13 نکته طلایی برای سفر تنهایی و بدون خطر
علیرضا مشرقی 1399/02/05 3627 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


لیست مطالب این صفحه


سفر نوعی خاص از تفریح محسوب می‌شود که می‌توانید آن را به تنهایی یا به صورت گروهی انجام دهید و همین مساله باعث شده تا برخی افراد سفر به همراه دوستان و اعضای خانواده را ترجیح دهند و برخی دیگر بخواهند تنهایی سفر کنند تا بیشترین بهره را از مسافرت خود ببرند و آرامش را تجربه کنند. با وجود آنکه سفر تنهایی مزایای منحصر به فرد خود را دارد، اما در عین حال باید بدانید که سفر به یک شهر یا کشور غریبه، می‌تواند برای مسافران تنها کمی خطرناک باشد. قطعا همین مساله باعث شده تا برخی از افرادی که علاقه زیادی به سفر تنهایی دارند، از این کار منصرف شوند و ترجیح دهند تا همراه گروه‌های مختلف سفر کنند. اما تحت هر شرایط سخت و دشواری، اگر نکات ایمنی را رعایت کنید، می‌توانید از هر نوع خطر احتمالی پیشگیری نمایید. به همین خاطر، ما نیز قصد داریم تا شما را با 13 نکته طلایی برای سفر تنهایی و بدون خطر آشنا کنیم تا با رعایت کردن آنها، جز خاطره خوش چیزی از سفر به همراه نیاورید. پس با ما همراه شوید و این 13 نکته طلایی را فراموش نکنید!


13 نکته طلایی 


همواره سفر به شهرها و کشورهای دیگر، می‌تواند خطرات منحصر به فرد خود را به همراه داشته باشد. قطعا این خطرات زمانی که به تنهایی سفر می‌کنید، بیشتر می‌توانند شما را تهدید کنند. اما زمانی که خطرات را به خوبی بشناسید و بتوانید آنها را پیش‌بینی کنید، دیگر یک خطر به حساب نمی‌آیند، زیرا با رعایت نکات ایمنی، می‌توانید به راحتی از بروز آنها جلوگیری کنید. کایت نیز به عنوان یک فعال در زمینه گردشگری، قصد دارد تا شما را با نکاتی آشنا کند که با رعایت کردن آنها، دیگر لازم نیست نگران هیچ مساله‌ای باشید. پس با ما همراه شوید تا سفری ایمن را تجربه کنید!


پیش از رسیدن به مقصد، همه چیز را درباره نرخ تاکسی، مسیر و زمان رسیدن به مقصد بررسی کنید


یکی از بخش‌های سفر تنهایی که شما در آن کاملا بدون دفاع هستید، داخل تاکسی است. به همین خاطر ترجیحا پیش از آنکه به مقصد خود برسید، از طریق اپلیکیشن‌های کاربردی همانند گوگل مپ، فاصله بین فرودگاه و هتل خود را بسنجید و بهترین مسیر را در نظر داشته باشید. همچنین حین سواری نیز بهتر است موقعیت مکانی تلفن همراه خود را روشن نگه دارید و ببینید که چطور تاکسی شما را به مقصد می‌رساند. اگر هر گونه تغییر مسیر احتمالی را مشاهده کردید، حتما این موضوع را به راننده اعلام کنید و ترجیحا تاکسی را ترک نمایید. همچنین با وجود اینترنت، امکان یافتن کرایه متناسب مسیر شما نیز وجود دارد و به این طریق می‌توانید حتی از ضررهای مالی نیز جلوگیری کنید. البته در نظر داشته باشید که حتما از تاکسی‌های رسمی یا تاکسی‌های اینترنتی معتبر برای رفت و آمد استفاده نمایید.

بررسی-تاکسی


محل اقامت مناسبی را انتخاب کنید


بهتر است برای جلوگیری از خطرات احتمالی، محل اقامت خود را در یک محله مناسب و امن انتخاب کنید. پیش از آنکه هتل خود را انتخاب نمایید، بهتر است از طریق اینترنت، محله‌ای که هتل در آن قرار گرفته را بررسی کنید و از امنیت آن اطمینان حاصل فرمایید. همچنین حتما در هتلی اقامت داشته باشید که به صورت 24 ساعته پذیرش داشته باشد. تصور کنید که حین سفر دیر وقت به هتل مراجعه کنید و با درب بسته رو به رو شوید! قطعا در سفر این موضوع برای شما مانند یک کابوس تلخ خواهد بود!


به حس ششم خود اعتماد کنید


در بسیاری از مواقع، ما سعی در فریب خودمان داریم و وقتی که احساسمان به ما می‌گوید که انجام این کار درست نیست، باز هم روی آن موضوع پا فشاری می‌کنیم. اما در سفر تنهایی بهتر است بیش از هر چیز، به خودتان اعتماد کنید و اگر زمانی احساس کردید که چیزی درست به نظر نمی‌رسد، حتما همینطور است و باید از آن دوری کنید.


وسایل گران قیمت خود را در هتل بگذارید


اکثر هتل‌های مناسب، دارای صندوق امانت هستند و بهتر است به جای آنکه وسایل گران بهای خود را بیرون از هتل همراه خود ببرید، به صندوق امانات هتل اعتماد کنید. هر طور هم که باشد، برای مسافران تنها، صندوق امانات هتل امنیت بیشتری نسبت به خیابان‌های یک شهر غریبه دارد! همچنین به هیچ وجه اجازه ندهید تا دیگران متوجه شوند شما اشیاء قیمتی همراه خود دارید! بهتر است اشیاء قیمتی خود را در جمعیت و یا به دیگران نشان ندهید!

وسایل-گران


کمی دروغگویی هم لازم است!


اگر در یک محله خلوت به دنبال آدرس هستید و یا گشت زنی می‌کنید، بهتر است اجازه ندهید تا دیگران متوجه تنهایی شما شوند. به عنوان مثال اگر قصد یافتن یک رستوران را دارید، بهتر است آن را به این شکل بیان کنید که دوست من در این رستوران منتظرم هست اما نمی‌توانم آدرس آن را پیدا کنم. همواره طوری رفتار کنید که انگار یک پشتیبان همراه خود دارید.


شبیه توریست نباشید!


بسیاری از ما در سفرهای گردشگری لباس‌های خاصی بر تن می‌کنیم که کاملا نشان می‌دهد ما اهل آن شهر نیستیم. در سفر تنهایی بهتر است جدا از این کار دوری کنید و هم رنگ مردم همان شهر لباس بپوشید. به این شکل احتمال بروز هر گونه خطر برای شما کاهش پیدا می‌کند و همین مساله باعث می‌شود تا کمتر در چشم افراد سارق دیده شوید.

ظاهر-مسافر


حتما نقشه و برنامه حرکت اتوبوس‌ها یا مترو را بررسی کنید


پیش از آنکه هتل را ترک کنید، بهتر است نقشه را به صورت کامل بررسی نمایید. همچنین در نظر داشته باشید که مخصوصا در کشورهای خارجی، امکان بررسی برنامه حرکت سیستم حمل و نقل عمومی نیز وجود دارد. به این ترتیب لازم نیست که برای یافتن مقصد مورد نظر خود، به کرات از دیگران سوال بپرسید یا مدت زیادی در ایستگاه‌ها منتظر وسایل نقلیه عمومی بمانید و به این شکل امنیت سفر شما بالاتر می‌رود.


در سفرهای خارجی سفارت را فراموش نکنید


اگر حین سفرهای خارجی دچار هرگونه مشکل شدید یا از بابت مساله‌ای احساس نگرانی داشتید، بهتر است سریعا به سفارت ایران در آن کشور مراجعه کنید. فراموش نکنید که سفارت ایران در هر کشوری، جزء خاک ایران محسوب می‌شود و از شما به صورت کامل حمایت می‌کند. به همین خاطر در صورت احساس خطر، بهتر است سریعا به سفارت ایران مراجعه کنید.

سفارت


در طول روز بیرون بروید


بر اساس آمار و ارقام، میزان جرم و جنایت در طول شب بیشتر می‌شود و همین مساله یعنی بهتر است مسافران تنها، به جای شب، روزها بیرون از هتل بوده و آخر شب به محل اقامت خود بازگردند. این مساله در مورد شهرهای کوچک بیشتر صادق است و حتی امکان دارد سیستم حمل و نقل عمومی نیز از یک ساعت خاص، دست از کار بکشد و شما به ناچار مجبور شوید تا از وسایل نقلیه غیر ایمن برای بازگشت به هتل استفاده نمایید.


به همه اعتماد کن و به هیچ کس اعتماد نداشته باش!


معمولا شهروندان یک شهر جدید برای کسانی که به تنهایی سفر می‌کنند، بهترین دوست و بدترین دشمن محسوب می‌شوند! بهتر است با دیگران صمیمی شوید اما حد و مرز خود را حفظ کنید و اجازه ندهید که این صمیمیت بیش از حد، امنیت شما را به خطر بیاندازد. اگر بخواهید با هیچ کس صحبت نکنید، قطعا سفری تلخ خواهید داشت. به همین خاطر بهتر است حد و مرز خود را با دیگران رعایت کنید.

اعتماد


رزرو هتل به عنوان یک مسافر تنهای خانم


در حین سفر تنهایی، خانم‌ها بیشتر در معرض خطر هستند اما این مساله نباید شما را نگران کند، بلکه باید نکات ایمنی را با دقت بیشتری رعایت کنید. بهتر است حین رزرو هتل، از مسئول مربوطه بخواهید تا اتاقی در نزدیکی آسانسور به شما ارائه دهد تا به سرعت بتوانید وارد اتاق خود شوید. همچنین در سفرهای خارجی بهتر است در مورد وضعیت تاهل خود، حتما گزینه متاهل را پر کنید یا جای آن را خالی بگذارید. بهتر است وسایلتان را خودتان تا اتاق بیاورید و اجازه ندهید تا کسی چمدان‌تان را تا درب اتاق بیاورد. همچنین پس از ورود به اتاق، با قرار دادن یک صندلی زیر دستگیره درب، می‌توانید اطمینان بیشتری نسبت به ایمنی اتاق خود پیدا کنید. در ضمن فراموش نکنید که اگر یک خانم هستید و به تنهایی سفر می‌کنید، حتما در هتل‌های پنج ستاره اقامت داشته باشید.


پوشش خانم‌های تنها در سفر


اگر خانم هستید و به تنهایی سفر می‌کنید، بهتر است حتما پوششی بسیار ساده و پوشیده داشته باشید تا جلب توجه نکنید. این مساله را حتما در هنگام شب و همچنین در محدوده هتل که در آن بیشترین تردد را دارید، با دقت بیشتری رعایت کنید. به هیچ وجه از جواهرات، حتی از نوع بدل استفاده نکنید. زیرا توجه افراد سارق را به صورت ناخودآگاه جلب خود خواهید کرد. بهتر است ظاهر مناسبی داشته باشید تا توجه افراد نادرست را به خود جلب نکنید!


وسایل دفاعی مجاز را همراه خود داشته باشید


بهتر است در سفر تنهایی، حتما وسایل دفاعی مجاز همانند شوکر یا اسپری فلفل را به همراه داشته باشید تا در صورت لزوم از آن استفاده کرده و خودتان را از دردسر نجات دهید. اما فراموش نکنید که بهتر است پیش از آنکه دچار دردسر شوید، از محل‌هایی که احساس می‌کنید برای شما خطرناک هستند دوری کنید و سعی کنید در اکثر مواقع در مکان‌های شلوغ بمانید.


خب همراهان عزیز کایت، امیدواریم توانسته باشیم با ارائه این نکات، به آرامش شما در سفر کمک زیادی کرده باشیم. به نظر شما بهترین روش برای جلوگیری از خطر در سفر تنهایی چیست؟ آیا تا به حال تجربه سفر تنهایی را داشته‌اید؟ آیا روش دیگری برای ایمنی در سفر به نظر شما می‌رسد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید! فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم! پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید