مراکز خرید همدان | معرفی 12 بازار و مرکز خرید معروف و شیک همدان + لوکیشن
ضحا اکبری 1403/02/01 78 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

همدان یکی از زیباترین و کهن‌ترین شهرهای ایران است که از گذشته‌های دور و در ادوار مختلف روزهای پرفراز و نشیبی را به خود دیده، برخورداری از طبیعت زیبا، داشتن جایگاه ویژه در سلسله‌های گوناگون و قرار گرفتن در مسیر جاده‌ی ابریشم، باعث شده که همدان همواره از شهرهای مهم ایران باشد. قدمت زیاد همدان سبب شده این شهر بازارهای سنتی و قدیمی فراوانی داشته باشد، داشتن جاذبه‌های تفریحی و تاریخی متعدد هم عاملی شده که در این سال‌ها گردشگران زیادی به همدان بروند به همین دلیل در چند سال اخیر مراکز خرید بسیاری هم در این شهر احداث شده که در کنار بازارهای سنتی، می‌توانند هر گونه نیازی به خرید را برطرف کنند. در این مقاله قصد داریم تعدادی از مراکز خرید معروف و مهم شهر همدان را به شما معرفی کرده و توضیحاتی در مورد هر یک ارائه دهیم، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. 

بیشتر بخوانید : سوغات همدان | از همدان چی بخریم؟

  1. بازار سنتی همدان

یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای همدان، بازار سنتی این شهر است که به بازار امام خمینی نیز شهرت دارد، این بازار در میدان امام خمینی همدان که در مرکز این شهر قرار گرفته واقع شده است. قدمت بازار سنتی همدان به دوره‌ی قاجار برمی‌گردد و در آن علاوه بر 30 راسته‌ی مختلف که هر کدام به صنف خاصی تعلق دارند، 26 کاروانسرا هم وجود دارد که در گذشته از آن‌ها برای اسکان مسافران و بازرگانان استفاده می‌شده است. معماری بازار سنتی همدان بسیار چشم نواز است و دالان‌های تودرتوی آن بازدید کنندگان را به قلب تاریخ می‌برد، این بازار در برخی قسمت‌ها روباز و در قسمت‌هایی مانند بازار قصاب‌ها، بازار نخود بریزها، بازار کفشدوزها، سمسارخانه و حلاج خانه سرپوشیده می‌باشد. در بازار سنتی همدان انواع کالاها با قیمت مناسب عرضه می‌شود، از شیرینی و آجیل گرفته تا پوشاک و سوغات.

آدرس: همدان، میدان امام خمینی، بازار سنتی همدان (مسیریابی در بلد)

مراکز خرید همدان 1

  1. پیاده راه بوعلی

خیابان بوعلی خیابانی قدیمی و معروف در همدان است که محلی‌ها به آن بوعلی پایین می‌گویند، اینجا خیابان بلند سنگفرش شده‌ای است و در آن فروشگاه‌ها و پاساژهای متعددی وجود دارد که در آن‌ها هر کالایی که بخواهید پیدا می‌شود، پوشاک، کیف و کفش، عینک، طلا، لوازم آرایشی بهداشتی، لوازم خانگی و... تعدادی از این کالاها هستند. شب‌ها بعد از اینکه مغازه‌ها و پاساژها تعطیل می‌شوند دستفروش‌ها به خیابان بوعلی آمده و بساط خود را پهن می‌کنند. به این ترتیب ساعت کاری بازار بوعلی را تقریبا می‌توان شبانه روزی دانست. 

بیشتر بخوانید : طبیعت گردی در استان همدان

آدرس: همدان، میدان بوعلی، پیاده راه بوعلی (مسیریابی در بلد)

مراکز خرید همدان 2

  1. مرکز خرید شهرآرا

شهر آرا نام مرکز خریدی 4 طبقه در همدان است که از پاساژهای محبوب این شهر به شمار می‌رود، در فروشگاه‌های پاساژ شهرآرا اجناسی مثل پوشاک، کیف، کفش، ساعت و... عرضه می‌شود، این مرکز خرید همچنین یک کافه رستوران به نام بام سبز دارد و طبقه‌ی آخر آن به یک شهربازی سرپوشیده اختصاص یافته است. ساعت کاری مرکز خرید شهرآرا تمام روزهای هفته از 9 تا 13 و از 16 تا 22 می‌باشد.

آدرس: همدان، خیابان بوعلی، خیابان زبیده خاتون، خیابان بیمه، مرکز خرید شهرآرا (مسیریابی در بلد)

  1. مرکز خرید جهان نما

یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید همدان پاساژ جهان نماست که در شمال آن قرار دارد و از گران قیمت‌ترین پاساژهای شهر به شمار می‌رود. در واحدهای تجاری این مرکز خریدِ نوساز، کالاهایی همچون لباس مجلسی و سیسمونی فروخته می‌شود، کالاهایی که کیفیت بالا و طبیعتا قیمت زیادی دارند. مرکز خرید جهان نما روزهای هفته از ساعت 9 و نیم صبح تا 1 و نیم ظهر و از ساعت 4 و نیم تا 10 شب فعال است اما جمعه‌ها فقط صبح‌ تا ظهر باز می‌باشد.

آدرس: همدان، خیابان جهاد، بین خیابان رشد و بهرامی، مرکز خرید جهان نما (مسیریابی در بلد)

مراکز خرید همدان 3

  1. مرکز خرید آرین

آرین برجی بلند و قدیمی در همدان است که نمای شیشه‌ای دارد و در این شهر به برج شیشه‌ای معروف است، این برج دارای دو بخش تجاری و اداری است و تا آرامگاه ابوعلی سینا فاصله‌ی کمی دارد. با وجود سال‌های زیادی که از احداث برج آرین می‌گذرد اما این مجموعه هنوز هم از مورد علاقه‌های شهروندان همدانی است. در قسمت تجاری مرکز خرید آرین کالاهای مختلفی عرضه می‌شود، این مجموعه شنبه تا 5شنبه از 8 صبح تا 10 شب دایر است.

آدرس: همدان، خیابان بوعلی جنوبی، بین لعلی و بن بست خورشید، مرکز خرید آرین

  1. مرکز خرید زاگرس

مرکز خرید زاگرس احتمالا زیباترین پاساژ در شهر همدان است که خصوصا شب‌ها با نور پردازی چشم نوازش، بسیار جلوه‌گری می‌کند، این پاساژ بلندترین ساختمان همدان محسوب می‌شود. زاگرس پاساژی 15 طبقه است که 7 طبقه‌ی آن را واحدهای تجاری تشکیل می‌دهند، در این فروشگاه‌ها انواع و اقسام کالاها نظیر پوشاک، اکسسوری، عینک، کیف و کفش، لوازم آرایشی بهداشتی و... از برندهای معتبری همچون دنیلی، بنتون، نایک و... به چشم می‌خورد. در طبقات بالایی برج، چند کافه و رستوران وجود دارد که کیفیت بسیار بالایی دارند، قیمت اجناس در این مرکز خرید تقریبا بالاست. پاساژ زاگرس شنبه تا 5شنبه از 9 صبح تا 9 شب و روزهای جمعه از 9 صبح تا 1 بعد از ظهر فعالیت می‌کند.

آدرس: همدان، خیابان میرزاده‌ی عشقی، خیابان عارف، مرکز خرید زاگرس (مسیر یابی در بلد)

مراکز خرید همدان 4

  1. مرکز خرید سعیدیه

برج سعیدیه یک مجتمع تجاری اداری است که 3 طبقه‌ی آن به واحدهای تجاری اختصاص دارد، در این فروشگاه‌ها انواع کالاهای لوکس مثل پوشاک، کفش، عینک، زیورآلات و... از برندهای معروف عرضه می‌شوند. سعیدیه یکی از مراکز خرید لوکس در همدان است که از ساعت 9 تا 21 فعال می‌باشد.

آدرس: همدان، خیابان سعیدیه‌ی شمالی، بین آزادگان و میرزاده‌ی عشقی، مرکز خرید سعیدیه (مسیریابی در بلد)

  1. مرکز خرید میلاد

یکی از مراکز خرید تازه ساز همدان، مرکز خرید میلاد است که ساختمانی با معماری جذاب و مدرن دارد، این مرکز خرید هم در بین شهروندان همدانی و هم در میان گردشگران طرفداران زیادی دارد. فروشگاه‌های مرکز خرید میلاد کالاهایی با تنوع بالا، کیفیت بسیار و قیمت مناسب عرضه می‌کنند، چند کافه نیز در طبقات مختلف این پاساژ وجود دارد. ساعت کاری مرکز خرید میلاد از 10 صبح تا 10 شب می‌باشد.

آدرس: همدان، خیابان دیباج، خیابان همدان، مرکز خرید میلاد (مسیریابی در بلد)

مراکز خرید همدان 5

  1. مرکز خرید پاستور

یکی دیگر از مراکز خرید معروف همدان مرکز خرید پاستور است که از پاساژهای لوکس این شهر به شمار می‌رود، این مجتمع واحدهای تجاری و اداری زیادی دارد. در واحدهای تجاری برج پاستور اجناسی مانند جواهرات، عینک، اکسسوری، پوشاک و ساعت به فروش می‌رسد، کالاهایی از برندهای معتبر با کیفیت بالا و قیمت‌های مختلف. یکی از ویژگی‌های مهم مرکز خرید پاستور وجود رستوران بین المللی رائیکا در طبقه‌ی اول آن است، بسیاری از بازدید کنندگان برای صرف غذا در این رستوران به برج پاستور می‌آیند. ساعت کاری این برج تمام روزهای هفته از 10 تا 13 و از 16 تا 22 می‌باشد.

آدرس: همدان، خیابان دیباج، خیابان پاستور، مرکز خرید پاستور (مسیریابی در بلد)

  1. مرکز خرید الماس

پاساژ الماس قدیمی‌ترین مرکز خرید در حوالی خیابان بوعلی است که سال‌ها پیش ساخته شده و بنایی قدیمی دارد. در این مرکز خرید که در گذشته رونق بسیاری داشت کالاهای زیادی فروخته می‌شود که قیمت‌های مناسبی هم دارند. پاساژ الماس صبح‌ها از 9:30 تا 13:30 و بعد از ظهرها از 16:30 تا 21:30 فعال است.

آدرس: همدان، بلوار خواجه رشید، خیابان کوثری، مرکز خرید الماس (مسیریابی در بلد)

مرکز خرید همدان 6

  1. مرکز خرید وحدت

مرکز خرید وحدت پاساژی است مردانه، فروشگاه‌های این پاساژ 2 طبقه کالاهای مورد نیاز آقایان مثل پوشاک مردانه، کفش مردانه، ساعت مردانه و... می‌فروشند. برخی از فروشگاه‌های طبقه‌ی دوم نیز به فروش تلفن همراه، تبلت و سایر وسایل الکترونیکی اختصاص دارد. ساعت کاری پاساژ وحدت از 8 و نیم صبح تا 9 شب است.

آدرس: همدان، خیابان بوعلی، میدان بوعلی، مرکز خرید وحدت (مسیریابی در بلد)

  1. مرکز خرید مهستان

مهستان دیگر پاساژی است که در پیاده راه بوعلی قرار دارد، این مرکز خرید دارای 3 طبقه و تعداد زیادی واحد تجاری است که در آن‌ها اجناس بسیاری با قیمت مناسب عرضه می‌شود، اما عمده شهرت مهستان به خاطر فروشگاه‌های عینک آن است که عینک‌هایی زیبا با تنوع بالا و قیمت‌های مختلف به مشتری‌ها ارائه می‌کند. پاساژ مهستان شنبه تا 5شنبه از ساعت 8 تا 21 دایر است.

آدرس: همدان، خیابان بوعلی، خیابان شریعتی، خیابان مهستان، مرکز خرید مهستان (مسیریابی در بلد)

مراکز خرید همدان 7

در این مقاله شما را با معروف‌ترین مراکز خرید شهر زیبای همدان آشنا کردیم، همدان شهری است که با سفر به آن می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید، هم از طبیعت بی نظیرش لذت ببرید، هم در تاریخ غنی آن غرق شوید، هم یک خرید حسابی در مراکز خرید این شهر داشته باشید و هم اقامت جذابی را در هتل‌های آن تجربه کنید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید