اوبر چیست و چگونه از آن استفاده کنیم
علیرضا مشرقی 1398/11/13 24811 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



حمل و نقل در کشورهای خارجی می‌تواند یک چالش بسیار بزرگ برای مسافران و گردشگران باشد. تا همین چند سال پیش، حتما یافتن یک غذاخوری ساده در کشورهای خارجی برای کسانی که به زبان آن کشور مسلط نبودند، بسیار دشوار بود. اما به تدریج، استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایج شد و به این ترتیب سفرهای خارجی برای مسافران کمی ساده‌تر شد. اما مساله اینجا بود که مسافران قادر به خواندن آدرس نبودند و نمی‌توانستند با تاکسی‌ها ارتباط خوبی برقرار کنند. از طرف دیگر، باید گفت که متاسفانه برخی از رانندگان خارجی، از مسافران ایرانی سوء استفاده می‌کردند و از آنها مبالغ بسیار سنگین دریافت می‌نمودند. این مساله تا زمانی ادامه داشت که اوبر روی کار آمد.


چطور در کشورهای خارجی از اوبر استفاده کنیم؟

تقریبا همه ما ایرانیان نیز مدتی است که به واسطه برندهای مختلف، با تاکسی‌های اینترنتی در اکثر شهرهای بزرگ، آشنایی پیدا کرده‌ایم. تاکسی‌های اینترنتی در تمام دنیا رواج بسیار زیادی دارند و اوبر یکی از مهم‌ترین و مشهورترین برندهای تاکسی اینترنتی است که در اکثر شهرهای دنیا فعالیت دارد. به همین خاطر ما قصد داریم تا در اینجا، راهمای کامل استفاده از اوبر را ارائه دهیم تا بتوانید در اکثر کشورهای مختلف، بدون هیچ‌گونه دردسر، بدون نیاز به تسلط بر زمان مقصد و پرداخت هزینه‌های اضافی، از تاکسی‌های اینترنتی استفاده نمایید. 


اوبر چیست و چطور کار می‌کند؟ 

اوبر یک تاکسی اینترنتی همانند تاکسی‌های اینترنتی فعال در این ایران هستند. مهم‌ترین مزیت اوبر در این است که اصلا نیازی نیست که با راننده صحبت کنید. در حقیقت همه چیز از طریق تلفن همراه و اینترنت انجام می‌شود و روند به این شکل است که شما محل خود را با تلفن همراه و از طریق GPS به راننده اعلام می‌کنید و مقصد خود را نیز از طریق نقشه گوگل و سیستم جستجوی خودکار انتخاب می‌نمایید. به این طریق، دیگر لازم نیست که در مورد مقصد با راننده صحبت کنید. 

هزینه سفر نیز کاملا از طرف شرکت سازنده، یعنی اوبر به صورت کاملا خودکار و بدون دستکاری راننده، برآورد شده و به شما اعلام می‌شود. شما نیز می‌توانید این هزینه را به وسیله کارت‌های معتبر بانکی بین المللی مثل پی پال یا به صورت نقدی پرداخت کنید. پس حتی لازم نیست که دیگر نگران چنج کردن پول یا داشتن پول خرد برای پرداخت کرایه تاکسی باشید. از طرف دیگر بد نیست بدانید که دقیقا همانند ایران، هزینه کرایه تاکسی اینترنتی نسبت به سایر تاکسی‌ها بیشتر است و همچنین از امنیت بیشتری نیز برخوردار هست. پس اوبر را می‌تواند بهترین راه حل برای حمل و نقل و جا به جایی در کشورهای خارجی دانست. 


عملکرد-اوبر-از-طریق-اینترنت-و-تلفن-همراه-است

ثبت نام در اوبر 

برای استفاده از اوبر، باید ابتدا وارد وبسایت اوبر شوید و یا از طریق گوگل پلی یا اپل استور، اپلیکیشن آن را با نام Uber نصب نمایید. در وبسایت یا در اپلیکیشن دانلود شده، باید تعیین کنید که می‌خواهید به عنوان راننده با اوبر همکاری کنید یا یک مسافر هستید. شما بی شک باید گزینه Ride With Uberرا انتخاب کنید تا نشان دهید که قصد استفاده از اوبر به عنوان مسافر را دارید. در ادمه، باید یک حساب بانکی را برای پرداخت کرایه خود تعریف نمایید و مراحل را تا انتها پیش روید تا حساب کاربری شما ساخته شود. 

در این لیست باید ابتدا نام و نام خانواده خود را وارد کنید. در ادامه از شما می‌خواهد تا شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. سپس یک پیامک برای تایید به خط شما ارسال می‌شود که حاوی یک کد فعال سازی است. این کد را باید در قسمت مربوطه وارد نمایید. این شماره در صفحه راننده نمایش داده می‌شود تا راننده قادر باشد با شما تماس بگیرد. در انتها نیز باید یک آدرس ایمیل معتبر را ارائه دهید و ایمیل فعال سازی آن را فعال کنید. در قسمت آخر نیز باید یک رمز عبور را برای اکانت کاربری خود تعیین کنید تا به وسیله آن رمز وارد حساب کاربری خود شوید. 

اگر یکی از دوستان شما نیز دارای اکانت اوبر باشد، می‌توانید برای اینکه برخی از جوایز شامل حال او شود، یک کد دعوت‌نامه از او گرفته و در این قسمت وارد نمایید. در غیر این صورت، می‌توانید داخل این کادر ر ا خالی گذاشته و وارد مرحله بعدی شود. در بخش انتهایی صفحه، یک تیک وجود دارد که باید با قوانین استفاده از اوبر موافقت کنید و در نهایت روی دکمه Create account  بزنید. 


چطور از اوبر ماشین بگیریم؟ 

برای این کار باید ابتدا از گوگل پلی یا اپل استور، اپلیکیشن اوبر را دانلود کنید. اوبر به صورت خودکار مکان شما را از طریق GPS می‌خواند و لازم نیست که مبداء خود را مشخص کنید. در ابتدا یک کادر برای شما نمایش داده می‌شود که روی آن Where to  نوشته شده است. این یعنی شما قصد سفر به کجا را دارید؟ باید روی این کادر کلیک کنید و مقصد خود را انتخاب نمایید. در قسمت بعدی، باید خودروی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در اینجا معمولا چند انتخاب مختلف به شما داده می‌شود. برخی از آنها بسیار لوکس، برخی از آنها خودروهای شاسی بلند، برخی دیگر خوردوهای سریع و برخی دیگر خودروهای ارزان قیمت و یا همان به اصطلاح اکونومی هستند. 

شما می‌توانید دست خود را به چپ و راست بکشید و گزینه‌های مختلف را مشاهده کنید. زیر هر گزینه، قیمت مخصوص به آن نیز نوشته شده است و شما می‌توانید با توجه به بودجه و شرایط خود، بهترین گزینه را انتخاب نمایید. در مرحله بعدی باید قیمت را بررسی نمایید. این قیمت با توجه به تعداد نفرات متغیر است. شما باید تعداد نفرات خود را مشخص نمایید. برخی مواقع، به خاطر وجود عوارضی یا تغییر نرخ بنزین و این طور موارد، قیمت اوبر نیز تغییر می‌کند. در نهایت هم باید روی Request Uber بزنید تا راننده مناسب برای شما پیدا شود. 


استفاده-از-اوبر-بسیار-شبیه-تاکسی‌های-اینترنتی-ایرانی-است

پرداخت هزینه 

زمانی که به مقصد برسید، باید یک روش پرداخت را انتخاب نمایید. روش پرداخت به شکل Payment Method نوشته شده است و دارای دو گزینه Paypal و یا Cash خواهد بود که به ترتیب پی پال و پرداخت نقدی هستند. شما می‌توانید کرایه خود را به صورت نقدی یا اعتباری پرداخت کنید و تنها تحت شرایطی که اطلاعات حساب معتبری را در بخش ثبت نام وارد کرده باشید، می‌توانید از گزینه پرداخت با کارت اعتباری استفاده نمایید. در غیر این صورت باید گزینه پرداخت اعتباری را انتخاب کرده و هزینه را به صورت نقدی پرداخت نمایید. در آخر هم اوبر از شما نظر سنجی می‌کند که از کیفیت خدمات تا چه حد راضی بودید. اگر از کیفیت خیلی راضی بودید، پنج ستاره را بزنید. اگر کیفیت معمولی بود، روی چهار ستاره بزنید، زیرا کمتر از چهار ستاره، به اعتبار راننده آسیب زیادی وارد می‌کند. پس تلاش کنید تا به اعتبار او ضربه وارد نکنید و به درآمدزایی او کمکی کرده باشید. 

خب همراهان عزیز کایت، نظر شما در مورد کار با اوبر چیست؟ آیا دراستفاده از اوبر دچار مشکل شده‌اید؟ یا در سفر جاری خود قصد استفاده از اوبر را دارید؟ نظرات و تجربیات خود را در مورد استفاده از اوبر با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را از لطف خود بی دریغ نکنید. 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید