بیمه مسافرتی | شناخت و انتخاب بهترین بیمه‌ مسافرتی ایران
زهرا نیرومند 1399/01/07 1714 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



روزهای سفر یکی از شیرین‌ترین و به یادماندنی‌ترین روزهای زندگی ماست. روزهایی که به خاطر آن از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی می‌‌‌‌کنیم، پس انداز می‌‌‌‌کنیم و در یک زمان مناسب بار خود را بسته و به سمت مقصد حرکت می‌‌کنیم. زمانی که به سفر می‌‌رویم انتظار بهترین لحظات را در طول سفر داریم و قطعا دوست نداریم اتفاق ناخوشاند و بدی برای ما بیفتد. اما، همان‌طور که می‌‌دانید حوادث غیرقابل پیش‌بینی هستند و بی‌خبر وارد لحظات خوب ما می‌‌شوند. حال فکر کنید حوادث ناگوار در سفر و روزهایی که از مدت‌ها پیش برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اید، اتفاق بیفتند. چه می‌‌کنید؟! قطعا جلوی پیش‌آمد حوادث و اتفاقات بد را نمی‌‌توان گرفت، اما می‌‌توان راهکارهایی برای کاهش نگرانی و بیرون آمدن از آن اندیشید. بیمه مسافرتی یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای مقابله با حوادث و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی است که خیال ما را تا حدی راحت کرده و سفری لذت‌بخش و بدون نگرانی را برای ما خواهد ساخت. پس به یاد داشته باشید که قبل از حرکت به سمت مقصد، در کنار برنامه‌ریزی‌های معمولی که برای سفر انجام می‌‌دهید، تهیه بیمه سفر را نیز مدنظر داشته باشید. پیشنهاد می‌‌کنیم قبل از بستن قرارداد و امضای بیمه نامه حتما در مورد شرکت ارائه‌دهنده و خدماتی که در اختیار شما قرار می‌‌‌دهد، خوب تحقیق کنید و بهترین‌ها را انتخاب نمایید. مطالعه این پست شما را در شناخت و انتخاب بهترین بیمه‌ مسافرتی ایران آشنا خواهد کرد. با ما ادامه مطلب را دنبال نمایید.


انتخاب بهترین بیمه‌ مسافرتی


همان‌طور که می‌دانید، بیمه مسافرتی یکی از مهم‌ترین گزینه‌های سفر به کشورهای خارجی است که باید از قبل در مورد آن تحقیق کرده و برای دریافت آن اقدام نمایید. حال این سوال پیش می‌‌‌آید که از بین شرکت‌هایی که بیمه مسافرتی ارائه می‌دهند، کدام شرکت را انتخاب کنیم؟ به عبارت دیگر، بهترین بیمه مسافرتی در ایران کدام است؟ برای انتخاب بهترین بیمه‌ مسافرتی باید شرکت‌های ارائه دهنده بیمه را مورد بررسی قرار دهید و گزینه‌هایی چون موارد پوشش، قیمت بیمه و تعهدات مالی هریک از آن‌ها را به طور کامل مطالعه نمایید.

انتخاب بهترین بیمه‌ مسافرتی

  • موارد پوشش بیمه مسافرتی: بهترین بیمه مسافرتی بیمه‌ایست که تمام جوانب و مشکلاتی که ممکن است در طول سفر اتفاق بیفتد را در نظر گرفته و برای هریک از آن‌ها راهکاری ارائه کرده باشد. بهترین بیمه‌ مسافرتی بیمه‌هایی هستند که به کوچک‌ترین مشکلات مانند یک مسمومیت یا سرماخوردگی ساده نیز توجه می‌‌‌کنند. چون می‌دانند هزینه دارو و درمان بیماری‌ها، حتی بیماری‌های ساده، در کشورهای خارجی بسیار بالاست و ممکن است رسیدگی به آن برای گردشگر گران تمام شود. پوشش‌های بیمه مسافرتی غیر از هزینه‌های درمان شامل مواردی چون، مسائل حقوقی، گم شدن بار، گم شدن یا سرقت پول و مدارک، هزینه رفت و برگشت مسافر به دلیل فوت اقوام، خسارت کنسل شدن سفر، هزینه‌های ناشی از تاخیر در پرواز و ... می‌باشد. قطعا شرکتی که موارد بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهد را می توان در لیست بهترین بیمه‌ مسافرتی ایران قرار داد.
  • قیمت بیمه مسافرتی: قیمت بیمه مسافرتی به موارد مختلفی چون مقصد، سن مسافر، زمان سفر، تعهدات مالی و مواردی که تحت پوشش قرار می‌دهد، بستگی دارد.
  • تعهدات مالی: تعهدات مالی در واقع میزان خسارتی است که بیمه در قبال حوادث و اتفاقات پیش آمده در سفر، پرداخت می‌کند. به عنوان مثال باید بدانید که بیمه شما در صورت ابتلا به بیماری و بستری در بیمارستان، تا چه میزان برای فرد بیمه‌گزار هزینه خواهد کرد.


بررسی شرکت‌های کمک‌رسان


نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که هیچ‌یک از شرکت‌های بیمه در کشور مقصد دارای شعبه یا نمایندگی نیستند و خدمات خود را از طریق شرکت‌های خارجی به مسافران ارائه می‌دهند. به شرکت خارجی طرف قرارداد بیمه، شرکت کمک‌رسان گفته می‌‌‌شود. هر شرکت بیمه در ایران با یک کمک‌رسان در کشور مقصد قرارداد دارد که نام و شماره تماس آن در بیمه‌نامه فرد بیمه‌گزار قید شده است. زمانی که فرد بیمه‌گزار در کشور مقصد با مشکلی مواجه می‌شود، باید با شماره ذکر شده بر روی بیمه‌نامه تماس گرفته و ضمن بیان مشکل خود، نام، شماره بیمه‌نامه و مدت اعتبار آن را عنوان کند. شرکت کمک‌رسان با توجه به حادثه‌ای که رخ داده بر طبق بندهای پوشش بیمه نامه، اقدامات لازم را جهت کمک به فرد بیمه‌گزار انجام می‌دهد.
برای انتخاب بهترین بیمه مسافرتی باید در مورد شرکت‌های کمک‌رسان طرف قرارداد بیمه اطلاعات کافی به دست آورده و نوع خدمات آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. شرکت‌های کمک‌رسان خدمات متفاوتی را به بیمه‌گزاران ارائه می‌دهند که در ادامه به آن ها اشاره می‌‌ کنیم. مواردی که باید مورد بررسی قرار دهید شامل:

بررسی شرکت‌های کمک‌رسان

نوع خدمت‌رسانی: در واقع بیمه‌ها به دو طریق به مشتریان خود کمک‌رسانی می‌کنند:

  • 1 - برخی از شرکت‌های کمک‌رسان پس از تماس فرد بیمه‌گزار همان لحظه مشکل را پیگیری کرده و هزینه‌های مربوطه را به شخص پرداخت می‌‌‌کنند.
  • 2 - تعدادی از شرکت‌های کمک‌رسان ارائه خدمات ندارند. در این‌جا فرد بیمه‌گزار باید شخصا مراحل کار را پیگیری کرده و هزینه‌ها را پرداخت نماید. سپس با ارائه مدرک و صورت‌حساب‌هایی که در کشور مقصد هزینه کرده است، خسارت خود را از شرکت بیمه در کشور محل اقامتش دریافت کند.


نحوه پرداخت خسارت: پرداخت هزینه‌های وارد شده بر بیمه‌گزار از طرف شرکت کمک‌رسان به دو صورت انجام می‌شود:

  • 1 - کمک‌رسان در همان لحظه وقوع حادثه با شخص یا ارگان درگیر ارتباط برقرار کرده و خسارت را مستقیما پرداخت می‌‌‌کند. فرض کنید فرد بیمه‌گزار دچار بیماری شده و تحت درمان قرار گیرد. در همان لحظه کمک‌رسان با بیمارستان ارتباط برقرار نموده و هزینه درمانی فرد بیمه‌گزار را به بیمارستان پرداخت می‌‌‌کند.
  • 2- در حالت دوم فرد بیمه‌گزار هزینه‌های موردنظر را پرداخت کرده و از شرکت کمک‌رسان می‌خواهد خسارت وارد شده را به یک شماره حساب بین‌المللی واریز کند. در غیر این صورت شرکت کمک‌رسان هزینه را به حساب شرکت بیمه در کشور محل اقامت واریز می‌‌‌کند و فرد بیمه‌گزار با ارائه مدرک می‌‌‌تواند خسارت خود را دریافت نماید.


زبان اپراتور شرکت کمک‌رسان: زمانی که در کشور مقصد دچار حادثه می‌شوید، باید با شماره کمک‌رسان بیمه در آن کشور تماس بگیرید و اتفاق پیش آمده را توضیح دهید. اگر به زبان انگلیسی مسلط نباشید، قطعا دچار مشکل خواهید شد. در این زمان یا باید یک مترجم برای پیگیری کار خود پیدا کنید یا بیمه‌نامه مسافرتی را به طور کل فراموش کنید. برای این که مشکل زبان نیز به مشکلات دیگر شما اضافه نشود، بهتر است از قبل زبان اپراتور کمک‌رسان را بررسی نمایید و اگر به زبان انگلیسی مسلط نیستید، شرکتی را انتخاب کنید که اپراتور فارسی زبان داشته باشد.


معرفی شرکت های برتر بیمه‌ مسافرتی در ایران


یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کارهایی که قبل از سفرهای خارجی باید انجام دهید، دریافت بیمه مسافرتی است. در واقع شما برای دریافت ویزا ملزم به داشتن بیمه مسافرتی هستید و باید آن را به همراه مدارک خود به سفارتخانه تحویل دهید. این که بیمه خود را از کدام شرکت تهیه کنید، بسیار حائز اهیمت است. در قسمت‌های قبل مواردی که باید در انتخاب بهترین بیمه مسافرتی به آن توجه داشته باشید عنوان کردیم. برای راهنمایی بیشتر و انتخاب راحت‌تر بهترین بیمه مسافرتی، در ادامه 7 شرکت برتر ارائه دهنده بیمه مسافرتی در ایران را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

معرفی شرکت های برتر بیمه‌ مسافرتی در ایران


بیمه مسافرتی سامان


بیمه سامان یکی از شرکت‌های ارائه دهنده بیمه مسافرتی است که خدمات خود را با کمک شرکت کمک‌رسان بین‌المللی می‌‌دیست (Mideast) ارائه می‌دهد. از جمله مزیت‌های بیمه سامان نسبت به دیگر بیمه‌ها موراد پوشش آن است. بیمه مسافرتی سامان علاوه بر موارد معمول دیگر بیمه‌ها، پوشش بیمه سرقت و آتش‌سوزی منزل در زمان سفر، جبران هزینه‌های کنسلی ویزا و استفاده از آمبولانس هوایی در مواقع لزوم را نیز در لیست خود دارد. علاوه بر این، می‌‌‌توان مواردی چون خدمات 24 ساعته، اپراتور زبان فارسی در شرکت کمک‌رسان و پرداخت مستقیم هزینه‌ها توسط شرکت در کشور مقصد را نیز جزو مزیت‌های این بیمه عنوان کرد. بیمه سامان تا سقف حداکثر ۷۰ هزار یورو را پوشش می‌دهد.


بیمه مسافرتی ایران


بیمه ایران برای ارائه خدمات خود با شرکت کمک‌رسان ایفرا (IFRA) همکاری می‌کند. این شرکت علاوه بر پوشش‌های معمول، جستجو و نجات فرد بیمه‌گزار و بازگرداندن فرزندان بی سرپرست به کشور محل اقامت را نیز در لیست پوشش‌های خود دارد. بیمه ایران خسارات وارد شده به بیمه‌گزار را تا سقف حداکثر 50 هزار یورو پرداخت می‌کند. شرکت‌های کمک‌رسان تا مبلغ 1000 دلار را به صورت ارز در محل به فرد بیمه‌گزار پرداخت می‌کنند. در صورتی که خسارت وارده بیش از 1000 دلار باشد، فرد بیمه‌گزار می‌‌ تواند معادل آن را با ارائه مدارک از شعب بیمه ایران در داخل کشور دریافت نماید.


بیمه مسافرتی پاسارگاد


بیمه مسافرتی پاسارگاد تمامی‌‌ نقاط دنیا را تحت پوشش خود دارد و برای ارائه خدمات نیز با دو شرکت کمک‌رسان SOS و اواسان (Evasan) همکاری می‌‌‌کند. این بیمه تقریبا تمامی‌‌ پوشش‌های اصلی بیمه مسافرتی را در لیست بیمه‌نامه خود دارد. بیمه پاسارگاد خسارات وارد شده به بیمه‌گزار را تا سقف حداکثر 50 هزار یورو پوشش می‌دهد. توجه داشته باشید که شرکت‌های کمک‌رسان بیمه مسافرتی پاسارگاد هزینه‌ها را در محل پرداخت نمی‌‌‌کنند. در این جا، فرد بیمه‌گزار باید شخصا هزینه‌ها را پرداخت نماید و سپس با ارائه مدارک و صورتحساب‌های پرداخت شده به شرکت بیمه، خسارت خود را دریافت کند.


بیمه مسافرتی ملت


در لیست بیمه مسافرتی ملت تقریبا تمامی‌‌ پوشش‌های اصلی شرکت‌های ارائه دهنده بیمه مسافرتی دیده می‌‌‌شود. این شرکت خدمات خود را با همکاری دو شرکت کمک‌رسان رمد (REMED) و رایز شوتز (Rise chutz) انجام می‌دهد. این دو کمک‌رسان دارای اپراتورهای فارسی زبان هستند و به راحتی می‌توانند با فرد بیمه‌گزار ارتباط برقرار نمایند. بیمه مسافرتی ملت هزینه‌های پزشکی و بستری شخص بیمه‌گزار را تا سقف 50 هزار یورو پرداخت می‌کند.

بیمه مسافرتی ملت


بیمه مسافرتی پارسیان


بیمه پارسیان خدمات مسافرتی خود را به سه دسته کل کشورهای جهان (تا سقف 50 هزار یورو)، کشورهای عضو شینگن (تا سقف 50 هزار یورو) و کشورهای خاورمیانه، حوزه خلیج فارس، ترکیه و آفریقا (تا سقف 10 هزار یورو) تقسیم کرده است. این بیمه با دو شرکت کمک‌رسان می‌‌دیست (Mideast) و اواسان (Evasan) برای ارائه خدمات به مشتریان همکاری می‌‌‌کند. با توجه به این که مرکز ارائه خدمات شرکت می‌‌دیست از داخل ایران می‌‌‌باشد، اپراتورهای این شرکت فارسی زبان بوده و به راحتی با مشتریان ایرانی خود ارتباط برقرار می‌‌ کنند.


بیمه مسافرتی آسیا


بیمه مسافرتی آسیا تقریبا تمامی‌‌ پوشش‌های اصلی بیمه‌های مسافرتی را در لیست خود دارد و خدمات خود را با همکاری دو شرکت رایز شوتز (Rise chutz) و اواسان (Evasan) انجام می‌‌‌دهد. ارائه خدمات 24 ساعته و اپراتورهای فارسی‌زبان از جمله مزیت‌های بیمه آسیا هستند. در این‌جا نیز فرد بیمه‌گزار می‌تواند هزینه و خسارات وارده را در همان لحظه و در محل وقوع حادثه دریافت نماید و نیاز مراجعه به شعب بیمه در ایران و ارائه مدرک ندارد.


بیمه مسافرتی دی


بیمه مسافرتی دی با همکاری شرکت کمک‌رسان sos خدمات خود را در خارج از کشور به مشتریان ارائه می‌‌‌دهد. این بیمه نیز مانند سایر بیمه‌های معرفی شده، بندهای اصلی پوشش بیمه‌های مسافرتی را در بردارد و هزینه‌های واردشده به فرد بیمه‌گزار را تا سقف تعیین شده برای هریک از آن‌ها، پرداخت می‌کند. خدمات 24 ساعته و اپراتور زبان فارسی از جمله مزیت‌های بیمه مسافرتی دی است.

در این مطلب سعی کردیم اطلاعاتی را در مورد بیمه‌های مسافرتی در اختیارتان قرار دهیم و نکاتی که باید برای شناخت و انتخاب بهترین بیمه مسافرتی به آن توجه کنید، معرفی کنیم.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید