معروف‌ترین خیابان‌های جهان | 30 خیابان معروف در 30 کشور مختلف
زهرا نیرومند 1399/05/08 24922 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



در همه شهرهای دنیا خیابان‌هایی وجود دارد که برای عبور و مرور از آن‌ استفاده می‌شود. برخی از خیابان‌ها شناخته‌شده‌تر و پر رفت‌وآمدتر از سایر خیابان‌ها هستند تا جایی که گاهی اوقات نام و آوازه آن‌ها نه تنها در شهر بلکه در کل کشور یا در دنیا می‌پیچید. این خیابان‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که باعث شهرت آن‌ها شده و بسیاری از مردم، خصوصا گردشگران را به سمت آن‌ها می‌کشاند. معروف شدن این خیابان‌ها دلایل متعددی دارد. این شهرت ممکن به دلیل وجود یک بنای تاریخی یا معماری دوران باستان اتفاق افتاده باشد یا ساخت یک ساختمان مدرن و جذاب باعث معروفیت آن شده باشد. جاذبه‌های طبیعی، ساختمان‌ها و خانه‌ها، تزئینات و رنگ‌آمیزی، نورپردازی‌های جذاب، شلوغی و هیاهوی خیابان‌ها، مراکز خرید متعدد، رستوران‌ها، کافه‌ها، کلوپ‌ها و ... از جمله دلایل شهرت برخی از خیابان‌ها و استقبال مردمان محلی و گردشگران از آن‌ها می‌باشند. اگر دوست دارید معروف‌ترین خیابان‌های جهان را بشناسید، ادامه مطلب را دنبال نمایید تا با نام، مکان و ویژ‌گی‌های هریک از آن‌ها آشنا شوید.

معرفی 30 خیابان معروف در 30 کشور مختلف


خیابان شانزلیزه (Champs-Elysees) در پاریس


حتما نام خیابان شانزلیزه پاریس را شنیده‌اید. این خیابان یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های دنیاست که در سال 1616 میلادی به دستور ملکه ماری مدیچی ساخته شد. شانزلیزه در آن زمان مملو از بازارها و فروشگاه‌های متعدد بود که درختان و فضای سبز بسیار زیبایی نیز داشت. خیابان شانزلیزه امروزه نیز به عنوان معروف‌ترین خیابان خرید دنیا شناخته می‌شود که شامل انواع برندها و باکیفیت‌ترین محصولات روز دنیا می‌باشد. علاوه بر این، کافه‌ها و رستوران‌های متعددی نیز در این خیابان وجود دارد که در کنار فضای سبز دلچسب و نورپردازی زیبای آن گردشگران بسیاری را از سایر نقاط دنیا به این سمت می‌کشاند.

خیابان شانزلیزه (Champs-Elysees) در پاریس

خیابان وال استریت (Wall Street) در نیویورک


وال استریت یکی از معروف‌ترین خیابان‌های دنیاست که در قلب بزرگ‌ترین شهر آمریکا، نیویورک واقع شده است. این خیابان از اواخر قرن هجدهم میلادی محلی برای تجمع معامله‌گران و خریدو‌فروش‌های غیر رسمی در این شهر بوده و در حال حاضر نیز مرکز تجارت‌های بزرگ و معاملات سهام آمریکا می‌باشد. در واقع همین گرد هم آمدن‌های کوچک باعث شکل‌گیری بازار بورس آمریکا در این محل و مشهور شدن این خیابان شده است.


خیابان شهرت هالیوود (Hollywood Walk of Fame) در لوس‌آنجلس


پیاده‎‌روی شهرت، مسیری پر از ستاره است که با یاد هنرپیشه‌ها، موسیقی‌دان‌ها، کارگردانان، تهیه‌کنندگان، گروه‌هاي مشهور تئاتر و ... طراحی شده است. در واقع 2400 ستاره برنجی پنج‌پر در این پیاده‌رو وجود دارد که بر روی هرکدام از آن‌ها نام گروه یا فرد هنرمندی دیده‌ می‌شود. این هنرمندان توسط هوادارانشان به کمیته‌ی اتاق تجارت هالیوود معرفی می‌شوند.


خیابان لومبارد (Lombard) در سانفرانسیسکو


لومبارد خیابان معروف دیگری است که به عنوان پرپیچ و خم‌ترین خیابان دنیا شناخته می‌شود. در بخشی از این خیابان 8 پیچ تند دیده می‌شود که شکلی زیگزاگ مانند به خیابان داده است. دلیل این طراحی کاهش شیب تپه در سرازیری و رانندگی آسان‌تر و کم‌خطرتر بوده است. لومبارد یکی از متفاوت‌ترین خیابان‌های دنیاست که در بین گردشگران بسیار مشهور بوده و سالانه حدود 2 میلیون نفر را به سمت خود جذب می‌کند.

خیابان لومبارد (Lombard) در سانفرانسیسکو


خیابان ابی (Abbey Road) در لندن


خیابان ابی به دلیل وجود استودیویی که در جنوب شرقی این خیابان قرار دارد و اجرای آهنگ گروه بیتلز، معروف شده است. گروه موسیقی بیتلز در سال 1969 آخرین آلبوم خود را در استودیوی این خیابان ضبط کرده و برای عکس روی جلد آن نیز تصویری از خط‌کشی عابر پیاده طراحی کردند. از آن‌ پس گردشگران زمانی را به بازدید از این خیابان اختصاص داده و با حضور خود بر روی خط‌کشی عابر پیاده، تصویری از جلد این آلبوم را بازسازی می‌کنند.


خیابان لا رامبلا (La Rambla) در بارسلونا


لا رامبلا یکی از معروف‌ترین خیابان‌های جهان و قدیمی‌ترین آن‌هاست که در شهر بارسلونای اسپانیا قرار دارد. وجود درختان بلند در این خیابان و کافه‌ها و مراکز خرید متعددی که در آن دیده می‌شود، حال و هوای خیابان‌های شهر پاریس را به لا رامبلا داده و باعث استقبال گردشگران از آن شده است.


خیابان پورتوبلو (Portobello) در لندن


پورتوبلو یکی از زیباترین و معروف‌ترین خیابان‌های جهان است که در منطقه ناتینگ هیل شهر لندن قرار دارد. پورتوبلو در واقع یک بازار خیابانی بوده است که در طی سال‌ها کاربری خود را کمی تغییر داده و به مکانی برای فروش اشیای عتیقه تبدیل شده است. البته چیزی که توجه گردشگران را به سمت پورتوبلو می‌کشاند، خانه‌های رنگارنگ و جذاب آن است که زیبایی خاص و منحصری بفردی به این خیابان داده است.

خیابان پورتوبلو (Portobello) در لندن

خیابان اورکارد (Orchard Road) در سنگاپور


اورکارد، نام یکی از معروف‌ترین خیابان‌های شهر سنگاپور است که در واقع خیابان اصلی این شهر برای خرید محسوب می‌شود. این خیابان در گذشته پوشیده از باغ‌های میوه و مزارع فلفل بوده و امروزه جای خود را به مراکز خرید، رستوران‌ها، کافه‌ها و هتل‌ها داده است. علاوه بر این، اقامت‌گاه رسمی رئیس‌جمهور سنگاپور نیز در این خیابان قرار دارد.


خیابان خائوسان (khao san road) در بانکوک


خائوسان، یکی از معروف‌ترین خیابان‌های بانکوک است که مورد استقبال گردشگران این شهر قرار دارد. این خیابان در گذشته بازار برنج بوده است. از این رو با نام خائوسان، در زبان تایلندی به معنای برنج آسیاب‌شده، شناخته می‌شود. خیابان خائوسان پر از هتل‌های ارزان‌قیمت و هاستل‌ها برای اقامت گردشگران است. علاوه بر این، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و غرفه‌های غذاهای محلی متعددی در این خیابان دیده می‌شود که گردشگران را به سمت آن جذب می‌کند.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای تایلند وارد صفحه "تور تایلند" شوید.


خیابان شکوفه‌های گیلاس (Cherry Blossom) در آلمان


یکی از معروف‌ترین خیابان‌های شهر بن در آلمان، خیابان شکوفه‌های گیلاس است که زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد. این خیابان همه ساله به مدت 2 تا 3 هفته پر از شکوفه‌های گیلاس می‌شود و عابران را مانند تونلی صورتی‌رنگ در بر می‌گیرد.


خیابان شکوفه‌های گیلاس (Cherry Blossom) در آلمان


خیابان لا بوکا (La boca) در بوینس آیرس


اگر به کشور آرژانتین و شهر بوینس آیرس سفر کردید، حتما خیابان لا بوکا را به عنوان یکی از جذاب‌ترین نقاط شهر خواهید شناخت. لا بوکا پر از خانه‌های رنگی زیبایی است که توسط مهاجران ایتالیایی با صفحات فلزی نازک ساخته شده است. نکته جالب در رنگ‌آمیزی این خانه‌ها، تنوع بالای آن است. افرادی که این‌خانه‌ها را نقاشی می‌کردند، اصراری به استفاده از یک رنگ نداشتند و هرجا که رنگشان به اتمام می‌رسید، با رنگ دیگری ادامه می‌دادند.


خیابان بیل (Beale Street) در شهر ممفیس


شهر ممفیس در ایالت تنسی آمریکا واقع شده و خیابان بیل یکی از معروف‌ترین خیابان‌های آن است. این خیابان پر از کافه، رستوران و کلوب‌های شبانه‌ایست که معمولا مورد توجه گردشگران قرار دارند. وقتی در بخش‌های مختلف این خیابان مشغول پیاده‌روی هستید، سبک‌های مختلف موسیقی را خواهید شنید که ترکیبی از جاز، بلوز، راک اند رول، کانتری و آر اند بی می‌باشد. در واقع این‌جا همان جایی است که مطرح‌ترین نام‌های موسیقی در آن اجرا داشته‌اند.


خیابان روتارگو (Rue Targui) در شفشاون


خیابان روتارگو، یکی از معروف‌ترین خیابان‌های جهان و توریستی‌ترین نقاط کشور مراکش است که با خانه‌های آبی رنگ شناخته می‌شود. این خیابان در شهر شفشاون واقع شده و خانه‌های آن توسط یهودیانی که در آن ساکن بوده‌اند، رنگ‌آمیزی شده است. این افراد بر این باور بودند که رنگ آبی مردم را به یاد قدرت خداوند می‌اندازد. از این رو، تمام خیابان را به صورت یکدست به رنگ آبی درآوردند.


خیابان روتارگو (Rue Targui) در شفشاون

خیابان استقلال (Istiklal) در استانبول


اگر به استانبول سفر کرده باشید حتما از خیابان استقلال این شهر بازدید کرده‌اید. این خیابان یکی از معروف‌ترین خیابان‌های شهر استانبول است که در واقع یکی از شلوغ‌ترین و پرنشاط‌ترین خیابان‌های آن نیز محسوب می‌شود. این خیابان در سال‌های دور محل زندگی بزرگان، هنرمندان و ثروتمندان ترکی بوده و ساختمان‌هایی قدیمی با معماری دوران عثمانی را در خود دارد. علاوه بر بناهای کهن، مراکز خرید، غرفه‌های غذاهای محلی و فروشگاه‌های کوچک و بزرگی در این منطقه دیده می‌شود که گردشگران و مردم محلی را به سمت خود جذب می‌کند.


خیابان سلتنا (celetna) در پراگ


سلتنا نام یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک می‌باشد که قدمت آن به قرن 14 میلادی برمی‌گردد. این خیابان یکی از زیباترین خیابان‌های شهر است که در انتها به بافت قدیمی شهر پراگ منتهی می‌شود. در این خیابان موزه‌ها، ساختمان‌ها و جاذبه‌های دیدنی بسیاری وجود دارد که گردشگران را به سمت خود می‌کشاند.


خیابان برگاگ (Bregagh) در بالیمانی


بالیمانی، نام روستایی در ایرلند شمالی است که دارای خیابان بسیاری زیبایی با نام برگاگ می‌باشد. این خیابان در قرن هجدهم میلادی ساخته شده و همچنان همان شکل و شمایل قدیمی خود را حفظ کرده است. قدم زدن در خیابان برگاگ تصاویری از قصه‌های گذشته را در ذهن انسان تداعی می‌کند. این خیابان یکی از لوکیشن‌های سریال معروف تاج و تخت بوده است.


خیابان برگاگ (Bregagh) در بالیمانی

خیابان اکورن (Acorn Street) در ماساچوست


خیابان اکورن یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های ایالت ماساچوست آمریکاست که در محله تاریخی بوستون قرار دارد. این خیابان در قرن 19 میلادی محل زندگی تاجران، ثروتمندان و هنرمندان این شهر بوده و امروزه به عنوان یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های بوستون شناخته می‌شود. خیابان اکورن دارای خانه‌های آجری به سبک فدرال است.


خیابان‌های آلبربلو در پوگلیا


پوگلیا شهر کوچکی در جنوب ایتالیاست که به دلیل خانه‌های خاصی که دارد، معروف شده است. خانه‌های این شهر از سنگ آهک سفید ساخته شده و سقف‌هایی مخروطی شکل دارند. این خانه‌ها شکل متفاوتی به خیابان‌های شهر پوگلیا داده و آن‌ها را به یکی از جاذبه‌های گردشگری ایتالیا تبدیل کرده‌اند.


خیابان‌های شهر آگوئدا (Agueda) در پرتغال


خیابان‌های شهر آگوئدا به دلیل چترهای رنگارنگی که بر فراز آن دیده می‌شود، معروف شده‌اند. 3000 چتر در تعدادی از خیابان‌های این شهر معلق هستند که مانند سایه‌بانی رنگارنگ بخش‌هایی از آسمان را پوشانیده‌اند. این چترها ماهی یک بار شسته شده و دوباره در جای خود قرار داده می‌شود. قدم زدن و عکاسی در این خیابان‌های یکی از جذاب‌ترین تفریحات گردشگران این شهر است.

خیابان‌های شهر آگوئدا (Agueda) در پرتغال

خیابان گالوپی (Galuppi) در جزیره برانو


برانو، جزیره‌ای زیبا در ایتالیاست و خیابان گالوپی محبوب‌ترین بخش آن است. گالوپی در کنار یک تالاب واقع شده و تصاویر بسیار زیبایی از طبیعت را به نمایش گذاشته است. نکته جالب ویا گیودکا، خانه‌های رنگارنگ و زیبای ماهیگیران تالاب است که در دو طرف خیابان با رنگ‌هایی شاد و جذاب دیده می‌شود. به نظر می‌رسد ماهیگیران برای پیدا کردن خانه هایشان در مه غلیظ تالاب آن‌ها را به صورت رنگ‌آمیزی کرده‌اند.


خیابان شامبلز (Shambles) در منطقه یورک انگلستان


یورک، یک منطقه جذاب تاریخی در انگلستان است که خیابان زیبایی با نام شامبلز دارد. این خیابان پر از ساختمان‌ها و خانه‌هایی است که از الوار و چوب ساخته شده‌اند و پس از گذشت قرن‌ها همچنان همان ظاهر قدیمی خود را حفظ کرده اند. قدمت این خیابان و خانه‌های آن به قرن 14 میلادی برمی‌گردد.


خیابان بوربون (Bourbon) در شهر نیو اورلئان


نیو اورلئان، نام شهری در ایالت لوئیزیانای آمریکاست و خیابان بوربون اصلی‌ترین خیابان است. نورپردازی فوق‌العاده و موسیقی‌های شاد از جمله ویژگی‌های این خیابان‌ است که آن را به یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های شهر نیو اورلئان تبدیل کرده است.

خیابان بوربون (Bourbon) در شهر نیو اورلئان

ولی رو دو پتیت (Rue du Petit) در کبک


ولی رو دو پتیت یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های تجاری آمریکاست که امروزه به عنوان رمانتیک‌ترین خیابان‌های کبک شناخته می‌شود. این خیابان پر از بوتیک‌ها و رستوران‌هایی است که بسیاری از آن‌ها از سال‌های بسیار دور در این مکان مشغول به فعالیت‌ بوده و در حال حاضر نیز جزو بهترین‌های شهر هستند.


کاله دی سیلگاس (Calle de los CIegos) در خرزدلا فرونترا


خرزدلا فرونترا یکی از شهرهای ایالت اندلس اسپانیاست که به نوشیدنی‌هایش معروف است. این شهر یک خیابان بسیار زیبا با نام کاله دی سیلگاس دارد که درختان انگور از دیواره‌های آن بالا رفته و مانند یک سقف سرتاسر خیابان را پوشانده‌اند. کاله دی سیلگاس یکی از معروف‌ترین خیابان‌های جهان و زیباترین آن‌ها می‌باشد.


خیابان جینلی (Jinli) در چین


خیابان جینلی یکی از معروف‌ترین خیابان‌های جهان است که در شهر چنگدو در کشور چین قرار دارد. این خیابان، که قدمت آن به سال 206 تا 221 قبل از میلاد برمی‌گردد، روزگاری محل عبور تاجران و مسافران چین بوده و امروزه نیز بخشی از زندگی گذشتگان را به نمایش گذاشته است. در دو طرف خیابان مغازه‌های کوچک و بزرگی دیده می‌شود که به فروش صنایع دستی چین مشغولند و غرفه‌هایی که انواع غذاهای محلی این کشور را به گردشگران و بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند.


خیابان جینلی (Jinli) در چین

خیابان شیبویا (Shibuya) در توکیو


شیبویا، یکی از معروف‌ترین خیابان‌های جهان است که با عنوان شلوغ‌ترین و پر ترددترین خیابان‎‌ شناخته می‌شود. جالب است بدانید که بالغ بر 1000 انسان در ساعات اوج ترافیک در شیبویا دیده می‌شوند. خیابان شیبویا در شهر توکیو، پایتخت چین، واقع شده است.


خیابان گونچالو (Goncalo) در ، برزیل


پورتو آلگری یکی از شهرهای کشور برزیل است که خیابان زیبای گونچالو را در خود جای داده است. گونچالو، پوشیده از درختانی است که خیابان را مانند یک تونل در برگرفته و آسمان را با شاخ و برگ‌های خود پوشانده‌اند. این خیابان یکی از نمادهای کشور برزیل محسوب می‌شود.


خیابان کرر دل بیسبه (Carrer del Bisbe) در بارسلونا


کرر دل بیسبه، خیابانی بسیار زیبا در شهر بارسلونای اسپانیاست که با ساختمان‌ها و بناهای تاریخی‌اش شناخته می‌شود. این خیابان در کنار کلیسای جامع گوتیک واقع شده و بناهایی با سبک معماری گوتیکی و نئوگوتیکی را در خود جای داده است.


خیابان کرر دل بیسبه (Carrer del Bisbe) در بارسلونا

خیابان رویال مایل (Royal Mile) در اسکاتلند


رویال مایل، یکی از اصلی‌ترین خیابان‌های شهر ادینبورگ اسکاتلند است که به ساختمان‌های تاریخی و چشم‌اندازهای بی‌نظیری از معماری کهن، شهرت دارد. در این خیابان قلعه‌ها و قصرهایی دیده می‌شود که مربوط به قرن نوزدهم میلادی است. از جمله معروف‌ترین این بناها می‌توان به کاخ هولی‌روود و قلعه ادینبورگ اشاره کرد که زمانی محل زندگی افراد سرشناس بوده‌اند.


خیابان روکرمیکس (Rue Cremieux) در پاریس


روکرمیکس، یکی از خیابان‌های شهر پاریس است که حال‌وهوایی رمانتیک و عاشقانه دارد. این خیابان با دیوارهای رنگی زیبایش شناخته می‌شود و برخلاف دیگر نقاط این شهر شلوغ، آرامش را برای بازدیدکنندگانش به ارمغان می‌آورد.


خیابان روکرمیکس (Rue Cremieux) در پاریس

در این مقاله معروف‌ترین خیابان‌های جهان را معرفی کرده و اطلاعات مختصری در مورد هریک آن‌ها در اختیارتان قرار دادیم. همان‌طور که مشاهده کردید، خیابان‌های بسیار زیبایی در شهرهای مختلف دنیا وجود دارد که هریک از آن‌ها جاذبه‌ها و دیدنی‌های متفاوتی را پیش روی بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. اگر به هریک از شهرهای معرفی‌شده در بالا سفر کردید، تماشای این نقاط جذاب و دیدنی را از دست ندهید. در صورتی که قصد سفر با تورهای گردشگری را دارید، می‌توانید از دیگر صفحات سایت بازدید نموده و تورهای خارجی کایت را مورد بررسی قرار دهید. هم‌چنین، کاشناسان سایت به صورت 24 ساعته در خدمت گردشگران بوده و با شماره 75097700- 021 آماده پاسخگویی به سوالات شما می‌باشند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید