مرداب دیوک کجاست؟ آدرس + تصاویر + راهنمای سفر به مرداب دیوک
زهرا نیرومند 1399/03/23 24245 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



جاده چالوس، نامی آشنا و خاطره‌انگیز برای بسیاری از ایرانیان، خصوصا پایتخت‌نشینان است. هر چند باری که به شمال ایران و چالوس زیبا سفر کرده باشید، بازهم مکان‌هایی وجود دارد که هنوز از آن بازدید نکرده‌اید و برای دیدن تمام این زیبایی‌ها فرصت بیشتری می‌خواهید. یکی از این مکان‌ها که چندان هم شناخته شده نیست، مرداب دیوک نام دارد که در منطقه کلاردشت واقع شده است. برای تماشای این مرداب زیبا و البته خاص، باید مسیر جاده چالوس را در پیش بگیرید و از آن‌جا به سمت کلاردشت حرکت کنید. مرداب دیوک در دل جنگل‌های این ناحیه قرار دارد. در این بخش قصد داریم در مورد مرداب دیوک صحبت کنیم و در مورد زیبایی‌های آن، راه‌های دسترسی و زمان مناسب سفر، اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. اگر علاقه‌مند به جاهای ناشناخته و شگفت‌انگیز هستید، ادامه مطلب را دنبال نمایید.


مرداب دیوک


کلاردشت، یکی از زیباترین مناطق استان مازندران است که مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار دارد. هر آن‌چه که از طبیعت انتظار داشته باشید، در منطقه زیبا و رویایی کلاردشت خواهد دید. جنگل‎‌های انبوه، رودخانه، کوه و ... در کنار هم مناظری را خلق کرده‌اند که مانند آن را کمتر جایی می‌توانید ببینید. در دل جنگل‌های کلاردشت، مردابی بسیار زیبا و به گفته برخی از گردشگران وهم‌انگیز، وجود دارد که چندان هم شناخته شده نیست. شاید بارها به کلاردشت سفر کرده باشید، اما نام مرداب دیوک یا دریوک را نشنیده باشید.
دیوک، در میان درختان انبوه و پرشاخ و برگ مسیر چالوس به کلاردشت قرار دارد. برای تماشای این مرداب باید وارد جنگل شوید و مقداری از راه را به جنگل‌نوردی بپردازید. مسیر رسیدن به این مرداب بسیار زیباست. شما باید از میان درختان سرسبز، بلند و سربفلک کشیده عبور کنید که گاهی در مه فرو رفته و تصاویری خاص و دیدنی ایجاد می‌کند. قدم زدن در جنگل مه‌آلود، زمانی که در سکوت مطلق هستید و تنها صدای پرندگان را می‌شنوید، یکی از زیباترین و جذاب‌ترین بخش‌های سفر شما خواهید بود. کمی که جلوتر بروید، مرداب بسیار زیبایی را خواهید دید که بخش‌هایی از سطح آن از خزه پوشیده شده و ظاهری سبز و مخملی به آن داده است.


مرداب دیوک


بهترین فصل برای سفر به مرداب دریوک


اگر بخواهیم بهترین زمان برای جنگل‌نوردی و تماشای مرداب دیوک را به شما پیشنهاد کنیم، قطعا دو فصل بهار و تابستان را انتخاب خواهیم کرد. بهترین فصل برای جنگل‌نوردی، فصل بهار است که طبیعت در زیباترین حالت خود قرار دارد. درختان تازه جوانه ‌زده‌اند و سبزه‌ها نیز از دل خاک سربرآورده‌اند. اگر در تابستان سفر کنید، جنگل را سبزتر از همیشه خواهید دید. در این فصل، اشعه خورشید پس از عبور از بین شاخ و برگ درختان بر روی زمین نشسته و زیبایی جنگل را صد برابر می‌کند.
جنگل در پاییز، جلوه‌ای دیگر دارد. تماشای درختان رنگارنگ زمانی که پا بر روی برگ‌های خشک شده می‌گذارید و صدای خش‌خش آن‌ها را در زیر پای خود حس می‌کنید، رویایی‌ترین تصویر ذهن شما خواهد بود. البته بارندگی همیشگی شمال را نیز نباید نادیده بگیرید و حتما قبل از رفتن وضعیت آب و هوایی منطقه را چک کنید. اگر در ماه‌های آخر پاییز و نزدیک به زمستان سفر می‌کنید، لباس گرم، کفش مناسب ( ترجیحا پوتین یا چکمه) و بارانی به همراه داشته باشید.


بهترین فصل برای سفر به مرداب دریوک


مسیر دسترسی به مرداب دیوک


مرداب دیوک یکی از جاذبه‌های گردشگری جاده چالوس به کلاردشت است. اگر از سمت تهران به مرداب دیوک می‌روید باید مسیر جاده چالوس را در پیش بگیرید. سپس به سمت کلاردشت رفته و از آن‌جا به طرف عباس‌آباد حرکت کنید. حدود 5 کیلومتر در این جاده پیش بروید تا به یک سه‌راهی برسید. در این‌جا باید مسیر سمت راست را انتخاب نمایید و راه خود را به طرف روستای پیشنبور ادامه دهید. پس از رسیدن به ایستگاه گاز، ماشین خود را پارک کنید و پیاده‌روی در دل جنگل را آغاز نمایید. در صورتی که ماشین آفرود یا نیسان دارید، می‌توانید تا مرداب با ماشین بروید، اما پیشنهاد ما جنگل‌نوردی و لذت بردن از زیبایی‌های مسیر است.


مسیر دسترسی به مرداب دیوک


راهنمای سفر به مرداب دیوک


اگر برای سفر یک روزه برنامه‌ریزی می‌کنید، بهتر است صبح زود از تهران حرکت کنید تا در شروع روز در ابتدای جنگل باشید. از تهران تا جنگل حدود 4 ساعت رانندگی خواهید داشت. زمان پیاده‌روی از ابتدای ورودی جنگل تا مرداب دیوک نیز حدود 2 تا 3 ساعت می‌باشد. باید طوری برنامه خود را تنظیم کنید که قبل از تاریک شدن هوا، از جنگل خارج شده باشید، وگرنه ممکن است مسیر خود را در تاریکی جنگل گم کنید. البته اگر دوست دارید زمان بیشتری را در کنار مرداب بگذرانید، می‌توانید وسایل کمپینگ را به همراه داشته باشید و شب را در سکوت جنگل به صبح برسانید. برای سفر به دیوک موارد زیر را به یاد داشته باشید:
سبک سفر کنید. شما حداقل 2 تا 3 ساعت پیاده‌روی در جنگل دارید و همین مسیر را نیز باید برگردید. پس یک کوله‌پشتی سبک بردارید تا در طول راه خسته نشوید.
کفش مناسب پیاده‌روی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. اگر در فصل پاییز یا زمستان سفر می‌کنید، بارندگی و زمین‌های گلی و خیس جنگل را نیز در نظر بگیرید.
همیشه در سفرهای خود یک دست لباس اضافه به همراه داشته باشید تا بتوانید در صورت نیاز از آن استفاده نمایید. البته بهتر است لباسی سبک و کم‌حجم را انتخاب نمایید. به همراه داشتن لباس گرم در پاییز یا زمستان را فراموش نکنید.
در کنار مرداب دیوک هیچ فروشگاه یا امکاناتی برای تهیه مواد غذایی و آب وجود ندارد. پس مقداری غذا، تنقلات و آب آشامیدنی همراه خود ببرید.
اگر شب را در کنار مرداب می‌گذرانید، چادر و کیسه خواب را فراموش نکنید.
مرداب دیوک و مناظر اطراف آن زیبایی‌های بسیاری دارد که می‌توانید با دوربین خود ثبت نمایید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید. حتما یک دوربین خوب به همراه داشته باشید تا بتوانید خاطرات سفرتان را با کیفیت بالایی ثبت کنید.


راهنمای سفر به مرداب دیوک


در این مقاله به معرفی مرداب دیوک پرداخته و اطلاعاتی را در مورد این مرداب و راه‌های دسترسی به آن در اختیارتان قرار دادیم. شما می‌توانید به همراه خانواده یا دوستانتان، با ماشین شخصی به سمت مرداب حرکت کنید و یک روز خوب و خاطره‌انگیز را داشته باشید. با توجه به این‌که مرداب دیوک در نزدیکی تهران قرار دارد، گزینه‌ای مناسب برای سفرهای یک‌روزه محسوب می‌شود. از این رو، بسیاری از آژانس‌های گردشگری این مقصد را در لیست تورهای یک‌روزه داشته و امکان تماشای زیبایی‌های مرداب دیوک را برای علاقه‌مندان فراهم آورده‌اند. اگر تمایل دارید با تورهای گردشگری همراه شوید و سفری آرام و بی‌دغدغه را تجربه کنید، صفحات دیگر سایت را مورد بررسی قرار دهید تا از زمان برگزاری تور یک‌روزه مرداب دیوک و شرایط آن آگاهی پیدا کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید