جاذبه‌های پوکت | معرفی تمام جاهای دیدنیِ پوکت به صورت یکجا
ضحا اکبری 1401/09/02 2725 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

پوکت جزیره‌ای در جنوب غربی تایلند است که 576 کیلومتر مربع مساحت دارد، این منطقه دومین استان کوچک تایلند به شمار می‌رود. پوکت جاذبه‌های طبیعی، تفریحات هیجان انگیز و آثار تاریخیِ بسیاری دارد، همین عوامل سبب شده همه ساله گردشگران زیادی از سر تا سر جهان به این شهر بیایند، به طوری که امروزه درآمد اصلی پوکت از طریق گردشگرانی که به این شهر می‌آیند تامین می‌شود. آب و هوای غالب پوکت گرمسیریِ موسمی است و بهترین زمان سفر به آن از اواسط پاییز تا اواسط بهار می‌باشد که هوا مطبوع است، گرما آزار دهنده نیست و بارانِ شدید نمی‌بارد.

جاذبه‌های پوکت

استان پوکت یکی از مناطق توریست پذیر دنیاست، به همین دلیل می‌توان در آن تفریحات و جاذبه‌های بسیار زیادی یافت، در ادامه به توضیح تعدادی از این جاذبه‌ها می‌پردازیم:

ساحل کارُن (Karon Beach):

ساحل کارُن، سومین ساحل طولانیِ پوکت است و یکی از مقاصد محبوب گردشگران به شمار می‌رود، این منطقه با برخورداری از طبیعت بی نظیر، ساحلی با شن‌های سفید، آب زلال و... منطقه‌ای پرطرفدار در پوکت است، همچنین در آن تعداد زیادی هتل‌ لوکس، کافه و رستوران با غذاهای سنتی تایلند و غذاهای ملل وجود دارد. بیشتر توریست‌ها برای تفریح در پوکت به ساحل پاتونگ می‌روند، به همین دلیل ساحل کارن تمیزتر، خلوت‌تر و دنج‌تر است.

خلیج فانگ اِنگا (Phang Nga Bay):

خلیج فانگ انگا یکی از شگفت انگیزترین جاذبه‌های پوکت است که طبیعت بی مانندش جزء مهم‌ترین جذابیت‌های پوکت و حتی تایلند به شمار می‌رود. خلیج فانگ انگا 400 کیلومتر مربع مساحت دارد و بیش از 100 جزیره را در خود جای داده است، یکی ازجزایر این خلیج، جزیره‌ی جیمز باند است که به دلیل فیلمبرداریِ فیلمِ مردی با تپانچه‌ی طلایی در سال 1974 به شهرت رسید و به مقصدی برای گردشگران تبدیل شد، تورهای جزیره‌ی جیمز باند، از قسمت‌های مختلفی مانند بازدید از جزایر زیبای اطراف، تماشای مناظر حیرت انگیز از روی قایق، خوردن یک ناهار دریاییِ خوشمزه در دهکده‌ی مسلمان نشینِ کو پانیی و... تشکیل شده است.

ساحل کاتا (Kata Beach):

یکی دیگر از سواحل زیبای پوکت، ساحل کاتاست که با وسعت یک و نیم کیلومتری در غرب این استان قرار دارد، این ساحل دارای شب‌های سفید و آب زلال است و در آن کافه، رستوران، اقامتگاه و هتل‌های متعددی وجود دارد. در ساحل کاتا می‌توان به انواع ورزش‌های آبی، مانند موج سواری، غواصی و ورزش‌های دیگری مثل فوتبال و والیبال ساحلی پرداخت، ماساژی حرفه‌ای را تجربه کرد، از طبیعت بی نظیرش لذت برد و در هتل‌های لاکچری‌اش، اقامتی به یاد ماندنی داشت.

ساحل آزادی (Freedom Beach):

ساحل آزادی یکی از بکرترین و شگفت آورترین سواحل پوکت است، این ساحلِ 300 متری در شهر پاتونگ در 15 کیلومتریِ غرب پوکت قرار دارد. دسترسی به ساحل آزادی فقط از طریق دریا انجام می‌گیرد، البته محلی‌ها می‌توانند گردشگران را با خودرو از دل جنگل به این ساحل برسانند. در ساحل آزادی خبری از تفریحات آبی لاکچری نیست، اما می‌توان در قسمت خاصی از آن به شنا، والیبال و فوتبال ساحلی، آفتاب گرفتن زیر درختان نارگیل و... پرداخت، ضمن اینکه در بخش جنوبیِ ساحل آزادی چند رستوران کوچک وجود دارد که غذاهای خوش طعمی ارائه می‌دهند.

مجمع الجزایر فی فی (Phi Phi Islands):

مجمع الجزایر فی فی، یکی دیگر از جاذبه‌های بسیار زیبا و دیدنیِ پوکت است، این منطقه از 6 جزیره‌ی کوچک و بزرگ تشکیل شده که هر کدام دارای طبیعتی فوق العاده تماشایی هستند. قدمت جزایر فی فی به دوران ماقبلِ تاریخ برمی‌گردد، برخی جزایرش خالی از سکنه است، شن‌هایی کریستالی و سفید رنگ دارد و در آن تعداد بسیار زیادی درختان بامبو مشاهده می‌شود.غواصی، قایقرانی و موج سواری از جمله تفریحاتی هستند که می‌توان در فی فی انجام داد، این جزایر با رستوران‌ها، کافه‌ها و اقامتگاه‌های لوکس، مکانی لاکچری و مقصدی گران قیمت به شمار می‌رود.

دماغه‌ی پرومتپ (Phromthep Cape):

دماغه‌ی پرومتپ نه تنها یکی از جاذبه‌های اصلیِ پوکت است، بلکه از مهم‌ترین جاذبه‌های کشور تایلند محسوب می‌شود، این منطقه در جنوب پوکت و در نزدیکیِ ساحل راوای قرار دارد. در این مکان یک فانوس دریاییِ قدیمی و یک موزه وجود دارد که گردشگران به بازدید از آن‌ها می‌روند، همچنین فروشگاه‌هایی برای خرید سوغات، لباس‌هایی مثل روسری و لباس ساحلی در آن به چشم می‌خورد، اما مهم‌ترین عامل جذابیتِ دماغه‌ی پرومتپ، تماشای غروب خورشید از بلندترین قسمت این مکان است.

دهکده‌ی راوای Ravay Town)):

راوای روستایی در استان پوکت است با طبیعتی بسیار زیبا، ساحلی با شن‌های سفید، مردمانی عجیب و درختان نارگیل و بلوط، مردمان این روستا به کولی‌های دریا معروف هستند و هنوز آئین‌ها و رسوم خود را حفظ نموده‌اند. دهکده‌ی راوای دارای بندر، ساحل و جنگل‌های انبوه است و گردشگران می‌توانند در محیط آرام آن از دغدغه‌های شهر نشینی فاصله بگیرند، با قایق‌های چوبی و پاروییِ اهالی، در دریا قایق سواری کرده و از تماشای مناظر اطراف لذت ببرند.

پارک ملی سیرینات (Sirinat Park):

پارک ملی سیرینات در شمال غربی پوکت واقع شده، این پارک 68 کیلومتر مربع منطقه‌ی دریایی و 22 کیلومتر مربع خشکی دارد. سیرینات منطقه‌ای حفاظت شده در 30 کیلومتریِ شمالِ پوکت است که دارای سواحل ماسه سفید، جنگل مانگرو، صخره‌های مرجانی و... هستند، گیاه کمیاب آبنوسِ کوهی در قسمتی از این پارک رشد می‌کند و محل زندگی موجودات دریایی و خشکی زی مانند انواع صدف دریایی، مرجان دریایی و... می‌باشد. مهم‌ترین دلیل جذابیت پارک ملی سیرینات، 4 گونه از لاک پشت‌هایی است که هر سال بین ماه‌های نوامبر تا فوریه به این پارک آمده و در قسمت خاصی از آن تخم ریزی می‌کنند، تماشای تخم ریزیِ این لاک پشت‌ها یکی از به یاد ماندنی‌ترین قسمت‌های تور تایلند خواهد بود.

پناهگاه فیل‌ها (Elephant Sanctuary):

پناهگاه فیل‌ها مرکزی در استان پوکت است که فیل‌های زیادی در آن نگهداری می‌شوند، این فیل‌ها معمولا سن بالایی دارند و دوران بازنشستگی خود را در این مرکز می‌گذرانند. اینجا تمام امکانات مناسب برای مراقبت از فیل‌ها فراهم شده و افرادی حرفه‌ای هستند که با دقت تمام به حفاظت از فیل‌ها می‌پردازند. در پناهگاه فیل‌ها برای گردشگران نیز تفریحات و خدماتی از جمله غذا دادن به فیل‌ها، تماشای حمام کردن فیل‌ها، پارکینگ، راهنمای گردشگری، کلاس‌های آموزشی و... وجود دارد.

پروژه‌ی توانبخشیِ گیبون (Gibbon Rehabitilation Project):

گیبون‌ها نوعی میمون دست دراز هستند که تا سال 1992 به قدری شکار می‌شدند که نسلشان در حال انقراض بود، در این سال کشور تایلند تصمیم گرفت این حیوانات را در مرکزی نگهداری کرده و با مراقبت‌های ویژه از آن‌ها حمایت کند. امروزه مرکز توانبخشی گیبون‌ها علاوه بر نگهداری از این موجودات به جاذبه‌ای برای گردشگرانِ علاقمند به طبیعت تبدیل شده که می‌توانند چند ساعتی را به صورت خانوادگی در آن تفریح کرده و با زندگیِ این حیوانات از نزدیک آشنا شوند.

باغ وحش پوکت (Phuket Zoo):

باغ وحش پوکت یکی از جاذبه‌های پرطرفدار این استان است که در نزدیکیِ معبد ِ چالونگ واقع شده، این باغ وحش 12 هزار متر مربع مساحت دارد و در آن حیوانات بسیاری مانند شامپانزه، فیل، ببر، کروکودیل، پرندگان مختلف، ماهی‌های رنگارنگ و... زندگی می‌کنند. آکواریوم و باغ گل‌های ارکیده از دیگر بخش‌های جذاب باغ وحش پوکت به شمار می‌روند.

غواصی در پارک ملی سیمیلان (Diving In Similan Islands):

جزایر سیمیلان مجموعه‌ای از 11 جزیره‌ی کوچک است که در جنوب تایلند و شمال غربی پوکت قرار دارند، این جزایر یکی از زیباترین مناطق کشور تایلند است و از بهترین نقاطِ جهان برای تفریحات آبی از جمله غواصی محسوب می‌شود. در زیر آب‌های جزایر سیمیلان که در پارک ملی سیمیلان (منطقه‌ای حفاظت شده) واقع شده، موجودات آبزی فراوانی وجود دارد که بعضی از آن‌ها گونه‌های نادر و کمیابی به حساب می‌آیند، شنا، غواصی و شیرجه در این آب‌ها بی شک یکی از قسمت‌های لذتبخش سفر به تایلند خواهد بود.

آکواریومِ پوکت (Phuket Aquarium):

آکواریوم پوکت یکی از جذابیت‌های پوکت است، جایی که اگر در سفر به پوکت به آن سر نزنید، قطعا سفری نیمه کاره خواهید داشت. این آکواریوم دارای مخازن کوچک و بزرگی است که حدود 30 تانکر آب شور و شیرین در آن جا می‌شود، در این مخازن انواع ماهی‌ها شامل سفره ماهی، تیغه ماهی، ماهی سنگی، مار ماهی، انواع خرچنگ، میگو، کوسه، اسب دریایی، گاو ماهی، گونه‌های ماهی مربعی، کوسه‌های پلنگی و... زندگی می‌کنند، تماشای این همه ماهیِ مختلف با اندازه‌ها و اشکال گوناگون برای هر فردی با هر سن و سلیقه‌ای جذاب خواهد بود. در قسمت پشت ساختمان آکواریوم، راهی موازیِ ساحل وجود دارد که لاک پشت‌ها در آنجا نگهداری می‌شوند، ورود به این قسمت در زمان تخم گذاری لاک پشت‌ها ممنوع است.

شهر قدیمیِ پوکت (Old Phuket Town):

برای افرادی که عاشق تاریخ و مناطق قدیمی هستند سر زدن به شهر قدیمیِ پوکت ضروری است، شهر قدیمی پوکت در منطقه‌ی تانونگ رانونگ قرار دارد. این منطقه شامل 5 خیابان به نام‌های خیابان راسادا، خیابان فانگ اِنگا، خیابان تالانگ، خیابان دیبوک و خیابان کرابی می‌باشد که در آن‌ها خانه‌هایی رنگارنگ با معماری پرتغالی و انگلیسی توجه گردشگران را جلب می‌کند و کافه‌ها و رستوران‌های متعددی وجود دارد که می‌توان در آن‌ها خوردنی و نوشیدنی‌هایی از سراسر جهان را نوش جان کرد.

باغ وحش ببرهای پوکت (Phuket Tiger Zoo):

باغ وحش تایگر کینگدام پوکت در جنوب شهر پوکت واقع شده و دارای 4 هکتار مساحت و 100 قلاده ببر می‌باشد. مسئولان شهر پوکت حدود 100 میلیون بات تایلندی هزینه کرده‌اند تا این باغ وحش به استانداردهای امروزی رسیده است. بخش آموزش نوازش ببرها، بخش بازی با ببرها، بخش تماشای ببرها، بخش ورود به قفسه‌ی ببرها و بخش ببرهای نوزاد، قسمت‌های مختلف این باغ وحش را تشکیل می‌دهند. در باغ وحش تایگر کینگدام پوکت امکاناتی از قبیل رستورانی با غذاهای لذیذ، سرویس بهداشتی، اینترنت رایگان پر سرعت، صندوق امانات، فروشگاه‌هایی برای خرید سوغات تایلند، مکان‌هایی برای ارائه‌ی کفش، مسیر پیاده روی، آب آشامیدنی و... وجود دارد.

پارک تفریحیِ فانتاسی شو (Phuket Fanta Sea Show):

یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریح خانوادگی در پوکت، پارک تفریحیِ فانتاسی شو است، طراحیِ این پارک بسیار خاص است و حالتی آشفته دارد، به هر جا که نگاه کنید، فقط رنگ می‌بینید و نور. در فانتاسی شو سالن نمایش، کاخ فیل‌ها، تئاتر جادویی، کاخ صد ساله و بسیاری قسمت‌های سرگرم کننده‌ی دیگر وجود دارد که می‌تواند برای تمام اعضای خانواده جذاب و هیجان انگیز باشد، این پارک چند کافه و 2 رستوران با غذاهای تایلندی و ملل دارد.

موزه‌ی تریک آی (Phuket Trick eye Museum):

موزه‌ی تریک آیِ پوکت در واقع یک گالری است که حدود 100 نقاشیِ 3 بعدیِ زیبا در آن قرار دارد، بازدید کنندگان می‌توانند روی این نقاشی‌ها رفته، بخشی از این تصاویر شده و با عکس گرفتن، خاطره‌ای به یاد ماندنی برای خود خلق کنند. موزه‌ی تریک آیِ پوکت تجربه‌ای شاد، جذاب و سرگرم کننده است که می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی برای سفرهای خانوادگی باشد.

مجسمه‌ی بزرگ بودا (Big Buddha Phuket):

مجسمه‌ی بزرگ بودا یکی از نمادهای کشور تایلند است که در پوکت و در منطقه‌ی چالونگ قرار گرفته، این مجسمه قدمت چندانی ندارد اما بزرگ بودن بیش از حدش باعث شده که مورد توجه شهروندان تایلندی و گردشگرانی که به این کشور سفر می‌کنند قرار بگیرد. مجسمه‌ی بزرگ بودا از بتن ساخته شده و روی آن سنگ مرمر سفید و ورقه‌های طلا به کار رفته است، ارتفاع این مجسمه 45 متر، عرض آن 25 متر و وزنش در حدود 135 تن است، 94 پله هم در مسیر رسیدن به مجسمه وجود دارد. در اطراف مجسمه‌ی بزرگ بودا، نمایشگاه‌ها دائمی و فصلی، رستوران، فروشگاه و... وجود دارد و آلاچیق و نیمکت هم برای استراحت گردشگران در نظر گرفته شده است.

معبد وات چالونگ (Wat Chalong Temple):

معبد وات چالونگ قلب روحانی پوکت و مقدس‌ترین نقطه‌ی آن است، این معبد در 8 کیلومتریِ جنوب پوکت واقع شده و در امتداد خیابان چائو فا قرار دارد. معبد وات چالونگ بیش از 100 سال قدمت دارد و دارای اجزای مختلفی از جمله گنبدی 60 متری، نقاشی‌های دیواری، تندیس‌های بودا از جنس طلا، هزاران قطعه شیشه‌ی کوچک و بزرگ، تراسی با چشم انداز خیره کننده و... می‌باشد.

معبد جوی توی (Jui Tui Temple):

معبد جوی توی، معبدی چینی در استان پوکت است و یکی از اماکن مذهبی مهم کشور تایلند به شمار می‌رود، این معبد ساختمانی قرمز رنگ دارد و قدمت آن به سال 1911 برمی‌گردد. سقف‌های دو لایه، ستون‌های 4 تایی با سر اژدها و سکوت و آرامش، از ویژگی‌های مهم معبد جوی توی است، از این معبد برای برگزاری مراسم تولد، عروسی، بهبودیِ نوزادانِ بیمار، جشنواره‌ی گیاهخواریِ سالانه‌ی پوکت و... استفاده می‌شود.

بازار شبانه‌ی آخرِ هفته‌ی پوکت (Phuket Weekend Night Market):

بخش مهمی از هر سفر خرید کردن است، اما خرید اجناس ارزان می‌تواند خیلی لذتبخش باشد، این تجربه‌ای است که می‌توان در بازار شبانه‌ی آخر هفته‌ی پوکت به آن دست یافت. این بازار یک مکان پر از شور و هیجان است که در آن علاوه بر خرید کالاها با قیمتِ مناسب می‌توان با فرهنگ مردم تایلند نیز آشنا شد. از جمله اجناسی که در غرفه‌های بازار شبانه‌ی آخر هفته‌ی پوکت به فروش می‌رسند می‌توان به لباس، حیوانات خانگی، اشیای عتیقه، عروسک، گوشی، لوازم الکترونیکی، زیور آلات، ساعت و... اشاره کرد، در رستوران‌های این بازار غذاهای خوشمزه‌ی تایلندی سرو می‌شود.

بازار واکینگ استریت (Phuket Walking Street):

یکشنبه بازارِ واکینگ استریت در شهر قدیمیِ پوکت و در خیابان تالانگ برگزار می‌شود، در این بازار غرفه‌های کوچک و بزرگی وجود دارد که در آن‌ها لباس، کفش، مواد غذایی، حیوانات خانگی، پارچه و... می‌فروشند، همچنین در قسمت‌هایی از آن رقص و آواز محلی تایلند گردشگران را سرگرم می‌کند. در غذا خوری‌های بازار واکینگ استریت، غذاهای خوش طعم تایلندی مانند مرغ، ماهی و خوک بریان شده، شیرینی سنتی تایلند به نام کانم و بستنی‌های خوش رنگ و لعاب ارائه می‌شود.

مرکز خرید سنترال فستیوال (Central Festival Shopping Mall):

مرکز خرید سنترال فستیوال، قبل از ورودیِ شهر پوکت ساخته شده و یکی از مهم‌ترین مراکز خرید این جزیره به شمار می‌رود، این مرکز خرید دارای 4 طبقه است، درهر کدام از طبقات تعداد زیادی فروشگاه وجود دارند که برندهای معتبر دنیا را به فروش می‌رسانند. در این مرکز خرید هر چیزی که لازم داشته باشید می‌توانید بخرید، ضمن اینکه می‌توانید از قسمت تفریحی، رستوران‌ها و کافه‌های آن نیز لذت ببرید.

بوکس تایلندی (Thai Boxing In Phuket):

موی تای یا بوکس تایلندی ورزش اصلی کشور تایلند است که مردم این کشور علاقه‌ی زیادی به آن دارند، این ورزش شباهت زیادی به بوکس دارد. افرادی که به پوکت سفر می‌کنند و طرفدار ورزش‌های رزمی هستند، می‌توانند در این شهر هم موی تای را یاد بگیرند و هم به تماشای رقابت‌های آن بروند. در پوکت تورهایی برای آموزش بوکس تایلندی برگزار می‌شود، افرادی هم که فقط دوست دارند مسابقات موی تای را تماشا کنند می‌توانند به ورزشگاه بوکس تایلندی در بنگلا یا استادیوم بوکس پاتونگ بروند.

پارک آبیِ اسپلش جانگل (Splash Jungle Water Park):

معروف‌ترین پارک آبیِ پوکت، اسپلش جانگل است که در منطقه‌‌ی مای کائوی پوکت قرار گرفته، این پارک آبی امکانات، تجهیزات و خدمات متنوع و فراوانی دارد که باعث شده در بین گردشگران طرفداران بسیاری برای خود دست و پا کند. سرسره‌های کوچک و بزرگ، لوله‌های پر پیچ و خم، استخرهای متعدد، سونا، ماساژ و... بخشی از جذابیت‌های موجود در پارک آبی اسپلش جانگل است، رستوران‌های این پارک نیز آماده‌اند تا پس از سوزاندن مقداری زیادی کالری، با غذاهای خوشمزه از شما پذیرایی کنند.

در این مطلب تعدادی از جاذبه‌های بیشمار شهر پوکت در کشور تایلند را به شما معرفی کردیم، جاذبه‌های فراوانی که بازدید از هر کدام می‌تواند شیرینیِ سفر به این شهر را چندین برابر کند. البته تعداد سواحل شهر پوکت بسیار زیاد است، سواحلی مثل ساحل کاتا نوی، ساحل سورین، ساحل کامالا، ساحل بانگتائو و... که ما در این مقاله توانستیم تنها به توضیحِ چند مورد از این سواحل بپردازیم. چنانچه تصمیم داشتید به پوکت یا سایر شهرهای تایلند سفر کنید، می‌توانید وارد صفحه‌ی تورهای تایلندِ کایت شده و جزئیات هر کدام را ببینید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید