خرید در قطر  | راهنمای خرید در قطر + پاساژهای معروف
ضحا اکبری 1401/03/09 2164 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

قطر یکی از کشورهای کوچک حاشیه‌ی خلیج فارس است که در سال‌های اخیر توانسته خود را در بین کشورهای پیشرفته‌ی دنیا جای دهد و با فعالیت‌های مختلف گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب نماید. از جمله‌ می‌توان به ارتقای زیر ساخت‌ها، ایجاد مراکز تفریحی فراوان، ساخت هتل‌های لوکس و... اشاره کرد، اما یکی از مهم‌ترینِ این فعالیت‌ها احداث مراکز خرید متعدد، پیشرفته و جذاب است که علاوه بر اینکه می‌توانند پاسخگوی خرید توریست‌ها باشند، از جمله تفریحات این کشور نیز محسوب می‌شوند، این مراکز خرید غالبا در دوحه پایتخت قطر ساخته شده‌اند. در این مقاله تصمیم داریم چند مورد از مراکز خرید مهم و پرطرفدار قطر را معرفی کرده و در مورد آن‌ها توضیحاتی ارائه دهیم، پس اگر قصد دارید به قطر سفر کرده و در آنجا از خرید کردن در پاساژهای جذاب لذت ببرید، ما را تا پایان همراهی کنید. 

همچنین می‌توانید در مطلب ویزای قطر به طور کامل با چگونگی اخذ ویزای این کشور آشنا شوید. 

بیشتر بخوانید : در سفر به کشور قطر چه چیزهایی بخریم؟


مرکز خرید ویلاجیو (Villajio Mall)

یکی از زیباترین و پرطرفدارترین مراکز خرید قطر، مرکز خرید ویلاجیوی دوحه است، این پاساژ در سال 2006 در منطقه‌ی آسپیر در غرب دوحه و به دستور شاهزاده شیخ جاسم بن حامد ساخته شد، مساحت ویلاجیو حدود 120 هزار متر مربع است که در آن علاوه بر مرکز خرید قسمت‌هایی برای تفریح و غذا خوردن نیز در نظر گرفته شده است، این مرکز خرید پذیرای حدود 50 هزار نفر در روز و حدود یک و نیم میلیون نفر در ماه است. معماری مرکز خرید ویلاجیو بر اساس معماری شهر ونیز ایتالیاست و کانال آبی در میانه‌ی آن جاری است که گردشگران می‌توانند سوار گوندولا (قایق‌های معروف ونیزی) شده، تمام پاساژ را بگردند و خود را در ونیز تصور کنند. در واحدهای تجاری ویلاجیو انواع برندهای معتبر دنیا نظیر گوچی، دیور، دولچ اند گابانا و... یافت می‌شود و هر کس با هر سلیقه‌ای می‌تواند در آن خرید کند. در ویلاجیو رستوران و کافه‌های متعددی وجود دارد که می‌توان در آن چشیدن طعم انواع غذاهای محلی و بین المللی را تجربه کرد، فود کورت این پاساژ نیز بسیار پرطرفدار و مجهز است. از دیگر تفریحات ویلاجیو می‌توان به زمین اسکیت روی یخ سرپوشیده، سینمای چند بعدی و یک شهربازی مجهز شامل کارتینگ، بولینگ با 12 لاین، ماشین برقی، میز بیلیارد، بازی‌های کامپیوتری و... اشاره کرد. 

بیشتر بخوانید : راهنمای سفر به قطر | هر چیزی که قبل از سفر به قطر باید بدانید

مرکز خرید سیتی سنتر دوحه (City Center)

مرکز خرید سیتی سنتر در خلیج غربی دوحه قرار دارد و در حدود 70 هزار نفر در روز از آن دیدن می‌کنند. این مرکز خرید دارای 5 طبقه است که در طبقه‌ی همکف آن تعداد زیادی از بانک‌های قطر و سایر کشورها قرار دارد، ضمن اینکه زمین اسکیت روی یخ مجموعه نیز در همین طبقه است. در طبقات دیگر 350 واحد تجاری واقع شده که در آن‌ها پوشاک، زیور آلات، لوازم شخصی، لوازم ورزشی و... از برندهای مهم دنیا مانند نایکی، آدیداس و... به فروش می‌رسد. رستوران با غذاهای با کیفیت و مجتمع سینمایی از تفریحات مرکز خرید سیتی سنتر قطر هستند.

مرکز خرید مال آو قطر (Mall Of Qatar)

مرکز خرید مالِ قطر در فاصله‌ی 20 دقیقه‌ای تا مرکز شهر دوحه قرار گرفته و با مترو به راحتی می‌توان به آن رسید، وسعت این مرکز خرید حدود 500 هزار متر مربع است و در آن 500 واحد تجاری، رستوران و کافه وجود دارد. در مرکز این پاساژ دهلیزهایی با ارتفاع حدود 30 متر که با سازه‌هایی شبیه درخت تزئین شده‌اند دیده می‌شود، کافه‌ها و رستوران‌های مال در این قسمت قرار گرفته‌اند. از جمله تفریحات مال قطر می‌توان به کیدز موندو (منطقه‌ای مخصوص کودکان که می‌توانند در آن بازی شغل‌های مختلف را انجام دهند)، سینمای چند بعدی، بولینگ 8 لاینه و منطقه‌ی اکستریم لند (قسمتی برای سرگرمی خانواده‌هاست که ترامبولین و تئاتر 7 بعدی از جمله امکانات آن است) اشاره کرد. در نزدیکی مرکز خرید مال قطر هتل 5 ستاره‌ و باشگاه ورزشی الریان قرار دارد.

بازار سنتی واقف (Souq Vaqif)

یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور قطر و شهر دوحه، بازار سنتی واقف است که در میانه‌ی شهر دوحه و مابین خیابان‌های الریان و مشریب قرار دارد. این بازار سنتی بیش از 100 سال قدمت دارد و در سال 2006 مورد بازسازی قرار گرفته است. راسته‌های فراوان و کوچه‌های پیچ در پیچ، رستوران‌های کوچک و بزرگ، مغازه‌های قدیمی و... قسمت‌های اصلی بازار واقف هستند که این روزها توریست‌ها علاقه‌ی زیادی به گشت و گذار در آن دارند. در مغازه‌های این بازار لباس‌های عربی، ادویه، سوغاتی، حیوانات مختلف از جمله پرنده‌ی شاهین، شیرینی، صنایع دستی و... یافت می‌شود و رستوران‌های مختلف عربی، تایلندی، ایتالیایی و... غذاهای خوش طعم و با کیفیت سرو می‌کنند.

مرکز خرید لند مارک (Land Mark)

یکی دیگر از مراکز خرید دوحه لند مارک مال است که در سال 2000 در یک طبقه افتتاح شد و معماری آن به سبک قلعه‌های قدیمی قطری است. این مرکز خرید در ابتدا 30 هزار متر مربع مساحت داشت ولی در سال‌های 2005 و 2008 حدود 28 هزار متر مربع به آن اضافه گردید. در فروشگاه‌های این پاساژ تعداد زیادی از برندهای بزرگ دنیا به فروش می‌رسند، برندهایی مانند منگو، سالسا، اچ اند ام، زارا، مارکز اسپنسر، کارن میلن و... . مرکز خرید لند مارک به دلیل تنوع بالای محصولات و پاسخگویی به سلیقه‌های متفاوت، از محبوبیت فراوانی در میان مردم قطر برخوردار است و توریست‌ها نیز به خاطر وجود مارک‌های معتبر حتما در هنگام حضور در قطر به آن سر می‌زنند، این پاساژ دارای یک سینما و شهر بازی نیز می‌باشد.

مرکز خرید فستیوال سیتی (Festival City)

بزرگ‌ترین مرکز خرید قطر، فستیوال سیتی است که در دوحه واقع شده و حدود 600 هزار متر مربع مساحت دارد. این پاساژ دارای 2 طبقه است که فروشگاه‌های آن در طبقه‌ی اول قرار دارند و مارک‌های معروف دنیا را به فروش می‌رسانند، همچنین فستیوال سیتی دارای رستوران‌های متعدد، شهر بازی، سینما، مرکز نگهداری از کودکان و... می‌باشد.


تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید