کشورها به چه چیزی معروفند؟ | لیست 65 کشور و لقب آن‌ها
شراره رحیمی 1399/05/05 48515 بازدید 2 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



کره زمین مکان فوق‌العاده‌ای برای زندگی بشریت است که هر قسمت آن به دلیل یک مورد خاصی ایده‌آل می‌باشد. هر چند آب و هوا، جامعه، فرهنگ و... باعث می‌شود تا خیلی از موارد در بعضی از قسمت‌ها بیشتر بهره‌برداری شود و در بعضی از مناطق دیگر کمیاب‌تر باشد. تقریبا تمام کشورهای دنیا با یک لقبی شناخته شده‌اند که این لقب ممکن است از جاذبه‌های آن‌ها یا از سرگذشت و تاریخ آن‌ها و یا از یک ویژگی منحصر به فرد و خاص در مورد آن‌ها نشات گرفته باشد. ممکن است تا به امروز لقب بسیاری از کشورها را نمی‌دانستید و یا اگر هم لقب آن‌ها را می‌دانستید از دلیل آن لقب‌ها آگاهی نداشتید. بنابراین در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا لقب کشورهای معروف دنیا را برای شما شرح دهیم.

کشورها به چه چیزی معروفند؟ چرا؟

همان‌طور که گفته شد کشورهای مختلف جهان به القاب یا نام‌هایی معروفند و هر کدام داستانی دارند که دانستن این القاب خالی از لطف نیست و حتی ممکن است برای بسیاری از افراد جالب باشد که بدانند هر کشوری به چه چیزی مشهور است. ما نیز در این بخش از مقاله به معرفی تعدادی از لقب‌ها و توضیح چرایی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

کشورها به چه چیزی معروفند؟

  • ایران: سرزمین پارس

تقریبا حدود 2500 سال پیش کشور ایران توسط اروپاییان "پرشیا" یا "پارس" نام گرفته است که هم‌چنان نیز در سراسر جهان با همین نام یعنی سرزمین پارس شناخته می‌شود.

  • ژاپن: کشور آفتاب تابان

به ژاپن نیز لقب کشور آفتاب تابان داده شده است زیرا هر روز صبح این گونه به نظر می‌رسد که خورشید از کشور ژاپن به دنیا صبح بخیر می‌گوید. ژاپنی‌ها به خودشان "نیهون" یا "نیپون" می‌گویند که ترجمه آن منبع آفتاب است، اما در سایر کشورها ژاپن به کشور آفتاب تابان شهرت دارد.

  • هند: کشور زبان‌ها ( کشور هفتاد و دو ملت)

به دلیل این‌که کشور هند از فرهنگ‌ها، سنت‌ها و زبان‌های مختلف پر شده است، هند را کشور هفتاد و دو ملت می‌دانند. در مجموعه ایالت‌هایی که به طور رسمی در هند ثبت شده‌اند، شاید بسیار بیشتر از هفتاد و دو ملت هم باشند اما کشور هند با داشتن دین‌ها، گویش‌ها، زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف به سرزمین عجیبی تبدیل شده است که بدون شک سفر به آن جذابیت‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت.

معرفی لقب کشور هند

  • مصر: سرزمین فراعنه (هدیه رود نیل)

رود نیل از میانه آفریقا عبور می‌کند که کشور مصر نیز به دلیل وجود این رود بنا شده است. به هین خاطر است که مصر را هدیه‌ای از طرف رود نیل می‌دانند. به علاوه امپراطوری فرعون در مصر نیز بسیار مشهور و شناخته شده است که عده زیادی این کشور را سرزمین فراعنه می‌دانند.

  • چین: اژدهای قرمز

یکی از موجودات افسانه‌ای کشور چین، اژدها می‌باشد که نمادی از قدرت این کشور به شمار می‌رود. جالب است بدانید که در اسطوره‌های چینی اژدها با هیبت حیوانات متفات وجود دارد، اما به طور کلی اژدها به ماری گفته می‌شود که چهار پا دارد.

  • مغولستان: سرزمین آسمان آبی

مغولستان از جمله کشورهای دست نخورده و بکر است که هم‌چنان بسیاری از فرهنگ‌های قدیمی و سنت‌ها در آن قابل مشاهده است و زندگی عشایری نیز در این کشور جریان دارد. آسمان صاف و آبی که امروزه دیگر در شهرهای کمی پیدا می‌شود باعث شده است تا مغولستان را با نام سرزمین آسمان آبی بشناسند.

  • سریلانکا: اشک هند

اگر کشور سریلانکا را بر روی نقشه مشاهده کنید، می‌بینید که دقیقا همانند اشکی از کنار هند به سمت پایین می‌افتد. از این رو به این کشور بسیار زیبا لقب اشک هند را داده‌اند.

  • انگلستان: سرزمین شکوه و امید

جالب است بدانید که سرزمین شکوه و امید از ترجیع بند شعری که در زمان شاه ادوارد ششم سروده شده است، بر روی این کشور به جای مانده است که امروزه آهنگ‌سازهای مختلفی برای آن ملودی نیز نوشته‌اند.

معرفی لقب کشور انگلستان

  • آمریکا: عمو سام

در طول جنگ سال 1812 در آمریکا و در تاریخ این کشور شخصیت تاثیر گذاری به نام سموئل ویلسون وجود داشته است که بسیاری از افراد او را با نام عمو سام صدا می‌زدند و از طرف دیگر با کنار هم قرار دادن حروف اول ایالت متحده آمریکا کلمه عمو سام ساخته می‌شود. از این رو می‌توان گفت که اسم عمو سام بعدها به لقبی از احساسات وطن پرستانه آمریکایی‌ها تبدیل شد.

  • تبت: بام دنیا

تبت در قسمتی از آسیای شرقی واقع شده است که تعداد بسیار زیادی از بلندترین کوه‌های جهان در این کشور قرار دارد. به علاوه بلندترین قله جهان یعنی کوه اورست نیز در تبت و مرکز کشور نپال قرار دارد که همین امر سبب شده است تا کشور تبت لقب بام دنیا را به خود بگیرد.

  • کره شمالی: گوشه نشین (زاهد)

کره شمالی را به این خاطر گوشه نشین و زاهد می‌دانند که به صورت کاملا عمدی به دور خود دیوار کشیده است. جالب است بدانید که این لقب حتی در صحبت‌های رسمی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • آفریقای جنوبی: ملت رنگین کمان (سرزمین الماس)

جالب است بدانید اسقف اعظم (دزموند توتو) در سال 1994 پس از برگزاری اولین انتخابات دموکراتیک آفریقای جنوبی از اصطلاح ابداعی ملت رنگین کمان استفاده می‌کند. که بعدها نیز نلسون ماندلا برای وصف آفریقای جنوبی از این عبارت استفاده کرده است.

  • کره جنوبی: سرزمین صبح آرام

پیش از میلاد یعنی در سال 1934 امپراطوری شرق چین برای وصف کره جنوبی از عبارت "طراوت صبحگاهی" استفاده کرده بود که دلیل آن هم این است که صبح‌های کره جنوبی به ویژه هنگامی که خورشید از کوه‌ها بیرون می‌آید، بسیار چشم‌نواز و حیرت‌انگیز است.

معرفی لقب کشور کره جنوبی

  • نیوزلند: سرزمین ابرهای بلند سفید

نیوزلند یکی از کشورهای بسیار دل‌انگیز و بکر است که مقصد مناسبی برای گردشگران می‌باشد. به علاوه این کشور مکان مناسبی برای استراحت در طبیعت و تماشای ابرهای سفید در حال حرکت می‌باشد که به همین دلیل لقب سرزمین ابرهای بلند سفید را از آن خود کرده است.

  • استرالیا: سرزمین گوسفندان

کشور استرالیا دارای مراتع بسیار زیادی است که محل کاملا مناسبی برای چرای گوسفندان می‌باشد. به علاوه از زمان‌های بسیار دور استرالیا مکان مناسبی برای رشد و پرورش گوسفندان بوده است، به گونه‌ای که بهشت این چهارپایان به شمار می‌رود. از این رو لقب سرزمین گوسفندان به این کشور داده شده است.

لیست 50 کشور دیگر و لقب آن‌ها

علاوه بر القاب 15 کشور ذکر شده در بالا، به منظور آشنایی بیشتر شما با عناوین یا القاب کشورهای مختلف لیستی از 50 کشور مختلف و لقب آن‌ها را تهیه کرده‌ایم تا شما بدانید که هر کشور در چه مورد خاصی شهرت یافته است.

ردیف

کشور

القاب یا عناوین هر کشور

1

سنگاپور

سالم‌ترین مردم دنیا

2

قزاقستان

اورانیوم

3

عراق

ثروت نفتی

4

کوبا

کاسه شکر

5

آلبانی

سرزمین عقاب‌ها

6

ایتالیا

کشور چکمه

7

ایسلند

سرزمین یخ و آتش

8

تایلند

سرزمین خنده‌ها

9

اسپانیا

سرزمین گاوبازها یا ماتادورها

10

پاراگوئه

جزیره‌ای محصور در میان زمین‌ها

11

شیلی

سرزمین شاعران

12

سیبری

سرزمین یخبندان

13

اوکراین

سبد نان اروپا

14

رواندا

سرزمین هزار تپه

15

سوییس

سرزمین شیر و عسل

16

فنلاند

سرزمین هزار دریاچه

17

ایرلند

جزیره زمرد

18

آرژانتین

سرزمین نقره

19

سوئد

کشور باسوادها

20

یونان

سرزمین فلاسفه یا الهه

21

فیلیپین

مروارید دریاهای شرق

22

ساحل عاج

کشور فیل‌ها

23

افغانستان

تریاک

24

زامبیا

تنوع زبان

25

آفریقای جنوبی

مرگ و میر

26

عربستان

واردات تسحیلات

27

دانمارک

قدرت باد

28

کانادا

اعتیاد به فیسبوک

29

هندوراس

قتل

30

کوبا

پزشک

31

برزیل

شکر

32

شیلی

مس

33

کلمبیا

شادی

34

ونزوئلا

ارزان‌ترین بنزین

35

یمن

سرزمین سبا

36

بلاروس

روسیه سفید

37

بوتان

سرزمین اژدهای تندر

38

ماداگاسکار

جزیره سرخ

39

لبنان

سوئیس خاورمیانه

40

آمریکا

ایمیل‌های اسپم

41

مالدیو

کشور خوشه‌ای

42

سوئیس

سرزمین ساعت‌ها

43

پرو

سرزمین اینکاها

44

کرواسی

پیوند کلیه

45

لیتوانی

سریع‌ترین وای فای

46

آنگولا

مرگ و میر کودکان

47

بوتسوانا

الماس

48

سوازیلند

اچ آی وی

49

هند

فلفل

50

ایران

خاویار

لیست 50 کشور دیگر و القاب آن‌ها

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما القاب یا عناوین 65 کشور مختلف را برای شما معرفی کردیم. لازم است بدانید که این القاب و عناوین توسط گروهی از کارشناسان با بهره‌گیری از کتاب رکوردهای گینس و اطلاعات بانک جهانی به دست آمده است که برای جمع آوری این اطلاعات سه گروه داده در حوزه اقتصاد، عادات ناشایست و محیط زیست مورد بررسی قرار گرفته است. به منظور آگاهی از دلیل هر کدام از القاب کشورها پیشنهاد می‌کنیم با شماره 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت اطلاعات جامع‌تری را در اختیارتان قرار دهند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1401/11/27

    ایران سرزمین خاویار ،😭😭😭😭😭😭😭😭😭۹۹درصد مردم ایران اصلا نمی‌دانند مزه خاویار چطوره !!!!

  • 1403/01/18

    تشنه لب چشمه یعنی این سرزمین خاویار زندگی کنی بعد خاویار رو از نزدیک ندیده باشی 😭😭😭🤔

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید