چک لیست کامل وسایل سفر با کودک
ضحا اکبری 1402/08/27 298 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

سفر کردن همیشه لذتبخش و مایه‌ی تجدید قواست، اما اگر شما در خانواده‌ی خود نوزاد یا کودکی خردسال داشته باشید، باز هم می‌توانید از سفرتان لذت ببرید؟ آیا باز هم سفر برای شما تجربه‌ای فراموش نشدنی و بی مانند خواهد بود؟ پاسخ این سوال به میزان آمادگی شما برای سفر با کودکتان بستگی دارد، اینکه آیا شما وسایلی را که کودکتان در طول سفر به آن‌ها نیاز خواهد داشت برداشته‌اید یا چیزهایی را فراموش کرده‌اید؟ در این مقاله قصد داریم یک چک لیست کامل از تمام وسایلی که ممکن است کودک در سفر به آن‌ها نیاز پیدا کند جمع آوری کرده و به شما ارائه دهیم تا در صورتی که قرار است با کودک دلبندتان به مسافرت بروید، بتوانید این سفر را به خاطره‌ای به یاد ماندنی در زندگی‌اتان تبدیل کنید، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

لوازم مورد نیاز کودک که باید در سفر همراه داشته باشید عبارتند از:

  1. زیرانداز برای تعویض

عوض کردن نوزادان موردی است که حتما با آن مواجه می‌شوید، شاید در هر مکان، جای مناسبی برای تعویض پوشک کودک پیدا نکنید، پس حتما زیرانداز تعویض او را به همراه داشته باشید.

  1. پوشک

یکی از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز کودکان، پوشک است، اگر مقصدتان جایی است که در آن به راحتی فروشگاه وسایل بهداشتی پیدا می‌کنید، فقط به اندازه‌ی مسیر پوشک بردارید، در غیر این صورت به تعداد کافی (هر 3 ساعت 1 پوشک) و حتی چند تایی بیشتر پوشک به همراه داشته باشید.

  1. خشک کن

دستمال خشک کن کودک هم وسیله‌ی مهمی است که حتما باید همراه خود ببرید، تا در موقع شستن پای کودک از آن استفاده نمایید.

  1. دستمال مرطوب

یکی دیگر از وسایلی که خیلی برای کودکان کاربرد دارد، دستمال مرطوب است، با این دستمال می‌توانید قسمت‌های مختلف بدن کودک را تمیز کنید.

  1. وسایل بهداشتی

وسایل بهداشتی کودک از جمله شامپو، صابون، نرم کننده‌ی پوست، پماد نرم کننده، کرم ضد آفتاب، ناخنگیر، لیف و... را حتما همراه داشته باشید.

  1. حوله

برای حمام کردن کودک حوله‌ای کوچک و نرم به همراه داشته باشید.

  1. رختخواب سفری

رختخواب سفری شامل پتو، متکای کوچک و تشک نازک است، این‌ها در سفر خیلی به دردتان خواهد خورد.

  1. بالش شیردهی

شیر دادن به نوزادان با بالش شیردهی خیلی راحت است، به خصوص در خودرو، قطار یا هواپیما، پس بالش شیردهی هم همراه خود ببرید.

  1. کیسه‌ی زباله

حتما کیسه‌هایی برای لباس‌های کثیف و پوشک‌های تعویض شده همراه ببرید تا بتوانید لباس‌ها را در اولین فرصت شسته و پوشک‌ها را در سطل زباله بیندازید.

  1. شیشه شیر

شیشه شیر را حتما با خود ببرید، این وسیله برای دادن شیر خشک و آب به کودک بسیار استفاده خواهد شد.

کودکی در حال شیر خوردن با شیشه

  1. پستونک

بعضی از کودکان عادت دارند که پستونک در دهان داشته باشند و این به نوعی به آن‌ها آرامش می‌دهد، پس آن را در سفر فراموش نکنید.

  1. دندان گیر

اگر کودک شما در سنی است که دارد دندان درمی‌آورد، حتما دندان گیر او را با خود ببرید، در این صورت او سراغ چیزهای آلوده نخواهد رفت.

  1. شانه

شانه هم از وسایلی است که باید باشد، برای شانه کردن موهای کودک و مرتب کردن آن‌ها.

  1. شیر خشک

چه کودکتان در کنار شیر مادر شیر خشک می‌خورد چه نمی‌خورد، حتما با خود شیر خشک ببرید، ممکن است اشتهای کودکتان در سفر زیاد شده یا به هر دلیلی امکانِ دادن شیر مادر به او فراهم نشود.

  1. بطری آب خنک

حتما و حتما در طول سفر آب آشامیدنی خنک با خود داشته باشید، ممکن است در برخی مکان‌ها آب آشامیدنی مناسب کودکتان پیدا نکنید.

  1. فلاسک آب گرم

برای درست کردن شیر خشک به آب گرم احتیاج دارید، پس فلاسکی همراه داشته باشید که آب را گرم نگه دارد.

  1. تب سنج

از آنجا که تب یکی از اولین نشانه‌های بیماری در کودکان است، بهتر است یک تب سنج همراه داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید از دمای دقیق بدن فرزندتان مطلع شوید.

  1. لباس به تعداد زیاد

کودکان معمولا نسبت به بزرگترها لباس بیشتری استفاده می‌کنند، ممکن است لباس‌هایشان را زود به زود کثیف کنند یا هوا سرد و گرم شده و مجبور شوید لباسشان را عوض کنید. پس حتما چند دست لباس اصلی و چند دست لباس اضافی همراه داشته باشید.

  1. کلاه آفتابی

در سفر ممکن است خیلی در فضای باز قرار بگیرید، جایی که آفتاب می‌تواند شدید باشد، در این موارد بهتر است با یک کلاه آفتابگیر جلوی تابش مستقیم نور خورشید را به صورت فرزندتان بگیرید.

  1. پشه بند

برای سفرهای طبیعت گردی و سفر به جاهای گرم، پشه بند از واجبات است، با یک پشه بند کوچک، سبک و قابل حمل می‌توانید فرزندتان را از شر حشرات موذی نجات دهید.

کودکی در پشه بند در کنار مادرش

  1. ژل دفع حشرات

در مکان‌های گرم، یا جاهایی که درخت زیاد دارد، ژل دفع حشرات داشته باشید تا با مالیدن روی پوست کودک خود، او را از نیش این حشرات موذی در امان نگه دارید.

  1. اسباب بازی

در سفر با کودکان اسباب بازی یک جزء مهم محسوب می‌شود، ممکن است کودکتان در هر جایی بهانه بگیرد و اسباب بازی دوای درد او باشد.

  1. آغوشی

استفاده از آغوشی نه تنها باعث می‌شود کودک جای راحت و امنی داشته باشد، بلکه با آزاد کردن دست‌های شما کمک می‌کند که کارهایی مانند نشان دادن بلیط، حمل ساک و... را به راحتی انجام دهید.

  1. جعبه‌ی کمک‌های اولیه

جعبه‌ی کمک‌های اولیه یکی از ضروری‌ترین وسایل در طول سفر است، می‌توانید لوازم بهداشتی، داروها و قطره‌های کودک را در آن بگذارید.

  1. چراغ قوه

کودکان خصوصا نوزادها ممکن است در طول شب کارهایی داشته باشند، برای اینکه در طول سفر مزاحم کسی نشوید می‌توانید چراغ قوه برده و شب‌ها آن را برای انجام کارتان روشن کنید.

  1. وان بادی

وان‌های بادی وسایلی هستند که برای شستن راحت کودک استفاده می‌شوند، همچنین می‌توانید در کنار ساحل هم برای بازی کودک از آن استفاده نمایید. خوبیِ این وان‌ها این است که به راحتی راه اندازی شده و به سرعت هم باد آن خالی می‌شود و جای کمی می‌گیرد.

کودکی درون وان بادی در کنار مادرش

  1. دوربین کنترل کودک

این وسیله برای مواقعی است که کودک شما در قسمتی جدا از بقیه قرار دارد، مثلا در اتاق خوابیده، با این دوربین می‌توانید او را از دور ببینید.

  1. دستکش یکبار مصرف

گاهی برای عوض کردن کودک و تمیز کردن او نیاز به دستکش یکبار مصرف دارید، پس آن را جا نگذارید.

  1. کتاب داستان

برخی کودکان به شدت به کتاب علاقه و عادت دارند، برای این کودکان حتما کتاب همراه داشته باشید.

  1. تنقلات و میوه

برای کودکان بزرگتر که می‌توانند خوراکی بخورند حتما میوه و تنقلات همراه ببرید تا در طول مسیر ضعف نکرده و سرشان با خوردن این تنقلات گرم شود.

  1. مدارک شناسایی و دفترچه‌ی بیمه

بهتر است که در سفر مدارک شناسایی تمام اعضای خانواده و دفاتر بیمه‌ی آن‌ها را همراه ببرید، حتی شناسنامه‌ی نوزادان.

  1. صندلی ماشین

در سفر با خودروی شخصی داشتن صندلی ماشین به کیفیت سفر، آرامش کودک و راحتی والدین کمک زیادی می‌کند، صندل ماشین را از یاد نبرید.

  1. کالسکه

برای حمل کردن کودک در مسیرهای طولانی یا خواباندن او کالسکه بسیار کاربردی است، اگر فضا برای نگهداری آن دارید حتما همراه خود ببرید، در سفرهای هوایی تا پله‌های هواپیما می‌توانید کالسکه را جلو ببرید.

یک کالسکه و ساک کودک

نکات مهم برای سفر با کودکان

  • تنها نوزادانی که کمتر از دو هفته از بدنیا آمدنشان می‌گذرد، اجازه‌ی سفر ندارند، وگرنه تمام نوزادان و کودکان سالم می‌توانند به سفر بروند.
  • بهترین وسیله برای سفر با کودکان، خودروی شخصی است.
  • اگر می‌خواهید سفر شیرین و بی دردسری با کودکان خود داشته باشید، باید حتما قبل از سفر برای تمام موارد برنامه ریزی کرده و طبق آن برنامه عمل کنید.
  • وسایل کودک را در ساکی جداگانه و در دسترس قرار دهید.
  • اگر کودکتان غذا می‌خورد حتما غذای او را آماده کنید تا در مقصد نگران آماده کردن وعده‌ی غذایی او نباشید.
  • همیشه یک دست لباس اضافی کودک، اسباب بازی و کتاب‌های او را در ساک دستی در نزدیکی خود قرار دهید تا اگر کودک به چیزی نیاز پیدا کرد بتوانید آن را در اختیار او بگذارید.
  • در طول مسیر تا رسیدن به مقصد لباس راحت به تن کودک کنید.
  • با کودکان بزرگتر خود در مورد زیبایی‌های سفر و مقصدتان حرف بزنید و به نیازهای کودکان کوچکترتان توجه ویژه داشته باشید.
  • همیشه مراقب جای خواب کودک و زمان خواب او باشید تا او خواب زده نشده و شما را در طول سفر اذیت نکند.
  • ممکن است ناچار شوید در طول روز چند دست لباس برای کودک عوض کنید، پس لباس زیاد همراه خود ببرید.
  • سفرهای هوایی می‌توانند راحت‌ترین نوع سفر با کودکان باشند، فقط اختلاف دمای هوای داخل کابین و هوای بیرون را در نظر بگیرید، ضمن اینکه صندلی‌های کنار راهرو برای کودکان مناسب نیست.
  • در هنگام اوج گرفتن و فرود هواپیما، ممکن است گوش کودکان بگیرد، برای جلوگیری از این مورد می‌توانید در این زمان‌ها به کودکان شیرخوار خود شیر بدهید.
  • بیشتر شرکت‌های هواپیمایی برای نوزادان بلیط در نظر نمی‌گیرند، اما اگر می‌خواهید در طول پرواز از صندلی کودک استفاده کنید بهتر است برای نوزادتان نیز بلیط تهیه نمایید.

در این مقاله هر آنچه یک کودک از نوزاد تا بچه‌های بزرگتر نیاز دارد تا سفری راحت و در عین حال شیرین داشته باشد به شما معرفی کرده و توضیحات مختصری در رابطه با هر یک ارائه دادیم. سفر با کودکان نه تنها سخت نیست بلکه می‌تواند برای شما لذت اکتشافات جدید دلبندتان را به همراه داشته باشد، به شرطی که تمام وسایل لازم را به همراه برده و در مقصد دغدغه‌ی لوازم کودک را نداشته باشید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید