آنتالیا بهتره یا مارماریس؟ مقایسه آنتالیا یا مارماریس
حسام مقتدایی 1399/02/22 12950 بازدید 1 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



این مقاله قرار است اطلاعات مهمی را درباره هردو شهر آنتالیا و مارماریس در اختیارتان قرار دهد. ما سعی کردیم هر اطلاعاتی که برای سفر به آنتالیا یا مارماریس نیاز دارید را در این مقاله در اختیارتان قرار دهیم و دیگر انتخاب با خود شما است که کدام یک را به عنوان مقصد بعدی سفرتان در نظر بگیرید. البته این‌ها همه‌اش بستگی دارد که چه زمانی وضعیت پروازها به همان شکل سابق خود برگردد و همه چیز مثل قبل پیش برود که امیدواریم زودتر ویروس کرونا هم شکست داده شود و بتوانیم برای کشیدن نفس راحت، سفر کنیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای آنتالیا وارد صفحه "تور آنتالیا" شوید.


اول درباره سواحل مارماریس و آنتالیا برایتان بگوییم!


اگر می‌خواهید منظره‌ای حیرت‌انگیز ببینید و در کنار آن پیاده‌روی کنید و همچنین برای ناهار، انواعی از بهترین غذاهای دریایی را میل کنید، بهتر است به مارماریس سفر کنید. مارماریس بهترین مکان تفریحی برای شمایی است که به دنبال آرامش هستید. این شهر خیلی نزد ایرانیان شناخته شده نیست به همین خاطر امکان این که ایرانی ببینید بسیار کم است. از طرفی این شهر یکی از مهم‌ترین مقاصد اروپاییان برای سفر به ترکیه به شمار می‌رود. همچنین اگر به دنبال آفتاب گرفتن هستید، بد از ظهر جزیره مارماریس ترکیه را از دست ندهید. ماسه‌های جذاب این شهر، امکانی ایدهآل برای گرفتن حمام آفتاب است. در همین حین، آنتالیا شهری خلیجی به شمار می‌رود که ترکیبی از فضای مدرن و در عین حال فضای سنتی را با یکدیگر ادغام می‌کند.

سواحل-مارماریس-و-آنتالیا


از خوبی‌های مارماریس ترکیه!


شما با سفر به مارماریس می‌توانید این فرصت را داشته باشید تا سری به رودس هم بزنید. رودس کجاست؟ رودس، جزیره زیبای یونان است که از مارماریس تنها 1 ساعت فاصله دارد و می‌توانید با قایق به آن دسترسی داشته باشید. از زیبایی‌های جزیره رودس می‌توان به خیابان‌های سنگفرش شده قدیمی و خرابه‌های یونان باستان اشاره کرد. هر کاری که دلتان بخواهد می‌توانید در این جزیره انجام دهید و اگر تصمیم گرفتید به مارماریس بروید، حتماً فرصت را غنیمت بشمارید و سری به این جزیره یونانی هم بزنید.

زیبایی‌های-مارماریس


آنتالیا یا مارماریس؟ | کجا برای خرید بهتر است؟


شاید وقتی صحبت از خرید به میان بیاید، مارماریس به مراتب بهتر باشد. به خصوص اگر اهل چانه زدن باشید که مارماریس انتخاب هوشمندانه‌تری است. بازار بزرگ، بهترین جایی است که می‌توانید در آنجا چرم، جواهرات یا لباس بخرید و همچنین مرکز خرید مالمارین محصولات بسیار باکیفیتی دارد که ارزش وقتی‌که می‌گذارید را به خوبی خواهد داشت. پس این نکته را فراموش نکنید که اگر به مارماریس سفر می‌کنید، حتماً در چمدانتان فضای خالی برای آوردن خریدهایتان بگذارید.

خرید-در-آنتالیا-یا-مارماریس


شباهت‌هایی هم هست!


مثلاً این دو شهر هردو، امکان جذابی دارند که اگر به هرکدامشان سفر کنید، حیف است آن را تجربه نکنید. منظورمان حمام است. حمام‌های ترکیه که اکنون نیز هویت گذشته‌شان را حفظ کرده‌اند. قدمت هر کدام از این حمام‌ها به قرن 16 می‌رسد و با این حال شما می‌توانید با سر زدن به آن‌ها، یک استحمام ترکی را تجربه کنید و همچنین حسابی ماساژ بگیرید. چه چیزی از این بهتر؟ حمام سلیمانیه مارماریس، تاریخچه بسیار غنی‌ای دارد دلیلش هم شکوه معماری و عمر ساختمان است که به 450 سال می‌رسد.

شباهت‌های-مارماریس-با-آنتالیا


در مارماریس و آنتالیا غواصی کنید!


اگر اهل غواصی هستید که حتماً مارماریس را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید چرا که به صورت تخصصی 52 نقطه برای غواصی دارد اما اگر می‌خواهید کلاً چنین چیزی را تجربه کنید، فرقی نمی‌کند به آنتالیا سفر کنید یا مارماریس! هر دوی‌شان برایتان حیرت‌انگیز خواهند بود. عمق غواصی شما در زیر دریا می‌تواند بسته به انتخابتان متفاوت باشد. هم می‌توانید در عمقی 5 متری غواصی کنید و هم 50 متری. البته این نکته را حتماً در نظر می‌گیرند که پیش از این غواصی کرده‌اید یا نه. مثلاً اگر تازه‌کار باشید هیچ‌وقت این اجازه را به شما نمی‌دهند در عمق 50 متری غواصی کنید. به هر حال نکات امنیتی شما از هر چیزی مهم‌تر است.

غواصی-در-آنتالیا


بهترین زمان برای سفر به آنتالیا و مارماریس


متأسفانه بهترین زمان برای سفر به آنتالیا یا مارماریس فرقی نمی‌کند و همین الآن است. درواقع فصل بهار و تابستان بهترین اوقاتی است که می‌توانید به ترکیه سفر کنید و از آب و هوا لذت ببرید. درست است که به خاطر ویروس کرونا اکنون امکان سفر به ترکیه وجود ندارد اما با فرارسیدن فصل تابستان زمزمه‌ها حاکی از این است که وضعیت به شکل سابق خود برمی‌گردد و شرایط برای سفر به ترکیه فراهم می‌شود.

بهترین-زمان-سفر-به-مارماریس


هرچه بود گفتیم | انتخاب با شماست!


در این مقاله از مجله گردشگری کایت تلاش کردیم درباره مارماریس و آنتالیا مطالبی را برایتان بگوییم. احتمالاً الآن میگویید همه چیزی که گفتیم خوب بوده! واقعیت این است که این دو شهر برای سفر بسیار مناسب می‌باشند و اگر شرایطش را دارید حتماً به هردوی آن‌ها سفر کنید و لذت ببرید. اما با وجود گرانی‌ها و شرایط سخت اقتصادی احتمالاً درنهایت مجبور به انتخاب باشید. برای ما هم دشوار بوده بین این دو مقصد یکی را به شما پیشنهاد کنیم! انتخابش با شما. اگر نکته یا ابهامی در ارتباط با هر کدام از این مقاصد گردشگری برایتان پیش‌آمده بهتر است با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت، شما راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1400/05/27

    مارماریس بروم بهتر است یاآنتالیاوآلانیا لطفا راهنمایی بفرمایید

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید