خانه های تاریخی ایران در شهر کاشان
4196 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

معرفی زیباترین خانه های تاریخی ایران در شهر کاشان


کاشان شهری 7000 ساله که زیباترین خانه های تاریخی ایران را دارد و جاذبه‌های تاریخی فراوانی در این شهر وجود دارد و هر ساله گردشگران زیادی از زیباترین خانه‌های تاریخی ایران بازدید می‌کنند. این روزها اهمیت فراوانی به صنعت گردشگری داده می‌شود و با بازسازی این جاذبه‌ها این امکان فراهم شده تا توریست‌ها بتوانند در زیباترین خانه های تاریخی ایران اقامت کنند. در این مقاله قصد داریم تا با معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی کاشان که همان زیباترین خانه های تاریخی ایران که از معماری منحصر به فردی برخوردارند آشنا شویم.با کایت همراه باشید:

 خانه های تاریخی ایران در شهر کاشان


خانه طباطبایی‌ها از زیباترین خانه های تاریخی ایران در کاشان:


در منطقه سلطان امیر احمد، یکی از قدیمی‌ترین محله‌های کاشان؛ خانه‌ای 186 ساله وجود دارد که از زیباترین خانه‌ های تاریخی ایران است و به شهرتی جهانی رسیده است و هر ساله علاوه بر گردشگران ایرانی، توریست‌های خارجی زیادی را نیز به خود جلب می‌کند. معماری این بنا به گونه‌ای است که به بخش‌های اندرونی و بیرونی تقسیم می‌شود. این خانه به دستور حاج سید جعفر طباطبایی نطنزی در نیمه دوم قرن 13 هجری بنا شده که تبدیل به یکی از زیباترین خانه های تاریخی ایران شده است.


خانه بروجردی ها از زیباترین خانه های تاریخی ایران به جا مانده از قاجار:


این خانه نیز همچون خانه طباطبایی ها در محله سلطان امیر احمد بنا شده که یادگاری از دوران قاجار است و از زیباترین خانه های تاریخی ایران محسوب می‌شود که 130 سال قدمت دارد. شباهت زیادی بین دو عمارت طباطبایی ها و بروجردی هاست که علت آن هم بازمیگردد به داستان عاشقانه‌ای که سبب شد عمارت بروجردی ها ساخته شود که می‌توان از آن یک عاشقانه رمانتیک نوشت. پسر آقای بروجردی عاشق دختر آقای طباطبایی می‌شود و شرط ازدواج آن‌ها ساختن عمارتی شبیه به خانه طباطبایی ها بوده است و فرهادی از خانواده بروجردی ها این بار به جای کندن کوه برای دلدادگی شیرینش؛ با عشقی در سینه عمارتی زیبا می‌سازد که تبدیل به یکی از زیباترین خانه های تاریخی ایران می‌شود. پیشنهاد می‌شود در تور کاشان حتما از این خانه بسیار زیبا دیدن کنید.


خانه راهب یکی از زیباترین خانه های تاریخی ایران با دو سراب، شاه نشین:


یکی دیگر از نام‌های این عمارت شاه یلانی است که از زیباترین خانه های تاریخی ایران محسوب می‌شود و یادگاری به جا مانده از دوران قاجاریه تا پهلوی اول است. ایوان‌های فصلی بسیار زیبای این بنا که برای روزهای تابستانی و زمستانی معماری شده بسیار دیدنی است و آن را تبدیل به یکی از زیباترین خانه های تاریخی ایران کرده است. بادگیر زیبایی بر فراز این بنا خودنمایی می‌کند که امروز این عمارت تبدیل به محلی برای اقامت گردشگران شده است که پیشنهاد می‌شود در تور کاشان تجربه اقامتی به یاد ماندنی را از دست ندهید.


مهمان‌سرای 5 ستاره عامری ها از زیباترین خانه های تاریخی ایران :


اگر پرواز شما از آسمان کاشان عبور کند بلندترین بادگیر کاشان را می‌بینید که از عمارت عامری‌ها سر بلند کرده است. مهمان‌سرای 5 ستاره عامری‌ها یکی از زیباترین خانه های تاریخی ایران است که اگر یک شب در آن اقامت کنید معماری و فضای گرم این بنا را فراموش نخواهید کرد. عامری‌ها دارای 80 اتاق است که دورادور هفت حیاط با صفا قرار گرفته. جالب است بدانید که عمر این بنا به دوران حکومت زندیه بازمی‌گردد و علاوه بر زیباترین خانه های تاریخی ایران قدیمی ترین عمارت هم محسوب می‌شود.


هتل سنتی منوچهری کاشان از زیباترین خانه های تاریخی ایران:


 عمارتی 400 ساله از زیباترین خانه های تاریخی ایران که گنجی در خاک کاشان است و از توریستی‌ترین هتل‌هایی است که می‌توانید در آن اقامتی خوش را داشته باشید. اگر شما هم مانند اهالی کاشان هنردوست هستید؛ می‌توانید در طبقه بالای خانه تاریخی منوچهری از نگارستان بسیار زیبای این عمارت بازدید کنید که یکی از زیباترین خانه های تاریخی ایران است.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید