ویزای اربعین | راهنمای شرایط اخذ ویزای اربعین در سال 99
حامد مقتدایی 1399/01/24 41009 بازدید 8 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر از عاشقان اهل بیت هستید و میخواهید در سال پیش رو با پای پیاده به کربلا بروید، بهتر است پیش از اقدام، با شرایط اخذ ویزای اربعین در سال 99 آشنایی کامل داشته باشید. همچنین برای مشاهده و ثبت نام تورهای کربلا، بر روی تور کربلا کلیک کنید.


کشور مذهبی عراق و زیارتگاه‌های آن


در ایام مختلف سال و به خاطر مناسبت‌های مذهبی و عادی سالانه، جمعیت بسیاری از سراسر شهرهای ایران همچون تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، یزد، ساری، کرمانشاه و... جهت زیارت و بازدید از حرم ائمه بزرگواری همچون امام علی (ع)، امام حسین (ع)، امام کاظم (ع)، امام جواد (ع)، امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) به شهرهای نجف، کربلا و سامرا عازم می‌شوند.


کشور-مذهبی-عراق-و-زیارتگاه‌های-آن


ازینرو برای سفر به کشور عراق، نیاز به درخواست ویزای عراق و در بازه زمانی پیش از اربعین، به ویزای اربعین احتیاج دارید که به صورت برچسب و لیبل در پاسپورت و گذرنامه شما زائران و مسافران گرامی درج می‌شود.


ویزای کشور عراق


کشور عراق برای بیشتر شهروندان کشورهای دنیا به جز دومینیکا، هائیتی، مالزی و میکرونزی، ویزا صادر می‌کند و ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست و شهروندان و زائران ایرانی برای ورود به کشور عراق به ویزا نیاز دارند.
توجه داشته باشید که در سال 1398 و فقط ویژه محرم تا پایان ماه صفر 1441 هجری قمری، دولت عراق اجازه ورود بدون ویزا ایرانیان را فراهم کرد و این مسئله موجب خشنودی عاشقان ائمه اطهار و سیدالشهدا جهت زیارت آن حضرات گشت.
شهرهای کربلا و نجف را می‌توان از جاذبه‌های مذهبی محبوب ایرانیان و زائران برای تشرف به عتبات عالیات دانست که در مناسبت‌های مذهبی همچون تاسوعا، عاشورا، اربعین، عرفه و عید نوروز و 28 صفر، با بیشترین حجم تقاضا از سوی مسافران روبروست.


اخذ ویزای توریستی و زیارتی عراق


ویزای توریستی و زیارتی عراق همچون ویزای اربعین مخصوص آن دسته افرادی است که خواهان زیارت و گردشگری در کشور تاریخی عراق هستند.
پیشتر متقاضیان می‌بایست جهت دریافت ویزا حضوراً یا از طریق کارگزار به محل سفارت عراق مراجعه کنند که دیگر نیازی به انجام این کار نیست و بیشتر شرکت‌های فعال در این حوزه با یکی دو تماس تلفنی و ارسال مدارک در کمترین زمان ممکن ویزای عراق یا ویزای اربعین را برای شما می‌گیرند.
دریافت ویزای عراق یا ویزای اربعین نیازی به مصاحبه حضوری ندارد اما جهت گرفتن انواع ویزای کاری یا اقامت در عراق، شخص باید خودش حضور داشته باشد تا از وی مصاحبه به عمل خواهد آمد.


اخذ-ویزای-توریستی-و-زیارتی-عراق


توجه داشته باشید که مجوز کار یا اقامت بیش از مدت زمان اعتبار ویزا با دریافت ویزای اربعین برای وجود ندارد و اگر می‌خواهید بیش از مدت زمانی که باید در عراق حضور داشته باشید، حتماً پیش از تاریخ اتمام اقامت، برای تمدید ویزای عراق اقدام نمایید تا برایتان دردسر ایجاد نشده و مشمول جریمه نشوید.


مدارک لازم برای اخذ ویزای عراق


برای اخذ ویزای عراق یا ویزای اربعین باید اصل گذرنامه به همراه یک قطعه عکس به سفارت عراق در ایران ارسال گردد تا ویزا برای‌تان صادر شده و تحویل‌تان گردد.


انواع ویزای عراق


انواع ویزای عراق، عادی، فوری و ویزای اربعین عراق (ویزای طرح سماح) هستند.
ویزاهای عادی و فوری عراق فعلاً و تا اطلاع ثانوی رایگان بوده و صرفاً هزینه ارسال پیک به سفارت برای‌تان به همراه خواهد داشت و مدت اعتبار آن 30 روز از تاریخ صدور خواهد بود و در کمترین زمان ممکن آماده می‌شود.
سامانه سماح، سازمان حج و زیارت جهت صدور ویزای اربعین 99 اقدامات لازم را انجام خواهد داد و احتمالاً مانند سال گذشته صدور بیمه حوادث و پرداخت هزینه هلال احمر را باید از طریق این سامانه که سال گذشته بین 22 تا 25 هزارتومان بود، انجام دهید.


انواع-ویزای-عراق


مدت زمان اعتبار ویزای اربعین، 20 روز از تاریخ صدور و فقط ویژه مناسبت‌های مذهبی 28 صفر و اربعین به صورت آنلاین صادر می‌گردد.


عوارض خروج از کشور برای زائران


عوارض خروج از کشور برای اولین مرتبه از ابتدای سال 1399 برابر 264 هزار تومان و برای دومین سفر، با افزایش 50 درصدی و برای سومین سفر و پس از آن بیش از 100 درصد نسبت به صفر اول، افزایش خواهد داشت.
اما توجه داشته باشید که زائران سفر اربعین از تاریخ 14 شهریور تا 2 آبان، نیازی به پرداخت عوارض ندارند و این معافیت مشغمول زائرانی است که از مرز زمینی وارد کشور عراق شوند.
خارج از اربعین، زائران عتبات عالیات درصورت خروج از کشور از مرزهای هوایی یا زمینی به ترتیب باید مبالغ 45 و 15 هزار تومان هزینه نمایند.


سفارتخانه و کنسولگری‌های عراق


آدرس و شماره تماس سفارت عراق در تهران در ادامه برای شما آورده شده است:


آدرس تهران: خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ولیعصر، پلاک 1640.
شماره تماس: 021۸۸۹۳۸۸۶۶ – 021۸۸۹۳۸۸۶۵
شماره دورنگار: 021۸۸۹۳۸۸۷۷
آدرس ایمیل: tehemb@mofa.gov.iq
آدرس وب‌سایت سفارت عراق: http://mofamission.gov.iq/en/IranTeh
آدرس مشهد: بلوار فردوسی، نبش فردوسی ۲۲ (شقایق)
شماره تماس: ۰۵۱۳۷۶۶۱۷۵۵ و ۰۵۱۳۷۶۶۱۷۵۶ و ۰۵۱۳۷۶۳۴۱۴۳
شماره دورنگار: ۰۵۱۳۷۶۳۸۸۰۲ و ۰۵۱۳۸۵۴۴۴۰۴


سفارتخانه-و-کنسولگری‌های-عراق


آموزش ثبت نام سامانه سماح اربعین ۹۹



آن دسته از علاقمندان و محبان امام سوم شیعیان، امام حسین (ع) و یاران وفاداراش در واقعه کربلا که قصد دارند در پیاده‌روی اربعین 99 شرکت کنند، باید پیش از این کار اطلاعات خود را در سامانه سباح ثبت نمایند. در این مقاله، به صورت مرحله به مرحله و با بیان جزئیات کامل شما را با این روند آشنا خواهیم کرد:


1. مرحله اول: صفحه ورود


ابتدا باید در زمان اعلام‌شده از طرف ستاد مرکزی اربعین، وارد وبسایت samah.haj.ir شوید. در این صفحه، شرایط ثبت نام برایتان نمایش داده می‌شود و مواردی وجود دارد که حتماً باید به آن‌ها توجه کنید:
* در روند ثبت نام، پر کردن موارد ستاره‌دار اجباری است.
* اطلاعات هویتی شما با استعلام از سازمان ثبت احوال در این سامانه نشان داده می‌شود و اگر مغایرتی در این اطلاعات وجود دارد، باید به اداره ثبت احوال محل سکونت خود مراجعه کنید.
* ثبت نام نهایی شما منوط به پرداخت هزینه‌های مربوطه خواهد بود.


صفحه ورود در سامانه سماح اربعین 99


* موارد ضروری برای اطلاع‌رسانی به شماره همراه ثبت‌شده‌تان در این سامانه ارسال می‌شود، پس در حین ثبت شماره همراه، خیلی دقت کنید.
* شماره پاسپورت‌تان را با حرف لاتین ابتدایی آن ثبت کنید.
* درصورت انصراف هزینه ثبت نام، پس از کسر خسارت مربوطه، صرفاً به فرد منصرف مسترد خواهد شد.
سپس باید تیک «با شرایط ثبت نام موافق هستم» را بزنید و با ورود عبارت امنیتی، روی «شروع ثبت نام» کلیک کنید.


2. مرحله دوم: ثبت اطلاعات


در این مرحله لازم است، شماره تلفن همراه خود را جهت تایید وارد کنید و روی ارسال کد کلیک نمایید. کد تایید از طریق پیامک و پیام‌رسان بله برای‌تان ارسال خواهد شد و باید آن را در جایگاه مربوطه وارد نمایید.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره سفر به کربلا، می‌توانید نگاهی به مقاله «راهنمای کامل سفر به کربلا» بیندازید.


ثبت اطلاعات سرگروه و سایر اعضای گروه


در ادامه از شما خواسته می‌شود که اطلاعات زیر را به دقت و به صورت صحیح وارد کنید. این اطلاعات به شرح زیر است:
* اطلاعات اجباری شامل کد ملی، تاریخ تولد شمسی، شماره موبایل، شماره گذرنامه و تاریخ انقضای گذرنامه
- گذرنامه شما پیش از خروج از کشور باید، حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
* اگر بیماری خاصی دارید، آن را بیان کنید و نوع بیماری را علامت بزنید.
* اگر سرگروه هستید، باید تیک این قسمت را بزنید.
- ثبت اعضای گروه پس از ثبت سرگروه در همین مرحله انجام می‌گیرد.
* اطلاعاتی همچون استان و شهر محل سکونت، کدپستی، تلفن همراه ثابت و آدرس دقیق سرگروه را وارد کنید و در نهایت روی دکمه «ثبت و اضافه به لیست» کلیک کنید.
سپس به همین ترتیب اطلاعات اعضای گروه را نیز وارد می‌کنید.


ثبت اطلاعات تکمیلی


در این بخش از شما خواسته می‌شود تا اطلاعات اعزام خود را همچون مرز خروج، تاریخ اعزام و تاریخ بازگشت را انتخاب کنید.


صفحه درج اطلاعات تکمیلی در سامانه سماح اربعین 99


- توجه کنید که مرز خروجی برای هر استان مشخص بوده و براساس استان محل اقامت‌ باید از مرز موردنظر خارج شوید.
- همچنین، تاریخ‌های مشخص‌شده در تقویم با رنگ نارنجی امکان انتخاب دارند.
سپس باید اطلاعات تردد خود را همچون نحوه سفر تا مرز (همراه با گروه‌های دیگر یا شخصی) و نیز وسیله نقلیه‌تان انتخاب کنید.
سپس، روی «ثبت و ادامه فرایند» کلیک کنید.


3. مرحله دوم: تایید اطلاعات و پرداخت هزینه


در این مرحله اطلاعات کلی گروه، افراد گروه، تسهیلات و خدمات مربوط به خودتان را مشاهده کنید. در این مرحله اگر ایرادی در اطلاعات ثبت‌شده مشاهده می‌کنید باید روی بازگشت کلیک کنید و نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام کنید. اما اگر همه‌چیز مرتب و درست بود، با مشاهده هزینه به درگاه پرداخت بانکی هدایت می‌شود.


صفحه تایید اطلاعات و پرداخت هزینه در سامانه سماح اربعین 99


در اینجا صفحه موافقت‌نامه‌ای با مفاد زیر برای‌تان به نمایش درمی‌آید که باید آن را پیش از پرداخت، تایید کنید:


* سرگروه باید اطلاعات دریافتی پیامکی و... از سامانه سماح را تمام و کمال به سایر اعضای گروه برساند و در صورت انصراف از سفر اعضا، کارهای لازمه را انجام دهد.
- وجه استردادشده در صورت انصراف یکی از اعضا، صرفاً به خود شخص منصرف‌شده تحویل می‌گردد.


4. مرحله سوم: اطلاعات پرداخت و پیگیری


پس از پرداخت وجه و زدن دکمه «تکمیل فرایند خرید» به صفحه سامانه سماح برمی‌گردید و اطلاعات پرداخت همچون کد پیگیری، کد رهگیری، مشخصات تراکنش پرداخت و... را مشاهده می‌کنید.


صفحه اطلاعات پرداخت و پیگیری در سامانه سماح اربعین 99


در پایین این صفحه امکان چاپ کارت زائر، چاپ رسید و... قرار داده شده و بهتر است حتماً نسبت به چاپ کارت‌ها و رسید پرداختی اقدام کرده و آن‌ها را در طول سفر همراه‌تان داشته باشید.


5. مرحله چهارم: پیگیری وضعیت سفر و ویرایش


بمنظور پیگیری وضعیت ویرایش اطلاعات واردشده حین ثبت نام، باید از صفحه اول و بخش «پیگیری وضعیت و ویرایش»، با ورود کد ملی سرگروه و شماره شناسنامه وی، وارد این قسمت شوید.
شما در صفحه بعدی، اطلاعات سفر (مانند وضعیت ثبت نام و...) را مشاهده خواهید کرد. بمنظور ویرایش در این مرحله باید کد رهگیری چاپ‌شده از مرحله قبل را داشته باشید.
- در صورتی‌که اطلاعات اعضا برای صدور بیمه ارسال شده باشد، وجهی مسترد نمی‌گردد.
- در صورت فراموشی، با کلیک روی دکمه «دریافت کد رهگیری»، مجدداً این کد برای سرگروه ارسال می‌شود.
در مرحله ویرایش، گزینه‌های زیر پیش روی شما قرار خواهد داشت:


1.ویرایش اطلاعات اعضای گروه و حذف تک تک‌شان از گروه.
2. ویرایش تاریخ اعزام
3. انصراف کل اعضای گروه


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با دانستنی‌های مفید و کاربردی از چگونگی روند ثبت نام در سامانه سماح اربعین 99 آشنا کردیم. اگر قصد سفر به کربلا را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در اربعین 99 راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1399/01/25

    سلام امیدوارم هر چه زودتر ویروس کرونا از بین برود و راه زیارت عتبات و مکانهای مذهبی باز شود و مشتاقان اباعبدالحسین(ع) در موسم اربعین به زیارت مولی و سرورشان بروند.

  • 1399/03/12

    خدایا کمک کن که اربعین بیام،خدایا اگه نشه خیلی سخته

  • 1399/03/30

    یا امام حسین از خودت می خوام یه بار دیگه با پای پیاده اربعین منا دعوت کنی حرمت الهی امین ساعت 4 . 31. 3 . 99

  • 1399/04/03

    دعا میکنم اربعین همه بتوانند به زیارت مولایشان حضرت ابا عبداله الحسین (ع) بروند .

  • 1399/06/11

    بخشودگی اهل گنه در صف محشر وابسته به یک گردش چشمان حسین است دعا می کنم به حرمت خون پاک شهیدان کربلا بلای منحوس کرونا برچیده شود

  • 1399/06/24

    از مسئولين خواهش ميكنم براي بازگشايي مرز عراق وپياده روي اربعين تلاش كنن.اين همه عاشق منتظر جواب باز گشايي مرز هستند.ممنونم.

  • 1399/07/08

    من از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شدم ،امید وارم شایعه نباشه

  • 1400/04/27

    برای ثبت نام برای اربعین حسینی به کربلا

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید