5 تا از جاهای دیدنی باکو که شهرتی جهانی دارد!
9487 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



باکو شهری مدرن که هنوز آثار سنتی خود را حفظ کرده است و در طول تاریخ روزهای تلخ و شیرین زیادی را دیده است که همه آن امروزه تبدیل به جاهای دیدنی باکو شده و گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به پرجمعیت‌ترین شهر قفقاز جلب می‌کند. در این مقاله با کایت همراه باشید تا با 5 تا از جاهای دیدنی باکو آشنا شوید که در سفر خود دیدن این مکان‌ها را از یاد نبرید. نزدیک بودن باکو به ایران هزینه‌های سفر را برای هم‌وطن‌هایی که به این شهر مدرن سفر می‌کنند؛ کاهش داده است و هر ساله بسیاری از ایرانیان برای مقصد سفرهای خارجی خود، تور باکو انتخاب می‌کنند.

5 تا از جاهای دیدنی باکو که شهرتی جهانی دارد

1.ایچری شهر سفری به دل تاریخ در بین جاهای دیدنی باکو


خانه‌های سنگی و معماری مسحور کننده در شهر قدیم از جاهای دیدنی باکو ؛ شما را به دورانی از دل تاریخ می‌برد که بسیار تماشایی است که یکی از برترین جاهای دیدنی باکو است که حتما در تور باکو از آن دیدن کنید. این جاذبه گردشگری که به ثبت یونسکو نیز رسیده است برای ورود به آن نیازی به پرداخت هزینه‌ای ندارید اما دو بنای دیگر، برج دختر و قصر شیروان شاه که در نزدیکی آنجا قرار دارد برای بازدید از آن باید هزینه بلیط را پرداخت کنید.

شهر-قدیم-باکو

2. برج دختر یا قیز قالاسی از مهم‌ترین جاهای دیدنی باکو


برج دختر از دیگر بناهای تاریخی باکو از جاهای دیدنی باکو است که حتما بازدید از آن را در لیست باکوگردی خود قرار دهید و از بالای این برج 29 متری خلیج نیگون آذربایجان را نیز می‌توانید مشاهده کنید. افسانه‌های بسیاری از این برج باقی مانده است که بسیار شنیدنی است. از زمان ساخت این برج تا کنون مورد توجه بازدیدکنندگان بوده است و افسانه‌ای نیز می‌گوید که داستان دختر شاهزاده‌ای که در این برج محسور بوده و منتظر تا او را نجات دهند. در لیست بازدید از جاهای دیدنی باکو دیدن این مکان را از یاد نبرید.

قیز-قالاسی

3. قصر ماسه‌سنگی شروان‌شاه از جاهای دیدنی باکو


قصر شروان‌شاه یادگاری از دوران سلطنت شروان‌شاهان از جاهای دیدنی باکو است که امروزه بسیاری از گردشگران به بازدید این قصر می‌روند. بعد از ورود به این قصر حتما از دیوان‌خانه با گنبد هشت ضلعی‌اش دیدن کنید که روزی شروان‌شاه خلیل ا... اول جلسات خود را در این بنا برگزار می‌کرد. جالب است بدانید که این قصر مسجدی این مکان از دیگر جاهای دیدنی باکو است که سه ورودی برای نمازگزاران دارد که یکی برای شاه و دیگری برای زنان و سومین ورودی برای کارکنان قصر است. کنده‌کاری‌های قصر نیز شکوه معماری را نشان می‌دهد که یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی باکو است.

شیروان-شاه-باکو

4. بولوار زیبای باکو از جاهای دیدنی باکو که در شب تماشایی است


از جمله جاهای دیدنی باکو بولوار بسیار زیبای آن است که بعد از دیدن بناهای تاریخی این شهر بهترین انتخاب برای شما است که به کافه‌ها و رستوران‌های این محل که از دیگر جاهای دیدنی باکو است بروید و غذاهای محلی آذربایجانی را امتحان کنید و طعم قهوه‌های ترکی تجربه کنید. این بولوار با نورپردازی‌های بسیار زیبا در شب می‌درخشد و محلی برای قدم زدن گردشگران است که با نوازندگان خیابانی فضایی صمیمی و دلنشین را ایجاد کرده است که بسیاری از گردشگران از بین جاهای دیدنی باکو این مکان را انتخاب می‌کنند.

بولوار-باکو

5. سه برج شعله از جاهای دیدنی باکو که نماد این شهر است


شعله‌های آتش سبکی است که نماد برج شعله باکو به خود گرفته که از جذاب‌ترین جاهای دیدنی باکو است و با نورپردازی زیبا آتش را تداعی می‌کند که در هر جای شهر که شما قرار داشته باشید این سه شعله فروزان از جاهای دیدنی باکو است که آن را می‌بینید. سبک معماری برج‌ها مدرن است که نمایی شیشه‌ای دارد و 160 تا 180 متر ارتفاع آن است که با انحنایی سینوسی سر به فلک کشیده‌اند. بعد از بازدید از این جاهای دیدنی باکو می‌توانید در رستوران‌های کنار برج شعله غذاهای محلی و بین‌المللی را امتحان کنید که در مقالات بعدی بهترین رستوران‌های باکو را به شما معرفی می‌کنیم.

برای مشاهده اطلاعات کامل برج شعله باکو به صفحه "همه‌ چیزی که باید درباره برج‌‌های شعله باکو بدانید" مراجعه نمایید.

برج-شعله

در این مطلب به معرفی 5 جای دیدنی باکو که شهرت جهانی دارند و بسیار معروف هستند، پرداختیم. در صورتی که می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد شهر باکو داشته باشید به صفحه "باکو" مراجعه نمایید تا اطلاعات کاملی در مورد باکو آذربایجان، جاهای دیدنی، غذاهای معروف، سوغاتی‌ها و ... به دست آورید و همچنین برای مشاهده جاهای دیدنی دیگر باکو که در این مطلب معرفی نشده‌اند، وارد صفحه "جاهای دیدنی باکو" شوید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید