سیر تا پیاز عکاسی در سفر | 5 نکته مهم عکاسی در سفر
3734 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



این روزا فصل مسافرت و طبیعت‌گردی رو داریم می‌گذرونیم که هر کدوممون با بودجه و سلیقه‌ای که داریم برنامه یه سفر رو می‌چینیم. ثبت خاطرات و عکاسی در سفر یکی از نکته‌های مهمی هست که خیلی بهش توجه نمی‌شه. در این مقاله می‌خوایم از سیر تا پیاز عکاسی در سفر رو بهت بگیم که به هر جایی از دنیا که سفر کردی با یه کوله از خاطره و یه حافظه پر از عکسای نابی که قشنگ‌ترین خاطرات سفرت رو ثبت کرده به خونه برگردی. با کایت همراه شو و 10 نکته مهم در مورد عکاسی در سفر رو بخون.

5 نکته مهم عکاسی در سفر
اولین نکته در مورد عکاسی در سفر؛ مقصد من کجاست؟


این که داری به کجا سفر می‌کنی خیلی مهم هست! این که اصلا شناختی در مورد این منطقه داری یا نه؟ از جاذبه‌های گردشگری مقصد مورد سفرت اطلاعات کسب کن تا در مورد عکاسی در سفر دید درستی داشته باشی! تا بدونی مثلا می‌خوای از یه عمارت و معماری منحصر به فرد عکس بگیری یا توی دل یه جنگل بکر کادر عکست رو تنظیم کنی. بعد از اون با یه ذهن آماده دوربینت رو بردار و عکاسی در سفر رو شروع کن.

مقصد من کجاست
دومین نکته در مورد عکاسی در سفر؛ تا می‌تونی عکس ببین


لزومی نداره که حتما تو یه عکاس حرفه‌ای باشی تا بتونی عکس‌های خوبی از سفرت داشته باشی همین که به عکاسی در سفر علاقه داشته باشی، به عکسای حرفه‌ای نگاه کنی و بیننده باهوشی باشی؛ کاملا دستتت میاد که زاویه دوربینت رو چطوری تنظیم کنی تا کادر بهتری رو برای گرفتن عکس بگیری. اما خلاقیت رو از خودت نگیر و کپی کاری نکن! خوب ببین در مورد عکاسی در سفر فکر کن و دلت رو به دریا بزن و اعتماد به نفس داشته باش و بدون که همه حرفه‌ای‌ها از یه جا شروع کردن!

مطالب مرتبط:

آموزش عکاسی با آیفون در سفر

20 نکته ضروری در عکاسی در سفر

تا می‌تونی عکس ببین
سومین نکته در مورد عکاسی در سفر؛ چشمت رو به محیط عادت بده


اجازه بده که روح محیطی که به اونجا سفر کردی رو درک کنی؛ تا برسی و دوربین دستت بگیری خیلی عکسای جذابی به دست نمیاد. اول باید چشمت به اون محیط عادت کنه بعدش عکاسی در سفر رو در نظر بگیری هم با محلی‌های اون منطقه معاشرت کن و باهاش خو بگیر تا بتونی یه عکاس حرفه‌ای در اون منطقه بشی و عکاسی در سفر برات لذت‌بخش باشه. یه باوری از قدیم بود که عکسا روح دارن و وقتی کسی میمرد از اون عکس می گرفتن تا اون روح در عکس بمونه! اما این باور غلط خیلی هم بی‌راه نمیگه چون هر عکسی که میندازه نشون میده تو با عکاسی در سفر چه درکی از اون منطقه داشتی و در واقع این نکته درست هست که عکس‌ها روح ندارن این عکاس هست که با درکی که داره به عکس روح میده!

 چشمت رو به محیط عادت بده
چهارمین نکته در مورد عکاسی در سفر؛ موبایلت کار دوربین رو می‌کنه


لزومی نداره برای گرفتن عکس دست دست کنی و بگی که من دوربین حرفه‌ای ندارم که چندین میلیون هزینه کرده باشم پس نمی‌تونم عکاسی در سفر کنم! این روزا کیفیت دوربین‌های گوشی‌های همراه به اندازه کافی مناسب هست و تو می‌تونی فقط یه کم ذوق برای عکاسی داشته باشی! کادر و سوژه رو بشناس و دو تا چشم تیزبین برای شکار لحظه‌ها داشته باش. فقط یه نکته خیلی مهم که نباید در مورد عکاسی در سفر فراموش کنی این هست که اگه با دوربین گوشی همراهت عکس می‌گیری فراموش نکن که در جایی به غیر از خود گوشیت هم عکس‌هارو ذخیره کنی! ویروسی شدن گوشی و یا اتفاق‌های دیگه می‌تونی کل خاطرات عکاسی در سفر رو پاک کنه.

موبایلت کار دوربین رو می‌کنه

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید