معرفی کمپ کویر مرنجاب اصفهان همراه با اقامتگاه‌های اطراف
حامد مقتدایی 1399/01/22 26253 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر قصد سفر به کویر مرنجاب واقع در شهرستان آران و بیدگل از استان اصفهان را دارید، بهتر است با اقامتگاه‌های بوم‌گردی و گردشگری آن پیش از سفر آشنایی کاملی پیدا کنید.


1. هتل یلو


هتل یلو آران و بیدگل در شمال استان اصفهان و در فاصله دو ساعته از دریاچه نمک واقع شده است. ساختمان این هتل در سال 1397 احداث شده و دارای 28 واحد اقامتی در 3 طبقه می‌باشد. به لحاظ موقعیت جغرافیایی می‌توان هتل یلو را نزدیک به مسجد جامع قاضی، بقعه امام‌زاده محمد هلال و خانه باغ تاریخی شاکر (50 دقیقه)، کویر مرنجاب (90 دقیقه) دانست. رستوران این هتل آماده ارائه سرویس‌های صبحانه، ناهار و شام با کیفیت بسیار بالا به مسافران و گردشگران کویر مرنجاب است. اتاق‌های این هتل دوتخته دابل، دوخته تویین و سه الی هفت تخته هستند.
از امکانات این هتل در نزدیکی کویر مرنجاب می‌توان به نمازخانه، سرویس بهداشتی فرنگی در راهرو، خدمات تور، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی در راهرو، فضای بازی کودکان، آلاچیق، تلویزیون در لابی، اینترنت رایگان و نامحدود در لابی، روم سرویس، کتابفروشی، فروشگاه صنایع‌دستی و سوغات، اطفای حریق، پله اضطراری، سرویس بهداشتی ایرانی در راهرو، گشت غیررایگان، اعلام حریق، خدمات خانه‌داری، رستوران ایرانی، پارکینگ روباز، کرایه اتومبیل با راننده و فضای سبز اشاره کرد.


هتل-یلو-در-نزدیکی-کویر-مرنجاب


2. اقامتگاه بوم‌گردی خانه باغ شاکر


این اقامتگاه بوم‌گردی در فاصله 3 کیلومتری از آران و بیدگل و کویر مرنجاب دارای یک باغ 8 هزارمتری و 6 اتاق مستقل است که 4 اتاق آن حداکثر ظرفیت 10 نفری دارند و در عمارت هستند و دو اتاق دیگر VIP هستند و با حداکثر ظرفیت 4 نفر در برج این اقامتگاه بوم‌گردی واقع شده است. این اتاق‌ها در طبقه دوم برج قرار داشته و چشم‌انداز زیبایی از موقعیت‌شان به باغ دیده می‌شود.
اتاق‌های این اقامتگاه بوم‌گردی چهارنفره کف‌خواب برج یک، چهارنفره کف‌خواب برج دو، ده‌نفره کف‌خواب طاق، ده‌نفره کف‌خواب قیچ، ده‌نفره کف‌خواب ارزق و ده‌نفره کف‌خواب اشتان هستند.
این اقامتگاه بوم‌گردی از آثار برجای‌مانده از دوران زندیه و قاجاریه بوده و خود از جاذبه‌های دیدنی منطقه است. سرو صبحانه در این اقامتگاه رایگان بوده و طبخ انواع غذاهای محلی همچون شفته سماق، کوفته سماق، کله جوش، شامی با گوشت شتر، دیزی و ... با هزینه‌ای بسیار پایین سرو می‌گردد.
از امکانات آن می‌تواند به اقلام بهداشتی، آب لوله‌کشی، برق و روشنایی، سیستم سرمایش و گرمایش، وسایل آشپزخانه، اجاق گاز، یخچال، جاروبرقی، ماشین لباسشویی، پارکینگ، توالت فرنگی و ایرانی، نگهبان، حمام، تحویل 24 ساعته، جعبه کمک‌های اولیه، برگه راهنمای ایمنی، کپسول آتش‌نشانی، اشاره کرد.


اقامتگاه-بوم‌گردی-خانه-باغ-شاکر


3. اقامتگاه بوم‌گردی خانه صفا


این اقامتگاه بوم‌گردی تاریخی، خانه‌ای تاریخی در محیطی ایده‌آل، صمیمی و دل‌نشین برای تجربه بهترین اقامت به میزبانی خانم سعادتی همراه با وسایل موردنیاز استراحت به سبک معماری گودال باغچه و با کاهگل و خشت بنا شده و قدمت آن به 350 سال پیش بازمی‌گردد. این خانه 7 اتاق دارد و در مجموع ظرفیت پذیرایی از 40 نفر را داراست.
معماری چشم‌نواز، محوطه‌ بی‌نظیر و محیطی تماشایی، حس و حال مسافران و مهمانانش را دچار تغییر و تحولاتی شیرین می‌نماید. کولر گازی و بخاری جهت تهویه متناسب، اینترنت و پارکینگ اختصاصی، سرویس بهداشتی و حمام عمومی،را می‌توان از امکانات خانه صفا در نزدیکی کویر مرنجاب دانست.
واحدهای این خانه با صفا 12 متر برای 4 نفر و 25 متر برای 6 نفر هستند و از ویژگی‌های آن می‌توان به استفاده از رستوران سنتی با غذاهای محلی در سرداب اصلی و کافه دارچین در سرداب دیگر اشاره کرد. از جاذبه‌های گردشگری نزدیک آن کویر مرنجاب، شهر زیرزمینی نوش‌آباد و مشهد اردهال می‌توان نام برد.


اقامتگاه-بوم‌گردی-خانه-صفا


4. اقامتگاه بوم‌گردی استاد مرتضی


این اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان آران و بیدگل و در نزدیکی کویر مرنجاب در اختیار مسافران و گردشگران و آفرودبازانی قرار می‌گیرد که علاقه‌مند به محیط جغرافیایی کویر و جاذبه‌های آن هستند.
این اقامتگاه دارای یک اتاق شاه‌نشین و یک اتاق‌خواب به همراه مطبخی سنتی و ظرفیت پذیرایی از 20 نفر را داراست. از امکانات این اقامتگاه سنتی می‌توان به یک حمام سنتی، دو توالت ایرانی و یک توالت فرنگی، نمازخانه، کبابخانه و منقل سنتی، تنور سنتی برای پخت نان، پارکینگ با ظرفیت 6 اتومبیل، حیاط بزرگ و تحت برای استراحت، سیستم پخش موسیقی، امکان برگزاری جشن تولد و مراسم خانوادگی و... اشاره کرد.


اقامتگاه-بوم‌گردی-استاد-مرتضی


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با دانستنی‌های مفید و کاربردی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و گردشگری واقع در آران و بیدگل در نزدیکی کویر مرنجاب آشنا کردیم. اگر قصد سفر به کویر مرنجاب را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تور کویر مرنجاب راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید