طبیعت گردی در تابستان | راهنمای جامع
ضحا اکبری 1402/05/07 1149 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

در تابستان چون هوا گرم و روزها طولانی است، همه دوست دارند به دل طبیعت زده، علاوه بر اینکه از چشم اندازهای زیبا و هوای خوبش لذت ببرند، در سکوت و آرامش آن دمی را بیاسایند و با این استراحت، قوای خود را برای از سر گیریِ روزهای شلوغ و پردغدغه ی زندگی شهری، به دست آورند. قطعا مقصد اصلی در تابستان‌ها، مکان‌های خنک و خوش آب و هواست، در این مقاله قصد داریم تعدادی از مقاصد تور های طبیعت گردیِ کشورمان را که برای فصل تابستان مناسب هستند به شما معرفی کرده و نکات مهم را در مورد آن‌ها برایتان شرح دهیم، پس با ما همراه باشید تا فهرستی از مقاصد مناسب برای طبیعت گردی در تابستان به تفکیک استان‌ها در اختیارتان قرار دهیم.

استان تهران

تهران به عنوان پایتخت ایران، یکی از شلوغ‌ترین و آلوده‌ترین شهرهای کشور به شمار می‌رود، شاید تصور اینکه مکانی با طبیعت زیبا و آرام در نزدیکیِ تهران وجود داشته باشد هم سخت است اما استان تهران واقعا دارای چنین مکان‌هایی هست که می‌توانند برای یک روز هم که شده خستگی را از تن بدر کنند.

  • تنگه واشی فیروزکوه

تنگه واشی یکی از معروف‌ترین و زیباترین جاهای دیدنیِ تهران است که در شهرستان فیروزکوه قرار دارد، این مکان از یک تنگه‌ی کوچک، یک دشت وسیع، تنگه‌ای بزرگتر از اولی و در نهایت یک آبشار 15 متری تشکیل شده، تنگه واشی دارای آب و هوای بسیار عالی در فصول گرم و طبیعتی زیبا می‌باشد، برای ورود به تنگه واشی و پارک خودرو در پارکینگ آن، باید مبلغ کمی به عنوان ورودی پرداخت نمود.

*شهرستان فیروزکوه یکی از زیباترین مناطق استان تهران است که جاذبه‌های طبیعی بسیاری از جمله تنگه‌ی میشینه مرگ، چشمه‌ی آب معدنی خمده، غار رود افشان، دریاچه‌ی سد نمرود، غار بورنیک و بسیاری مکان‌های دیگر را در خود جای داده است.

تصویری از تنگه واشی

  • آبشار چال مگس

شاید باورتان نشود اما در نزدیکیِ تهران در شمیران، آبشار زیبایی وجود دارد که پاتوقی برای تهرانی‌های عاشق طبیعت در آخر هفته‌هاست، این آبشار در انتهای مسیر دارآباد قرار دارد که پس از یک پیاده رویِ 5 کیلومتری می‌توان به آن رسید، طبیعت زیبای اطراف آبشار، تپه‌های پر از گیاهان دارویی، آبشار مرتفع، کوه پیمایی در کوه‌های دارآباد و... بخش‌های هیجان انگیز سفر به آبشار چال مگس هستند، ورود به این منطقه رایگان می‌باشد.

آبشار چال مگس

  • دره‌ی اوین درکه

در شمال تهران، روستایی به نام درکه قرار دارد که دره‌ی اوین در انتهای آن واقع شده است، در دل این دره رودخانه‌ای پرآب جریان دارد و در اطراف این رودخانه، انواع رستوران‌های سنتی و مدرن، قهوه خانه، کافه و... ساخته شده است. ورود به دره‌ی اوین درکه رایگان است و در هر ساعتی از شبانه روز می‌توان از آب و هوای عالی، طبیعت بینظیر و غذاهای خوش طعم در این مکان لذت برد، شبگردی در درکه یکی از تفریحات شبانه‌ی تهران به شمار می‌رود.

درکه

  • دشت لار

در شمالی‌ترین نقطه‌ی تهران و در مرز این استان با استان مازندران، منطقه‌ای حفاظت شده قرار دارد که به دشت لار معروف است، این مکان جاذبه‌های فراوانی دارد، از جمله دریاچه‌ی لار، سد لار، رودی که از این دشت عبور می‌کند، دشت شقایق‌های وحشی، آبشار سفیدآب، ارتفاعات متعدد، طبیعت فوق العاده و چشم انداز رویایی دماوند، فاصله‌ی تهران تا دشت لار 70 کیلومتر است، ورود به آن رایگان می‌باشد و برای اقامت در این دشت باید با محیط بانیِ منطقه هماهنگ نمود.

دشت لار تهران

*از دیگر جاذبه‌های طبیعی استان تهران که برای طبیعت گردی در تابستان مناسب هستند می‌توان به تنگه و آبشار آینه ورزان در روستای آینه ورزان، آبشار یخیِ آبنیک در روستای زیبای آبنیک، چشمه‌ی آب معدنیِ روستای زرین دشت، صخره‌های سنگی روستای وردیج، روستای سنگان در 20 کیلومتریِ شمال تهران، آبشار لت مال، آبگرم گنداب در طالقان و... اشاره کرد.

استان مازندران

بدون شک استان مازندران با آن همه جاذبه‌ی طبیعی که در خود جای داده یکی از بهترین مقاصد برای طبیعت گردی خصوصا در تابستان می‌باشد، در قسمت‌های مختلف این استان می‌توان کوه، دریا، جنگل، دشت، دره، رودخانه و... را دید و از وجودشان لذت برد.

  • روستای فیلبند

روستای فیلبند در شهرستان بابل یکی از معروف‌ترین ییلاق‌های شمال کشور است، این روستا که در ارتفاعات مازندران قرار گرفته نیمی از سال با ابرها احاطه شده و تماشای اقیانوس ابر یکی از جذابیت‌های آن به شمار می‌رود. این روستا چشم اندازی بسیار دیدنی، دشت‌هایی سرسبز، آب و هوایی مطبوع و بسیاری ویژگی‌های مثبت دیگر دارد که باعث شده گردشگران فراوانی به آن سفر کنند. برای ورود به روستای فیلبند نیازی نیست ورودی بپردازید، اما اقامت در کلبه‌های چوبی آن، نیازمند پرداخت هزینه است. 

برای سفر به این روستای دیدنی میتوانید به صفحه ی تورهای فیلبند ما مراجعه کنید.

تک کلبه ای در اقیانوس ابر

  • ییلاق اوپرت

ییلاق اوپرت منطقه‌ای رویایی در مرز بین استان‌های مازندران و سمنان است که محل تلاقی کوه، جنگل و کویر می‌باشد، کوهنوردی، دامنه گردی، پیاده روی، روستا گردی و همنشینی با عشایر ایل سنگسر از جمله تفریحاتی است که می‌توان در اوپرت انجام داد، چشمه‌های باداب سورت، جنگل‌های راش، کنگل چشمه، جنگل بولا، قل قل چشمه، آبشار خزه بن، چشمه‌ی فینسک و... گوشه‌ای از جاذبه‌های طبیعیِ ییلاق اوپرت هستند، ورود به اوپرت هزینه‌ای ندارد اما امکانات منطقه چندان چشمگیر نیست.

چند کلبه در دشتی سرسبز

  • منطقه‌ی جنگلی لفور

لفور یکی از مناطق جنگلی استان مازندران و یکی از شگفت انگیزترین نقاط طبیعت گردی ایران است که دارای بخش‌های جذابی همچون جنگل‌های انبوه بلوط، آبشار جلسنگ، آبشار ترز، سد لفور، رودخانه و آبشار پلنگ دره، آبشار گزو، آبشار اسکلیم، پارک جنگلی آذررود، 7 آبشار تیرکن و... می‌باشد. جاذبه‌های لفور، بدون نیاز به ورودی هستند و تنها با پیاده روی در دل جنگل می‌توان به آن‌ها رسید، برای اقامت در این منطقه نیز هم می‌توان در قسمت مناسبی از جنگل کمپ کرد و هم می‌توان از کلبه‌های چوبیِ داخل جنگل استفاده نمود.

دریاچه و مه

*آبشار شاهاندشت، جنگل الیمستان، روستای نوشا، جنگل راش، دریاچه ی ولشت، جنگل‌های 2 هزار و 3 هزار، دره‌ی درویشان، روستای ناتر، دشت دریاسر، جنگل دالخانی، دریاچه‌ی فراخین، روستای مازیچال، دریاچه‌ی ممرز، دشت آزو، مرداب دیوک و... قطره‌ای از اقیانوس جاذبه‌های طبیعیِ استان مازندران هستند.

استان کردستان

کردستان یکی از استان‌های غربی و سردسیر کشورمان است که برای سفرهای تابستانی بسیار مناسب می‌باشد، در این استان مکان‌های مناسبی برای طبیعت گردی وجود دارد که می‌توان در آن‌ها هم از طبیعت زیبا لذت برد و هم از هوای دلپذیر آن.

  • دریاچه‌ی زریبار

دریاچه‌ی زریبار در 3 کیلومتریِ شهرستان مریوان قرار دارد، زریبار بزرگ‌ترین دریاچه‌ی آب شیرین ایران است که آب آن از بارش باران و چشمه‌های طبیعی اطراف تامین می‌شود. این دریاچه در میان کوه‌هایی پوشیده از جنگل‌های بلوط محصور شده و گونه‌های گیاهی و جانوری فراوانی در داخل و اطراف آن زندگی می‌کنند. ماهیگیری، تفریحات آبی، پاراگلایدر، پرنده نگری و بازدید از نمایشگاه‌های فصلی از جمله تفریحات موجود در دریاچه‌ی زریبار به شما می‌رود. حضور در اطراف دریاچه هزینه‌ای ندارد اما برای استفاده از امکانات و تفریحات آن باید مبالغی را پرداخت نمایید.

چند قایق بر روی دریاچه

  • پارک جنگلی آبیدر

آبیدر نام منطقه‌ای کوهستانی و تفریحی در جنوب غربی سنندج و بسیار نزدیک به این شهر است که دو کوه با ارتفاع 2550 و 2350 متر در آن قرار دارد. آب و هوا، مناظر و جاذبه‌های بی نظیر منطقه‌ی آبیدر سبب شده که این مکان یکی از محبوب‌ترین اماکن برای تفریح در استان کردستان خصوصا در تابستان باشد، اما مهم‌ترین ویژگی آن برخورداری از چشمه‌های زیر زمینی فراوان است. از جمله جاذبه‌های زیبا و دیدنی آبیدر می‌توان به قله‌ی آبیدر با جان پناهی برای کوهنوردان، تاقه دار، بان شلانه، کانی بانتا، گویزه کویر،‌کانی شفا، ‌امانیه، پارک کودک، امیریه، تله کابین آبیدر و... اشاره کرد. ورود به آبیدر و استفاده از امکانات آن رایگان است اما تفریحاتش نظیر تله کابین و... نیاز به پرداخت هزینه دارد.

پارک بر روی تپه با سکو و آلاچیق

*دریاچه‌ی قشلاق در سنندج، اورامانات، کوه 40 چشمه، هجیج، کوه آربابا، پالنگان، غار کِرِفتو، منطقه‌ی حفاظت شده‌ی عبدالرزاق، چشمه‌ی باباگُر، دشت بیلو، آبشار گَویله، جنگل‌های بانه، کوه آوالان و... تعدادی از جاذبه‌های طبیعیِ استان کردستان هستند.

استان اردبیل

اردبیل یکی از استان‌های زیبای ایران است که در تابستان هوای خنکی دارد، این استان دارای جاذبه‌های طبیعی بسیاری می‌باشد:

  • سرعین

سفر به سرعین که هوای آن سرد است در تابستان بسیار لذتبخش خواهد بود، جایی که هوای خنک، طبیعت زیبا و چشمه‌های آبگرم معروفش لذت سفرتان را چند برابر خواهد کرد. گردشگران می‌توانند در جاذبه‌های طبیعی این شهر به گشت و گذار پرداخته و با حضور در مراکز آبگرمش نه تنها از آب تنی لذت ببرند بلکه از خواص درمانی این چشمه‌های آبگرم نیز بهره مند شوند. بازدید از جاذبه‌های طبیعی سرعین رایگان است و استفاده از آبگرم این منطقه هزینه‌ی زیادی ندارد.

پل معلق بر روی دره

  • جنگل فندقلو

جنگل فندقلو یکی از جاذبه‌های طبیعی اردبیل است که در جنوب شهر نمین قرار دارد، این جنگل دارای درختان بسیار و جانوران مختلف است و در فصول گرم با دشت‌های گل بابونه و آبگرم مشه سویی خودنمایی می‌کند. در جنگل فندقلو می‌توان علاوه بر طبیعت گردیِ رایگان و لذت بردن از مناظر و هوا بدون هیچ هزینه‌ای، از تفریحانی نظیر تله کابین حیران، پیست اسکی روی چمن، سورتمه، زیپ لاین، کارتینگ و... با هزینه استفاده نمود.

دشتی سبز با گلهای بابونه

*از میان جاذبه‌های طبیعی اردبیل می‌توان دریاچه‌ی شورابیل، دشت مغان، دریاچه‌ی سوها، گردنه حیران، آبشار آقبلاغ، پارک جنگلی خیاواچایی، آبشار سردابه، چشمه بوشلی، تالاب گنجگاه، تالاب قره گل، رود مشکین چای، دهکده‌ی سنگی ویند کلخوران، روستای ییلاقی بیله درق و... را نام برد.

استان چهار محال و بختیاری

یکی از استان‌هایی که هوای خنک دارد و جان می‌دهد برای طبیعت گردی در تابستان، استان چهار محال و بختیاری است، شهرهای مختلف این استان محل قرار گرفتن جاذبه‌هایی طبیعی است که در نزد گردشگران بسیار محبوب هستند.

  • چشمه‌ی کوهرنگ

کوهرنگ یکی از شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری است که دارای طبیعت شگفت انگیز، محیط زیست تماشایی و آب و هوای عالی می‌باشد، چشمه‌ی کوهرنگ یکی از این زیبایی‌هاست که آب زلالی دارد و مناظر اطراف آن واقعا دیدنی هستند، تماشای این حجم از زیبایی و شکوه رایگان است و هزینه‌ای ندارد.

آبشاری در میان صخره ها

  • منطقه‌ی حفاظت شده‌ی سبزکوه

وسعت این منطقه 62 هزار هکتار است و در 3 شهر اردل، لردگان و بروجن قرار گرفته، وجود کوه، دشت، جنگل، آبشار، رودخانه و... سبب جذابیت سبزکوه و علاقه‌ی گردشگران به آن شده است، برای رفتن به منطقه‌ی سبزکوه لازم نیست هزینه‌ای پرداخت کنید، اما قبل از ورود باید با اداره‌ی محیط زیست منطقه هماهنگ شوید.

کوه دشت سبز و سایه ی ابرها

*از میان جاهای دیدنیِ چهار محال و بختیاری می‌توان به آبشار آتشگاه، پارک جنگلی پروز، غار یخی چما، تالاب گندمان، پیر غار، تالاب چغاخور، چشمه دیمه، چشمه برم، آبشار زردلیمه، دره‌ی عشق و... اشاره کرد.

استان گیلان

استان سرسبز گیلان یکی از مقاصد اصلیِ طبیعت گردی در ایران است:

  • دریاچه‌ی نئور

دریاچه‌ی زیبای نئور در نزدیکیِ جاده‌ی اسالم به خلخال و در مرز میان دو استان گیلان و اردبیل قرار دارد، این دریاچه در میان کوه‌های بلند قرار گرفته به همین دلیل منطقه‌ای سرد و پربارش به شمار می‌رود. کوه‌های اطراف نئور برای کوهنوردی، جاده‌ی خاکی نزدیک به آن برای پیاده روی، اسب سواری و دوچرخه سواری و آب عمیق آن برای قایق سواری و ماهیگیری مناسب است. برای رسیدن به دریاچه‌ی نئور نیازی نیست ورودی بپردازید، ضمنا این دریاچه خیلی بکر است و امکانات رفاهی چندانی ندارد.

گلهای زرد کنار دریاچه

  • ییلاق ماسال

ماسال شهری کوچک در استان گیلان است که در ارتفاعات واقع شده، به همین دلیل آب و هوای بسیار خوبی به خصوص در تابستان دارد و دارای ییلاق‌های متعدد می‌باشد، این منطقه طبیعتی بی نظیر دارد، جنگل‌های انبوه، رودخانه‌ی خالکایی، ابرهایی که زیر پای گردشگران قرار می‌گیرد، گونه‌های گیاهی و جانوریِ فراوان و بسیاری دیدنی‌های دیگر که هر کدام می‌توانند سفر به این منطقه را جذاب‌تر کنند. برای ورود به ییلاقات ماسال نیازی نیست ورودی بپردازید، همچنین این ییلاق‌ها از امکانات اولیه‌ی مناسب برخوردار می‌باشند.

چند خانه ی روستای روی تپه ای پوشیده از مه

*آبشار ویسادار، ماسوله، قلعه رودخان، دریاچه‌ی سقالکسار، گیسوم، تالاب انزلی، ییلاق سی دشت، دریاچه‌ی بره سر، آبشار لاتون، پارک جنگلی سراوان، سرولات، دره‌ی چاکرود، تالاب استیل، ییلاق سوباتان، دریاچه‌ی حلیمه جان و بسیاری مکان‌های دیگر گوشه‌ای از طبیعت منحصربفرد استان گیلان هستند.

استان آذربایجان شرقی

آذربایجان شرقی از جمله مناطق ایران است که در فصل تابستان هوایی خنک دارد، این منطقه برای سفرهای تابستانی بسیار مناسب است و دارای جاذبه‌های طبیعی فراوانی برای گردشگران در فصول گرم سال می‌باشد.

  • منطقه‌ی ارسباران

ارسباران منطقه‌ای حفاظت شده در نزدیکی کلیبر است که شامل بخش‌های مختلفی مانند جنگل ارسباران، ییلاق‌های متعدد، کوه‌های بلند، دشت‌های وسیع، چشمه‌های آب معدنی و... می‌باشد، در این منطقه حیوانات بسیاری زندگی می‌کنند و گیاهان فراوانی در آن می‌رویند. منطقه‌ی ارسباران ورودی ندارد، ولی چون تحت حفاظت سازمان محیط زیست می‌باشد، شکار و دیگر اعمالی که سلامت گونه‌های گیاهی و جانوری را تهدید می‌کند، در آن ممنوع است.

گله ی گوسفند و چند کلبه روی تپه ای سرسبز

  • تالاب قوری گل

در 40 کیلومتری جنوب شرق تبریز، تالابی زیبا قرار دارد که به قوری گل معروف است، این تالاب دارای آبی شیرین است که در صورت تصفیه می‌توان برای شرب از آن استفاده کرد، قوری گل محل زندگی حیوانات بسیاری است که به صورت دائمی در آن زیست دارند، این تالاب همچنین هر سال پذیرای پرندگان مهاجر می‌باشد. بیش از 280 گونه‌ی گیاهی در این تالاب و مناطق اطراف آن روییده‌اند، گیاهان غوطه ور در آب، گیاهان معطر و حتی گیاهان دارویی. مسیر دسترسی، دشت‌های اطراف، مشاهده‌ی حیوانات محتلف و پرنده نگری از جمله تفریحات این تالاب محسوب می‌شوند، بازدید از تالاب قوری گل رایگان است اما گردشگران باید اهمیت زیادی برای محیط زیست این منطقه قائل شده و در حفظ آن بکوشند.

گیاهان سبز روییده در تالاب در کنار تپه ها

*آبشار آسیاب خرابه، روستای کندوان، کوه عینالی، حاشیه‌ی رود ارس، منطقه‌ی حفاظت شده‌ی آینالو، کوه‌های آلاداغ لار و... تعدادی از جاذبه‌های طبیعی استان آذربایجان شرقی می‌باشند.

استان لرستان

لرستان بخاطر طبیعت منحصر بفردش عروس شهرهای ایران لقب گرفته، جایی که هر نقطه‌ از آن می‌تواند مقصدی جذاب برای علاقمندان به طبیعت باشد.

  • تنگه‌ی شیرز

در 55 کیلومتری شهرستان کوهدشت دره‌ای به طول 5 کیلومتر وجود دارد که نام آن تنگه‌ی شیرز است، این تنگه دارای دیواره‌های بلند، مناره‌های سنگی، چندین غار، آبشار و رودی بزرگ است که از میانه‌ی تنگه عبور می‌کند، آب این رود بسیار سرد است. قدم زدن در طول تنگه‌ی شیرز، تماشای صخره‌های بلند، لذت بردن از صدای آب رودخانه، عکاسی از اطراف و... تفریحاتی هستند که می‌توان در این مکان جادویی انجام داد.

صخره های سنگی و درختان سبز

  • آبشار برنجه شول آباد

آبشار برنجه‌ی شول آباد یکی از بلندترین آبشارهای پلکانی ایران است که دارای 3 پله یا طبقه می‌باشد، این آبشار آب خود را از چشمه‎‌هایی در بالادست تامین می‌کند، با نام تاف نیز شناخته می‌شود و با داشتن ارتفاعی نزدیک به 750 متر 12امین آبشار بلند در جهان است. مسیر دسترسی به آبشار طولانی است، اما زیبایی‌های مسیر و شکوه آبشار به طی کردن این مسیر طولانی می‌ارزد.

آبشار چند قطعه سنگ گیاهان سبز

*منطقه‌ی سفید کوه، دره خزینه‌، دشت لاله‌های واژگون، تنگ لی لی، آبشار بیشه، دریاچه‌ی گهر، دریاچه‌ی کیو، مخمل کوه، تونل برفی ازنا، غار کلماکره، دره‌ی نی گاه، آبشار سفید، تنگه‌ی هلت، آبشار نوژیان و... بخشی از جاذبه‌های طبیعی استان لرستان هستند که بسیار دیدنی بوده و می‌توانند مقصد مناسبی برای سفرهای تابستانی باشند.

وسایل مورد نیاز برای طبیعت گردی در تابستان

برای اینکه طبیعت گردی راحت و بی دردسری در تابستان داشته باشید، باید وسایل مناسب و تجهیزات کافی همراه خود ببرید:

  • وسایل لازم برای سفرهای طبیعت گردیِ ساده با خانواده: نقشه‌، کرم ضد آفتاب، کلاه لبه دار و عینک آفتابی برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به سر و صورتتان، چادر و کیسه خواب برای وقتی که می‌خواهید شب را در طبیعت بمانید، زیر انداز خصوصا زیراندازهای ضد آب، پتوی مسافرتی، آب آشامیدنی به مقدار کافی، اجاق و ظروف سفری برای خوردن غذا در طبیعت، کوله پشتی مناسب که شما را اذیت نکند، لباس‌های آستین بلند ولی خنک و با رنگ روشن، لباس اضافه برای اینکه اگر لباس تنتان خیس شد بتوانید آن را تعویض کنید، لباس گرم اگر می‌خواهید شب را در دل طبیعت سپری نمایید، صندل برای حرکت در آب و کفش مناسب پیاده روی برای راه رفتن روی سنگ‌ها و صخره‌ها، جعبه‌ی کمک‌های اولیه، نخ و سوزن، چراغ قوه، اسپری دفع حشرات، شارژر، پاور بانک، دوربین، وسایل لازم برای تفریحات آبی مانند (مایو، قلاب ماهیگیری، حوله و...)
  • وسایل لازم برای سفرهای طبیعت گردی حرفه‌ای: در صورتی که قصد دارید یک طبیعت گردی حرفه‌ای انجام دهید باید متناسب با مکانی که می‌روید، لوازم مورد نیازتان را آماده کنید، مثلا برای صخره نوردی چکش صخره، قلاب و بست طناب، کلاه ایمنی، میخ کوهنوردی و...، برای کوهنوردی جوراب اضافه، تبر یخ شکن، پوتین، کلاه ایمنی، طناب برای فرود، کرامپون و... همراه داشته باشید.

وسایل طبیعت گردی صندلی چادر کوله

نکات مهم که قبل از شروع طبیعت گردی باید رعایت شوند

نکات مهم قبل از شروع طبیعت گردی:

  • نقشه‌ی کاغذی ضد آب همراه داشته باشید (ممکن است به علت نبود اینترنت نتوانید از نقشه‌های الکترونیکی استفاده کنید)
  • کیسه خواب را متناسب با مقصد و دمای شب‌های آن انتخاب کنید
  • زیر انداز چادر خصوصا برای سفر به مناطق سرد بسیار مهم است
  • کوله پشتی استاندارد و سبک همراه ببرید
  • چادری با وزن کم و مناسب تعداد افراد حاضر انتخاب نمایید
  • پکینگ کیوب می‌تواند به منظم چیدن وسایل داخل کوله و دسترسی راحت به آن‌ها کمک کند
  • لباس‌های راحت و مناسب دمای مقصد همراه داشته باشید
  • راهنمای محلی می‌تواند به شما در یافتن مسیر درست و مکان مناسب برای کمپینگ یاری رساند
  • سعی کنید در هنگام سفر اگر به بازدید از روستایی رفتید از صنایع دستی و غذاهای محلی بومیان آن خریداری کنید، این کار علاوه بر اینکه شما را با تجربیات جذابی روبرو می‌کند، به اقتصاد بومیان نیز کمک خواهد کرد
  • با تمام وجود مراقب محیط زیست و موجودات زنده‌ای که در آن زندگی می‌کنند باشید و در هنگام بازگشت چیزی جز ردپا از خود به جای نگذارید

تورهای طبیعت گردی

امروزه تورهای طبیعت گردی بسیاری در تمام فصول خصوصا تابستان برگزار می‌شود، تورهایی که با حضور در آن‌ها نه تنها لذت سفر به طبیعت را تجربه می‌کنید، بلکه می‌توانید دوستان جدیدی نیز بیابید. تورهای طبیعت گردی معمولا قیمت مناسبی دارند و سفر با آن‌ها بخاطر وجود راهنما، رزرو محل اقامت برای زمان‌هایی که قرار است سفر چند روز طول بکشد و مهیا کردن وعده‌های غذایی به وسیله‌ی مسئولان تور، باعث ایجاد حس بهتر و داشتن سفری راحت‌تر می‌شود. شما می‌توانید وارد صفحه‌ی تورهای طبیعت گردی در سایت ما شده و پس از مشورت با کارشناسانِ کایت یکی از تورهای طبیعت گردی را به دلخواه انتخاب نمایید.

در این مقاله در مورد طبیعت گردی در فصل تابستان صحبت کرده و هر آنچه را که باید برای داشتن یک طبیعت گردیِ جذاب رعایت کنیم شرح دادیم، ایران عزیزمان آنقدر مکان‌های مختلف و جذاب برای گشت و گذار در طبیعت و لذت بردن از زیبایی‌های آن دارد که اگر هر روز سال را به یک مکان اختصاص دهیم 365 روز تمام شده و زمان کم می‌آید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید