جاهای دیدنی لواسان | آشنایی با 20 جاذبه‌ی لواسان، آدرس و تصاویر
ضحا اکبری 1403/05/03 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

لواسان یکی از شهرهای استان تهران در شهرستان شمیرانات است، این شهر درواقع دره‌ای خوش آب و هوا در دامنه‌های جنوبی کوه البرز می‌باشد. لواسان به خاطر آب و هوای دلپذیر و طبیعت دیدنی محبوبیت فراوانی خصوصا در میان تهرانی‌ها دارد، برای کسانی که می‌خواهند پس از روزها کار و حضور در آلودگی شهری مثل تهران، به دل طبیعت رفته و یک روز را در هوای پاک در کنار خانواده یا دوستانشان سپری کنند، لواسان بهترین گزینه است. در این مقاله قصد داریم با هم به لواسان سفر کرده و تعدادی از معروف‌ترین جاهای دیدنی این منطقه را به شما معرفی کنیم، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

  1. روستای آهار

روستای آهار یکی از روستاهای بسیار زیبای لواسان است که در ارتفاع 2140 متری از سطح دریا قرار دارد. این روستا طبیعتی بسیار دیدنی و آب و هوایی دلپذیر دارد، به طوری که در تابستان هوای آن خنک و در زمستان، این منطقه یخبندان می‌باشد. دو رود "شکرآب" و "پیش کنک" از داخل روستای آهار می‌گذرند، در اطراف آن نیز جاذبه‌هایی همچون آبشار شکرآب، کوه‌های بلند، باغ‌های میوه و چشمه‌ی برفی شکرآب وجود دارد که می‌توانند برای گردشگران بسیار جذاب باشند.

آدرس: استان تهران، شهرستان شمیرانات، منطقه‌ی رودبار قصران، روستای آهار

جاهای دیدنی لواسان 1

  1. روستای افجه

روستای افجه یکی از روستاهای بکر و زیبای اطراف لواسان است که در منطقه‌ای مرتفع و کوهستانی قرار گرفته، این روستا در نیمه‌ی اول سال آب و هوایی بسیار عالی و مطبوع دارد. طبیعت دیدنی، آب و هوای دلپذیر، چشمه‌ها و جویبارهای متعدد، باغ‌های میوه و آثار تاریخی فراوان از دلایل جذابیت روستای افجه هستند.

آدرس: استان تهران، شهرستان شمیرانات، بخش لواسانات، 5 کیلومتری شمال شرق لواسان، روستای افجه

جاهای دیدنی لواسان 2

  1. روستای لالان

روستای لالان از جمله روستاهای بکر و دیدنی لواسان در فاصله‌ی 45 کیلومتری تهران است که برای سفری یک روزه مناسب می‌باشد، هرچند اتاق‌هایی برای ماندن دارد. این روستا طبیعت بی نظیری دارد، کوه، چشمه، آبشار، درختان میوه و جویبارهایی که صدای زیبایشان روح آدمی را جلا می‌دهد. بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به روستای لالان می‌باشد.

آدرس: استان تهران، شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران، روستای لالان

جاهای دیدنی لواسان 3

  1. روستای امامه

امامه روستایی تماشایی در نزدیکی لواسان است که آب و هوای عالی، مناظر دیدنی، باغ‌های پر از میوه، چشمه، رودخانه، آبشار و چند اثر تاریخی مثل قلعه‌ی مازیار، آن را به یکی از مقاصد جذاب اطراف تهران تبدیل کرده است. در این روستا خانه‌های سنتی و ویلاهای مدرن بسیاری وجود دارد، خیلی از اهالی تهران این منطقه را برای ویلا سازی انتخاب کرده‌اند، اما افراد زیادی هم هستند که به امامه به عنوان مکان زیبایی برای پیک نیک و گذراندن آخرهفته علاقه دارند.

آدرس: استان تهران، شهرستان شمیرانات، لواسان، بخش رودبار قصران، روستای امامه

جاهای دیدنی لواسان 4

  1. منطقه‌ی حفاظت شده‌ی ورجین

منطقه‌ی حفاظت شده‌ی ورجین، یکی از زیباترین مناطق خوش آب و هوای اطراف تهران در لواسان است که نزدیک به 27 هزار هکتار مساحت دارد. در این منطقه گونه‌های گیاهی و جانوری بسیاری زندگی می‌کنند، درختانی همچون بادام تلخ، گیاهانی نظیر گل گاو زبان، گل گندم، کنگر و بومادران و جانورانی مثل میش، قوچ، سمور، راسو، کفتار، شغال، عقاب، قرقی و جغد. بهار و تابستان برای فرار از گرمای شهر، پاییز برای تماشای طبیعت رنگارنگ منطقه و زمستان برای برف بازی، بهترین زمان سفر به منطقه‌ی ورجین هستند.

آدرس: استان تهران، شهرستان شمیرانات، لواسان، منطقه‌ی ورجین

جاهای دیدنی لواسان 5

  1. پارک ملی لار

دشت لار که با نام پارک ملی لار نیز شناخته می‌شود، دارای بخش‌های جذابی از جمله دشت شقایق‌های وحشی، دریاچه‌ی لار، سد لار، رودخانه، آبشار، کوه و... بوده و هر چه از یک منطقه برای طبیعت گردی انتظار داشته باشید در خود دارد. سفر به دشت لار در فصل‌های بهار و پاییز و لذت بردن از زیبایی‌های این منطقه را در اولویت سفرهای خود قرار دهید تا سفری رنگارنگ را به یک مکان رویایی تجربه کنید.

آدرس: استان مازندران، بخش لاریجان، پارک ملی لار

جاهای دیدنی لواسان 6

  1. دشت هویج

یکی از زیباترین جاهای دیدنی لواسان که به تهران هم نزدیک است، دشت هویج می‌باشد، دشتی محصور شده میان کوه‌ها که پوشیده از گیاهان مختلف است. خصوصا در بهار این دشت سرسبزی و طراوتی دارد که دل هر بیننده‌ای را می‌بَرد.

آدرس: استان تهران، شهرستان شمیرانات، لواسان، دشت هویج

جاهای دیدنی لواسان 7

  1. کوه مهرچال

این مورد از جاهای دیدنی لواسان برای علاقمندان به کوهنوردی مناسب است، قله‌ی مهرچال در کوه مهرچال، قله‌ای بلند که بخشی از رشته کوه البرز است و به درد کوهنوردان و صخره‌نوردها می‌خورد. از کوه مهرچال رودخانه‌ای سرچشمه می‌گیرد که به پایین سرازیر شده و در روستای امامه جریان دارد.

آدرس: استان تهران، شهرستان شمیرانات، لواسان، کوه مهرچال

جاهای دیدنی لواسان 8

  1. پارک جنگلی تلو

در نزدیکی لواسان یک پارک جنگلی به نام تلو وجود دارد، این پارک محل پیک نیک‌های خانوادگی و دوستانه است و برای گذراندن چند ساعتی در دل طبیعتی نزدیک تهران بسیار مناسب می‌باشد.از جمله امکانات پارک جنگلی تلو می‌توان به منقل پخت کباب، فضای بازی کودکان، آلاچیق و... اشاره کرد.

آدرس: استان تهران، شهرستان شمیرانات، لواسان، پارک جنگلی تلو

جاهای دیدنی لواسان 9

  1. آبشار کلوگان

آبشار کلوگان در روستایی به همین نام از توابع لواسانات قرار دارد، آبشاری 40 متری که از مجموع چند آبشار که به صورت پلکانی قرار گرفته‌اند، تشکیل شده است. آبشار کلوگان در ارتفاع 2050 متری از سطح دریا قرار دارد، این آبشار درون یک دره با چشم اندازی فوق العاده واقع شده و در اطراف آن رودخانه و چندین چشمه دیده می‌شود، آبشار کلوگان در فصل بهار پرآب‌ترین حالت خود را دارد و در تابستان به باریکه‌ای از آب تبدیل می‌شود. پیاده روی، عکاسی، آب تنی و کوهنوردی تفریحاتی هستند که می‌توان در آبشار کلوگان انجام داد.

آدرس: استان تهران، شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران، روستای کلوگان، آبشار کلوگان

جاهای دیدنی لواسان 10

  1. آبشار ناران

آبشار ناران در روستای کندعلیا در 15 کیلومتری شمال لواسان قرار دارد، روستایی در ارتفاعات،   با آب و هوای مطبوع و طبیعت شگفت انگیز که می‌تواند مقصدی ایده آل برای هر گردشگری باشد. ارتفاع آبشار ناران 10 تا 15 متر است، در زیر این آبشار حوضچه‌ای ایجاد شده که جان می‌دهد برای شنا در تابستان.

آدرس: استان تهران، شهرستان شمیرانات، لواسان، شمال روستای کندعلیا، آبشار ناران

  1. دریاچه‌ی سد لتیان

در نزدیکی لواسان بر روی رودخانه‌ی جاجرود سدی وجود دارد به نام لتیان، در پشت این سد یک دریاچه ایجاد شده که از جاهای دیدنی لواسان به شمار می‌رود. در این دریاچه و اطراف آن می‌توان تفریحاتی همچون کوهنوردی، طبیعتگردی، ماهیگیری و عکاسی انجام داد.

آدرس: استان تهران، شهرستان شمیرانات، 5 کیلومتری بخش جاجرود، سد لتیان، دریاچه‌ی سد لتیان

جاهای دیدنی لواسان 12

  1. غار موزه‌ی وزیری

غار موزه‌ی وزیری اولین غار موزه‌ی خصوصی ایران است که در سال 1384 به همت استاد ناصر هوشمند وزیری افتتاح شد، این غار موزه از 7 بخش سرای بسطامی، فضای داخلی غار، کارگاه مجسمه سازی، گالری، کارگاه صنایع دستی، مجسمه‌های بازیافتی و فضای باز تشکیل شده است. در این موزه آثاری همچون ظروف سفالی، مجسمه، نقاشی و... نگهداری و در سرای بسطامی آن مراسم‌هایی نظیر همایش و جشنواره برگزار می‌شود.

آدرس: استان تهران، لواسانات، بلوار امام خمینی، جاده‌ی کندعلیا و سفلی، دوراهی بوجان، پلاک 77، غار موزه‌ی وزیری

جاهای دیدنی لواسان 13

  1. غار هملون

هملون عنوان یک جفت غار دوقلو در اطراف لواسان است که بسیار دیدنی هستند، برای رسیدن به این غارها باید کمی کوهنوردی کرده از شیب کوه بالا بروید. دهانه‌ی یکی از غارها بزرگ‌تر از غار دیگر است، سفر به این غارها در تابستان واقعا جذاب است، زمستان برای رفتن به غار هملون توصیه نمی‌شود.

آدرس: استان تهران، شهرستان شمیرانات، مسیر بین شمشمک و میگون، دره‌ی هملون، غار هملون

جاهای دیدنی لواسان 14

  1. غار خمیره

غار خمیره غاری زیبا در 13 کیلومتری لواسان است و یکی از جاهای دیدنی این منطقه محسوب می‌شود، غاری با دهانه‌ی بزرگ، عرض 2، ارتفاع 2 و طول 30 متر که در مسیر اصلی چند راه فرعی هم دارد. دسترسی به غار خمیره راحت است و به آسانی می‌توان به دهانه‌ی آن رسید.

آدرس: استان تهران، شهرستان شمیرانات، 13 کیلومتری لواسان، شمال غربی روستای برگ جهان، غار خمیره

  1. تپه‌ی حصارک

تپه‌ی حصارک یکی از تپه‌های تاریخی ایران است که در حوالی لواسان قرار دارد، قدمت این تپه به چند هزار سال پیش می‌رسد. اگر به اماکن تاریخی علاقه دارید و می‌خواهید در سفر به لواسان از یک اثر تاریخی بازدید کنید، می‌توانید به بازدید از تپه‌ی حصارک بروید.

آدرس: استان تهران، شهرستان شمیرانات، لواسان، روستای حصارک، تپه‌ی حصارک

جاهای دیدنی لواسان 16

  1. قلعه‌ی باغ دره

قلعه‌ی باغ دره یکی از آثار تاریخی لواسان است که در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد، این قلعه متعلق به عصر هخامنشی یا ساسانی است و معماری بسیار جذابی داشته، هرچند اکنون چیز زیادی از آنهمه شکوه باقی نمانده است. با سفر به قلعه‌ی باغ دره نه تنها به دل تاریخ سفر می‌کنید، بلکه می‌توانید از هوای خوب منطقه و مناظر اطراف نیز لذت ببرید.

آدرس: استان تهران، شهرستان شمیرانات، لواسان، منطقه‌ی ناران، قلعه‌ی باغ دره

جاهای دیدنی لواسان 17

  1. کاروانسرای چشمه‌ی دوبرار

کاروانسرای چشمه‌ی دوبرار عنوان کاروانسرایی متعلق به دوره‌ی صفوی است که در نزدیکی لواسان قرار دارد، این کاروانسرا یکی از آثار تاریخی مهم این منطقه به شمار می‌رود. در اطراف کاروانسرا چندین چشمه وجود دارد که مهم‌ترینِ آن‌ها چشمه‌ی دوبرار است.

آدرس: استان تهران، شهرستان شمیرانات، لواسان، کاروانسرای چشمه‌ی دوبرار

جاهای دیدنی لواسان 18

  1. حمام راحت آباد

حمام راحت آباد یک حمام تاریخی در روستای راحت آباد از توابع لواسان است، قدمت این حمام به دوره‌ی قاجار برمی‌گردد. حمام راحت آباد معماری بسیار زیبایی داشته و از بخش‌های مختلفی همچون خزینه تشکیل شده بوده، اما امروزه خیلی از قسمت‌ها تخریب شده است.

آدرس: استان تهران، شهرستان شمیرانات، لواسان، روستای راحت آباد، حمام راحت آباد

  1. حمام سبو کوچک

حمام سبو کوچک یکی از آثار تاریخی دیگر لواسان است که به دوره‌ی قاجار تعلق دارد، این حمام تاریخی امروزه به یکی از جاهای دیدنی این منطقه تبدیل شده است.

آدرس: استان تهران، شهرستان شمیرانات، بخش لواسانات، بخش لواسان کوچک، روستای سبو کوچک، حمام سبو کوچک

در این مقاله شما را با تعدادی از جاهای دیدنی معروف لواسان آشنا کردیم و در مورد ویژگی‌های هریک صحبت نمودیم. لواسان یکی از شهرهای اطراف تهران است که توانسته با آب و هوای عالی و طبیعت بی نظیر، دل گردشگران خصوصا تهرانی‌ها را ببرد. تهرانی‌هایی که از هوای آلوده و شلوغی شهرشان خسته شده‌اند، در روزهای تعطیل به مناطق خوش آب و هوای تهران مثل لواسان پناه می‌برند.


تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید