استان‌های تایلند | معرفی 10 استان بزرگ تایلند
شراره رحیمی 1399/07/30 4337 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


تایلند یکی از کشورهای بسیار زیبا و دیدنی جهان می‌باشد که در جنوب شرقی آسیا، بین کشورهای چین و هند واقع شده است و به دلیل جاذبه‌های فراوان و هیجان‌انگیزی که در دل خود جای داده است، سالانه جهان‌گردان بسیار زیادی را از نقاط مختلف جهان به سوی خود می‌کشاند. لازم به ذکر است که سرزمین تایلند از منابع طبیعی و کشاورزی غنی، آب و هوای مطلوب، موقعیت جغرافیایی مناسب و... برخوردار است که تمامی این‌ها سبب شده است تا این کشور نسبت به سایر کشورهای منطقه از جایگاه ویژه و منحصر به فردی برخوردار باشد. زبان رسمی مردم تایلند، زبان تایی و مذهب رسمی این کشور، بودیسم تراوادا می‌باشد که تقریبا حدود 95 درصد از مردم تایلند، پیرو آن هستند. فرهنگ تایلندی‌ها نیز ترکیبی از فرهنگ کشورهای آسیای جنوب شرقی نظیر هند، کامبوج، چین و... می‌باشد و همانند دیگر کشورهای آسیایی یک بخش اصلی و مهم از تمرین‌های روحانی تایلندی‌ها، احترام گذاشتن به اجداد و نیاکان می‌باشد. تایلند دارای 76 استان می‌باشد که ما در این مقاله از کایت به معرفی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

معرفی 10 استان بزرگ تایلند

به منظور آشنایی بیشتر و بهتر کشور زیبای تایلند ما در این بخش از مقاله 10 استان بزرگ تایلند را به شما معرفی خواهیم کرد تا هنگام سفر به این کشور زیبا اطلاعات لازم را کسب کرده باشید و سفر بدون دغدغه و خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای تایلند وارد صفحه "تور تایلند" شوید.

استان‌های بزرگ تایلند

  • استان بانکوک

بانکوک پایتخت کشور تایلند و زیباترین و دل‌انگیزترین استان آن به حساب می‌آید که مقام پرگردشگرترین و پربازدیدترین شهر جهان را از آن خود کرده است و به دلیل داشتن ساختمان‌های عظیم، فرودگاه مدرن و پیشرفته، هتل‌های بسیار شیک و مجلل، مراکز خرید متعدد و... بسیار شهرت دارد. جالب است بدانید با وجود این‌که بانکوک یکی از کلان‌شهرهای مدرن و امروزی جهان می‌باشد، اما شهروندان آن همچنان سنت و آداب و رسوم را در زندگی روزمره خود حفظ کرده‌اند که این امر در مذهب، هنرهای سنتی، معماری، جنبه‌های فرهنگی و... کشور تایلند نیز به وضوح قابل مشاهده است. از جاذبه‌های گردشگری بانکوک می‌توان به رودخانه چائو فرایا، مرکز خرید سیام پاراگون، عمارت ویمانمک، بازار چاتوچاک، موزه ملی، صعود از برج ساتورن و... اشاره کرد که بدون شک بازدید از هرکدام از آن‌ها بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش خواهد بود.

  • استان پوکت

جزیره پوکت در جنوب غربی کشور تایلند واقع شده است و یکی از زیباترین مناطق توریستی جهان به شمار می‌رود که سالانه گردشگران بسیار زیادی را از داخل و خارج کشور به سمت خود جذب می‌کند و لحظات به یادماندنی و هیجان‌انگیزی را برایشان به ارمغان می‌آورد. بسیاری از گردشگران عقیده دارند که این استان تمامی ویژگی‌های مورد نیاز برای داشتن یک تعطیلات فوق‌العاده را در دل خود جای داده است. با سفر به این منطقه شما می‌توانید از سواحل بی‌نظیر پوکت نظیر خلیج فانگ نگا، ساحل کامالا، ساحل پاتونگ، ساحل کارون و هم‌چنین از جنگل‌های سرسبز گرمسیری، قایق‌سواری، بانجی جامپینگ، قایق‌های بامبو، شالیزارها، سواری بر روی فیل‌ها و... نهایت استفاده را کنید و لحظات خوشی را برای خود رقم بزنید.

استان پوکت

  • استان چونبوری

چونبوری یکی دیگر از استان‌های تایلند می‌باشد که مساحت آن تقریبا حدود 4363 کیلومتر مربع و جمعیت آن با توجه به آخرین سرشماری در سال 2000 بالغ بر یک و نیم میلیون نفر است. این استان در شرق تایلند و در همسایگی استان‌های رایونگ، چانتابوری و چاچوئنگسائو قرار گرفته است و مقصد توریست‌های بسیار زیادی از سراسر جهان می‌باشد. پاتایا یکی از شهرهای بسیار مهم و زیبای این استان به شمار می‌رود که به دلیل جاذبه‌های متنوع خود در بین گردشگران از شهرت زیادی برخوردار است. این استان دارای جاذبه‌هایی همچون باغ گرمسیری نونگ نوچ، معبد حقیقت، جزیره مرجانی، پارک سنگی، مجسمه بودای بزرگ، پارک آبی رامایانا، خیابان واکینگ استرین پاتایا و... می‌باشد که شما می‌توانید هنگام سفر به تایلند از جاذبه‌های این استان زیبا بازدید به عمل آورید و نهایت لذت را ببرید.

  • استان اوبون راتچاتانی

اوبون راتچاتانی یکی از استان‌های بزرگ در منطقه ایسان کشور تایلند به شمار می‌رود که در 615 کیلومتری استان بانکوک و در ساحل شمالی رودخانه مون واقع شده است. مساحت این استان تقریبا 29 کیلومتر مربع و جمعیت آن بیش از 106 هزار نفر می‌باشد که اغلب ساکنان آن از بودایی‌ها تشکیل شده است و فقط درصد بسیار کمی از جمعیت به مسیحی‌ها و مسلمانان اختصاص داده شده است. این استان اولین بار توسط تائو خام فونگ در قرن 18 پایه‌گذاری شد و پس از آن مورد حمله نظامی‌های فرانسوی قرار گرفت و سپس با جابجایی زندانی‌های جنگ از کانچانابوری در طول جنگ جهانی دوم به شدت گسترش یافت. از دیدنی‌های معروف و محبوب این استان می‌توان به معبد وات‌پرا نونگ‌بوا، باغ وحش اوبون راتچاتانی و موزه ملی اشاره کرد که در سفر به تایلند بازدید از آن‌ها را نباید از دست داد.

استان اوبون راتچاتانی

  • استان بوریرام

بوریرام مرکز استان بوریرام در کشور تایلند و در 410 کیلومتری شمالی شرقی پایتخت این کشور یعنی شهر بانکوک واقع شده است که تقریبا بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارد. این استان در هزاران سال قبل بخشی از امپراطوری خمر به شمار می‌رفت که ویرانه‌های متعددی از آن زمان هنوز در شهر بوریرام به چشم می‌خورد. موانگ پائه نام قدیمی این استان می‌باشد که در اوایل قرن 19 نام آن به بوریرام تغییر پیدا کرد و سپس در اواخر قرن 19 به عنوان یکی از 76 استان‌ کشور تایلند به رسمیت شناخته شد. پارک تاریخی فانوم رانگ، پارک جنگلی کائو کرادونگ و معبد پراسات موانگ تام از محبوب‌ترین دیدنی‌های این استان می‌باشد که بدون شک بازدید از آن‌ها تجربه‌ای متفاوت و دلپذیر برای گردشگران به وجود خواهد آورد.

  • استان پاتانی

پاتانی‌ از استان‌های تاریخی کشور تایلند می‌باشد که قدمت آن به سده‌های اول میلادی و حکومت هندوها در این منطقه برمی‌گردد که برای اولین بار در تاریخ در قرن چهاردهم میلادی، مالایی‌های تازه مسلمان شده این منطقه را تحت سلطه خود درآوردند و هم‌اکنون نیز در نقاط مختلف این استان برخی از نمادهای اسلامی قابل مشاهده است. پس از آن نیز این منطقه در قرن 16 میلادی تحت کنترل تایلندی‌ها درآمد و به عنوان یکی از استان‌های مستقل این کشور به رسمیت شناخته شد. از جاذبه‌های پرطرفدار این استان می‌توان به مسجد جامع پاتانی واقع در خیابان یارانگ، مقبره سیتی پیلار، مراکز مطالعات طبیعی، ساحل هات تالو کوپو و بان پاسه اشاره کرد که بازدید از آن‌ها از طرف گردشگران و توریست‌ها بسیار مورد استقبال واقع می‌شود.

استان پاتانی

  • استان فیتسانولوک

فیتسانولوک از استان‌های بسیار زیبای مرکزی تایلند به شمار می‌رود که از شمال به استان‌های اوتارادیت و سوکوتای و از شرق به استان‌های کامپانگ پت و پیچیت محدود می‌شود. به علاوه این استان از شمال شرقی نیز با کشور لائوس هم‌مرز است. مساحت این استان تقریبا حدود 10 هزار و 815 کیلومتر مربع و جمعیت آن بیش از 851 هزار نفر می‌باشد که اغلب ساکنان از دین بودیسم پیروی می‌کنند. جالب است بدانید که در حال حاضر استان فیتسانولوک به مرکز بسیار ارزشمند کشاورزی در تایلند تبدیل شده است، به گونه‌ای که لقب سبد نان تایلند را به خود گرفته است. از مهم‌ترین جاذبه‌های این استان می‌توان به موزه قومی استوار تاوی، معبد نانگ پایا، پارک ملی پوهین رونگ‌کلا، معبد پراسی راتانا و کارگاه ریخته‌گری مجسمه بودای بوراناتای اشاره کرد. لازم است بدانید که این استان از آب و هوای استوایی برخوردار است و در تابستان بیشتر از زمستان بارندگی صورت می‌گیرد، بنابراین حتما قبل از سفر به فیتسانولوک آب و هوای منطقه را چک کنید.

  • استان لوئی

استان لوئی یکی از کم‌ جمعیت‌ترین استان‌های کشور زیبای تایلند می‌باشد که با استان‌های فیتسانولوک، پتچابون، نونگ خای، نونگ بوا لامفو و خون کاین مرز مشترک دارد و در همسایگی استان‌های وینتیان و ساینیابولی در لائوس واقع شده است. مساحت این استان حدود 12 هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن تقریبا 634 هزار نفر می‌باشد. با توجه به روایت‌ها این استان به وسیله اهالی چیانگ سائن تحت عنوان پایتخت پادشاهی لانه تاسیس شد که پس از آن به دلیل بیماری و خشکسالی، روستانشینان مجبور شدند تا لوئی را به مکان امروزی تغییر دهند که در پی این عمل نیز رامای پنجم از پادشاهی سیام در سال 1907 استان لویی را پایه‌گذاری کرد. آب و هوای این استان استوایی است و بیشترین میزان بارندگی در فصل تابستان صورت می‌گیرد. دریاچه هوای کراتینگ، پارک ملی فو روئیا، استوپا پرا تات سی سونگ راک و پارک ملی فو کرادوئنگ از جاذبه‌های گردشگری محبوب و پاربازدید این استان به حساب می‌آیند.

استان لوئی

  • استان سورات تانی

سورات تانی از استان‌های مرکزی تایلند می‌باشد که به دلیل موقعیت استراتژیک خود بسیار حائز اهمیت است. به علاوه مرکز این استان یعنی شهر سورات تانی با توجه به قرار گرفتن در دهانه رودخانه تاپی و فوم دوآنگ طی سال‌های اخیر بسیار مورد توجه گردشگران واقع شده است. سورات تانی در 644 کیلومتری جنوب بانکوک قرار گرفته است که مسافران و گردشگران با قطار یا اتوبوس از بانکوک به این منطقه سفر می‌کنند و با استفاده از قایق‌های این شهر در سواحل اطراف به گشت و گذار می‌پردازند. بندر این استان یکی از بندرهای تجاری بزرگ تایلند به حساب می‌آید که در آن نارگیل و کائوچو از جمله اجناسی است که به سایر نقاط جهان و تایلند صادر می‌شود. این منطقه علاوه بر سواحل زیبا، جاذبه‌های طبیعی، بناهای تاریخی و... دیگری نیز برای ارائه دادن به گردشگران در خود جای داده است که بدون شک بازدید از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

  • استان چیانگ مای

چیانگ مای، دومین استان بزرگ در کشور تایلند می‌باشد که در شمال کشور واقع شده است و از شمال با ایالت شان در کشور میانمار، از جنوب با استان‌های لامفون و لامپانگ، از شمال شرقی با استان چیانگ ری، از غرب با استان مائه هونگ سون و از جنوب غربی با استان تاک همسایه است. مساحت این استان تقریبا 20 هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن بیش از 1 و نیم میلیون نفر می‌باشد. لازم است بدانید که معابد بودایی از محبوب‌ترین جاذبه‌های این استان به شمار می‌رود که از مشهورترین‌ آن‌ها می‌توان وات سوان دوک، وات چدی لوانگ، وات پراکائو منگرای، وات چیانگ من و وات دووا سوتپ را نام برد.

استان چیانگ مای

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما به معرفی 10 استان بزرگ و برتر تایلند پرداختیم. همان‌طور که مطالعه کردید هر کدام از استان‌های معرفی شده دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که بدون شک سفر به آن‌ها بسیار لذت‌بخش و خاطره‌انگیز خواهد بود. در صورتی که قصد دارید به کشور زیبای تایلند سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم به صفحه وبلاگ کایت با نشانی https://kite.ir/Blog سر بزنید تا هنگام سفر به تایلند به اطلاعات بیشتری از این کشور دست یافته باشید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید