و زیباترین جاذبه‌های طبیعی تایلند در جزیره پوکت به چشم می‌خورند، اما باید بدانید که پاتایا نیز از این نعمات الهی بی نصیب نمانده است. جزیره مرجانی یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی پاتایا محسوب می‌شود که در دل آب‌های آزاد اطراف پاتایا قرار دارد. برای بازدید از این جزایر مرجانی باید سوار بر قایق‌های مخصوصی شوید که کف آنها شیشه‌ای است و حین قایق سواری می‌توانید از اکوسیستم عجیب زیر دریا دیدن فرمایید. همچنین امکان غواصی، اسکی روی آب و موج سواری نیز در این منطقه وجود دارد.

  • دهکده فیل‌ها

قطعا می‌دانید که تایلند یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های فیل‌های آسیایی محسوب می‌شود و این حیوانات عظیم الجثه و بی آزار، در میان مردم تایلند بسیار مورد احترام قرار می‌گیرند و حتی انواع مجسمه‌های چینی و چوبی آن را به عنوان سوغاتی در بازارهای سنتی خود عرضه می‌کنند. دهکده فیل‌ها یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری پاتایا به حساب می‌آید که در سال 1973 برای مراقبت از فیل‌های بازنشسته و کهن سال به راه افتاده است! در این منطقه فیل‌ها به صورت آزادانه زندگی می‌کنند و مورد مراقبت قرار می‌گیرند تا باقی عمر خود را سپری کنند! در این مکان می‌توانید فیل سواری کنید یا به تماشای نمایش‌هایی با مزه همانند فوتبال فیل‌ها و یا رژه آنها بنشینید!

  • باغ نونگ نوچ

باغ نونگ نوچ یکی از جالب‌ترین جاذبه‌های گردشگری پاتایا محسوب می‌شود زیرا در ابتدا این باغ به فروش رسید تا میوه‌های گرمسیری در آن کشت و عرضه شوند اما پس از مدتی به دلیل زیبایی بصری، تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری پاتایا شد و گردشگران زیادی را جذب خود کرد. ظاهر این باغ بسیار زیبا است و شما را به یاد فیلم‌های تایلندی می‌اندازد که در جنگل‌های استوایی ساخته شده‌اند! همچنین باید در نظر داشته باشید که داخل باغ گرمسیری نونگ نوچ، یک باغ وحش وجود دارد که بازدید از آن برای همه گروه‌های سنی توصیه می‌شود. درون این باغ وحش برنامه‌هایی بسیار خاص و متنوع همانند رقص فیل‌ها و جنگ خروس‌ها به نمایش در می‌آیند.

  • بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ یا همان پرش بانجی یکی از رشته‌های ورزشی بسیار هیجان انگیز است که چند سالی می‌شود در سطح جهانی مطرح شده و طرفداران زیادی نیز دارد. حال تصور کنید که در پاتایا و از ارتفاع 165 فوتی پرش کنید! سکوی این بانجی در میان باغ‌های سرسبز دریاچه جامتین واقع شده است که یک دریاچه برای ماهیگیری به حساب می‌آید! در حقیقت باید گفت که این بانجی جامپینگ، هیجان‌انگیزترین و خاطره سازترین بانجی تمام عمر شما خواهد بود! البته لازم نیست که نگران باشید، زیرا این بانجی در سال 1192 بر اساس استاندارد‌های نیوزلند بنا شده است و ایمنی آن تضمین کامل دارد.

پاتایا

مراکز خرید پاتایا

لباس‌های تایلندی بسیار ارزان قیمت، زیبا و خاص هستند و اصلا از لباس‌های آن که چشم پوشی کنیم، مگر می‌شود از سفر به تایلند، بدون سوغات بازگردیم!؟ پس در این قسمت نیز قصد داریم تا شما را با بهترین مراکز خرید پاتایا آشنا کنیم.

مرکز خرید اوت لت | خریدی ارزان قیمت

آدرس: Thanon Thep Prasit، Muang Pattaya، Amphoe Bang Lamung، Chang Wat Chon Buri ۲۰۱۵۰، Thailand

مرکز خرید بیگ سی | مرکز خریدی بزرگ

آدرس: ۷۸/۵۴ Moo ۹ Muang Pattaya، Amphoe Bang Lamung، Chang Wat Chon Buri ۲۰۱۵۰، Thailand

مرکز خرید میموسا | خرید البسه

آدرس: ۲۸/۱۹-۲۰ Sukhumvit Rd، Tambon Na Chom Thian، Amphoe Sattahip، Chang Wat Chon Buri ۲۰۲۵۰، Thailand

مرکز خرید رویال گاردن پلازا | مرکز خرید مدرن

آدرس: ۲۹۰ /۵۱ Beach Rd، Muang Pattaya، Amphoe Bang Lamung، Chang Wat Chon Buri ۲۰۱۵۰، Thailand

مرکز خرید سنترال فستیوال | مرکز خرید ساحلی

آدرس: ۳۳۳/۹۹ หมู่ ۹ ตำบล หนองปรือ Muang Pattaya، Amphoe Bang Lamung، Chang Wat Chon Buri ۲۰۱۵۰، Thailand

سفارت تایلند

  • سفارت ایران در تایلند

تلفن:۰۰۶۶۲۳۹۰۰۸۷۱

آدرس:  สุขุมวิท Khwaeng Khlong Tan Nuea, Khet Watthana, Krung Thep Maha Nakhon ۱۰۱۱۰, Thailand

  • سفارت تایلند در تهران

تلفن: ۷۷۵۳۷۷۰۸

آدرس: خیابان بهارستان، روبروی بیمارستان طرفه، کوچه استقلال، پلاک ۴

هتل‌های پیشنهادی در پاتایا

  • Pattaya Garden
  • Hotel Hilton
  • Miracle Suite
  • Centara Grand Mirage Beach Resort

رستوران‌های پیشنهادی

  • Indian By Nature
  • Beefeater Steakhouse & Pub

غذاهای پیشنهادی

  • کائو فاد
  • ماهی سی باس کریسپی
  • گنگ خیو وان کای
  • نودل
  • مک دونالد
  • غذاهای نیمه آماده فروشگاهی
  • KFC

خب دوستان عزیز، شما تقریبا به صورت کامل با اطلاعاتی که برای سفر به تایلند نیاز دارید، آشنا شدید. نظر شما در مورد سفر به پاتایا چیست؟ آیا تا به حال از این شهر زیبا بازدید کرده‌اید؟ به نظر شما کدام شهر تایلند برای سفر بهتر است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان کایت به اشتراک بگذارید و فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید