زیباترین متروهای جهان
حسام مقتدایی 1398/11/29 2385 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



از سوئد تا تایوان، یعنی در سرتاسر جهان که بگردید، می‌توانید زیباترین متروهای جهان را ببینید که در هیچ‌کدام خبری از بوی بد نیست و بسیار لوکس طراحی شده‌اند.


معرفی کامل 10 مورد از زیباترین متروهای جهان

به طور کلی مترو اغلب به عنوان مکانی بسیار امن و تمیز شناخته می‌شود اما اکنون بیشتر ایستگاه‌های مترو تهویه‌ای نامطبوع دارند و بسیار کثیف هستند. اما متروهایی در سرتاسر جهان وجود دارند که بسیار زیبا و لوکس طراحی شده‌اند تا علاوه بر خدمات‌رسانی به شما، حس خوبی ایجاد کنند. در ادامه به معرفی 10 مورد از زیباترین متروهای جهان خواهیم پرداخت:


1. ایستگاه تولیدو


ایستگاه-تولیدو

ایستگاه مترو تولیدو یکی از زیباترین متروهای جهان است که در ناپل ایتالیا ساخته شده است. این مترو، یکی از مشهورترین متروهای جهان به شمار می‌رود و 50 متر زیر زمین ناپل ساخته شده است. نورپردازی بسیار زیبایی در سرتاسر مترو انجام شده به طوری که ترکیب این نورها را روی دیوار منعکس می‌کند.


مترو تولیدو توسط رابرت ویلسون ساخته شده و پنلهای نوری به کار رفته در مسیر پیاده راه این حس را به فرد می‌دهد که انگار در سیاره دیگری در حال حرکت است.


2. ایستگاه کومسومولسکایا


ایستگاه-کومسومولسکایا

شکوه مترو کومسومولسکایا به قدری است که می‌تواند با کاخ سزار روس رقابت کند. یکی از دیگر از زیباترین متروهای جهان نیز به شمار می‌رود که توسط دمیتری ششولین ساخته شده است و زیبایی است را از عصر نئوکلاسیک گرفته است. درون ایستگاه مترو، بازدیدکنندگان با سقف‌های بسیار بلند و لوسترهای خیره‌کننده‌ای که با موزاییک‌های زمان جنگ متناسب هستند، روبرو می‌شوند. بیش‌ترین شباهت این مترو به سالن رقص است تا وسیله نقلیه عمومی.


3. ایستگاه خالد بن الولید


ایستگاه-خالد-بن-الولید

شاید زیباترین متروی جهان و همچنین باشکوه‌ترین آن را بتوان مترو خالد بن الولید دبی در نظر گرفت که بسیار بزرگ بوده و حال و هوایی همچون فیلم‌های تخیلی که آینده را نشان می‌دهند، دارد. این مترو، تمی اقیانوسی دارد و خودش را عروس دریایی نمایان می‌کند و این کار را با استفاده از لوسترهای آبی رنگ انجام می‌دهد. 


4. ایستگاه آتوکا


ایستگاه-آتوکا

یکی دیگر از متروهای جهان که بسیار زیباست را می‌توان ایستگاه آتوکا در نظر گرفت که در مادرید اسپانیا واقع شده است. این ایستگاه یکی از جالب‌ترین‌ها نیز محسوب می‌شود. به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ایستگاه‌های مترو در اسپانیا، معمار آن فضای کافی برای انجام کارهایی خلاقانه داشته است. از شیشه و فولاد ساخته شده و باغی از گیاهان استوایی در آن واقع شده و گیاهان سبزی از مناطق مختلف نیز درون آن کاشته شده است.


5. ایستگاه رادهوست


ایستگاه-رادهوست

شاید یکی از باشکوه‌ترین و زیباترین متروهای جهان را بتوان این مترو در نظر گرفت و بهتر است حتماً به آنجا بروید تا این زیبایی و شکوه را از نزدیک لمس کنید. این مترو در استکهلم سوئد واقع شده و با قرمز تیره نقاشی شده است تا تضادی با رنگ‌های خنثی بخش‌های مشخص مترو داشته باشد. فضای مترو شبیه فیلم‌های ریدلی اسکات است.


6. ایستگاه مایاکوسکایا


ایستگاه-مایاکوسکایا

یکی دیگر از متروهای جهان که در مسکو روسیه واقع شده، ایستگاه مایاکوسکایا است که اگر یک بار به آنجا بروید، هرگز فراموش نخواهید کرد. کمی مدرن‌تر از دیگر متروهای اروپای شرقی است و به شکلی مینیمال با استفاده از لامپ‌های مخفی و فولاد ضد زنگ طراحی شده است. این ایستگاه متروی زیبا توسط الکساندر دینکا طراحی شده است.


7. ایستگاه باند


ایستگاه-باند

خیلی نمی‌شود نام این ایستگاه را مترو گذاشت چرا که این ایستگاه که در شانگهای واقع شده تجربه قطار سواری را به سطح جدیدی می‌برد و بسیار مدرن است. هویت بصری و صوتی و منحصر به فرد آن شما را به زیر رودخانه هوانگپو می‌برد و حسی به شما می‌دهد که انگار وارد بعد جدیدی شده‌اید.


8. ایستگاه کانگسترادگاردن


ایستگاه-کانگسترادگاردن

یکی دیگر از متروهای جهان که در استکهلم سوئد واقع شده و طرفداران زیادی دارد، ایستگاه مترو کانگسترادگاردن است که اشیای واقع در آن به گذشته و کاخ ماکالوس برمی‌گردند. درست شبیه دیگر ایستگاه متروی موجود در فهرست، این ایستگاه نیز از زیبایی‌های خاص خود برخوردار است و طراحی صنعتی آن بسیار زیبا و با دقت و ظرافت انجام شده است.


9. ایستگاه وسفریدوف


ایستگاه-وسفریدوف

این ایستگاه مترو شبیه فیلم‌های علمی تخیلی دهه نود میلادی است که توسط اینگو مورر طراحی شده و نورپردازی آن به شکلی رنگارنگ انجام گرفته است. بازدیدکنندگان در لحظه ورود با لامپ‌های بزرگ مقعر نارنجی رنگ روبرو می‌شود در حالی که تمام فضا تقریباً حال و هوایی آبی رنگ دارد.


10. ایستگاه گرند سنترال


ایستگاه-گرند-سنترال

شاید یکی از زیباترین و جذاب‌ترین متروهای جهان را بتوان ایستگاه مترو گرند سنترال در شهر نیویورک در نظر گرفت که روزانه مسافران زیادی را جابجا می‌کند. این ایستگاه همچنین رکورد جهانی گینس را برای بزرگ‌ترین مسیر ریلی به خودش اختصاص داده است.

در این مقاله از مجله گردشگری کایت سعی کردیم تا 10 مورد از زیباترین متروهای جهان را به شما معرفی کنیم و از دلایل مرتبط با زیبایی آن‌ها و همچنین مواردی که این ایستگاه‌های مترو را از دیگر ایستگاه‌ها متمایز می‌سازد نیز، مطالبی ارائه دهیم. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره نحوه سفر به مکان‌هایی که این ایستگاه‌های مترو را در بر دارند، به دست آورید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت، راهنمایی‌های لازم درباره پرسش مطرح شده توسط شما را در اختیارتان قرار دهند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید