فرودگاه یوتاپائو پاتایا | اطلاعات ضروری فرودگاه پاتایا
زهرا نیرومند 1399/05/13 1879 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



پاتایا، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری کشور تایلند است که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. اولین قدم برای جذب گردشگر و استقبال از آنان، آماده‌سازی سیستم حمل‌نقل مناسب است که مهم‌ترین آن‌ها سیستم حمل‌ونقل هوایی است. شهر پاتایا دارای یک فرودگاه بین‌المللی با نام فرودگاه یوتاپائو می‌باشد که یکی از اصلی‌ترین فرودگاه‌های تایلند محسوب می‌شود. یوتاپائو سومین فرودگاه کشور تایلند بوده و در مواقع ضروری به عنوان جایگزین فرودگاه بانکوک مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این بخش قصد داریم فرودگاه بین‌المللی یوتاپائو را معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد خطوط هوایی، امکانات رفاهی و راه‌های دسترسی به این فرودگاه در اختیارتان قرار دهیم. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای پاتایا وارد صفحه "تور پاتایا" شوید.


فرودگاه بین‌المللی یوتاپائو (U-Taphao) پاتایا


فرودگاه بین‌المللی یوتاپائو در ابتدا به عنوان یک فرودگاه نظامی راه‌اندازی شد و کار خود را آغاز کرد. بعدها با توجه به شلوغی بیش از اندازه فرودگاه بانکوک و نیاز شهر پاتایا به یک فرودگاه مستقل، فرودگاه یوتاپائو کاربری خود را دومنظوره کرده و به عنوان یک فرودگاه مسافربری به انجام پروازهای داخلی و خارجی پرداخت.
فرودگاه بین‌المللی یوتاپائو در حال حاضر دارای یک پایانه می‌باشد که تمامی پروازهای داخلی، خارجی و چارتر را پوشش می‌دهد. این فرودگاه با همین یک پایانه نیز مسافران بسیاری را در طول سال جابجا کرده و به یکی از پرترددترین فرودگاه‌های تایلند تبدیل شده است. مقامات تایلند تلاش بسیاری دارند تا بتوانند برخی از پروازهای فرودگاه بانکوک را به این فرودگاه انتقال داده و شلوغی بیش‌از اندازه دو فرودگاه بین‌المللی بانکوک را مدیریت کنند. از این رو به فکر گسترش فرودگاه پاتایا و اضافه کردن پایانه دوم به این فرودگاه هستند. بر اساس پیش‌بینی‌ها با ساخت پایانه دوم، فرودگاه بین‌المللی یوتاپائو ظرفیت جابجایی بیش از 3 میلیون مسافر را خواهد داشت.


اطلاعات پرواز فرودگاه یوتاپائو

  • کد یاتا: UTP
  • کد ایكائو: VTBU
  • نوع کاربری: همگانی و نظامی
  • ارتفاع از سطح دریا: 13 متر
  • ایرلاین‌های فعال در فرودگاه: تای ایرآسیا (Thai AirAsia)، تای ویت‌جت ایر (Thai Vietjet Air)، تای لایون ‌ایر (Thai Lion Air)، بانکوک ایرویز (Bangkok Airways)، آزور ایر (AZUR AIR)، دونگ‎های ایرلاینز (Donghai Airlines)، رویال فلایت (ROYAL FLIGHT) و ایر آسیا (AirAsia)


اطلاعات پرواز فرودگاه یوتاپائو


دسترسی به فرودگاه یوتاپائو


فرودگاه یوتاپائو، در رایونگ (Rayong)، ناحیه بن چانگ (Ban Chang) واقع شده و حدود 40 کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد. اگر برای اولین بار است که این فرودگاه را می‌بینید، اصلا نگران نباشید. فرودگاه یوتاپائو دسترسی بسیار آسانی به نقاط مختلف پاتایا و حتی شهر بانکوک دارد و سیستم حمل‌ونقل فوق‌العاده‌ای را برای جابه‌جایی مسافران فراهم کرده است. مسافران فرودگاه می‌توانند از وسایل نقلیه مختلفی چون اتوبوس، مینی‌بوس، ون، تاکسی و حتی ماشین‌های اجاره‌ای برای رسیدن به مقصد موردنظر خود استفاده نمایند.
مسیر شهر محل اقامت تا فرودگاه: اگر در شهر پاتایا اقامت دارید و می‌خواهید خود را به فرودگاه برسانید، می‌توانید از مینی‌بوس‌ استفاده نمایید. ایستگاه مینی‌بوس فرودگاه، در جشنواره مرکزی پاتایا واقع شده است. اگر در بانکوک اقامت دارید، می‌توانید از اتوبوس برای رسیدن به فرودگاه استفاده نمایید. ایستگاه اتوبوس‌ فرودگاه یوتاپائو در ترمینال شرقی بانکوک واقع شده است. این فرودگاه از شهرهای دیگر تایلند نیز به راحتی قابل دسترسی است.
طی کردن مسیر فرودگاه تا هتل: اگر در فرودگاه یوتاپائو هستید و می‌خواهید به هتل محل اقامت خود بروید، راه‌های متعددی دارید. می‌توانید از اتوبوس یا تاکسی استفاده نمایید که در این صورت باید به بخش انتهایی فرودگاه بروید. ایستگاه اتوبوس و تاکسی در این قسمت واقع شده است. علاوه بر این، امکان اجاره ماشین و تاکسی‌های شخصی نیز وجود دارد که شما را طی 40 تا 45 دقیقه به مقصد می‌رساند.


دسترسی به فرودگاه یوتاپائو


امکانات فرودگاه یوتاپائو


فرودگاه بین‌المللی یوتاپائو سومین فرودگاه اصلی تایلند است که برخی از پروازهای مهم این کشور را انجام می‌دهد. این فرودگاه چندان بزرگ نیست و امکانات دیگر فرودگاه‌های تایلند را ندارد، اما در حد وسعت و ظرفیت خود، امکانات رفاهی خوبی را برای مسافران در نظر گرفته است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

پیشخوان اطلاعات: اطلاعات فرودگاه، یکی از مهم‌ترین بخش‌های فرودگاه است که به سوالات مسافران پاسخ داده و به آن‌ها در پیدا کردن مسیر موردنظر کمک می‌کند. پیشخوان اطلاعات فرودگاه یوتاپائو در ورودی پایانه مستقر شده و به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به مسافران می‌باشد.
خدمات درمانی: در بخش‌هایی از این فرودگاه، تیم درمانی و خدمات اورژانسی مستقر شده است که در صورت نیاز، امداد و درمان‌های سرپایی را برای مسافران انجام می‌دهد.
کافی‌نت: از دیگر امکاناتی که این فرودگاه برای مسافرانش فراهم کرده است می‌توان به کافی‌نت با اینترنت پرسرعت اشاره کرد. مسافران فرودگاه می‌توانند در صورت نیاز از کافی‌نت فرودگاه یوتاپائو استفاده کرده و کارهای اینترنتی خود را با کمترین هزینه انجام دهند.
صرافی: باجه‌های تبادل ارز و صرافی‌هایی در بخش ورودی پایانه فرودگاه دیده می‌شوند که امکان تبدیل ارز را در کمترین زمان ممکن برای مسافران فراهم می‌آورند.
پارکینگ: در صورتی که مسافران مجبور به آوردن خودروهای شخصی به فرودگاه باشند، می‌توانند خودروی خود تا پایان سفر و برگشت از مقصد در پارکینگ بزرگ فرودگاه قرار دهند. هزینه پارک ماشین بسیار ارزان و مقرون‌بصرفه بوده و یک نگهبان نیز به صورت شبانه‌روزی از ماشین‌ها مراقبت می‌کند.
علاوه بر موارد عنوان شده، فرودگاه بین‌المللی یوتاپائو امکانات دیگری چون سرویس بهداشتی، رستوران‎‌های و کافه‌های متعدد، فروشگاه سوغاتی، دفتر اشیای گمشده، خدمات پستی و ... را نیز برای مسافران فراهم کرده و بهترین‌ها را در اختیار آنان قرار می‌دهد.


امکانات فرودگاه یوتاپائو


خطوط هوایی فرودگاه یوتاپائو


پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه عبارتند از:

خط هوایی آزور ایر (Azur Air): این خط پروازهای خارجی به شهرهای ایرکوتسک، کمروفو، نووکوزنتسک، نووسیبیرسک، پرم، روستوف-نا-دونو، سورگوت، ولادی‌وستوک، یوژنو-ساخالینسک، خاباروفسک و کراسنویارسک در روسیه و امریتسار در هند را پوشش می‌دهد.
خط هوایی نوردویند ایرلاینز (Nordwind Airlines): ایرکوتسک و کراسنویارسک در روسیه
خط هوایی ایر آسیا (AirAsia): پرواز به کوالالامپور مالزی
خط هوایی بانکوک ایرویز (Bangkok Airways): پروازهای داخلی به شهرهای کوساموی و پوکت
رویال فلایت (Royal Flight): شهرهای ایرکوتسک، نووسیبیرسک، سورگوت، ولادی‌وستوک، یکاترینبورگ و کازان در روسیه
تای ایرآسیا (Thai AirAsia): پروازهای داخلی به شهرهای چیانگ‌مای، خون کاین، هت‌یای، اودون‌تانی و پوکت را پوشش می‌دهد.
تای لایون ‌ایر (Thai Lion Air): پرواز داخلی چیانگ‌مای
تای ویت‌جت ایر (Thai Vietjet Air): پرواز داخلی هو شی مین
کشور ایران نیز پروازهایی را به سمت فرودگاه بین‌المللی یوتاپائو انجام دارد که اغلب آن‌ها از طریق کشور ثالث یا دیگر شهرهای تایلند، مانند بانکوک، انجام می‌شود.


خطوط هوایی فرودگاه یوتاپائو


در این مقاله به معرفی فرودگاه بین‌المللی یوتاپائو در پاتایا پرداخته و اطلاعاتی در مورد خطوط هوایی، امکانات رفاهی و راه‌های دسترسی به این فرودگاه در اختیارتان قرار دادیم. داشتن این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا سفر راحت‌تری را تجربه کنید و از امکانات و ویژگی‌های فرودگاه حداکثر استفاده را داشته باشید. در صورتی که قصد سفر به هریک از شهرهای توریستی تایلند را دارید، می‌توانید از طریق آژانس گردشگری کایت و تورهای سفر به تایلند، اقدام به انجام این کار نمایید. کارشناسان کایت به صورت 24 ساعته در خدمت شما بوده و با شماره 75097700- 021 آماده پاسخگویی به سوالات گردشگران می‌باشند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید