آموزش عکاسی با آیفون در سفر
حامد مقتدایی 1398/11/01 1294 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر از آن دسته آیفون‌بازان قهار هستید و به گردشگری علاقه دارید، قصد داریم شما را با نکات و دانستنی‌های بسیار کاربردی درباره عکاسی با آیفون در سفر آشنا کنیم.


عکاسی با آیفون در سفر: اکسسوری‌ها، حقه‌ها و اپ‌ها

امروزه همگی از تلفن‌های همراه هوشمند استفاده می‌کنیم و ابزاری بسیار قدرتمند محسوب می‌شوند: کیفیت فوق‌العاده، سبک‌وزن و معمولاً در بیشتر شرایط همراهمان هستند (اما کمتر پیش می‌آید که دوربین دیجیتال دم دست‌مان باشد). در این مقاله یاد خواهید گرفت که چطور می‌توان بااستفاده از امکانات آیفون، تصاویری فوق‌العاده زیبا ثبت کرد.


بهترین اکسسوری‌های عکاسی با آیفون

پیش از اقدام به سفر سعی کنید، اکسسوری‌های سبک‌وزن و مقرون‌به‌صرفه زیر را برای خودتان تهیه کنید: 

  1. برای عکاسی با آیفون حرفه‌ای‌تر از لنزهای تله‌فوتو یا لنزهای با زاویه واید استفاده کنید. اتصال یک لنز روی دوربین به شما چشم‌انداز گسترده و امکان زوم بیشتر با تصاویر با کیفیت‌تر می‌دهد. برای این کار باید اٌلوکلیپ تله‌فوتو را به همراه لنز CPL برای آیفون تهیه کنید. همچنین می‌توانید از مونوپاد و نصب آیفون‌تان روی آن برای عکاسی با آیفون استفاده نمایید. 

عکاسی-با-آیفون

2. از سه‌پایه استفاده کنید تا تصاویر فوق‌العاده به صورت زمان‌گریز یا آبشاری جذاب با آیفون‌تان ثبت کنید. با استفاده از اپ کورتکس‌کم می‌توانید از افکت تیره کردن آب در تصاویر استفاده کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که سه‌پایه‌های کوچک منفروتو را به همراه آداپتور سه‌پایه میفوتو تهیه کنید. با استفاده از این وسایل و ثابت نگاه‌ داشتن دوربین می‌توانید واقعاً تصاویر خارق‌العاده‌ای با آیفون ثبت کنید. 

3. از ریموت برای عکاسی با آیفون از خودتان استفاده کنید. اگر از سه‌پایه استفاده می‌کنید، داشتن یک ریموت به جای زمان گذاشتن برای خلق تصاویر خارق‌العاده می‌توانید بهره‌مند شوید. برای این کار می‌توانید ریموت های‌سای بلوتوث را تهیه کنید که از طریق بلوتوث به آیفون‌تان وصل می‌شود. 

4. همیشه آیفون‌تان را برای عکاسی فول‌شارژ نگه دارید. استفاده از اپ‌های اجتماعی، GPS و دوربین واقعاً مصرف باتری را بالا می‌برند. برای این کار می‌توانید از کاور شارژ باتری مخصوص نسخه آیفون‌تان استفاده کنید. بااین‌کار خیالتان راحت خواهد بود که همیشه به اندازه کافی شارژ خواهید داشت. 

5. عکاسی با آیفون را 360 درجه امتحان کنید. بااستفاده از دوربین 360 درجه برای آیفون می‌توانید به هرچیزی جان دوباره ببخشید. واقعاً می‌توان گفت این ابزار برای آیفون بسیار خارق‌العاده عمل می‌کند. 


عکاسی-با-آیفون


بهترین نکات برای عکاسی با آیفون

بجای اینکه صرفاً دوربین آیفون‌تان را باز کنید و روی دکمه «عکس‌برداری» لمس کنید، خیلی کار خاصی نکرده‌اید و این کار را همه انجام می‌دهند. در ادامه نکاتی را برایتان آورده‌ایم، تا شما را یک مرحله‌ به عکاسان حرفه‌ای نزدیک کند: 


از حالات مختلف عکس‌برداری استفاده کنید

1. از حالت «تلاشی-Burst» استفاده کنید و تصاویر در حال پرش خارق‌العاده بگیرید. 

بجای اینکه چندین بار بپرید تا یک عکس درست بگیرید، کافی است با یک بار پرش، کلی تصاویر درست بگیرید. 

دکمه «عکس‌برداری» را نگه‌دارید. به این ترتیب مستمراً می‌توانید تصاویر با سرعت بسیار بالا تهیه کنید. سپس، آن‌ تصاویری که می‌خواهید را نگه دارید و باقی را پاک کنید.

2. پانوراما تصویربرداری کنید. 

اگر دلتان می‌خواهد کل صحنه را در یک تصویر جای دهید، بهتر است از ویژگی «پانو» استفاده کنید. دکمه «پانو» را نگه‌ داشته و آن را از چپ به راست یا از بالا به پایین حرکت دهید و خط مرکزی که نشان داده می‌شود را برای این کار دنبال کنید. 

3. تصاویر و ویدئوهای زمان‌گریز تهیه کنید. 

زمان‌گریزی زمانی رخ می‌دهد که دوربین شما تصاویر متعددی را در قالب یک دنباله تهیه کند تا بتوانید از آن ویدئو ایجاد کنید. شما می‌توانید دوربین‌تان را روی یک سه‌پایه‌ نصب کنید و حرکت موردنظر خود را برای ثبت حالتی استثنایی ضبط کنید. از این امکان می‌توان برای ثبت گذر زمان مانند طلوع و غروب آفتاب یا رشد گل‌ها و مانند این‌ها استفاده کرد. 


عکاسی-با-آیفون


از ویژگی‌های جذاب دوربین آیفون‌تان استفاده کنید

4. حتماً در زمان تصویربرداری روی صفحه‌تان لمس کنید تا حالت فوکوس آن فعال شود. 

دوربین شما معمولاً به طور خودکار روی چیزی فوکوس می‌کنید، مگراینکه شما روی بخش خاصی از صفحه لمس کنید، تا روی آن فوکوس انجام شود. مادامی‌که مربع سرجایش قرار گرفت، آیکون خورشید را بالا و پایین کنید تا بتوانید نوری که می‌خواهید به تصویرتان اضافه شود را کنترل کنید.

5. از ویژگی HDR استفاده کنید.

این ویژگی کمی حس‌وحال هیجان‌انگیز به تصاویرتان می‌بخشد. تصویر شما کمتر «مسطح» خواهد بود و ابعاد بیشتری پیدا خواهد کرد. گزینه HDR در کنار گزینه‌های فلاش، تایمر و سلفی منوی دوربین‌تان قرار دارد. 

6. از ویژگی «عمق» در iPhone 7+ استفاده کنید. 

علاوه بر صفحه نمایش بزرگتر این نسخه از آیفون، ویژگی «اثر عمق» آن بسیار شگفت‌انگیز است. به این ویژگی پورتره می‌گویند و یکی از گزینه‌های دوربین در کنار ویدئو، اسوموشن و مربع تصویربرداری است. 


بهترین اپ‌های عکاسی با آیفون (پیش از ویرایش)

اپ‌های ویرایش بسیار زیادی برای عکاسی با آیفون وجود دارد، اما برخی اپ‌های عکاسی با آیفون واقعاً به شما کمک می‌کنند تا تصاویر بهتری بگیرید. از بین‌شان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

1. کورتکس‌کم (CortexCam)

دوربین آیفون‌ شما را ثابت نگه می‌دارد (مانند زمان استفاده از سه‌پایه)، اجازه می‌دهد دوربین فوکوس کند و آن را در حین عکس‌برداری‌های متعدد، در وضعیت ثابت قرار می‌دهد. این کار باعث کاهش «نویز» می‌شود، همان پیکسل‌های آزاردهنده در دوربین‌تان. این اپ یک ابزار مات‌کننده کنترل‌شده نیز هست. 


عکاسی-با-آیفون

2. بومرنگ (Boomerang)

این اپ تصاویری متحرک مانند گیف‌ها را ایجاد می‌کند. 

3. پرو کمرا 8 (Pro Camera 8)

این اپ 5 دلاری، یکی از گران‌قیمت‌ترین اپ‌های عکاسی است، اما هزینه‌اش از یک دوربین حرفه‌ای کمتر است و به شما اجازه می‌دهد تا دوربین iPhone 6 یا iPhone 6+ تان را به یک ابزار مانند DSLR تبدیل کنید. با این اپ می‌توان سرعت شاتر، حذف نویز، رزولوشن، بالانس سفیدی تصویر، HDR و... را کنترل کرد. 

در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با دانستنی‌های مفید و کاربردی از انواع اکسسوری‌ها، بهترین اپ‌ها و جالب‌ترین نکات قابل‌توجه برای عکاسی با آیفون آشنا کردیم. اگر قصد سفر دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تورهای داخلی و خارجی راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید