تایلند یا ویتنام ؛ کدام برای سفر بهتر است؟
3897 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


تایلند و ویتنام از زیباترین و توریستی‌ترین کشورهای جنوب شرق آسیا هستند و همین موضوع باعث شده افرادی که می‌خواهند به این منطقه سفر کنند، دائما این سوال را از خود بپرسند: تایلند یا ویتنام؟ کدام‌یک برای گردش مناسب‌تر است؟ اگر ما بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم، می‌گوییم باید به هر دو این کشورها سفر کنید! تایلند و ویتنام هر دو زیبا هستند و این به توقع شما از تعطیلات بستگی دارد که کدام را انتخاب کنید. در این کشورها جاذبه‌های دیدنی بسیاری وجود دارد که بازدید از آنها در کنار دیدن منظره‌های نفس‌گیر، تفریح در سواحل بسیار زیبا، میل کردن غذاهای لذیذ و خرید از فروشگاه‌های مدرن، خاطره‌ای تکرارنشدنی را برای شما رقم خواهد زد.
اگر قصد سفر به شرق آسیا را دارید و نمی‌دانید تایلند یا ویتنام برای شما مناسب‌تر است، تا انتهای این مقاله همراه کایت باشید. ما در راهنمایی جامع، شرایط کلی این دو کشور را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم تا با خیالی آسوده بتوانید برای مسافرت آینده خود برنامه‌ریزی کنید.

تورهای مرتبط:


هزینه‌ها ؛ تایلند یا ویتنام؟


اگر از هزینه‌های تایلند یا ویتنام خبر ندارید، بهتر است همین ابتدا بگوییم هزینه‌هایی مثل کرایه هتل، غذا، خرید و زندگی شبانه در هر دو این کشورها مقرون‌به‌صرفه است و شما می‌توانید از تمام خدمات با قیمتی مناسب بهره‌مند شوید. هرچند، نباید فراموش کرد که تایلند کشوری پیشرفته‌تر بوده و به تبع آن، هزینه‌های بالاتری در مقایسه با ویتنام دارد؛ خصوصا اگر پایتخت آن یعنی بانکوک و هتل‌های گران‌قیمتش را برای اقامت انتخاب کنید. با این وجود، با گشت‌وگذار و اقامت در مناطقی که کمتر توریستی هستند، می‌توان هزینه‌های سفر را تا اندازه قابل توجهی کاهش داد.

ویتنام
تاریخ و فرهنگ


تفاوتی ندارد که به تایلند یا ویتنام سفر کنید؛ هر دو این کشورها فرهنگی تاریخی و شگفت‌انگیز دارند. علی‌رغم شباهت‌های بسیار، تایلند یا ویتنام در عین حال می‌توانند بسیار متفاوت نیز باشند. در ویتنام، تاثیرپذیری از فرهنگ چینی را می‌توان در فلسفه و اصول مذهبی مشاهده کرد؛ در حالی که تاثیرات فرهنگ فرانسه بیشتر در ساختمان‌ها و معماری دیده می‌شود. در سوی دیگر، تایلند هم فرهنگی غنی با اثرپذیری فراوان از بودیسم دارد و در جای‌جای آن می‌توان مقبره‌ها، معابد و پارک‌های تاریخی مختلف را پیدا کرد.
گردشگرانی که تایلند یا ویتنام را برای سفر انتخاب می‌کنند، باید از همین حالا خود را برای فرهنگی غنی و فوق‌العاده جذاب آماده کنند.

معبد-سفید-در-چانگ-رای-تایلند
سیستم حمل و نقل


گشت‌وگذار در ویتنام با سیستم حمل و نقل عمومی بسیار آسان است. مسئولان، وسایل نقلیه مختلفی همچون اتوبوس، قطار و هواپیما را در نظر گرفته‌اند که البته ما گزینه آخر را پیشنهاد نمی‌کنیم. سفر کردن به نقاط مختلف ویتنام با هواپیما بسیار هزینه‌بر است و شما بسیاری از مکان‌های دیدنی بین شهرهای مختلف را از دست خواهید داد. اتوبوس‌ها انتخابی مقرون‌به‌صرفه و راحت هستند و با آنها می‌توان تقریبا به تمام نقاط اصلی پایتخت دسترسی پیدا کرد.
در آن سو، تایلند با داشتن زیرساختی پیشرفته‌تر، سیستم حمل و نقل بهینه‌تر و بهتری را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. به علاوه، هزینه‌ پروازهای داخلی در این کشور بسیار پایین است و در تایلند می‌توان با هواپیما به شهرهای مختلف سفر کرد. افزون بر این، انواع مختلفی از سرویس‌های تاکسی در تایلند مشغول خدمت‌رسانی هستند.

سیستم حمل و نقل
تفریحات شبانه


در ویتنام، بیشترین تفریحات شبانه را می‌توانید در هانوی و هوچی مین تجربه کنید؛ بزرگ‌ترین شهرهای ویتنام که در آنها کافه‌ها و باشگاه‌های شبانه قیمت بسیاری پایینی دارند.
یکی از زیباترین چشم‌اندازها از زندگی شبانه را می‌توان در تایلند پیدا کرد؛ خصوصا در شهرهایی مثل بانکوک، پاتایا و پاتونگ. در شهرهای بزرگ تایلند هم انواع مختلفی از بارها، کافه‌ها و باشگاه‌ها برای تفریح گردشگران در نظر گرفته شده است که می‌توان ساعت‌های زیادی را در آنها سپری کرد.

تفریحات شبانه در بانکوک
غذاهای محلی


اگر می‌خواهید تعطیلات آینده را در تایلند یا ویتنام بگذرانید، بهتر است بدانید این کشورها غذاهایی بسیار لذیذ دارند که طعم آنها را هیچ‌گاه فراموش نخواهید کرد. خبر خوب این است که می‌توان این غذاها را با قیمتی مناسب نیز تهیه کرد! در ویتنام، ساندویچ‌های خوشمزه «بان می» و «فو» را می‌توانید در تمام شهرها پیدا کنید. اگر به تایلند سفر کردید هم پیشنهاد می‌کنیم حتما «پد تای» و «سالاد پاپایا» را امتحان کنید. تایلند برای افرادی که به سبزیجات علاقه زیادی دارند، بسیار مناسب‌تر است زیرا در ویتنام، غذاهایی که تحت این عنوان به فروش می‌رسند لزوما فاقد گوشت نیستند.
غذاهای محلی در تایلند و ویتنام بسیار خوشمزه هستند، اما تنوع غذایی بالاتر در تایلند می‌تواند این کشور را به انتخابی بهتر برای عاشقان شکم‌گردی تبدیل کند.

سوپ-ویتنامی
چشم‌اندازها و سواحل دیدنی


تایلند و ویتنام میزبان برخی از زیباترین سواحل دنیا هستند و محال است خاطرات بازدید از آنها را فراموش کنید. زیباترین سواحل تایلند را می‌توان اطراف جزایر پوکت پیدا کرد. اگر به ویتنام سفر کردید هم پیشنهاد می‌کنیم حتما از سواحلی مثل هون خوی، نها ترانگ و دانانگ دیدن کنید. توصیه می‌کنیم در صورت سفر به تایلند یا ویتنام، هراندازه توانستید از سواحل و جزایر مختلف بازدید کنید؛ این کار، تجربه‌ای تکرارنشدنی را برای شما رقم خواهد زد. 
 از نظر جاذبه‌های دیدنی نیز گزینه‌های بسیاری در هر دو کشور پیش روی شماست. تایلند میزبان معابد بودیسم، کاخ‌های بزرگ و پارک‌های ملی متعددی است که تفریح و گردش آنها فوق‌العاده لذت‌بخش خواهد بود. تماشای بناهای تاریخی ویتنام، معابد قدیمی و معماری خاص فرانسوی در گوشه‌وکنار این کشور زیبا نیز جذابیت‌های خاص خود را دارد.

 جزیره نانگ یوان در تایلند
تایلند یا ویتنام ؛ کدام کشور برای تفریح بهتر است؟


در انتها باید به سوالی که ابتدا مطرح کردیم، پاسخ دهیم: به کدام کشور سفر کنیم؟ تایلند یا ویتنام؟ همان‌طور که گفتیم، پاسخ این سوال به عهده خود شماست! تایلند و ویتنام هر دو کشورهایی با سواحل بسیار زیبا، فرهنگی غنی و جاذبه‌های دیدنی فراوان هستند که سفر به آنها تجربه‌ای خاطره‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد. هزینه‌ها در ویتنام شاید کمی پایین‌تر باشد، اما تایلند کشور پیشرفته‌تری بوده و به تبع آن، امکانات بیشتری در خدمت گردشگران خواهد بود.
اگر به سفر به تایلند یا ویتنام علاقه‌مند شده‌اید، می‌توانید همین حالا یکی از تورهای کایت را به صورت آنلاین رزرو کنید.

بانکوک

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید