مرداب کندوچال چالوس کجاست؟ آدرس + تصاویر + توضیحات
زهرا نیرومند 1399/03/25 15779 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



چالوس، یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین شهرهای استان مازندران است که سالانه پذیرای بسیاری از هم‌وطنان عزیزمان و طبیعت‌دوستان قرار دارد. نکته‌ای که این شهر را از دیگر شهرهای استان مازندران برجسته‌تر کرده است، مناظر طبیعی و چشم‌اندازهای متعدد اطراف این شهر است که کوه‌، جنگل، دریا، مرداب و ... را در کنار هم دارد. در این بخش قصد داریم به معرفی مرداب کندوچال، یکی از ناشناخته‌ترین جاذبه‌های طبیعی چالوس بپردازیم و این تالاب زیبا را به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه باشید تا با مرداب کندوچال چالوس آشنا شده و اطلاعاتی در مورد آن به دست آورید. با توجه به این‌که این مرداب در میان جنگل زیبای فین واقع شده است، در ابتدا کمی در مورد پارک جنگلی فین صحبت می‌کنیم تا زیبایی‌های اطراف مرداب و چشم‌اندازهای بی‌نظیر آن را بیشتر بشناسید.


پارک جنگلی فین


چالوس، یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران است که به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی فراوان، سالانه پذیرای گردشگران بسیاری بوده و تعداد زیادی از هم‌وطنانمان عزیزمان را به سمت خود می‌کشاند. پارک جنگلی فین، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است که در کیلومتر 7 جاده چالوس- تهران واقع شده است. حتی اگر قصد ورود به شهر را نداشته باشید، می‌توانید این پارک را در جاده‌ زیبا و خاطره‌انگیز چالوس ببینید.
پارک جنگلی فین، که البته بیشتر با نام پارک جنگلی چالوس شناخته می‌شود، یکی از زیباترین جنگل‌های مازندران و حتی می‌توان گفت کل کشور به شما می‌آید. عبور رودخانه پرآب چالوس از کنار این جنگل، جلوه‌ای خاص به آن داده و باعث شادابی و طراوت فضای آن شده است.
این جنگل یکی از پربازدیدترین مناطق گردشگری چالوس است که مکان مناسبی برای تفریحات آخر هفته، خصوصا برای خانواده‌ها، محسوب می‌شود. سرویس بهداشتی، آلاچیق‌هایی برای اتراق کردن، منقل‌هایی برای کباب کردن، میز و نیمکت، پارک بازی بچه‌ها، انواع فروشگاه، رستوران‌های مختلف و ... از جمله امکانات رفاهی این پارک است که برای راحتی گردشگران فراهم شده است. علاوه بر این، گردشگران می‌توانند از تفریحاتی چون سوارکاری نیز برخودار باشند. در صورتی که قصد اقامت در پارک جنگلی فین را داشته باشید می‌توانید از اردوگاهی که در این پارک احداث شده است، استفاده نمایید. در این اردوگاه تعدادی کلبه و کومه وجود دارد که حس خوب حضور در جنگل را در شما ایجاد خواهد کرد.


پارک جنگلی فین


مرداب کندوچال


اگر به جنگل فین سفر کردید، بازدید از مرداب کندوچال را از دست ندهید. این مرداب در دل جنگل فین و در میان انبوهی از درختان سرسبز قرار گرفته است. تالاب کندوچال یک هکتار مساحت دارد و عمق آن چیزی حدود 4 تا 5 متر می‌باشد. غیر از درختانی که اطراف این مرداب را احاطه کرده و جلوه‌ای خاص به آن داده‌اند، بخش‌هایی از مرداب نیز پوشیده از نی و گیاهان مردابی است. اگر در اریبهشت‌ماه به بازدید از مرداب بروید، سطح آن را پوشیده از نیلوفر مرداب خواهید دید.
علاوه بر گیاهان زیبا و درختان سرسبزی که در اطراف این مرداب دیده می‌شوند، پرندگان و جانوران جنگل نیز این مکان را به عنوان پناهگاه و محل آبشخور خود انتخاب کرده و جلوه‌ای خاص و بی‌نظیر به آن بخشیده‌اند.


مرداب کندوچال


بهترین فصل برای سفر به مرداب کندوچال


بهترین فصل برای سفر به شمال کشور و شهر زیبای چالوس، فصل بهار و تابستان است. در این زمان طبیعت در زیباترین حالت خود قرار دارد و سرسبزی و طراوت کل استان را پرکرده است. بسیاری از افراد نیز این دو فصل را برای بازدید از مرداب کندوچال و اقامت در جنگل فین انتخاب می‌کنند. البته اگر با گرما میانه‌ای ندارید و شرجی بودن هوای شمال اذیتتان می‌کند، بهتر است تابستان را فراموش کنید و در بهار، خصوصا اریبهشت‌ماه، برای رفتن به مرداب کندوچال اقدام نمایید. اریبهشت فصل گل‌های نیلوفر آبی است که کل سطح مرداب را پوشانده و جلوه‌ای خاص و بی‌نظیر به آن داده است.
اگر عاشق فصل خزان و برگ‌های رنگارنگ پاییزی هستید، می‌توانید این فصل را برای سفر به مرداب کندوچال انتخاب نمایید، اما به فکر باران‌های پی‌درپی پاییزی نیز باشید و لباس گرم و تجهیزات مناسب را فراموش نکنید.


بهترین فصل برای سفر به مرداب کندوچال


راه‌های دسترسی به مرداب کندوچال


مرداب کندوچال در میان پارک جنگلی فین چالوس واقع شده است. بنابراین برای بازدید از این مرداب باید ابتدا وارد جنگل شوید. پارک جنگلی فین در 7 جاده چالوس- تهران و در بخش جنوبی این شهر واقع شده است. اگر با ماشین شخصی خود به سمت چالوس حرکت می‌کنید، 8 دقیقه قبل از رسیدن به شهر می‌توانید این پارک را ببینید. حتی اگر نمی‌خواهید به چالوس بروید، می‌توانید یک روز تعطیل را در نظر گرفته و سفر یک‌روزه‌ای به مرداب کندوچال داشته باشید. در این صورت باید جاده کندوان را در پیش گرفته و قبل از رسیدن به چالوس، بعد از پلیس‌راه، وارد پارک جنگلی فین شوید و یک روز به‌یادماندنی را برای خود و خانواده‌تان بسازید. برای پیدا کردن مسیر دقیق مرداب کندوچال از محلی‌های این منطقه سوال کنید تا دچار اشتباه نشوید و مسیر را گم نکنید.


راه‌های دسترسی به مرداب کندوچال


در این مقاله به معرفی مرداب کندوچال پرداختیم و اطلاعاتی در مورد پارک جنگلی فین، راه‌های دسترسی به مرداب و امکانات موجود در آن را در اختیارتان قرار دادیم. جنگل فین و منظره مرداب کندوچال به حدی زیباست که دوست دارید ساعت‌ها در آن مکان اتراق کرده و به تماشای چشم‌اندازهای زیبای اطراف بپردازید. اگر دوربینتان را به همراه داشته باشید، می‌توانید تصاویر بسیار زیبایی از نیلوفرهای روی آب تهیه کنید و آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. پیشنهاد می‌کنیم چادر و وسایل کمپینگ را نیز به همراه داشته باشید تا بتوانید شب را در کنار مرداب به صبح برسانید. زیرا این منطقه به حدی زیباست که نمی‌توانید به راحتی از آن دل بکنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید