لیبل ویزا چیست؟ آشنایی با استیکر ویزا در پاسپورت
حامد مقتدایی 1398/12/25 7490 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر اهل گردشگری و سفر به کشورهای خارجی باشید، حتماً اصطلاح لیبل ویزا به گوشتان خورده است؟ اما واقعاً لیبل ویزا چیست؟ به چه کاری می‌آید؟ چطور باید آن را گرفت؟. در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با صفرتاصد همه آن چیزی که نیاز است از لیبل ویزا بدانید، آشنا کنیم:


لیبل ویزا چیست؟


لیبل ویزا یکی از سنتی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین بخش‌های جدانشدنی از روند دریافت ویزا در بین گردشگران است که از گذشته تاکنون با آن سروکار داشته‌اند. لیبل ویزا یک برچسب نازک کاغذی است که روی صفحات داخلی پاسپورت چسبانده می‌شود و روی آن اطلاعات مختلفی ذکر شده است.


ویزای-لیبل


سطح ایمنی بکاررفته در لیبل‌های درج‌شده روی ویزاها، از بارکد و هولوگرام بهره می‌برد و فناوری آن در طول سالیان گذشته با پیشرفت‌های قابل‌توجهی روبرو شده و احتمال جعل ویزاهای مجهز به این لیبل‌ها را به شدت کاهش داده است.
جالب است بدانید که در کنار لیبل ویزا یا ویزاهای لیبلی، یک نوع دیگر از ویزا به نام ویزاهای الکترونیکی وجود دارد که اغلب گردشگران این دو را با هم اشتباه می‌گیرند و در ادامه قصد داریم به معرفی ویزای الکترونیکی بپردازیم، تا بهتر این دو را بشناسید و تمایزشان نسبت به یکدیگر را درک کنید.


ویزا الکترونیکی چیست؟


ویزای الکترونیکی، نسل جدید و پیشرفته‌ای از انواع ویزاهای مسافرتی و گردشگری است که دیگر نیازی به استفاده فیزیکی از آن‌ها وجود ندارد و بیشتر به انتقال و جابجایی اطلاعات الکترونیکی شباهت دارد. چگونگی استفاده از ویزاهای الکترونیکی و نیز چگونگی صدور آن به کشور صادرکننده ویزا بستگی دارد و احتمال دارد که کاملاً با ویزا لیبل تفاوت داشته باشد.
پس از درخواست ویزا از یک کشور و تحویل تمامی مدارک جهت اخذ ویزا، دیگر نیازی به حضور فیزیکی یا استفاده فیزیکی از ویزا ندارید و به ایمیل‌تان یک ویزای الکترونیکی ارسال می‌شود و تمامی اطلاعات موردنظر در آن درج شده است و کشور میزبان به راحتی می‌تواند از داده‌های آن برای شناسایی و تایید هویت شما استفاده نماید.
کشورهایی که می‌توان برای سفر به آن‌‌ها از ایران، ویزای الکترونیکی تهیه کرد، به شرح زیرند:
ارمنستان، آذربایجان، بولیوی، کامبوج، جیبوتی، اتیوپی، گابن، گینه، گینه بیسائو، هند، کنیا، لسوتو، ماداگاسکار، مالاوی، عمان، قطر، روآندا، سورینام، اوگاندا.
همانطور که مشاهده می‌کنید دارندگان پاسپورت ایران می‌توانند با خیال راحت برای سفر به 2 کشور اروپایی، 4 کشور آسیایی، 1 کشور آمریکایی و 12 کشور آفریقایی با دریافت ویزای الکترونیکی اقدام کنند.


ویزای-الکترونیکی


تفاوت‌های بین ویزا لیبل و ویزا الکترونیکی


با این حال تفاوت‌های ویزای لیبلی و الکترونیکی به شرح زیر است:
لیبل‌های روی ویزا سنتی‌تر هستند و از محبوبیت بسیاری در بین گردشگران برخوردارند.
لیبل‌های درج‌شده روی ویزا با احتمال پارگی یا صدمات فیزیکی دیدن روبرو هستند.
سطح امنیت ویزاهای الکترونیکی بالاتر از لیبل‌های درج‌شده روی ویزاها با وجود پیشرفت‌های فناوری است.
به لحاظ سادگی و سهولت در استفاده و ایمنی، ویزای الکترونیکی به مراتب سطح بالاتری نسبت به ویزاهای لیبلی دارند.


لیبل ویزای شنگن چیست؟


ویزای شنگن، یک سند مسافرتی است که به دارنده خود اجازه می‌دهد تا به کشورهای حوزه شنگن وارد شود و به مدت معینی در آنجا اقامت داشته باشد. المانی که نشان‌دهنده ویزای شنگن است، لیبل ویزاست که به پاسپورت شخصی متقاضی الصاق می‌شود. جهت الصاق لیبل ویزای شنگن، حداقل باید دو صفحه خالی در پاسپورت‌تان وجود داشته باشد. یک صفحه از آن برای الصاق ویزا و صفحه دیگر برای مهر ورود و خروج از کشور عضو شنگن.


لیبل-ویزا-شنگن


اطلاعات موجود روی لیبل ویزای شنگن به سه زبان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی درج‌شده و از آن‌ها می‌توان به تعداد دفعات مجاز ورود به کشور، مدت زمان مجاز برای اقامت و کشور صادرکننده ویزای شنگن اشاره داشت.


اطلاعات لیبل ویزای شنگن


از جمله اطلاعاتی که می‌توان آن‌ها را از روی لیبل ویزای شنگن خواند، می‌شود به موارد زیر اشاره کرد:

  • شماره سریال 9 رقمی بدون تکرار حرف
  • کشورهای معتبر
  • تاریخ شروع دوره اعتباری ویزا
  • تاریخ اتمام دوره اعتباری ویزا
  • نوع ویزای شنگن، از قبیل A، B، C، D و LTV (ترانزیت فرودگاهی، ترانزیت، توریستی کوتاه‌مدت، ملی و اعتبار ارضی محدود)
  • تعداد دفعات ورود
  • مدت زمان اقامت به روز
  • اسم شهر صادرکننده ویزا
  • تاریخ صدور ویزا
  • شماره پاسپورت دارنده ویزا
  • اسم و فامیل دارنده ویزا
  • نوع ویزا (توریستی، تحصیلی، سرمایه گذاری و...)


لیبل-ویزا-شنگن


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با نکات جذاب و خواندنی از لیبل ویزا و ویزای لیبل، تفاوت آن با ویزای الکترونیکی و لیبل ویزای شنگن و اطلاعات روی آن آشنا کردیم. اگر قصد سفر دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تورهای خارجی و داخلی راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید