کویر خارتوران

تور کویر خارتوران | تورهای کویر خارتوران ایران دی و بهمن 99

تورهای اقساطی کایت



خارتوران کجاست؟

اگر فقط یک بار نقشه ایران را دیده باشید، می‌دانید که بیش از 70 درصد ایران را کویر تشکیل می‌دهد. کویرهای ایران بسیار دیدنی هستند. همین کویرها جزء زیباترین جاذبه‌های گردشگری ایران به حساب می‌آیند. همه ساله گردشگران بسیاری از ایران و کشورهای دیگر به تماشای این کویرها می‌آیند. در این میان، کویر خارتوران  یا همان پارک ملی کویر خارتوران، یکی از زیباترین کویرهای ایران به حساب می‌آید. این کویر را بسیاری با نام « آفریقای ایران» می‌شناسند. این کویر در بخش شرقی استان سمنان و جنوب‌شرق شاهرود واقع شده است. در حقیقت این کویر در جوار استان خراسان قرار گرفته است. در ادامه شما را بیشتر با این کویر زیبا آشنا خواهیم کرد.

کویر خارتوران

به چه شکل می‌توان به خارتوران سفر کرد؟

همان طور  که اشاره کردیم، کویر خارتوران در بخش شرقی استان سمنان و جنوب‌شرق شاهرود واقع شده است. برای بازدید از این کویر شما دو راه پیش رو خواهید داشت. انتخاب اول شما سفر جاده‌ای با وسیله نقلیه شخصی و انتخاب دوم سفر همراه تور خارتوران است.

سفر انفرادی

برای سفر انفرادی باید خودتان را به جنوب‌شرق تهران برسانید. در جنوب شرق تهران، جاده‌ای با نام «جاده امام رضا» وجود دارد. این جاده مستقیم به‌سمت مشهد می‌رود. شما می‌توانید در طول مسیر خود پس از شاهرود، خودتان را به کویر خارتوران برسانید. فراموش نکنید در نزدیکی این کویر، وضعیت جاده اصلاً مساعد نیست. به‌دلیل کویری‌بودن منطقه، فقط وسیله‌های نقلیه آفرود توانایی دسترسی به محیط داخل کویر را دارند. پس اگر وسیله نقلیه شما سدان ساده است، نباید به مرز کویری وارد شوید. در این صورت خودروی شما سریعاً در شن گیر خواهد کرد و دچار مشکل خواهید شد. حتی اگر وسیله نقلیه شما آفرود باشد نیز باید تجهیزات کامل آفرود را همراه داشته باشید. همچنین سفر همراه گروه‌های شلوغ به کویر توصیه می‌شود. در صورت امکان حداقل همراه یک خودروی دیگر سفر کنید تا در صورت بروز حادثه، قادر به امدادرسانی باشید.

سفر همراه تور

در حال حاضر سفرهای کویری یکی از محبوب‌ترین انواع تورهای داخلی محسوب می‌شوند. در حال حاضر بسیاری از مؤسسات توریستی و گردشگری، تورهای مختلف کویری را برگزار می‌کنند. تور خارتوران یکی از گزینه‌های تازه‌ای است که مسافران می‌توانند آن را انتخاب کنند. تور خارتوران معمولاً به دو روش برگزار می‌شود. روش اول «تور خارتوران همراه با وسیله نقلیه توریستی» و نوع دوم « تور آفرود خارتوران» است. در تور همراه با وسیله نقلیه توریستی، شما به کمک یک مینی‌بوس VIP عازم کویر خواهید شد. به این شکل لازم نیست نگران خطرات مسیر باشید. همچنین در سفر همراه تور آفرود می‌توانید هیجان را به اوج برسانید. معمولاً در هر خودروی آفرود حدود 3 نفر قرار می‌گیرند و عازم کویر می‌شوند. در طول مسیر نیز شما از مناطق صعب‌العبور عبور خواهید کرد. به این ترتیب می‌توانید تجربه بی‌نظیری را از کویر‌گردی داشته باشید. این تورها به‌صورت گروهی برگزار می‌شوند. به همین خاطر در صورت بروز حادثه، سریعاً امدادرسانی انجام می‌شود.

کویر خارتوران

چرا خارتوران؟

خارتوران |  آفریقای ایران

همان طور  که در بخش ابتدایی اشاره کردیم، بسیاری از گردشگران این کویر را با نام آفریقای ایران می‌شناسند. دلیل این مسئله حضور بیش از 300 گونه خاص جانوری در این منطقه است. بد نیست بدانید این کویر زیستگاه امنی برای گورخر و یوزپلنگ ایرانی است. پس اگر خوش‌شانس باشید، شاید بتوانید یکی از آن‌ها را مشاهده کنید. کویر خارتوران مجموعا 3 محدوده متفاوت و متمایز دارد. به‌صورت کلی این کویر دارای مساحتی بالغ بر 1 میلیون و 400 هزار هکتار است. خوشبختانه 75درصد از این کویر به پناهگاه حیات‌وحش اختصاص یافته است. در این محدوده حیوانات با خیال آسوده به زندگی خود ادامه می‌دهند. شاید تعجب کنید؛ اما پس از سرنگتی تانزانیا، این منطقه دومین منطقه بیوسفر در تمام جهان محسوب می‌شود.

در این منطقه 40 گونه پستان‌دار، 167 گونه پرنده، 42 گونه خزندگان، 2 گونه دوزیست و 72 گونه مار زندگی می‌کنند. نکته جالب توجه این است که از بین این 72 گونه مار، 9 گونه آبزی هستند. حال تصور کنید چطور در دل کویر، مارهای آبزی به زندگی خود ادامه می‌دهند. در حقیقت خارتوران را می‌توان دشتی از عجایب دانست. اگر به تماشای گونه‌های خاص حیوانات علاقه دارید، تور خارتوران برای شما بهترین گزینه خواهد بود.

کویر خارتوران

تفریحات هیجان‌انگیز

در این کویر می‌توانید از تفریحاتی هیجان‌انگیز نیز لذت ببرید. اگر به شترسواری علاقه‌مند هستید، باید بدانید در این کویر امکان شترسواری برای شما فراهم خواهد بود. همچنین آفرودسواری همراه ماشین‌های چهارچرخ و آفرود نیز بسیار رایج است. حتی قدم‌زدن در بین شن‌های داغ کویری و تماشای حیوانات نیز می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. همچنین اگر قادر به کنترل موتورسیکلت باشید نیز می‌توانید سوار بر موتورسیکلت‌های مخصوص، بر روی تپه‌های ماسه‌ای خارتوران هیجان و سرعت را تجربه نمایید.

جاذبه‌های اطراف

علاوه‌بر تفریحاتی که می‌توانید در پارک ملی خارتوران تجربه کنید، در نزدیکی این کویر جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز وجود دارند. به‌عنوان مثال می‌توانید سری به روستاهای اطراف خارتوران بزنید. یکی از این روستا‌ها، روستای «رضاآباد» نام دارد. این روستا دارای بافتی پلکانی است. به همین خاطر ظاهری عجیب و منحصربه‌فرد دارد. بازدید از این روستا نیز می‌تواند تجربه خاصی در سفر شما باشد. بسیاری برای عکاسی این روستا را انتخاب می‌کنند.

کویر خارتوران

چرا همراه تور سفر کنیم

بیمه مسافرتی.

تور کویری می‌تواند خطرناک باشد؛ اما زمانی که همراه با تور سفر کنید، تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار خواهید گرفت. به این ترتیب لازم نیست نگران خطرات احتمالی تور کویرگردی باشید.

کاهش هزینه.

در سفر همراه با تورهای مسافرتی، هزینه‌های سفر شما به‌مراتب کاهش پیدا می‌کند. در این سفر دیگر لازم نیست هزینه‌ای گزاف بابت بنزین، عوارضی یا استهلاک خودرو پرداخت کنید. به این ترتیب با حداقل هزینه به کویر خارتوران خواهید رسید.

لیدر حرفه‌ای.

در سفر همراه تورهای گروهی، یک لیدر شما را همراهی خواهد کرد. به همین خاطر احتمال تماشای گونه‌های نادر جانوران افزایش پیدا می‌کند.

تهیه اقامتگاه.

زمانی که همراه تور سفر کنید، دیگر لازم نیست نگران یافتن اقامتگاه باشید. در این کویر فقط یک اقامتگاه بوم‌گردی مناسب وجود دارد. آژانس‌های مسافرتی با مدیریت این اقامتگاه در ارتباط هستند و مراحل رزرو را برای شما انجام می‌دهند.

کاهش خطرات.

سفر به کویر می‌تواند بسیار خطرناک باشد. شما باید از حیوانات خطرناک دوری کنید. همچنین مسیر دسترسی به کویر نیز می‌تواند خطرناک باشد؛ اما زمانی که همراه تور سفر می‌کنید، هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند.

خدماتی که کایت در تور خارتوران ارائه می‌دهد

      • رزرو اقامتگاه بومگردی؛
      • تهیه وسیله نقلیه توریستی؛
      • میان‌وعده؛
      • وعده اصلی غذا؛
      • لیدر؛
      • بیمه مسافرتی.

قیمت تور خارتوران

قیمت تور خارتوران به عوامل مختلفی بستگی دارد. در وهله اول همان طور  که انتظار دارید، تور کویر در شش ماه اول سال ارزان‌قیمت است. در عین حال شش ماه دوم سال قیمت تور خارتوران افزایش پیدا می‌کند. بیشترین قیمت تور خارتوران مربوط به فصل پاییز است. البته در تعطیلات نوروز نیز شاهد افزایش قیمت تور خارتوران خواهیم بود.

کویر خارتوران

بهترین زمان سفر به خارتوران

مناطق کویری همان طور  که انتظار دارید، آب‌و‌هوایی بسیار گرم دارند. به همین خاطر بهترین زمان سفر به خارتوران شش ماه دوم سال است. اگر قصد اقامت شبانه در خارتوران را دارید، باید بدانید شب‌های زمستانی خارتوران بسیار سرد و طاقت‌فرسا است. به همین خاطر اگر قصد اقامت شبانه داشته باشید، بهتر است فصل پاییز را برای سفر خود انتخاب نمایید. به‌صورت کلی می‌توان گفت اوایل بهار از ابتدای فروردین‌‌ماه تا اواخر اردیبهشت و همچنین اوایل مهر تا اواخر آبان‌ماه بهترین زمان سفر به خارتوران محسوب می‌شود. البته همان طور  که اشاره کردیم، در این بازه زمانی شاهد افزایش قیمت تور خارتوران نیز خواهیم بود.

مدارک و لوازمی که در سفر به خارتوران باید همراه داشته باشید

      • کوله‌پشتی کوچک؛
      • کفش مخصوص پیاده‌روی؛
      • جوراب ساق‌بلند؛
      • کلاه آفتاب‌گیر؛
      • عینک آفتابی؛
      • کرم ضدآفتاب؛
      • کرم دافع حشرات؛
      • داروهای شخصی؛
      • وسایل بهداشتی شخصی؛
      • پول نقد؛
      • مدارک شناسایی؛
      • دوربین دوچشمی برای تماشای حیوانات؛
      • دوربین عکاسی؛
      • موبایل؛
      • شارژر یا پاوربانک؛
      • چند دست لباس اضافه؛
      • لباس نخی خنک؛
      • یک پارچه مناسب برای پوشش جلوی دهان و بینی.

نحوه خرید تور خارتوران

برای خرید تور خارتوران سه راه پیش روی شما عزیزان قرار دارد:

      • خرید اینترنتی: اگر قصد خرید اینترنتی تور خارتوران را دارید، می‌توانید فرم انتهای همین صفحه را برای شروع تکمیل نمایید. پس از تکمیل فرم، کارشناسان در صورت نیاز با شما تماس خواهند گرفت. طی فرآیند خرید اینترنتی، پرداخت نیز از درگاه پرداخت ایمن بانکی صورت خواهد گرفت.
      • خرید تلفنی: در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر درباره تور کویر خارتوران دارید، می‌توانید با شماره 02175097700 تماس حاصل نمایید. کارشناسان کایت آماده راهنمایی شما عزیزان همراه هستند.
      • خرید حضوری: همچنین کایت در آدرس تهران، خیابان مطهری، پلاک 188 آماده پذیرایی از شما عزیزان و فروش حضوری انواع تورهای داخلی و خارجی است. پس می‌توانید با هماهنگی قبلی برای خرید حضوری نیز اقدام نمایید.

سؤالات متداول

آیا تور خارتوران برای کودکان و افراد میانسال مناسب است؟

معمولاً تور کویر برای کودکان و افراد میانسال توصیه نمی‌شود. البته در صورت رعایت نکات ایمنی و همراه با تور، مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد.

خارتوران تا تهران چقدر فاصله دارد؟

از تهران تا خارتوران حدود 500 کیلومتر فاصله است. در صورتی که با سرعت متوسط حرکت کنید، بعد از حدود 6 ساعت به خارتوران خواهید رسید.

آیا امکان اقامت در خارتوران وجود دارد؟

بله، در محدوده خارتوران، اقامتگاه بوم‌گردی تأسیس شده است. شما می‌توانید با اقامت در این اماکن، تجربه خاصی از سفر خود داشته باشید.

نظرات

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

نظرات

بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید

مشاوره تلفنی
02175097700