پوکت شهری که یک بارباید به آن سفر کرد
حسام مقتدایی 1398/10/02 1378 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


پوکت از جمله مقاصد مهم گردشگران بوده که در تایلند واقع شده و بعد از بانکوک از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. در صورت سفر به تایلند، حتماً به پوکت نیز بروید. گردشگران زیادی به پوکت سفر می‌کنند تا از اقامتگاه‌های جزیره‌ای و همچنین سواحل زیبای آن لذت ببرند. در میان شهرهای توریستی واقع در تور تایلند، پوکت یکی از گران‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. البته این به این معنا نیست که سفرتان به پوکت تایلند قرار است گران تمام شود. امکان‌های بسیار زیادی پیش پایتان وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها سفری ارزان و لذت‌بخش را در پوکت تایلند تجربه کنید.

تورهای پیشنهادی:

تور تایلند

تور پوکت

تور پاتایا

اطلاعاتی کلی درباره پوکت تایلند


پوکت-گردی


زبان رسمی مردم پوکت، تایلندی و واحد پول رسمی آن‌ها، بات تایلند است که به صورت اختصاری THB نوشته می‌شود. برق شهری موجود در پوکت تایلند به صورت دوشاخه تخت بوده و گاهی هم ممکن است جایی را پیدا کنید که آداپتور سه شاخه داشته باشد. پیش‌شماره تماس با تایلند +66 بوده و این پیش‌شماره برای پوکت به صورت 076 می‌باشد. برای تماس با پلیس باید با شماره 191 و آتش‌نشانی باید با شماره 199 تماس بگیرید.


آب و هوای پوکت تایلند


مناظر-زیبای-پوکت-تایلند


پوکت تایلند تا حد زیادی به ناحیه شمالی خط استوا نزدیک بوده و به همین خاطر در تمام طول سال، با آب و هوایی بسیار گرم و مرطوب روبرو خواهد بود. چیزی که درباره آب و هوای پوکت جالب توجه می‌باشد، درجه حرارتی ثابت آن است. فصل‌های خشک و بدون باران پوکت از نوامبر تا آوریل و فصل‌های بارانی این شهر زیبا از مه تا اکتبر طول می‌کشد. نکته جالب دیگر این است که رگبار بعد از ظهر در طول ماه‌های بارانی برای مردم پوکت بسیار عادی است. در این شهر کم پیش می‌آید که بارانی معمولی ببارد.


زمان مناسب برای اقامت در پوکت


اقامتگاههای-پوکت


در همه شهرهایی که گردشگران زیادی به آن‌ها سفر می‌کنند، برخی از ماه‌های سال وجود دارد که به‌نوعی گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند و ماهی پرگردشگر به شمار می‌رود. در پوکت نیز این ماه‌ها مربوط به نوامبر تا آوریل است. در این ماه‌ها به سبب حضور خارجی‌ها، قیمت اجناس به‌شدت افزایش می‌یابد و این افزایش قیمت در فاصله کریسمس تا سال نو بیشتر است. ماه‌هایی که کم گردشگر است به‌تبع هزینه‌ها در آن روزها کاهش می‌یابد و انتخاب مناسب برای سفرتان می‌تواند باشد. از ماه مه تا اکتبر، می‌توانید بهترین هتل‌ها و لوکس‌ترین اقامتگاه‌ها را با قیمتی بسیار مناسب رزرو کنید.


هزینه هتل در پوکت


هتلهای-پوکت


بهترین وضعیت برای فردی که به پوکت تایلند سفر می‌کند این است که اتاقی در این شهر برای خود داشته باشد اما اگر بخواهید اتاقی را در هتلی برای خودتان رزرو کنید، آن وقت باید هزینه زیادی بپردازید. هتل‌ها بسته به تعداد ستاره‌شان در پوکت تایلند دسته‌بندی می‌شوند و در ادامه می‌توانید بخشی از این قیمت‌ها را ببینید.

ردیف

تعداد ستاره هتل

قیمت

1.

*

248 تا 1599 بات

2.

**

390 تا 2203 بات

3.

***

426 تا 4442 بات

4.

****

1030 تا 10091 بات

5.

*****

2806 تا 21531 بات

 

هزینه مواد غذایی در پوکت


پوکت-تایلند


در نزدیکی هر هتلی امکان‌هایی برای تهیه مواد غذایی ارزان‌قیمت وجود دارد. هرچه مسیرتان به سمت سواحل پوکت باشد، هزینه‌های مواد غذایی نیز افزایش می‌یابند و به همین خاطر بهتر است برای صرف غذا در شهر بمانید و اوقاتی که می‌خواهید تفریح کنید به سواحل بروید. در پوکت تایلند، هزینه خوردن یک صبحانه نسبتاً معمولی چیزی در حدود 50 تا 150 بات برایتان تمام می‌شود. برای ناهار نیز بستگی دارد در کدام قسمت از پوکت قرار گرفته باشید چرا که قیمت‌ها باهم متفاوت هستند ولی به طور کلی چیزی در حدود 80 تا 200 بات نیز باید برای ناهار بپردازید. برای میل کردن شام اگر سراغ رستورانی نزدیک مرکز شهر بروید چیزی در حدود 150 بات و اگر در نواحی ساحلی به دنبال غذا باشید چیزی در حدود 300 بات باید بپردازید.

البته این امکان نیز برایتان فراهم است که خودتان آشپزی کنید که در این صورت تهیه مواد غذایی جهت تهیه غذای یک هفته‌تان چیزی در حدود 2000 بات هزینه خواهد داشت. این مقدار با بررسی دقیق مواد غذایی در پوکت و همچنین در نظر گرفتن سلامت مواد غذایی ارائه شده است. برای مثال تهیه مواد غذایی مختلفی همچون نان، گوشت قرمز، برنج سفید، تخم‌مرغ، شیر، مرغ، پنیر، موز، پرتقال، سیب، گوجه، سیب‌زمینی و کاهو برای تهیه غذای یک هفته‌تان، آن مقداری که پیش‌تر ذکر کردیم، هزینه خواهد داشت.


جابجایی در پوکت


توک-توک-تایلند


پوکت شهر خیلی بزرگی نیست که در تایلند واقع شده باشد و چنین موضوعی باعث می‌شود دسترسی به همه اماکن ضروری به راحتی امکان‌پذیر باشد. نزدیکی زیاد این اماکن باعث می‌شود نیازی به استفاده از وسایل نقلیه متفاوت نباشد و شما تنها با پیاده‌روی نیز بتوانید به محل موردنظرتان برسید. اگر در شرایطی قرار گرفتید که لازم داشتید از هتلی که در پوکت رزرو کرده‌اید به محلی دورتر بروید می‌توانید از پذیرش هتل بخواهید برایتان توک توک بگیرد. هزینه جابجای و حمل و نقل در پوکت به شرح زیر است:

ردیف

وسیله نقلیه

هزینه

1.

هر 3 کیلومتر جابجایی با توک توک

300 تا 400 بات

2.

اتوبوس محلی در شهر

25 تا 40 بات

3.

اجاره موتورسیکلت (1 روز)

200 بات

 

در این مقاله از مجله گردشگری کایت، به معرفی نکاتی درباره پوکت گردی پرداختیم. مواردی از قبیل هزینه‌ها و همچنین فصل مناسب جهت سفر به پوکت تایلند را مورد بررسی قرار دادیم و از ویژگی‌های مثبت و منفی پوکت نیز مطالبی آوردیم که به شما در انتخاب مقصدتان کمک شایانی بکند. اگر قصد سفر به پوکت تایلند را دارید بهتر است با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت نکات لازم در ارتباط با سفر به پوکت را در اختیارتان قرار دهند.


تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید