رزرو هتل‌های فرودگاهی | 8  نکته برای استفاده از اقامت‌گاه‌های فرودگاه
زهرا نیرومند 1401/12/08 784 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

هتل فرودگاهی به هتلی گفته می‌شود که در محدوده فرودگاه یا نزدیک به آن قرار دارد. هتل‌های فرودگاهی امکانات و خدمات بسیار خوبی را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهند و شرایط را برای استراحت در محیط شلوغ فرودگاه، فراهم می‌کنند. اگر به دلیل خرید بلیط غیر مستقیم مجبور هستید چند ساعتی در فرودگاه بمانید یا درگیر تأخیر پرواز هواپیما شده‌اید، می‎توانید یکی از اتاق‌های هتل‌های فرودگاهی را رزرو کنید و زمان انتظار خود را در هتل سپری نمایید. در این صورت این فرصت را دارید که به خوبی استراحت کنید و ادامه مسیر را با انرژی بیشتری دنبال نمایید. در این مقاله در مورد رزرو هتل‌های فرودگاهی صحبت می‌کنیم و اطلاعاتی در مورد استفاده از اقامت‌گاه‌های فرودگاه در اختیارتان قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

مکان هتل‌های فرودگاهی

اولین نکته‌ای که در مورد رزرو هتل‌های فرودگاهی باید به آن توجه داشته باشید، موقعیت جغرافیایی این هتل‌هاست. با توجه به این‌که اغلب فرودگاه‌های دنیا در خارج از محدوده شهری قرار دارند، هتل‌های فرودگاهی نیز از مرکز شهر دور هستند. بنابراین، اگر برای تفریح و گردش به جایی سفر می‌کنید و قصد بازدید از جاذبه‌های توریستی را دارید، رزرو هتل فرودگاهی مناسب شما نیست! شما برای هر بازدید باید مسیری طولانی را طی کنید و هزینه زیادی بابت این رفت‌وآمدها بپردازید. علاوه بر این، زمان شما نیز در طول این مسیر به هدر می‌رود و رفت‌وآمدهای زیاد شما را خسته می‌کند.

امکانات هتل‌های فرودگاهی

بسیاری از افراد زمانی که نام هتل‎ فرودگاهی را می‌شوند فکر می‎کنند این هتل‌ها برای اقامت چند ساعته طراحی شده‌اند و امکانات مناسبی ندارند، اما این‌طور نیست! اغلب فرودگاه‌های بزرگ دنیا دارای هتل‌های 4 ستاره و 5 ستاره هستند و امکانات فوق‌العاده‌ای را در اختیار مهمانان خود قرار می‎دهند. از جمله این امکانات می‌توان به رستوران، کافی‌شاپ، سالن ماساژ، اینترنت وای فای رایگان، وعده غذایی صبحانه، خدمات لاندری، سرویس خانه‌داری و ...  اشاره کرد. البته هتل‌های فرودگاهی با امکانات پائین‌تر نیز وجود دارند و هزینه کمتری را از مسافران دریافت می‎کنند.

اقامت ساعتی در هتل‌های فرودگاهی

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های هتل‌های فرودگاهی، اقامت ساعتی است. شما می‌توانید یکی از اتاق‌های هتل‌ فرودگاهی را به مدت چند ساعت رزرو کنید و در آن اقامت داشته باشید. حداکثر زمان برای رزرو اتاق‌های ساعتی هتل 10 ساعت می‎باشد و این رزرو شامل امکاناتی چون صبحانه رایگان و خدمات خانه‌داری نمی‎گردد.

هزینه رزرو هتل‌های فرودگاهی

هتل‌های فرودگاهی معمولا قیمت مناسب‌تری نسبت به هتل‌های هم‌رده خود در مرکز شهر دارند. اگر قصد اقامت چند ساعته در هتل را دارید، رزرو هتل‌های فرودگاهی بهترین انتخاب برای شماست. شما می‌توانید به مدت چند ساعت در هتل اقامت داشته باشید و هزینه همان چند ساعت را بپردازید. این در واقع یک مزیت محسوب می‎شود و هزینه‌های شما را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. هیچ یک از هتل‌های داخل شهری این ویژگی‌ را ندارند. حتی اگر به مدت یک ساعت در هتل‌های غیر فرودگاهی اقامت داشته باشید، باید هزینه کل روز را بپردازید. 

ساعت ورود و خروج در هتل‌های فرودگاهی

از دیگر مزیت‌های رزرو هتل‌های فرودگاهی، عدم وجود قوانین خاص در مورد ساعت ورود و خروج به هتل می‌باشد. اغلب هتل‌های دنیا ساعت مشخصی برای ورود و خروج مسافران دارند و بر اساس آن برنامه‌ریزی می‌کنند، اما هتل‌های فرودگاهی به دلیل نوع کاربردشان این قوانین را ندارند و در هر زمانی مهمانان را می‎پذیرند. بنابراین، اگر زمان نشست پروازتان زودتر از رزرو هتل داخل شهری‌تان است، می‌توانید این فاصله را با رزرو هتل‌های فرودگاهی پر کنید و پس از استراحت به هتلی که رزرو کرده‌اید، بروید.

چشم‌انداز هتل‌های فرودگاهی

یکی دیگر از نکاتی که در رزرو هتل‌های فرودگاهی باید به آن توجه داشته باشید، چشم‌انداز هتل‌هاست. هتل‌های فرودگاهی در نزدیکی فرودگاه قرار دارند و اغلب آن‎ها چشم‎انداز خاصی ندارند. شما نهایتا تصویری از فرودگاه را از پنجره هتل تماشا می‎کنید یا نمایی از جاده را دارید. بنابراین، اگر به منطقه زیبایی سفر می‌کنید و به دنبال مناظر طبیعی یا چشم‌اندازهای زیبای شهری هستید، رزرو هتل‌های فرودگاهی را فراموش کنید.

سروصدای فرودگاه

همان‌طور که در تعریف هتل فرودگاهی عنوان کردیم، این هتل‌ها در محدوده فرودگاه یا نزدیک به آن قرار دارند. اگر فرودگاه مورد نظر بزرگ باشد و در طول روز پروازهای متعددی داشته باشد، قطعا صدای مداوم هواپیما برای مسافران آزاردهنده خواهد بود. البته برخی از فرودگاه‌ها دارای عایق صوتی هستند و صدای نشست و برخواست هواپیما را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند، اما اگر نسبت به سروصدا حساس هستید، باز هم ممکن است اذیت شوید.  از این رو، رزرو هتل‌های فرودگاهی برای اقامت طولانی‎مدت مناسب نبوده و پیشنهاد نمی‌شود.

رزرو هتل فرودگاهی قبل از سفر

آخرین نکته‌ای که در این مطلب به آن اشاره می‌کنیم، رزرو هتل‌های فرودگاهی قبل از سفر  است. اگر قصد رزرو هتل نزدیک به فرودگاه را دارید، بهتر است قبل از سفر این کار را انجام دهید. وب‌سایت فرودگاه مقصد را جستجو کنید و هتل موردنظر خودتان را انتخاب نمایید. دقت داشته باشید که هتل‎های فرودگاهی در برخی از زمان‌ها خیلی زود پر می‌شوند. برخی هتل‌ها با افزایش تعداد مسافران قیمت‏ها را نیز افزایش می‌دهند و گران‌تر از حد معمول حساب می‎کنند. از این رو، توصیه می‎شود حداقل یک ماه قبل از سفر هتل مورد نظر خود را رزرو کنید تا با کمبود اتاق و افزایش قیمت مواجه نشوید.

در این مقاله به معرفی هتل‌های فرودگاهی پرداختیم و 8 نکته مهم برای استفاده از اقامت‌گاه‌های فرودگاه را در اختیارتان قرار دادیم. به طور کلی می‌توان گفت، رزرو هتل‌های فرودگاهی به افرادی پیشنهاد می‌شود که دائما در سفر هستند و سفرهای کوتاهی دارند. اگر این شرایط را دارید، می‌توانید یک اتاق در هتل فرودگاهی رزرو کنید تا در نزدیکی فرودگاه باشید. در این صورت زمان خود را بابت رفت‌وآمد هدر نمی‎دهید و می‌توانید در کمترین زمان ممکن خود را به پروازتان برسانید. علاوه بر این، مسافرانی که درگیر تأخیر پرواز می‌شوند یا منتظر پرواز دوم خود هستند، می‌توانند ساعات انتظار خود را در هتل‌های فرودگاهی بگذرانند و از امکانات هتل استفاده کنند. در واقع به جای این‌که زمانتان را بر روی صندلی‌های فرودگاه سپری کنید، می‌توانید به یکی از هتل‌های داخل فرودگاه یا نزدیک به آن بروید و خستگی را از تن خود به در کنید. اگر دوست دارید هتل فرودگاهی را قبل از سفر رزرو کنید می‌توانید این کار را از طریق وب‌سایت کایت انجام دهید. کارشناسان کایت با شماره 75097700- 021 آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند و اطلاعات لازم را برای انتخاب بهتر در اختیارتان قرار می‌دهند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید