شگفت انگیز‌ترین  و بهترین معابد بانکوک را بشناسید
مجتبی پورموسوی 1400/02/22 1993 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


بانکوک پایتخت کشور تایلند یکی از شهر‌هایی که در آن بیش از 400 معبد قرار دارد که در این مطلب ما به بهترین معابد بانکوک اشاره میکنیم . قبل از آنکه بهترین معابد بانکوک را به شما معرفی کنیم لازم است نکات و اطلاعات ضروری ای در موردشان بدانید .

* اینکه باید در این معابد لباس درست و مناسبی را بر تن کنید . بهتر است از بلوزی که به تن میکنید شانه‌ها و یقه تان را بپوشاند و همچنین از پوشیدن شلوارک جلوگیری کرده و شلواری بلند و تا حد امکان روشن بپوشید .

* از کفش درست و مناسب برای بازدید از معابد استفاده کنید . در بعضی از معابد تایلند از ورود گردشگران با صندل جلوگیری کرده و مانع ورود آن‌ها میشوند . پس در انتخاب کفشتان بسیار مراقب باشید .

* از توهین و انواع حرکت‌هایی که اهالی و یا هر یک از راهبان را مورد تمسخر قرار دهد بپرهیزید . بدانید که هر جایی سنت خودش را دارد و باید به سنت و عقاید آن مکان احترام گذاشت .

اکنون شما را با پربازدید‌ترین و بهترین معابد بانکوک در تایلند آشنا میکنیم.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای تایلند وارد صفحه "تور تایلند" شوید.

معبد وات فرا خائو یای

این معبد در 165 کیلومتری بانکوک قرار دارد و در شهر پاتایا است . این شهر بیشترین تعداد گردشگر را به خود اختصاص داده با 5.5 میلیون گردشگر . این شهر به خاطر معبد‌های زیبا و کلاب‌های مختلف و تفریحاتش بسیار شهرت دارد .

این معبد در ساحلی قرار دارد که اسمش بنگ راک است . این مکان در شمال شرقی شهر پاتایا میباشد که یعنی جزیره KOH SAMUI که با مراجعه و بازدید این مکان به خوبی میتوانید با فرهنگ و عقاید و آداب و رسوم آشنا شوید و بتوانید به زیبایی آن را حس کنید .

از خصوصیات جالب این ساحل میتوان به امنیت بالای آن اشاره کرد که با پادگان نظامی‌‌مراقبت میشود پس حتما برای ورود به این ساحل بسیار زیبا با شن‌های سفید و آبی باید ابتدای کار لیدر کارت خود را به پادگان نشاد دهد و بعد به آنجا وارد شوید .

بدانید که یکی از نماد‌های مهم پاتایا همین معبد وات فرا یای میباشد که بسیار دیدنی و خاطره انگیز است . در این معبد یک مجسمه ی طلا از بودا به ارتفاع 12 متر وجود دارد که به سوی دریا می‌باشد که در سال 1972 ساخته شده‌است .

 در امتداد پله‌ها شما با ماری بزرگ رو به رو خواهید شد که به مجسمه بودا منتهی می‌شود . این مار یک مار عادی نبوده بلکه ماری اساطیری است که مردم تایلند به آن NAGA میگویند و این مار بزرگ به کلی از طلا ساخته شده‌است . شما در بازدید از این معبد زیبا وقتی به آخرین پله میرسید و کنار مجسمه بودا قرار میگیرید قادر خواهید بود که تمام شهر و سواحل را ببینید .

در قسمتی دیگر از این معبد مجسمه بودایی را مشاهده میکنید که اسمش MARA  بوده و نشسته بر زمین است که گویند شیطان در قالب زنی بسیار زیبا در می‌آید که میخواهد بوداMARA  را گمراه کند و بودا به زودی متوجه این موضوع میشود و دوری میکند از شیطان و این کار باعث میشود که بودا MARA نشسته بر زمین از الهه زمین درخواست کند که به او نیرو و قدرتی بدهد که بتواند مراقبه اش را همچنان ادامه و به عروج برسد و درخواست او توسط الهه زمین به اجابت میرسد و بودا MARA شب‌ها به آسمان عروج میکند .

در همین راه پله‌ها انواعی از دکه‌ها نظیر مواد خوراکی و نوشیدنی قرار دارد و همچنین مغازه‌هایی برای خرید سوغاتی نظیر مجسمه‌های کوچک و یا لباس و نقره جات و . . .

معابد_بانکوک

معبد وات فو

این معبد از معبد‌های مهم و دیدنی تایلند میباشد که در شهر بانکوک واقع شده‌است . در تمام معابدی که در این شهر قرار دارد این معبد از بهترین معابد بانکوک به حساب می‌آید که در وسط 6 تا از معابد سلطنتی قرار گرفته است .

این معبد از قدیمی‌ترین معبد‌هاست و دارای سالن‌هایی فراوان برای هنر و دعا و همچنین آموزش است . یکی از دلایلی که این معبد شهرت فراوان دارد بودایی است که به شکل خوابیده در این معبد قرار دارد . طول و ارتفاع این مجسمه به ترتیب 46 و 15 متر میباشد که برای تزئین آن از 108 مروارید استفاده شده‌است برای همین عدد 108 نماد بودایی برای زیبایی میباشد . از خصوصیات دیگر این معبد میتوان به ماساژ تایلندی در این مکان اشاره کرد که بسیار لذت بخش میباشد . لازم به ذکر است که باید قبل از آن که به ماساژ بروید وقت بگیرید تا نخواهید ساعات زیادی را منتظر بمانید .

این معبد دارای 4 معبد کوچک و 394 مجسمه بودایی است . باید برای اینکه وارد این معبد شوید باید برای ادای احترام کفش‌هایتان را در بیاورید و لباسی بلند به تن کنید که بدنتان معلوم نباشد . این معبد علاوه بر زیبایی منحصر به فردش اولین دانشگاه ادبیات و دینی در بانکوک نیز میباشد .

این معبد را به دستور رامای اول پادشاه آن زمان ساختند و در زمان‌های بعد این معبد توسط رامای سوم مورد بازسازی قرار گرفت و به عنوان معبدی با شکوه قد علم کرد . این معبد 200 سال قبل تر از اینکه این شهر به پایتختی گزیده شود ساخته و بیش از 1000 مجسمه مختلف دارد که هرکدام تاریخچه خاص خودش را دارد . بدانید که نباید رو به روی مجسمه بودا بروید زیرا که اعمالی مذهبی در رو به رویش انجام میشود .

معابد_بانکوک

معبد زمرد (وات پرا کائو)

این معبد از دیدنی‌ترین معبد‌ها در بانکوک است . بدانید که این معبد را مقدس‌ترین معبد بودایی است درنتیجه برای ساکنین این کشور از اعتبار و اهمیت بسیار بالایی بر خوردار میباشد که در درون آن مجسمه زمردین بودا قرار دارد که این مجسمه به عنوان یک نماد مذهبی و سیاسی خیلی قدرتمند به شمار می‌آید .

این معبد در مرکز تارخی بانکوک است که در مرز کاخ بزرگ (گرند بازار ) قرار دارد ، در نتیجه دسترسی به آن در تور بسیار راحت است .

دلیل اهمیت بسیار زیاد این معبد مجسمه قرار گرفته شده در آن است که باعث جلب توجه ویژه این مکان است . این نماد رنگی سبزی تیره دارد که 66 متر ارتفاعش میباشد . بر اساس قوانین معبد هیچ کسی به جز پادشاه و همچنین ولیعهد آن حق ندارد که به آن دست بزند ، در نتیجه برای تعویض ردای مجسمه فقط به دست پادشاه انجام میشود و آن هم سالی سه مرتبه  و این تعویض‌ها در هر فصلی که باشد فرق میکند .

جالب است بدانید که این مجسمه که به عنوان مهم‌ترین نماد این معبد است هنوز مشخص نیست که چه زمانی ساخته شده‌است ولی برخی اعتقاد دارند که تاریخ ساخت آن به قرن 14 می‌گردد .

با این حال با توجه به صحبت‌های یکی از تاریخ دان‌های قدیمی‌، مجسمه معبد زمرد بودا در اثر برخورد یک صاعقه بزرگ و مهیب به معبدی که در درون استان چیانگ ری قرار دارد در سال 1434 کشف شد . در اثر این اتفاق قسمت‌هایی از بدنه مجسمه کنده و مجسمه سقوط کرد . بعد از دیدن آن توسط راهبان اعلام کردند که این مجسمه تصویری از بودا است .

معبد سپیده دم (وات آرون )

اول از همه بدانید که معبد سپیده دم نامش را از آرونا که خدای خورشید هندو است گرفته شده‌است . این معبد از پر بازدید‌ترین معابد بانکوک در تایلند است . این معبد در مرکز شهر است و رود معروف این شهر از کنارش میگذرد . این معبد مخروطی شکل بوده و چهار ساختمان دیگر نیز در کنارش به زیبایی قرار دارند .

این را بدانید که این مکان شبیه ارزشمند‌ترین و مقدس‌ترین مکان بودایی‌ها یعنی کوهستان مرو است که به گفته آن‌ها مرکر نیروهای معنوی ، متافیزیکی و فیزیکی است که همانند این معبد این کوهستان دارای 5 قله کوچک است .

به هنگام ورود به این معبد میتوانید با آداب و رسوم این کشور آشنا شوید و آن را حس کنید . مردم تایلند بر این باورند که قدرت معنوی این معبد این نیرو را دارد که از طلوع خورشید تا غروب آن از مردم محافظت کند و مردم خوش برخورد بانکوک ارزش بسیار زیادی برای این معبد قائل اند .

این معبد به سبک معماری حمر است که 4 تا مناره در اطراف خود دارد . در مورد معماری حمر بدانید که حمر سلسله ای تاریخی در جنوب شرقی آسیا بوده اند . جالب است که بدانید برج‌ها و مناره‌های اطراف آن نمادی است از 33 بهشت آسمانی که مردم بودا به آن معتقد میباشند است و بدانید که هر کدام از برج‌های این مکان دارای یک مجسمه فرا که همان خدای باد است و بر روی یک اسب سفید سوار شده‌است میباشد .

با گذر کردن و طی کردن پله‌ها در هر طبقه میتوانید مجسمه‌هایی از موجودات خیر و شر را مشاهده کنید که در افسانه‌ها آمده است که این موجودات خانم‌های زیبا و یا همان فرشتگان اند که نیمی‌پرنده و نیمی‌انسان اند .

بعد از طی کردن تعدادی دیگر از پله‌ها به مجسمه میمون خواهید رسید که در واقع از افسانه‌های این کشور است که به افسانه راماکیان معروف میباشد . با گذر کردن از این تراس سوم و بالا رفتن به طبقه آخر معبد میرسید که خدا رعد و برق ، خدا هندو‌ها ، خدا باران و خدای طوفان را مشاهده میکنید .

معابد_بانکوک

معبد سوتات ( WAT SUTHAT )

این معبد از بهترین معابد بانکوک است که در محله بانکوک قدیم در نزدیک شهرک چینی‌ها میباشد . عمر این مکان مقدس 27 سال میباشد و از ظرافت و طراحی خاص و دیدنی ای بر خوردار است .

در این معبد مجسمه‌های متعدد طلایی زیادی قرار دارد که یکی از آن‌ها 21 متر طول دارد . این معبد به این دلایل خیلی معروف است :

* طراحی زیبا و منحصر به فرد سقف‌های آن  

* وجود مجسمه‌های متعدد برنزی و طلایی بودا در خارج و یا داخل معبد

* معماری بی نظیر و منحصر به فرد

* دیوار‌هایی که نقاشی‌های زیبایی بر روی آن

  • وجود سربازان برنزی در حیاط معبد

معابد_بانکوک

سخن آخر

در این مطلب با بهترین معابد بانکوک اشنا شدید . اگر به سفر رفتید از دیدن این مجسمه‌ها حیرت میکنید . حواستان باشد که ناگهان فرهنگشان را زیر پا نگذارید و همه ی قوانین را رعایت کنید . امیدوارم از مطالب این سایت لذت برده باشید و توانسته باشیم اطلاعات خوبی را برای شما بازدید کنندگان عزیز و گرامی‌قرار بدهیم . اما اگر در مورد معابد بانکوک در تایلند با سوال و مشکلی رو به رو شدید با کارشناسان محترم سایت کایت تماس برقرار کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید