وسایل مورد نیاز تورهای یک روزه | 10 وسیله ضروری سفر یک روزه
شراره رحیمی 1399/04/31 31458 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



سفر کردن از جمله فعالیت‌های لذت‌بخش می‌باشد که ما را برای مدت زمان کوتاهی از دغدغه‌های زندگی روزمره دور می‌کند. سفر کردن فواید زیادی به همراه دارد که تاثیرات مثبت آن سال‌های سال همراه ما باقی می‌مانند و در بهتر شدن زندگی ما نقش مهمی را ایفا می‌کنند. از جمله این فواید می‌توان به بهبود مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی، آرامش ذهنی، آمادگی برای موقعیت‌های پیش‌بینی نشده و... اشاره کرد. اما بسیاری از افراد برای سفر رفتن دنبال تعطیلی‌های چند روزه هستند و حتی به سفرهای کوتاه یک روزه فکر هم نمی‌کنند. در صورتی که در سفرهای یک روزه شما می‌توانید صبح از خانه خارج شوید و شب به منزل برگردید و برای مدت کوتاهی از زندگی روزمره شهری دور شوید و استراحت کنید. اگر شما جزو کسانی هستید که تصمیمی گرفتید به یک سفر یک روزه هیجان‌انگیز بروید، در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا وسایل مورد نیاز سفر یک روزه را به شما معرفی کنیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده و انتخاب تور یک روزه خود به صفحه "تورهای یک روزه" مراجعه کنید.

معرفی 10 وسیله ضروری سفر یک روزه

همان‌طور که گفته شد سفرهای یک روزه گزینه بسیار مناسبی برای استراحت کردن و دور شدن از زندگی شهری هستند که به تعطیلات خاصی نیاز ندارند، به گونه‌ای که برای یک روز جمعه می‌توان برای سفر برنامه‌ریزی کرد. به علاوه امروزه پرمشغله بودن گردشگران سبب شده است تا آن‌ها به دنبال مسافرت‌های کوتاه مدت و تورهای یک روزه باشند. از این رو شما نیز می‌توانید هم از طریق تور و هم به صورت شخصی یک سفر بی‌نظیر یک روزه را تجربه کنید. بنابراین بهتر است نسبت به وسایل مورد نیاز تورهای یک روزه یا سفر شخصی یک روزه اطلاعات کافی داشته باشید. کایت در این بخش از مقاله 10 وسیله ضروری برای سفر یک روزه را به شما معرفی خواهد کرد تا شما بتوانید بدون هیچ نقصی از سفرتان لذت ببرید.

معرفی لوازم ضروری سفر یک روزه

  • کوله یا ساک مناسب

برای سفرهای یک روزه و کوتاه مدت کوله‌ها جایگزین بسیار مناسبی برای چمدان‌های سنگین یا ساک‌های بزرگ‌ هستند. بهتر است کوله‌ای که برای سفر کوتاه مدت انتخاب می‌کنید، جمع شوند تا جای زیادی را اشغال نکنند. کوله باید سبک و کوچک اما در عین حال جادار باشد تا بتوان تمامی وسایل ضروری برای تورهای یک روزه را در آن جای داد. به علاوه وسایلی که برای سفر درون شهری یک روزه مورد نیاز هستند در جیب‌هایتان جا نمی‌شوند و بدون شک در دست گرفتن تمامی وسایل ضروری نیز شما را عصبی و کلافه خواهد کرد. خانم‌هایی که همیشه همراه خود کیف دارند نیز با استفاده از یک کوله مناسب می‌توانند از کیف‌های سنگین خود استفاده نکنند. کوله REL یکی از بهترین و مناسب‌ترین کوله‌ها برای سفرهای کوتاه مدت هستند که تمامی ویژگی‌های بالا را نیز دارا می‌باشد.

  • غذاهای سفر یک روزه

در سفر یک روزه معمولا بیشتر از حد معمول پیاده‌روی خواهید کرد، بنابراین توصیه می‌کنیم خودتان را برای تمامی حالت‌هایی که ممکن است در این سفر کوتاه مدت پیش بیاید، آماده کنید. یکی از ضروری‌ترین چیزها برای سفر یک روزه به همراه داشتن مایعات مخصوصا آب و آبمیوه می‌باشد که در هنگام پیاده‌روی حتما به آن نیاز پیدا خواهید کرد. علاوه بر آن دیگر نیاز نیست برای خرید آبمیوه یا بطری‌های آب هزینه کنید. برای به همراه داشتن خوراکی‌ها نیز اسنک گزینه بسیار مناسبی می‌باشد زیرا ممکن است در بعضی از مقاصد سفرتان به غذا دسترسی نداشته باشید و یا ممکن است زمان سفرتان با ساعت کاری رستوران‌های مقصد مورد نظر هم‌خوانی نداشته باشد. از این رو اسنک پیشنهاد بسیار خوبی می‌باشد زیرا علاوه بر این‌که جای کمی می‌گیرد، وعده غذایی بسیار سبکی نیز می‌باشد.

غذاهای سفر یک روزه

  • لوازم سرگرم کننده برای سفر یک روزه

برای سفرهای یک روزه دوربین عکاسی یکی از بهترین وسیله‌ها برای تفریح می‌باشد. بهتر است دوربین‌هایی که کمی حرفه‌ای هستند و یا همان دوربین‌های گوشی هوشمند را با خود به همراه داشته باشید. زیرا بدون شک در سفرهای یک روزه با جاهای دیدنی زیادی روبرو می‌شوید که ارزش باقی ماندن در خاطرات و عکس گرفتن را دارند. شما می‌توانید با توجه به مقصد سفر و میزان علاقه خود به عکاسی دوربین‌ مورد نظر خود را به همراه داشته باشید. از دیگر لوازم سرگرم کننده سفر یک روزه در مسیرهایی که طی می‌کنید، انواع کتاب‌ها و کیندل‌ها هستند زیرا کتاب خواندن در قطار، اتوبوس یا سایر وسایل نقلیه تفریح بسیار خوب و مناسبی می‌باشد. به علاوه برای مسیرها روزنامه‌ها، مجله‌ها و جدول‌ها نیز گزینه بسیار مناسبی هستند که برای مورد استفاده قرار دادن آن‌ها فقط به یک خودکار نیاز دارید.

  • نقشه و راهنما

 نقشه جزو وسایل ضروری سفرهای یک روزه می‌باشد، بنابراین حتی اگر منطقه‌ای که قصد دارید به آن‌جا سفر کنید را به طور کامل می‌شناسید، بهتر است یک نقشه دیجیتال یا فیزیکی با خود به همراه داشته باشید تا خیالتان از گم‌ نشدن در منطقه راحت باشد.

نقشه و راهنما برای سفر یک روزه

  • لوازم بهداشتی

دستمال کاغذی جزو لوازم مورد نیاز برای سفر یک روزه می‌باشد که در کوله شما جای زیادی را اشغال نمی‌کند اما بدون شک به آن نیاز پیدا خواهید کرد. مثلا ممکن است در سرویس بهداشتی‌هایی که در جاده واقع شده‌اند، نتوانید به امکانات مناسب بهداشتی دسترسی داشته باشید، بنابراین به هیچ وجه دستمال کاغذی را فراموش نکنید. علاوه بر آن اگر قرار است زمان زیادی در فضای باز و زیر نور آفتاب باشید توصیه می‌کنیم که حتما کرم ضد آفتاب را با خود به همراه داشته باشید. هم‌چنین استفاده از عینک آفتابی، کلاه یا سایه‌بان نیز تا حد زیادی اثرات مضر تابش بیش از اندازه نور خورشید را کم می‌کند. به خانم‌هایی که قصد دارند به سفر یک روزه بروند، توصیه می‌کنیم حتما نرم کننده پوست و کرم‌های محافظت کننده از پوست لب در برابر آفتاب را از داروخانه خریداری کنند.

  • کفش و لباس مناسب

کفش مناسب جزو ضروری‌ترین وسایل سفر یک روزه می‌باشد زیرا هنگامی که در یک جای خوش آب و هوا قرار بگیریم، حس علاقه به پیاده‌روی در ما افزایش پیدا می‌کند. بنابراین لازم است برای انتخاب کفش دقت لازم را به کار گیرید و همراه با یک جوراب و کفی مناسب کفش خود را مورد استفاده قرار دهید. برای جاهای راحت‌تر همانند سواحل نیز بهتر است دمپایی به همراه داشته باشید. هم‌چنین توجه داشته باشید که لباس خود را حتما با توجه به فصل سفر و دمای هوای مقصدتان انتخاب کنید تا از گرما یا سرما کلافه نشوید. در فصلی که بارندگی زیاد است به همراه داشتن چتر نیز جزو وسیله‌های ضروری سفر یک روزه به شمار می‌رود.

  • کیف‌های کمری برای نگهداری پول و مدارک

ضروری‌ترین وسایل شما چه برای سفر کوتاه مدت و چه برای سفر چند روزه، پول و مدارک شما هستند. شما می‌توانید این مدارک را در کوله خود نیز قرار دهید اما از آن‌جایی که در کوله شما همه چیز اعم از مایعات، غذا و... وجود دارد، ممکن است مدارک شما آسیب ببیند یا این‌که پیدا کردنشان از بین سایر لوازم ضروری کمی زمان بر باشد. در این صورت کیف‌های کمری با درب زیپی گزینه بسیار مناسبی برای نگهداری پول و مدارک شما می‌باشند.

کیف کمری از ملزومات سفر یک روزه

  • پاور بانک یا رابط فندکی شارژر

در سفر یک روزه با ماشین شخصی به هیچ وجه پاور بانک یا رابط فندکی برای شارژر موبایل را فراموش نکنید. زیرا اگر تلفن همراه شما شارژ نداشته باشد در صورت مواجه شدن با مشکل نمی‌توانید کسی را از وضعیت خود مطلع سازید. از این رو حتما پاور بانک به همراه داشته باشید تا تلفن همراه شما روشن بماند و در مواقع ضروری بتوانید موبایل خود را مورد استفاده قرار دهید.

  • موسیقی و تجهیزات پخش موسیقی

اگر با ماشین شخصی سفر می‌کنید رابط‌های پخش موسیقی همانند کابل‌های AUX را فراموش نکنید. علاوه بر آن فلش یا اسپیکرهای بلوتوث نیز گزینه‌های خوب و مناسبی برای پخش موسیقی و لذت بردن از مسیر سفر هستند. در نهایت می‌توانید از موسیقی‌های جاده پسند و شاد و یا کتاب‌های صوتی برای لذت بردن از سفر خود استفاده کنید.

  • تجهیزات جانبی سفر یک روزه

تجهیزات جانبی سفر یک روزه شامل مواردی نظیر تنقلات، میان وعده و غذاهای بسته‌بندی، وسایل مورد نیاز برای توقف، پول نقد و... می‌باشند که ممکن است کاربری آن‌ها بسیار کم باشد، اما اگر در شرایطی به آن‌ها نیاز داشته باشید هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین این تجهیزات باشد. به علاوه توصیه می‌کنیم که یک جعبه کمک‌های اولیه نیز به همراه داشته باشید زیرا مشخص نیست که در طول سفر یک روزه چه اتفاقی قرار است رخ دهد. این بسته ضروری را می‌توانید از فروشگاه‌ها یا داروخانه خریداری کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما به معرفی 10 وسیله مورد نیاز برای یک سفر یک روزه پرداختیم. متوجه شدید که لازم نیست چیز زیادی با خود به همراه داشته باشید، اما برداشتن برخی لوازم ضروری می‌تواند به شما کمک کند سفری بی‌نقص را تجربه کنید. این لوازم هم برای تورهای یک روزه و هم برای سفر شخصی یک روزه مورد نیاز هستند بنابراین در برداشتن آن‌ها دقت لازم را به کار گیرید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید