معرفی بهترین مقصد‌های سفر در پاییز
1761 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


هر کسی یک فصل را برای سفر خود انتخاب می‌کند. اغلب سفرها در فصل تابستان و ابتدای بهار انجام می‌شوند. اما این تنها به دلیل وجود تعطیلات تابستانی و عید نوروز است. در این دوران، هزینه سفر بسیار زیاد است و در عین حال نمی‌توان از زیبایی کامل برخی قسمت‌های ایران لذت برد. اما اگر درگیر مرخصی یا مدرسه فرزند خود نیستید، می‌توانید رویایی‌ترین سفر خود را در فصل پاییز تجربه کنید. پاییز فصل رنگ‌ها بوده و هوا نه مثل زمستان سرد و نه مثل تابستان گرم است. هزینه سفر در پاییز مثل تابستان گران نیست و می‌توانید با آرامش بیشتری سفر کنید. در پاییز معمولا خبری از ترافیک‌های جاده‌ای سنگین نخواهد بود و می‌توانید سریعا به مقصد خود برسید. اما مهم‌ترین سوالی که پیش می‌آید، آن است که بهترین مقصد برای سفر در پاییز کجاست؟ با کایت همراه باشید تا سفر خوشی را در پاییز تجربه کنید. 


بهترین گزینه‌ها برای سفر در پاییز کدام هستند؟ 

معمولا افراد کمی هستند که سفر در پاییز را ترجیح می‌دهند. اما اگر شما جزء این دسته افراد خوش سلیقه به حساب می‌آیید، باید حتما قبل از سفر، گزینه‌های پیش روی خود را بررسی کنید. گاهی ممکن است با یک انتخاب نادرست، خاطره تلخی را از سفر در پاییز در ذهن خود ایجاد کنید. پس با کایت همراه شوید و در مورد بهترین گزینه‌ها برای سفر در پاییز اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. 


سفر به ماسال در پاییز 

یکی از گزینه‌های سفر در پاییز قطعا ماسال است. بسیاری از افراد تنها ماسال را به بهار می‌شناسند. البته از حق نگذریم، بهار فصل بسیار زیبایی برای سفر به ماسال محسوب می‌شود. اما حتی اگر در بهار به ماسال سفر کرده باشید، این تکه از بهشت در پاییز طعم دیگری خواهد داشت. در پاییز پرده از روی ماسال برداشته می‌شود و روی دیگر آن را می‌بینید. طبیعتی که تنها به رنگ سبز می‌شناختید، رنگ باز می‌کند و چهره واقعی خود را به شما نشان می‌دهد. انگار همه جا جشن رنگ‌ها برپا شده. در بین مردم شهر، بیشتر محلیان را مشاهده می‌کنید و خیلی خبری از گردشگران نیست. در پاییز می‌توانید طعم واقعی ماسال را بچشید. 

لیست تورهای ماسال

سفر به ماسال در پاییز

کویر مصر

در 30 کیلومتری شمال شهرستان خور و در استان اصفهان، روستایی با نام روستای مصر قرار دارد. همه مسافران، این روستا را به کویر منحصر به فردش می‌شناسند. کویری که همه ساله گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند. کاملا طبیعی است که کویر در فصل تابستان، همانند یک کوره گرم و خشک است. به همین دلیل بهتر است برای بازدید از این کویر زیبا، فصل پاییز را انتخاب کنید. در فصل پاییز شب‌های کویر بسیار سرد می‌شود و اگر قصد اقامت شبانه را دارید، حتما باید لباس گرم همراه داشته باشید. اما در هر صورت، یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر در پاییز ، قطعا کویر مصر به شمار می‌آید. 

لیست تورهای کویر مصر

کویر مصر

باداب سورت 

باداب سورت نام یکی از جاذبه‌های استان مازندران است که در نزدیکی ساری واقع شده. جالب است بدانید که باداب سورت دومین چشمه آب شور جهان به شمار می‌آید و یک منطقه بسیار عالی برای سفر در پاییز است. البته اکثر کسانی که در تور باداب سورت شرکت می‌کنند، فصل بهار را ترجیح می‌دهند. اما اگر حتی یک بار باداب سورت را دیده باشید، می‌دانید که حوضچه‌های این چشمه، به رنگ‌های سبز، زرد، قرمز، نارنجی و سفید هستند. از طرف دیگر بخش شمالی باداب سورت پوشیده از جنگل‌های برگ سوزنی است. حال تصور کنید که در فصل پاییز چه جشن رنگی را می‌توانید مشاهده کنید! همچنین در پاییز به دلیل حجم بارندگی، آب چشمه باداب سورت بیشتر است و حوضچه‌های پر آبی انتظار شما را می‌کشند.

لیست تورهای باداب سورت

باداب سورت

قلعه رودخان 

یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال سالم‌ترین قلعه‌های باستانی ایران که به عنوان یک دژ دفاعی غیر قابل نفوذ از آن یاد می‌شود، در نزدیکی فومن قرار دارد. این قلعه در ارتفاعات ساخته شده و برای رسیدن به آن باید حدود هزار پله را پشت سر بگذارید. یکی از جذابیت‌های مهم قلعه رودخان، مسیر دسترسی به آن است که از دل طبیعت می‌گذرد. در هر قدم می‌توانید شاهد یک زیبایی منحصر به فرد باشید. حین بالا رفتن از پله‌ها نمی‌‌دانید که باید کدام سمت را نظاره کنید. هر پرده از این طبیعت، دیدنی است و باید با دل و جان آن را نظاره کنید. حال تصور کنید که در فصل پاییز که طبیعت رنگ عوض می‌کند چقدر این مناظر می‌توانند زیبا باشند؟ پس اگر به دنبال مقصدی عالی برای سفر در پاییز هستید، حتما قلعه رودخان را در نظر بگیرید. البته باید توجه داشته باشید که در بالای قلعه هوا ممکن است بسیار سرد باشد.

لیست تورهای قلعه رودخان

قلعه رودخان

آب گرم لاویج 

لاویج یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر در پاییز محسوب می‌شود. جالب است که هم بازدید از آب گرم لاویج لذت بخش است و هم مسیر دسترسی بسیار زیبایی دارد. تصور کنید که برای دسترسی به این روستا که در نزدیکی شهر نور مازندران واقع شده، باید از پارک جنگلی کشپل عبور کنید. از جاده‌ای پر پیچ و خم در جنگل خواهید گذشت که با برگ‌های زرد، قرمز و نارنجی سنگ فرش شده‌اند. در نهایت به شهر زیبای لاویج خواهید رسید که در دامنه‌های البرز قرار گرفته. در این شهر زیبا چشمه‌های آب معدنی متعددی وجود دارند. چشمه‌هایی که با خواص درمانی خارق العاده، هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کنند. در پاییز هوا کمی سرد است. تصور کنید که در چشمه آب گرم نشسته‌اید و خنکای کوهستان به صورت شما می‌وزد. این تجربه‌ای نیست که در هر فصلی بتوانید طعم آن را بچشید! 

آب گرم لاویج

جزیره قشم

قشم یکی از جاذبه‌های مهم کشورمان محسوب می‌شود که در خلیج نیلگون همیشه فارس قرار دارد. با وجود شرجی بودن بی حد و اندازه هوا، بیش تر مردم، تعطیلات تابستان را برای سفر به قشم انتخاب می‌کنند. در این فصل هزینه سفر به قشم زیاد است و در عین حال هوای بسیار گرم و آزار دهنده‌ای انتظار شما را می‌کشد. پس اگر به دنبال مقصدی مناسب برای سفر در پاییز هستید، چرا قشم را انتخاب نمی‌کنید؟ هوای پاییز قشم مثل هوای بهار تهران است. در این فصل خبری از گرمای بی حد و اندازه تابستان نخواهد بود و با خیال راحت می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی آن لذت ببرید. 

لیست تورهای قشم

جزیره قشم

میبد یزد

معمولا شهر‌های کویری می‌توانند بهترین گزینه برای سفر در پاییز باشند. اما کدام شهر را باید انتخاب کرد؟ میبد یزد یکی از شهر‌های زیبای ایران به شمار می‌آید که بهترین زمان برای بازدید از آن تنها پاییز است. این شهر تاریخی، بیش از هفت هزار سال قدمت دارد و همه ساله گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند. بر خلاف شهرهای دیگر که در پاییز هزینه سفر کمتری دارند، فصل پیک سفر به میبد همین پاییز است. پس نباید انتظار سفری مقرون به صرفه را داشته باشید. در این شهر جاذبه‌های تاریخی زیادی مثل برج کبوترخانه، مسجد جامع میبد، کاروانسرای میبد، یخچال طبیعی میبد، قلعه پارچین، موزه سفال، نارین قلعه و موزه زیلو وجود دارد. همچنین در این فصل می توانید از کویرهای اطراف میبد نیز دیدن فرمایید. 

میبد یزد

جنگل ابر 

جنگل ابر یک جاذبه چهار فصل است که در هر فصل می‌توانید به نوعی از آن لذت ببرید. این جنگل در 45 کیلومتری شاهرود و در مسیر شاهرود – آزادشهر قرار گرفته. جالب است بدانید که جنگل ابر جزء قدیمی‌ترین جنگل‌های دنیا محسوب می‌شود و برخی از درختان آن میلیون‌ها سال قدمت دارند و به دوران ژوراسیک باز می‌گردند. جنگل ابر در ارتفاعات قرار گرفته و در صورت مه آلود بودن هوا، این مه تا نزدیکی زمین پایین خواهد آمد. حال تصور کنید در فصل پاییز که بیش تر اوقات هوا ابری است و روی زمین از برگ‌های پاییزی پوشیده شده، چقدر می‌توانید از زیبایی‌های این جنگل لذت ببرید؟ 

جنگل ابر

جنگل النگدره 

جنگل النگدره در پنج کیلومتری جنوب شهر گرگان قرار گرفته. این جنگل در چهار فصل زیبا است و سفر به آن توصیه می‌شود. اما اگر به دنبال یک گزینه رویایی برای سفر در پاییز هستید، حتما جنگل النگدره را به لیست خود اضافه کنید. این جنگل در فصل پاییز هزاران رنگ خواهد داشت و می‌تواند سفر شما را به سفری فراموش نشدنی تبدیل کند. 

جنگل النگدره

تالاب کردخورد

تالاب کردخورد در 20 کیلومتری ملایر و حد فاصل استان‌های مرکزی و همدان قرار گرفته. جالب است بدانید که در فصل پاییز، پرندگان کم یابی از مناطق سردسیر قفقاز و روسیه به این تالاب مهاجرت می‌کنند. تالاب کردخورد بهترین گزینه برای سفر در پاییز خواهد بود، زیرا در بهار آب این تالاب کاملا خشک می‌شود و در پاییز دوباره جان می‌گیرد. پس اگر در فصل پاییز به تالاب کردخورد سفر کردید، حتما دوربین عکاسی‌تان را همراه بیاورید!

تالاب کردخورد

آشوراده

کمتر کسی می‌داند که ایران در دریای خزر نیز دارای یک جزیره توریستی است. باید بدانید که این جزیره در فصل پاییز بهترین گزینه برای سفر شما خواهد بود. در پاییز سفر به آشوراده، یک سفر منحصر به فرد و فراموش نشدنی است. در این فصل پرندگان مهاجر زیادی را در آشوراده خواهید دید و می‌توانید از انارهای وحشی و تمشک‌های آن لذت ببرید! 

آشوراده

روستای سرخ ابیانه 

روستای تاریخی سرخ ابیانه در استان اصفهان و در نزدیکی شهرستان نطنز قرار گرفته. در سفر به این روستا می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی مختلفی لذت ببرید. اما به دلیل کویری بودن منطقه و گرمی هوا، بازدید از این شهر در فصل تابستان اصلا توصیه نمی‌شود. جالب است بدانید که در پاییز هوای این روستا بسیار دلپذیر و خنک است و می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی اطراف نیز لذت ببرید. 

روستای سرخ ابیانه

روستای آهار

یکی از بزرگ‌ترین روستاهای منطقه رودبار قصران شمیرانات تهران، آهار نام دارد. آهار جزء مناطق ییلاقی تهران محسوب می‌شود و دو رود پر آب با نام‌های شکر آب و پیش کنک در آن جریان دارند. آتشگاه باستانی قصران در ارتفاعات این روستا قرار گرفته که قدمت آن به دوران ساسانیان باز می‌گردد. در فصل پاییز هوا در این منطقه کمی سرد است، اما قطعا آنقدر گرم پذیرایی مادر طبیعت خواهید شد که سرما را حس نمی‌کنید! 

روستای آهار


خب همراهان عزیز، نظر شما راجع به سفر در پاییز چیست؟ از نظر شما بهترین گزینه برای سفر در این شاه فصل کدام است؟ فراموش نکنید که کایت در پاییز و زمستان، بهار و تابستان همیشه همراه شما است و بهترین و خاطره انگیزترین سفر را برای شما تدارک می‌بیند. در سفر با کایت هیچ چیزی از قلم نمی‌افتد! 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید