گران‌ترین شهرهای جهان برای مهاجرت
حسام مقتدایی 1398/10/12 636 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



برخلاف تصوراتی که فکر می‌کنند شهرهای آسیایی جزو مقاصد ارزان مهاجرت به شمار می‌روند، طبق آمار جدید برخی شهرهای آسیایی جزو گران‌ترین شهرهای جهان به شمار می‌روند.


معرفی گران‌ترین شهرها

خصوصاً اگر به دنبال مهاجرت دائم یا مهاجرت کاری باشید که دانستن چنین مواردی اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. در صدر لیستی که از گران‌ترین شهرهای جهان برای مهاجرت اعلام شده، هنگ‌کنگ در رتبه نخست قرار گرفته است. هنگ‌کنگ در حالی یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای مهاجرت است که داشتن یک جای پارک ساده در آن چیزی حدود 760000 دلار هزینه دارد. 


شهرهای آسیایی گران قیمت برای مهاجرت


مهاجرت-به-هنگکنگ

از 10 شهری که به عنوان شهرهای گران قیمت جهان فهرست شده‌اند، 7 شهر میان آن‌ها وجود دارد که در قاره آسیا واقع شده است. درواقع رتبه دوم به شهر توکیو، رتبه چهارم به شهر سنگاپور، رتبه پنجم به شهر سئول، رتبه هفتم به شهر شانگهای و رتبه نهم به شهر پکن اختصاص یافته است. دیگر شهرهای این فهرست را شهر زوریخ سوئیس در رتبه سوم، لواندا که پایتخت آنگولا است در رتبه ششم، انجامنا در چاد در رتبه هشتم و برن در سوئیس در رتبه دهم تشکیل می‌دهند. یکی از دلایل واضح این که چرا این شهرها در این فهرست قرار گرفته‌اند مربوط به رونق اقتصادی است که این شهرها به خوبی از آن برخوردار می‌باشند.


نحوه مشخص شدن شهرهای گران برای مهاجرت


مهاجرت-به-زوریخ

یکی از مدیران ارشد مرسر، شرکتی که این آمار را منتشر کرده می‌گوید: اقتصاد قوی چین و تلاشی که به کار بسته تا پول خود یعنی یوآن را به عنوان پولی واحد و بین‌المللی عرضه کند باعث شده تا شهرهای چینی در این فهرست در رتبه‌های بسیار خوبی قرار بگیرند. از طرف دیگر بالا رفتن هزینه زندگی در دیگر جاهای دنیا از جمله شهرهایی همچون ناگویا و اوزاکا در ژاپن باعث شده تا وضع مالی این شهرها افت شدیدی بکند و اکنون اوضاع وخیمی داشته باشند. 

200 عامل مختلف در رتبه بندی شهرهای گران برای مهاجرت تأثیر مستقیم داشته که شرکت مرسر به خوبی همه این موارد را بر روی 209 شهر بزرگ جهان بررسی کرده و سپس توانسته هزینه‌های مهاجرت به این شهرها را برآورد کند. از میان این هزینه‌ها می‌توان به هزینه هتل و اسکان، هزینه یک فنجان قهوه و حتی بلیت تئاتر و سینما اشاره کرد چرا که از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.


کیفیت رتبه بندی شهرهای گران برای مهاجرت توسط مرسر


مهاجرت-به-توکیو

یکی از دلایل مهمی که چرا چنین رتبه بندی‌ای انجام شده را می‌توان به خاطر شرکت‌های مهم و بین‌المللی دانست. ازآنجایی‌که شرکت‌های بزرگ گاهی مجبور هستند کارمندانشان را به شهرهای دیگر دنیا بفرستند تا در آنجا به کار و زندگی بپردازند، دانستن این که کدام مقصد، چه کیفیتی دارد و هزینه‌های آن به چه صورتی است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یکی از نکات موجود در این فهرست این است که شهرهای متعلق به آمریکا به دلیل کاهش تبادلات ارزی دلاری کاهش کیفی چشمگیری پیدا کرده‌اند. همان‌طور که میدانید نیویورک یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای مهاجران به شمار می‌رفته که اکنون در این فهرست، رتبه سیزدهم را به خود اختصاص داده است. سان‌فرانسیسکو و لس‌آنجلس نیز بعد از آن در رتبه‌های بیست و هشت و سی و پنجم قرار گرفته‌اند.


شهرهای گران اروپایی برای مهاجرت


مهاجرت-به-سئول

ازآنجایی‌که شهرهای اروپایی از معاملات ارزی بسیار قدرتمندی برخوردار هستند باعث می‌شود نقش بسیار مهمی در این فهرست بازی کنند و شهرهای اروپایی از جایگاه نسبتاً خوبی در این فهرست برخوردار باشد. برای مثال می‌توان شهر پاریس را در نظر گرفت که با چیزی حدود 28 پله صعود اکنون در رتبه سی و چهار فهرست شهرهای گران برای مهاجرت قرار گرفته است. همچنین علاوه بر آن، شهری همچون رم نیز چیزی در حدود 24 پله صعود داشته و به رتبه چهل و شش رسیده است. شهر مادرید اسپانیا نیز رتبه شصت و چهار را از آن خود کرده است.

در میان این فهرست تنها چیزی که به خوبی قابل مشاهده است، تنزل رتبه شهرهای خاورمیانه است چرا که در گذشته آن‌ها در لیست شهرهای گران برای مهاجرت قرار داشتند اما به دلیل کاهش اجاره‌ها اکنون این‌طور نیست. از میان شهرهای گران برای مهاجرت می‌توان به تل‌آویو اشاره کرد که اکنون در رتبه شانزدهم قرار دارد. ارزان‌ترین شهر برای مهاجرت در این فهرست وجود دارد و آن هم تاشکند از کشور ازبکستان است که بعد از تونس، بیشکک، بانجول و کراچی در رتبه آخر این فهرست قرار گرفته است.


رتبه بندی 10 شهر گران برای مهاجرت


ردیف

نام شهر

1.

هنگ‌کنگ

2.

توکیو

3.

سنگاپور

4.

سئول

5.

لواندا

6.

شانگهای

7.

انجامنا

8.

پکن

9.

برن

10.

ژنو



مهاجرت-به-شانگهای

در این مقاله از مجله گردشگری کایت، به معرفی دقیق شهرهای گران برای مهاجرت پرداختیم و همچنین دلایل این رتبه بندی و چگونگی انجام آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم. دانستن  این موارد به شما کمک می‌کند تا در انتخاب مقصد مناسب برای مهاجرت احتمالاً بتوانید به درستی تصمیم بگیرید و شناختی از شهرهای بزرگ دنیا داشته باشید. چنانچه قصد سفر به این شهرها را دارید یا می‌خواهید اطلاعاتی در ارتباط با مهاجرت به این شهرها به دست آورید بهتر است با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت اطلاعات موردنیازتان را در اختیارتان قرار دهند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید