پاتوق شهرهای ایران | جوانان ایرانی در هر شهر، کجا بیشتر خوش می‌گذرانند؟
ضحا اکبری 1402/05/26 1389 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه
  1. تهران

تهران به عنوان پایتخت ایران، جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تفریحیِ بسیاری دارد، در این میان بعضی جاها هستند که به پاتوقی برای شبگردی و دورهمی‌های جوانان تبدیل شده‌اند، تعدادی از پاتوق‌های تهران عبارتند از: بوستان‌های تهران مانند نیاوران، پردیسان، پرواز، ملت، جمشیدیه و... که به درد دورهمی‌های خانوادگی و شبگردی می‌خورند، کافه‌هایی همچون کافه گودو، کافه باغ فردوس، کافه ویکولو و... که برای قرارهای دوستانه و جمع شدن دانشجویان مناسب هستند، باشگاه ورزشی انقلاب برای ورزش دوستان، مکان‌هایی مثل فود کورت پالادیوم و رستوران‌های سیار خیابان سی تیر که مخصوص شکم گردهاست، پل طبیعت، پارک چیتگر و دریاچه‌اش، بام تهران، دربند، درکه و... .

چند عابر در کنار رودخانه

پلی فلزی در میان درختان

  1. کرج

کرج مرکز استان البرز است، این شهر به دلیل نزدیک بودن به تهران و قرار گرفتن در مسیر شمال کشور، از جمله شهرهای پر رفت و آمد ایران به شمار می‌رود، دارای جاذبه‌های فراوانی می‌باشد و برای شهروندان خود پاتوق‌های زیادی دارد، پیست اسکی دیزین، بام کرج، اتاق فرار کرج، بازینوی کرج، بانجی جامپینگ بیلقان، پارک خانواده، پینت بال فسفر و... از جمله‌ی این پاتوق‌ها هستند.

یک ساختمان بلند

چند درخت و یک مسیر سنگی

  1. قزوین

قزوین یکی از شهرهای قدیمیِ ایران است که گذشته‌ای پربار دارد، در این شهر جاذبه‌های تاریخیِ بیشماری وجود دارد که در کنار جاذبه‌های طبیعی مانند دریاچه‌ی اُوان و باغستان‌های این شهر می‌توانند مقصدی دلچسب را برای گردشگران به وجود بیاورند. اما مکان‌هایی در قزوین وجود دارد که شهروندان این شهر با دوستان یا اعضای خانواده‌اشان در آنجا جمع شده و لحظات خوبی را سپری می‌کنند، از میان این مکان‌ها می‌توان خیابان سپه قدیمی‌ترین خیابان ایران، بام قزوین (روستای توریستیِ زرشک)، پارک جنگلیِ باراجین که شهربازی و دهکده‌ی طبیعت دارد، مجتمع توریستی تفریحیِ تالار شهر که از مجموعه‌ی ورزشی، فضای سبز، کافه و رستوران برخوردار است و کافه‌های معروفی مانند کافه‌ی آدم و حوا، کافه تلخ، کافه آپارات، کافه رادیو، کافه پرتقال و... را نام برد.

یک آلاچیق در بالا و چند درخت

چند میز و صندلی یک لوستر و یک کمد

  1. اصفهان

اصفهان را همه می‌شناسند، شهری تاریخی با قدمت زیاد، آثار تاریخیِ فراوان، مکان‌های توریستی بسیار و...، این شهر پاتوق‌های زیادی برای شهروندان و گردشگران خود فراهم کرده که در کنار آثار تاریخی‌اش می‌توانند خاطرات جذابی را برای هر فردی رقم بزنند. میدان نقش جهان با غرفه‌های صنایع دستی، غذا خوری‌های متعدد و جاذبه‌های تاریخی‌اش خصوصا در شب‌ها فضایی بسیار عالی است، پل‌های خواجو و سی و سه پل، خیابان معروف 4 باغ عباسی، بام اصفهان (کوه صفه)، محله‌ی ارمنی نشین جلفا با کلیساها و بافت سنتی‌اش، قهوه خانه‌ی عجیب حاج میرزا، باغ نور که محل برگزاری جشن‌ها، مراسم‌ها و کنسرت‌های بزرگ است، کافه‌هایی همچون کافه دال و کافه بلانش، شربت خانه‌هایی مثل شربت خانه‌ی روزگار و شربت خانه‌ی فیروز، باغ پرندگان، آکواریوم اصفهان، بوستان‌های اصفهان مانند پارک جنگلی ناژوان، پارک مشتاق، پارک فدک و...، شهربازی‌های اصفهان نظیر شهربازی شهر رویاها و مکان‌های بیشمار دیگر که جوانان اصفهانی در آن‌ها دور هم جمع شده و لحظاتی فراموش نشدنی را می‌گذرانند.

یک دوچرخه و چند جوان در مسیری سنگی

سی و سه پل با چراغ های روشن

  1. شیراز

شیراز شهر تاریخ و هنر، یکی از زیباترین شهرهای ایران است که نه تنها شهروندانش و سایر ایرانی‌ها به آن علاقه دارند، بلکه برای گردشگران خارجی نیز جذاب است، در کنار جاذبه‌های بی انتهای تاریخی و طبیعی که در شیراز وجود دارد، این شهر پاتوق‌هایی برای جوانان دارد که خصوصا در شب‌ها بسیار پر شور و دیدنی هستند، پیست اسکی پولاد کف، باغ گل‌ها، مجتمع فان دِی لَند، پینت بال جنگلی شهید چمران، باغ هنر شیراز، کافه و کتاب فروشیِ پاتوق کتاب، مرکز تجاری تفریحیِ نگین فارس با فروشگاه‌های متعدد، شهربازی، فود کورت و سالن بولینگ و بیلیارد و مجموعه‌ی ورزشی کوثر تعدادی از مکان‌های تفریحی شیراز برای جوانان می‌باشند.

فضایی پر از گل و درخت و چند عابر

یک ساختمان بزرگ و کوه

  1. تبریز

تبریز شهر اولین‌های ایران، یکی از زیباترین شهرهای کشورمان است که با آب و هوای عالی خود به یکی از توریستی‌ترین شهرها تبدیل شده است. در این شهر مکان‌هایی مانند مجموعه‌ی تفریحی ائل گلی با پارک ساحلی، مجموعه‌ی تفریحی عینالی (بام تبریز)، پارک موزیکال ولیعصر، پارک مینیاتور با آثار مینیاتوری زیبا، سورتمه‌ی تبریز و شهربازی‌های این شهر مانند شهربازی پردیس وجود دارد که به پاتوقی برای شهروندان این شهر خصوصا جوانان تبریزی تبدیل شده‌اند.

گل و درخت و کوه و ابر

ائل گلی کوه و درخت

  1. مشهد

شهر مقدس مشهد به دلیل وجود حرم امام هشتم شیعیان از جمله شهرهای مهم ایران به شمار می‌رود، در این شهر جاهایی وجود دارد که جوانان مشهدی اوقات فراغت و شبانه‌های خود را در آن‌ها می‌گذرانند، مکان‌هایی همچون بام‌های مشهد (بام خورشید، بام هفت تیر و بام هاشمیه)، منطقه‌ی گردشگری چالیدره، شهربازی‌های مشهد مثل شهربازی هپی لند، پارک‌های آبیِ مشهد نظیر سرزمین موج‌های آبی، پارک کوه سنگی، پارک جنگلیِ وکیل آباد، مجتمع تجاری تفریحیِ آرمیتاژ با فود کورت، کافه، رستوران و مجموعه‌ی ورزشی و... تعدادی از این مکان‌ها هستند.

تله کابین و کوه

یک پارک از نمای بالا

  1. قم

قم شهری مذهبی است که به برکت وجود حرم حضرت معصومه به شهری پر رفت و آمد تبدیل شده است، بیشتر شهروندان و جوانان قمی هنگامی که می‌خواهند با دوستان یا خانواده‌اشان وقت بگذرانند به حرم حضرت معصومه یا مسجد مقدس جمکران می‌روند، اما از دیگر پاتوق‌های جوانان در قم می‌توان به کوه تاریخیِ خضر نبی، تله سیژ بوستان علویِ قم، مجتمع توریستیِ رنگین کمان که دارای شهربازی، مجموعه‌ی ورزشی و... است، باغ وحش قم، بوستان‌های قم مانند بوستان ریحانه، بوستان بازی و شادی، بوستان پاسداران و... اشاره نمود.

نمای بالا از شهر در شب

یگ پارک با آلاچیق و وسایل بازی

  1. سنندج

سنندج شهری خوش آب و هوا در غرب کشور و مرکز استان کردستان است، این شهر جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگیِ بسیاری دارد و جوانان آن گزینه‌های بسیاری برای دورهمی و خوش گذرانی پیش رو دارند. تعداد پاتوق‌های سنندج بسیار زیاد است اما اگر بخواهیم چند مورد از آن‌ها را نام ببریم باید به پاک کوهستانیِ آبیدر و سینمای روباز آن، پیست دوچرخه سواری سنندج، بام سنندج یا تپه روسی، کافه کتاب سنندج با کتابخانه‌ی اختصاصی و برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، کافه هنر با کتابخانه‌ی اختصاصی و اجرای تئاتر، زیپ لاین و پل معلق پارک مشاهیر کرد و... اشاره کنیم.

تپه ای پر از درخت

یک پارک با مسیر سنگی و چند مجسمه

  1. رشت

شاید فکر کنید که در شهرهای ساحلی تمام دورهمی‌ها در کنار دریا برگزار می‌شود، اما ساحل یکی از پاتوق‌های شهر رشت است، این شهر مکان‌های جذاب دیگری هم دارد که میدان تاریخیِ شهرداری، خیابان علم الهدی (شانزه لیزه) که تعداد زیادی فروشگاه، کتابخانه‌ی ملی و دو سینمای بزرگ در آن قرار دارد، محله‌ی لوکس گلسار، باغ قدیمی محتشم، بوستان‌هایی همچون بوستان مفاخر، پارک سبزه میدان، پارک ملت و...، شهربازی رشت، قصر بازی، پیست کارتینگ فرودگاه، تعداد کمی از آن‌ها هستند.

دو ساختمان قدیمی با نمای سفید و یک حوض بزرگ

پارک ب حوض و آبنما

  1. یزد

یزد یکی از شهرهای تاریخی ایران و تنها شهر کشورمان است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، بافت سنتی و آثار تاریخی یزد شهرت جهانی دارد. جوانان یزدی دورهمی‌های دوستانه‌ی خود را در مکان‌هایی مانند میدان ساعت، باغ دولت آباد، باغ ملی یزد، پارک بزرگ یزد، شهربازی شادی، خانه‌ی هنر یزد که خانه‌ای تاریخی است و پاتوق هنرمندان و هنر دوستان است، کافه‌هایی مانند کافه تایم، کافه پلازا، کافه لیانا و... برگزار می‌کنند.

یک بنای تاریخی یک حوض بزرگ و درختان بسیار

یک خانه تاریخی و ابرهای زیبا

  1. قشم

با قشم که آشنایید، جزیره‌ای زیبا و بی نظیر در جنوب ایران که سواحل جذاب، خاک معدنی، آب رنگی و جاذبه‌های طبیعی و تاریخیِ پرشمار آن، باعث شهرت جهانی ‌اش شده و طرفداران بسیاری دارد، این جزیره همچنین مکان‌هایی دارد که برای دورهمی‌های دوستانه و گردش‌های شبانه مناسب هستند، مکان‌هایی از جمله بام قشم در ژئو پارک قشم، پارک‌های ساحلیِ جزیره همچون پارک ساحلی زیتون، پارک ساحلی آفتاب قشم، سینما دریا، هلر و...، جزایر ناز که پاتوق آخر هفته‌ی جوانان است، مجتمع تفریحی گردشگری هامون با بخش‌های متنوع سوار کاری و ورزشی و... .

ساحل و چند گردشگر

صخره های سنگی و آسمان زیبا

  1. کیش

کیش معروف‌ترین جزیره‌ی ایران است که طرفداران بسیاری دارد و هر تفریحی که فکرش را بکنید در آن پیدا می‌شود، اما در این جزیره پاتوق‌های زیادی برای جوانان وجود دارد تا بتوانند خصوصا در شب‌ها از آن‌ها استفاده کرده و با دوستانشان در این مکان‌ها قرار بگذارند. از میان این مکان‌ها می‌توان به اسکله‌ی تفریحیِ کیش، پارک ساحلیِ میرمهنا، گذر هنرمندان، بوستان‌های کیش مانند پارک شهر، باغ پرندگان، پارک دلفین‌ها، شهربازی هایلند کیش، پارک آبیِ اوشن، باغ راه ایرانیِ کیش، مجموعه‌ی ورزشیِ مریم که سالن بولینگ آن شهرت بسیاری دارد، کارتینگ کیش و... اشاره کرد.

اسکله نیمکت چراغ و ساحل

سرسره های آبی و استخر

  1. خرم آباد

خرم آباد مرکز استان لرستان و یکی از دیدنی‌ترین شهرهای ایران است، در این شهر مکان‌های بسیار زیادی برای تفریح جوانان وجود دارد، چه جوانانی که به طبیعت گردی علاقه دارند، چه آن‌هایی که دوست دارند با دوستانشان به ورزش و تفریح بپردازند و چه کسانی که از نوشیدن یک فنجان قهوه به همراه دوستان خود در گوشه‌ی دنج یک کافه لذت می‌برند. بام لرستان، پارک جنگلی مخمل کوه، مجتمع تجاری تفریحی بعثت، هتل رصد خانه‌ی کاسین، پیست اسکیت خرم آباد، کافه هنر خرم آباد، کافه نیمکت، کافه‌ی نوستالژیک لاله زارو بسیاری جاهای دیگر از جمله پاتوق‌های خرم آباد هستند که می‌توانند خاطره‌ای به یاد ماندنی را برای هر فردی خلق کنند.


شهر و کوه از نمای بالا

کوه و سنگ و آسمان

  1. همدان

همدان شهری زیبا، قدیمی و دیدنی در ایران است، این شهر جاذبه‌های فراوانی برای بازدید دارد و از شهرهای پرطرفدار برای گردشگران به شمار می‌رود، همدان برای جوانان خود نیز مکان‌های بسیاری دارد که می‌توانند آخر هفته یا روزهای تعطیل خود را با دوستانشان در این مکان‌ها سپری کنند. تعدادی از پاتوق‌های همدان برای جوانان عبارتند از پارک جنگلی اسد آباد همدان، کتابخانه‌ی مرکزی همدان، پیست کارتینگ همدان، کافه تراس همدان، حوزه‌ی هنری همدان با بخش‌های فرهنگیِ گوناگون، شهربازی رنگین کمان و... .

شهر درخت و کوه

میز و صندلی و وسایل کافه

در این مقاله تعدادی از پاتوق‌های جوانان را در شهرهای مختلف ایران معرفی کرده و شما را با این مکان‌ها آشنا نمودیم، چنانچه قصد سفر به هر شهری از کشورمان را داشتید می‌توانید وارد قسمت آن شهر در سایت ما شده و با تورهای کایت، سفری به یاد ماندنی را تجربه کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید